• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rozbiórka kładki na Zaspie coraz bliżej

rb
16 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały. Docelowo kładka na Zaspie zostanie wyburzona. W ubiegłym roku kosztem ponad 500 tys. zł wyremontowano na niej schody, które zagrażały już osobom, które z nich korzystały.

Kolejny krok w kierunku rozbiórki kładki dla pieszych na ZaspieMapka. Za kilka dni zostanie rozstrzygnięty przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej w Gdańsku. Oznacza to częściową rozbiórkę obecnej kładki i budowę czterech mniejszych kładek pieszo-rowerowych oraz przejść naziemnych przez jezdnię i torowisko tramwajowe.



Pomysł wyburzenia kładki na Zaspie jest:

O planach zburzenia zbyt dużej i zbyt kosztownej w utrzymaniu kładki na Zaspie informowaliśmy już w grudniu 2017 r.

Już wówczas urzędnicy zastrzegali, że operacja będzie kosztowna i rozłożona na lata. W ciągu 2,5 roku opracowano kilka wariantów przebudowy kładki. Ostatecznie zdecydowano się na wariant z rozbiórką istniejącej kładki i budową czterech kładek dla pieszych oraz przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe.

- Dysponujemy opracowaniem pn.: "Koncepcja zagospodarowania przestrzennego w miejscu istniejącej kładki dla pieszych węzła drogowego al. Jana Pawła II - al. Rzeczypospolitej w Gdańsku" z 15 września 2018 r. Na tej podstawie został ogłoszony przetarg na wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej. Sam proces projektowania powinien potrwać około roku, począwszy od momentu wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych. Etapy wyburzania kładki na Zaspie i powstania nowych kładek pieszo-rowerowych.
Zamówienie przewiduje:

  • rozbiórkę istniejącej kładki dla pieszych na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i al. Rzeczypospolitej wraz z sześcioma windami zgodnie z wariantem nr 3 koncepcji,
  • budowę czterech kładek pieszo-rowerowych nad łącznicami skrzyżowania dla pieszych z uwzględnieniem w zakresie koncepcji kładki pieszo-rowerowej w ciągu al. Rzeczypospolitej od strony północnej,
  • budowę przejść z sygnalizacją przez jezdnię al. Rzeczypospolitej i torowisko tramwajowe,
  • remont wiaduktu w ciągu ul. Rzeczypospolitej


Inwestycja ma być podzielona na cztery etapy: najpierw ma zostać rozebrana część obecnej kładki, następnie w jej miejscu mają powstać dwie nowe kładki pieszo-rowerowe i przejścia dla pieszych z sygnalizacją, później powstaną dwie kolejne kładki i kolejna zebra, a na koniec zostanie rozebrana pozostała część starej kładki.

Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek. Wstępna wizualizacja tego, jak ma wyglądać jedna z czterech nowych kładek.
Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować dokumentacja ani tym bardziej prace rozbiórkowe i inwestycyjne. Wstępnie urzędnicy szacowali je na kilka milionów złotych.

Rozbiórka obecnego obiektu i powstanie kładek i przejść w poziomie jezdni ma z jednej strony ułatwić pieszym i rowerzystom poruszanie się po skrzyżowaniu ruchliwych tras, a z drugiej zredukować koszty utrzymania kładki, która z roku na rok wymaga coraz kosztowniejszych remontów. Tylko wiosną ubiegłego roku na remont schodów wydano ponad pół miliona złotych.

Wykonawca na sporządzenie dokumentacji będzie miał 10 miesięcy od chwili podpisania umowy, co oznacza, że projekt zmian pod i wokół kładki poznamy wiosną 2021 r.
rb

Opinie (342) 8 zablokowanych

  • Brawo! (6)

    Wincyj przejść z sygnalizacją! Więcej świateł więcej przeszkód i korków!

    • 47 4

    • i więcej spalin

      to wszystko dla nas...

      • 13 5

    • Wolniej auta będą jeździć..super! (4)

      • 5 8

      • Ale bredzisz (3)

        Więcej świateł to więcej przystanków dla pojazdów. Więcej przystanków, to więcej spalin generoanych w jednym miejscu. To także więcej spalonego paliwa i dłuższa praca silnika w niekomfortowym trybie pracy, a więc więcej zanieczyszczeń. Częstsze hamowanie, to także zwiększone tarcie hamulców i większa emisja pyłów z tych hamulców.
        Co? Zaskoczony? A wystarczy pomyśleć i miec minimum wiedzy

        • 6 3

        • (2)

          Oni by chcieli robić przystanek co 20m, mikropark z 3 ławkami co 10m. Przed każdym pojazdem człowiek z chorągiewką jak kiedyś ....
          Wyprowadźcie się na wieś... tam dużo zieleni... możecie sobie chodzić do woli....

          • 4 1

          • nieprawda (1)

            • 0 4

            • To przeczytaj sobie pomysły FRAGowców i im podobnych sprzed około miesiąca

              Znajdziesz nawet na trojmieście. Wszystko przykryte płaszczykiem "a bo covid" :-D

              • 1 1

  • Przejście naziemne to błąd

    Nowa kładka, tunel - tylko tak

    • 37 8

  • W tym miejscu powinno powstac fajne przejscie naziemne. (1)

    Nowoczesna sygnalizacja świetlna a w przyszlosci tunel dla samochodow.

    Karolina

    • 8 36

    • Problem jest z tą przyszłością..... Skrzyżowanie w Osowej na obwodnicy ile lat było ? A na Armii Krajowej ile lat będzie ?

      • 1 0

  • Nie czujecie, jak przez "ruchy miejskie"... (3)

    jesteście wy... prowadzą i na manowce?

    • 25 5

    • nie, czujemy, że dzięki aktywistom ruchów miejskich miasto zaczyna powoli odżywać (2)

      kościotrupy mają w mieście swoje miejsce, ale nie w debatach o jego przyszłości

      • 1 5

      • (1)

        Jesteście w mniejszości to pokazuje każda ankieta... Przestańcie udawać że reprezentujecie wszystkich

        • 3 1

        • wiemy, że nie reprezentujemy wszystkich

          ale działamy w interesie milczącej większości, która nie zawsze bierze udział w niereprezentatywnych ankietach. Kierowcy (samodzielni użytkownicy) samochodów to w mieście mniejszość, wielu z nich widzi sens poprawiania warunków chodzenia pieszo i jeżdżenia rowerem po mieście. Wielu z nich jeździ także tramwajami i autobusami.

          • 0 3

  • Przejście naziemne tylko jeśli tunel dla aut. Czemu miasto aspiruje do gorszego zarządzania infrastrukturą niż za PRL. Pani Dulkiewicz przykro mi, ale straciła Pani właśnie 7 głosów.

    • 33 7

  • Zasypać i wyrównać. Normalne skrzyżowanie na poziomie drogi

    • 8 20

  • duży plus to możliwość przejazdu rowerem (2)

    ale nikt mnie nie przekona, że ta inwestycja się opłaca

    • 20 4

    • (1)

      I potrącanie pieszych.

      • 1 2

      • to przestań ich potrącać

        • 0 1

  • Zrobić przystanek przed i za...

    ... Skrzyżowaniem. Może być na żądanie. I kładka staje się zbyteczna.

    • 8 13

  • Kolejna bzdura urzednicza (1)

    Tak jak przebudoea dciezki rowrowej na Rakoczego

    • 30 3

    • a co ci tam wadzi?

      • 1 0

  • PO-rażka... po-lszewicy nie są nawet w stanie utrzymać tego co wybudował PRL

    Najlepiej wychodzi im burzenie

    • 31 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane