• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • kładki-łączniki OK, ale przejście kontrowersyjne (1)

    to będzie jedyne przejście naziemne na odcinku od skrzyżowania z Kościuszki do Kołobrzeskiej, pomysł nie jest bezpieczny ani dla pieszych, ani dla samochodów, szczególnie podczas ograniczonej widoczności - wzdłuż Jana Pawła jesienią i wiosną często idą znad morza mgły.

    • 27 6

    • DRMG da radę

      Dyrekcja Rozwalania Miasta Gdańska sobie poradzi zasypią przejścia podziemne i stworzą na całym odcinku przejścia naziemne, plus zwężenia na całym odcinku do jednego pasa plus kilkadziesiąt milionów na kolejną autostradę dla obcisłych portek i świat będzie piękny.

      • 3 1

  • nonsens, troche farby a bedzie stac kolejne 50 lat

    • 21 3

  • skandal

    leśne dziadki z zdiz nie potrafiły dokończyć remontu kładki to teraz chcą ją rozebrać

    • 27 4

  • Ja ciągle o tym, ale...

    ... czy będzie tam wylany beton?

    • 8 1

  • należy dokończyć remont schody od strony Burzyńskiego i od strony Dywizjonu

    ponadto dokończyć nie ukończony remont balustrad - aż w oczy razi nieudolność zatwierdzających te remonty

    • 21 1

  • niegospodarność - to nie był jeden remont, powiedzieliście A to powiedzcie B skończcie to zaczęliście

    http://rowery.trojmiasto.pl/Rowerzysci-zyskaja-wlasne-pasy-na-al-Jana-Pawla-II-n98727.html

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Zaspa-nowe-windy-do-starej-kladki-n47857.html

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bedzie-remont-kladki-na-Zaspie-n46230.html

    • 15 3

  • Naraz obie trasy... (1)

    Urzędnicy z Gdańska chyba bardzo nie lubią mieszkańców Oliwy, Przymorza, Żabianki, Jelitkowa, oczywiście Sopotu i Gdyni, naraz psując jedyne dwie trasy na osi północ-południe, które mają więcej niż jeden pas ruchu: Grunwaldzką i Rzeczypospolitej. Dajcie nam jakąś alternatywę! Cokolwiek co by poprawiło ruch a nie tylko go utrudniało...

    • 36 2

    • nie myśl wyłącznie lub głównie o ruchu pojazdów

      warto pomyśleć o ruchu ludzi, którzy poruszają się po mieście na różne, dużo mniej terenochłonne sposoby.

      • 1 5

  • Nieprzemyślane posunięcie (2)

    Korzystam z niej codziennie. Szkoda że nikt nas - użytkowników nie zapytał o zdanie. O ile kładka jest za duża, to powinna zostać nad jezdnią i torowiskiem. Bezpieczniejsze to niż przejście naziemne ze światłami. No i szybciej dociera się na tramwaj, bo nic nas nie zatrzymuje.

    • 36 5

    • będziesz po prostu wychodzić wcześniej (1)

      • 1 7

      • Było za późno żeby wyjść wcześniej.

        • 0 2

  • Wystarczy zrobić jedną kładkę podobną pomiędzy ... wzdłuż...! Bo dwie zdecydowanie nie potrzebne ...

    • 5 3

  • Zasypcie tę obłąkaną dziurę

    zróbcie normalne rondo i przebudujcie kładkę na starych filarach. taka koncepcja.
    Nigdy nie udało mi się wytłumaczyć nikomu, kto tego wariactwa nie widział, jak można skręcając np w lewo na wielopoziomowym skrzyżowaniu , mieć pięć kolizji z innymi kierunkami.

    • 13 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane