• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • Powinni przynajmniej jeden przyczółek pozostawić dla potomnych jako np punkt widokowy. Np ten odnowiony ze schodami i windą.

    • 9 0

  • Poroniony pomysł pod developerów,

    a utrudniający życie mieszkańcom, zwłaszcza tym starszym.
    "Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych" w końcu zapłacą za te utrudnienia z naszych podatków, a za parę lat trzeba będzie od nowa przerabiać, bo kto widział dodawanie drogi i pokonywanie tak dużych odległości jak widać to na szkicach. Chyba władzą chodzi, aby ludzie nie korzystali z transportu publicznego i jak za czasów pandemii siedzieli w mieszkaniach?

    • 18 1

  • Ta kładka to zabytek

    Ta kładka to zabytek architektoniczny. Niestety komuż z deweloperów preszkadza

    • 17 3

  • Nigdy nie będzie tak jak było. Wystarczy dobudować dwie windy, jedną od strony Dywizjonu 303

    a drugą od strony Burzyńskiego i wyremontować to co jest konieczne.

    • 20 3

  • Co by tu jeszcze co by tu jeszcze

    Co by tu jeszcze spieprzyc panowie

    • 17 3

  • Taki pancer beton się sypie ? aż się wierzyć nie chce. Szkoda bo ro faktycznie symbol

    • 11 1

  • Tu chodzi tylko o wygodę i estetyke dla deweloperów zabudowujących pas startowy (1)

    Deweloperzy nie chcą kładki pod oknami ich bloków, więc miast kładkę zmienia.

    • 20 3

    • ta przebudowa leży w interesie mieszkańców

      ich interesy są w dużym stopniu tożsame z interesem deweloperów

      • 0 5

  • Z naszych podatków miasto da swojakowi olbrzymią kasę za zniszczenie i zutylizowanie tej konstrukcji

    a zbuduje byle co. Kasa musi mieć kontrolowany przepływ.

    • 14 0

  • (1)

    Może będzie więcej wypadków śmiertelnych na przejściach dla pieszych.

    • 14 1

    • Tak. Miasto dla depopulacji.

      • 1 0

  • No nareszcie

    Tam są potrzebne zwykłe przejścia w poziomie ulic

    • 1 18

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane