- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (270 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?
Takim filmem z wizualizacją Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) urzędnicy chcą mamić mieszkańców.
Gdańsk będzie starał się przekonać mieszkańców do budowy Drogi Zielonej sprytnie wykonanymi wizualizacjami. Tylko jaki to ma sens, skoro i tak wszystkie decyzje już zapadły, a urzędnicy zrobią wszystko, by domknąć ramę drogową, nakreśloną ponad pół wieku temu - zastanawia się Krzysztof Koprowski.
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Wpompowanie aut w pas nadmorski już stało się faktem, a wspomniane grupy zawodowe zacierają ręce, bo właśnie zapewniły sobie pracę nad kolejną ważną inwestycją - przesunięciem lawiny aut z tego skrzyżowania na kolejne i jeszcze kolejne.
Wsparcie mają nie byle jakie - to kierowcy, którzy już domagają się poszerzenia ul. Czarny Dwór
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
W takich okolicznościach powstają wizualizacje, które mają przekonać do Drogi Zielonej już przekonanych (czytaj: kierowców) i uciszyć tych, którzy doskonale wiedzą, że poszerzanie dróg nie rozwiąże nigdy problemów nadmiaru aut na ulicach, a wręcz przeciwnie - jeszcze spotęguje ten problem.
Korek na ul. Czarny Dwór po otwarciu tunelu jest już niemal codziennością.
Wizualizacje pełne fałszu
Wizualizacje przedstawione kilka dni temu przez Biuro Rozwoju Gdańska mają tyle wspólnego z rzeczywistością, co zapewnienia deweloperów o czystym i świeżym powietrzu na osiedlach oddalonych o kilka minut jazdy od Szadółek.
W materiałach graficznych na Drodze Zielonej panuje istna sielanka. Ruch aut jest płynny i niczym niezakłócony, a w bezruchu są jedynie piesi oczekujący na zielone światło, a nie kierowcy. Także tramwaje nie utrudniają życia kierowcom, ponieważ stoją nawet między przystankami - być może dlatego, że nie mają zasilania, którego zabrakło na wizualizacji?
Droga Zielona przemianowana na Zielony Bulwar nie może oczywiście obejść się bez zieleni. Szpalery drzew natychmiast po realizacji tworzą estetyczną "obudowę" jezdni, a w niektórych miejscach konary drzew wchodzą wręcz w jej skrajnię.
Znikające parkingi naziemne
Z filmu niemal całkowicie wyparowały parkingi. Na wizualizacji zgrabnie przerobiono je na szerokie chodniki, wstawiając w wielu miejscach tłumy pieszych, którym nawet nie zapewniono ławek.
Miejsca parkingowe nie pojawiły się nawet tam, gdzie już dzisiaj w sezonie trudno o zaparkowanie - na wysokości Parku im. Reagana
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Jak najmniej przejść dla pieszych
Maksymalnie ograniczono liczbę przejść przez Drogę Zieloną. Istniejące przejścia zostają zachowane, ale tylko na odcinku pokrywającym się z ul. Czarny Dwór.
Przejść brakuje już na skrzyżowaniu z ul. Obrońców Wybrzeża
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Mieszkańcy odcięci od pasa nadmorskiego
Największe trudności dla pieszych występują jednak od ul. Jagiellońskiej-Dąbrowszczaków
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Droga przecina bez przejścia dla pieszych deptak przez całe Przymorze Wielkie na przedłużeniu ul. Krzywoustego
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Z os. Tysiąclecia nawet trzy razy przez przejście
Na skrzyżowaniu z ul. Piastowską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
To oznacza, że mieszkańcy osiedla Tysiąclecia, by dostać się do zieleni w pasie nadmorskim zamiast wydeptanej ścieżki
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Piesi zygzakiem przez ul. Pomorską
Na skrzyżowaniu z ul. Pomorską
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Osiedle Wejhera z jednym przejściem dla pieszych
Na odcinku od ul. Pomorskiej aż do ul. Gospody
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Oberwie się też użytkownikom parkingów przy Ergo Arenie
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Fikcyjna zabudowa
Największym zaskoczeniem na filmie jest jednak proponowana zabudowa, która w warunkach gdańskich nie ma szans na powstanie. Choć miejscy urbaniści fatalnymi zapisami planów pozwalają oddalać budynki od ulicy, sytuując od frontów parkingi i tzw. drogi serwisowe, w wizualizacji całkowicie pomijają te szczegóły, pokazując jedynie szerokie chodniki.
Jeszcze większą zagadką pozostaje prezentowana zabudowa na wysokości ul. Dąbrowszczaków
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Czy zatem istniejąca ul. Dąbrowszczaków ma zostać maksymalnie dosunięta do istniejących bloków, by wygospodarować miejsce pod nowe budynki? A może Droga Zielona ma wejść głębiej w tereny rekreacyjne?
Kto da się nabrać na wizję urzędników?
Zaprezentowane przez BRG wizualizacje, prezes Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej, Karol Spieglanin, skomentował na Facebooku tej jednostki miasta słowami "starego misia na sztuczny miód nie oszukacie".
Trudno o lepszą puentę dla działań urzędników, którzy po takich perłach przestrzeni publicznych, jak al. Havla
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Tunel pod Martwą Wisłą widziany z lotu ptaka.
Miejsca
Opinie (560) ponad 10 zablokowanych
-
2016-05-07 20:54
Kto da się nabrać na bełkot Koprowskiego? (6)
- 38 35
-
2016-05-07 21:00
(5)
trójmiasto.pl już dawno się nabrało i publikuje te jego wypociny
- 21 9
-
2016-05-07 21:10
Chłopcy w rajstopkach z Fraga (4)
Też mają mocną pozycję na tym pedalarsko skrzywionym portalu. Dobrze chociaż, że władze póki co słuchają ich jednym uchem.
- 20 9
-
2016-05-07 22:00
wpadnij w któryś piatek (2)
poiwiedzieć nam to w twarz. Adres juz przecież znasz, to jak?
- 6 13
-
2016-05-07 23:53
(1)
Jaki twardziel!
- 13 4
-
2016-05-08 00:36
Twardą to on ma tylko usztywniającą wkładkę w lajkrowych majtach.
- 12 3
-
2016-05-08 04:51
k*tasie, zmień nick
- 3 5
-
2016-05-07 21:00
wstyd (3)
Tak to jest jak redaktorek bawi się w projektanta! Czyżby niespełnione ambicje? Widać wiele w szkole nie nauczyli patrząc na to co wypisuje pan K. Zawsze dużo krzyku a jak konkrety to pid miotle. Gdzie jest teraz Frag obrońca Do Studzienki? To samo pan KK. Zawsze dużo krzyku mało wiedzy. Gdańszczanie chcą jeździć po ulicach bez korków. Samochody nie znikną, należy dbać o wszystkich pieszych kierowców rowerzystów itp. To wszyscy są Gdanszczanami! Mam nadzieję że mieszkańcy będą wiedzielu co dla nich dobre bez podpowiedzi pseudostowarzyszen walczących o dobro miasta, pseudoredaktorow z nikłą wiedzą i społecznikow którzy nie widzą nic poza czubkiem własnego nocha
- 39 28
-
2016-05-07 21:03
(2)
Budowa drog zwieksza korki a nie zmniejsza.
Gdanszczanie nie chca mieszkac przy tranzytach w smrodzie i halasie.- 13 7
-
2016-05-08 00:39
Bo sami oczywiście aut nie używają i tranzytem nikomu nie jeżdżą.
W tej oazie na Przymorzu mieszkają sami rowerzyści i piesi, a teraz ktoś chce im na złość ulicę zbudować.
- 4 4
-
2016-05-08 08:49
to za miasto do lasu nikt nie nakazuje mieszkać w MIEŚCIE~!
- 1 4
-
2016-05-07 21:00
chcemy silnych rządów!
Narodowych-Socjalistów!
- 4 37
-
2016-05-07 21:04
to zagranica i CIA (1)
opłacają takie sztuczne twory jak KOD i inne
- 9 19
-
2016-05-08 00:41
Nie przerażaj mnie, że Polska jest w stanie wytworzyć tylko tak ograniczony umysłowo twór jak PiS
- 2 1
-
2016-05-07 21:06
stop prowokatorom!
i agentom
- 5 5
-
2016-05-07 21:15
Korek na ul. Czarny Dwór po otwarciu tunelu jest już niemal codziennością (2)
bo wybudowano tunel, a zapomniano wybudować zapowiadanej Nowej Słowackiego, czy ktoś jeszcze pamięta, też była tutaj wizualizacja
- 41 5
-
2016-05-08 00:42
Nie da się zbudować wszystkiego od razu.
Buduje się po kolei. I gdzieś przez chwilę jest trudniej, żeby potem było łatwiej.
- 3 3
-
2016-05-08 20:32
korek na ul. Czarny Dwór był codziennością już przed otwarciem tunelu
Budowa kolejnych udogodnień drogowych nie jest sposobem na korki - to tylko przesuwa je gdzie indziej.
Sprawdzone w wielu miastach Europy i świata.- 2 1
-
2016-05-07 21:18
wielki blad
Poprowadzenie tej ulicy to bedzie wielki blad miasta
- 24 18
-
2016-05-07 21:19
Beznadziejna muza podobna filmu z pkm
- 4 4
-
2016-05-07 21:23
a poza tym nonsens z tą zieloną drogą (3)
W przeciwieństwie do wielu dużych miast, gdańska aglomeracja leży nad morzem, co oznacza, że od strony morza nie ma ruchu samochodowego. Jednak z uporem maniaków lokalni urbaniści uparli się na obwodnicę dla Gdańska, tak jak w Berlinie, Paryżu czy Brukseli. Ten totalny zajob stale powraca już od kilkunastu lat i żadne argumenty nie są w stanie przekonać lokalnych decydentów. To jest jakiś koszmar
- 38 24
-
2016-05-08 00:46
Powinno się w takim razie zakazać mieszkańcom Przymorza i Zaspy posiadania aut. (2)
Strefa między Rzeczpospolitej/Chłopską a morzem powinna zostać wyłączona z ruchu. Mieszkańcy mogą sobie swoje siaty z Biedronki na rowerach wozić.
- 2 8
-
2016-05-08 09:55
Ja noszę zakupy (bez roweru) (1)
- 4 0
-
2016-05-08 16:51
no pewnie, znacznie latwiej bez roweru
razem z rowerem to tylko Kaphornowcy/Stachanowcy/Pudziany itp dają radę nosić zakupy, ja też wymiękam- 0 1
-
2016-05-07 21:25
Zaoraja i tak coraz rzadsze pasy zieleni
A efekt będzie taki, ze kierowcy bedą sie wkurzać bo piesi na przejściach będą spowalniać ruch, a pieszym i mieszkańcom samochody dostarczą sporej dawki spalin... Będziemy mieli piękna wizytówkę ludzkiej (władzy) głupoty.
- 26 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.