• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • "dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu" (2)

    No! I tu jest pies pogrzebany!
    Cywilizacja i postęp kosztuje, szczególnie ten w masowym, dla wszystkich wykonaniu.
    To "trochę" cofniemy miasto i w kasie będzie mniejsze ciśnienie. Będzie się przyjemniej urzędowało...

    A dla krzykaczy znajdzie sie jakąś chwytliwą ideologię i "aktywistów", to sobie dadzą po szczękach i będzie spokój.

    Święty Spokój!!!
    ;)

    • 21 5

    • (1)

      tu nie chodzi o kładkę a o windy - ich serwisowanie to żyła złota dla serwisantów a drenowanie kasy miejskiej. porządnie wykonany remont skutkuje brakiem poprawek na lata ale w obecnych czasach nie ma fachowców w budowlance tylko fachowcy w projektowaniu przed monitorem

      • 0 1

      • i to również mam na myśli

        utrzymanie infrastruktury to nieprosta sprawa.
        To trzeba umieć.
        Ruchome schody, chodniki, windy elegancko wyglądają i ułatwiają przemieszczanie ale kosztują i wymagają opieki. Remonty mają odtworzyć i poprawić stan infrastruktury a faktycznie służą "przerobowi" kasy...
        Sens? Celowość? A po co?

        • 3 1

  • To skrzyżowanie wymaga gruntownej przebudowy! (1)

    Poza tym powinno być przebudowane na wzór ronda im. T. Mazowieckiego.

    • 7 9

    • Te rondo to kolejna porazka

      • 0 1

  • Dlaczego nie rondo

    Najlepszym rozwiązaniem byłoby wyrównanie terenu i stworzenie zwykłego skrzyżowania jednopoziomowego. Tam jest już teraz niebezpiecznie. Zła widocznośč, zalewanie ulicy podczas ulewnego deszczu. Będzie jeszcze gorzej. Jestem na NIE jeśli chodzi o kładkę, nowe kładki ale na TAK dla ronda.

    • 15 9

  • Idźcie na całość.

    Buspas, droga dla rowerów i 8 przejść naziemnych, oczywiście po zwężeniu i jp2 i RP. "Sprawdza" się gdzie indziej, "sprawdzi" i tu.

    • 20 1

  • Pielęgnują spuściznę Gomułki... (4)

    ... I wpychają ruch w miejskie sypialnie. Ale ok, tu nie ma hoteli, i turystów niewielu. Nie to co na starym mieście.

    • 4 6

    • (1)

      byłeś na nowych osiedlach, żyłach złota deweloperów - myśliwskie, rębowo i reszta na południe (nie znam, nie wymieniam bo to slumsy). pojedź zobacz jak się teraz fajnie buduje, jak Zaspa to spuścizna Gomułki z wpuszczanym ruchem smochodowym...

      • 0 2

      • Spuścizna Gomułki...

        ... To budynki mieszkalne przy ulicy, a sklepy na zapleczu. I trasa tranzytowa przez środek osiedla. Był jeden pomysł sensowny (może starszy, niż Gomułki) - trasa wzdłuż torów kolejowych, ale obecną władza twierdzi, że to projekt passe.

        • 1 2

    • Aleś ty głupi, nie znasz histori, to pierw się jej naucz. (1)

      Za Gomułki nie było jeszcze Zaspy w obecnej formie.

      • 6 1

      • Aleś ty mądry.

        Przymorza też nie było, i żadna z ulic zaspy nie prowadzi przez wspomniane.

        • 1 1

  • Gdansk (2)

    Mamy takich nedznych urzedasow nie mowiac o projektantach dno kto wam dal dyplomy.Sluchajcie !!!!proste rozwjazanie tuneeeelllll tylko zaprojektowany przez fachowca nie z Gdanskiego magistratu nic nie potrafia. Prosze przemysl zanim spieprzysz na lata

    • 24 13

    • Dokładnie

      • 2 3

    • Skrzyżowanie w tunelu? Hm...

      • 1 0

  • Gdansk

    Tylko pamjetajcie to jest dwudziesty pierwszy wiek ruchome schody zjazdy podjazdy ruchome raz zajnwestowac i spokoj na lata papraki z urzedu gdanskiego

    • 15 1

  • wystarczy zakończyć na pierwszym etapie

    • 4 3

  • Krok ku ucywilizowaniu miasta

    bambry z wiosek, lasów i pól chcialiby z Gdanska zrobic pasmo autostrad ale grosza podatkow tutaj nie placą.
    Czas te dymiace wraki pozostawic poza miastem

    • 9 13

  • Tragedia (1)

    Jedyna droga która można przejechać w tym mieście - Rzeczypospolitej od kołobrzeskiej do ETC. Przeszkadza oczywiście o

    • 25 5

    • oczywiście, utrudnia przejście z jednej części osiedla Zaspa na drugą

      ludzkość nauczyła się latać na księżyc, ale coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane