- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (613 opinii)
- 2 Pamiątka z wakacji jak wyrzut sumienia (36 opinii)
- 3 Na spacer po Trójmieście z przewodnikiem (16 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (242 opinie)
- 5 Rekordzista dostał 5 mandatów (81 opinii)
- 6 Rusza wyczekiwana inwestycja na Witominie (68 opinii)
Kto kupi trójmiejską SKM-kę?
Ofertę złożyło tylko jedno pzredsiębiorstwo. Nieoficjalnie mówi się, że to działająca w branzy transportowej zagraniczna firma. Nadal nie wiadomo jednak, czy nie dojedzie do połączenia trójmiesjkiej SKM z Przewozami Regionalnymi.
- W tej sprawie są nadal naciski na właściciela i myślę, że z planu połączenia obu spółek nie zrezygnowano - powiedział nam rzecznik trójmiejskiej SKM-ki, Paweł Wróblewski.
Możliwości połączenia obu spółek zdecydowanie jednak zaprzecza rzecznik grupy PKP, Ewa Zagórska. Jak powiedziała - w Polskich Kolejach Państwowych obowiązuje ustalony z rządem program, który nie przewiduje takiego łączenia spółek. Zwłaszcza, jeśli trójmiejską SKM wystawiono na sprzedaż.
Opinie (32)
-
2005-02-18 10:49
Przemaski
Ustawa o z.z to jest majstersztyk.
Etaty związkowe w firmie to piękna synekura.
PKP ma bodajże 37 związków zawodowych.
Odchodząc na etat związkowy (płatny oczywiście zgodnie z ustawą o zz nie ze składek za przeproszeniem członków tylko przez firmę) wynagrodzenie jest naliczane jako przeciętne z okresu ostatnich trzech miesięcy. Co w tej sytuacji należy robić? Nadgodziny moi państwo. Walić tyle ile się da.
Wyborcza swojego czasu opisała ile zarabia związkowiec na etacie w komunikacji miejskiej w Gdyni. No? Więcej niż prezes spółki! Dolce vita.- 0 0
-
2005-02-18 11:09
tylko zeby to nie bylo tak jak z browarem na kilinskiego, kupiony i zamkniety
skm owszem przynosi dochody ale jesloi kupia to zagraniczni to nigdy nie wiadomo
osobiscie nic nie mam do zagraniczniakow, ale od skmki niech sie z daleka trzymaja- 0 0
-
2005-02-18 11:23
Kto kupi trójmiejską SKM?
Witam.
Prawdopodnie nie dojdzie do połączenia SKM z Przewozami Regionalnymi z Gdyni (dla mnie było by to nie pomyślenia)
Przewozy Regionalne przynoszą niekiedy straty.
Nie po to SKM wydzieliła się ze struktur PKP aby się teraz łączyć z inną firmą grupy PKP S.A
Tak jak już napisał jeden z uczestników forum , mozliwe jest zgłosiła się do zakupu SKM grupa Connex.(Żadnej innej firmy nie byłoby stać na zakup {zadłużonych) kolei})- czyli jednej z firm Grupy PKP.>
Grupa Connex jest ze Szwecji. Od lat działa w branży kolejowej i autobusowej.
W Polsce działa jako Connex Polska Sp.z.o w Warszawie.
W ostatnich laty kupiła ZKM w Tczewie ( kupiono 50 nowych autobusów), a także Kilka PKS-ów na Południu Polski
(Kędzierzyn Kożle, Łańcut, Sanok i Przemyśl) a także jednego przewożnika z Warszawy.
Jestem pewien na 100% , że ofertę złożył Connex Polska.
Może dzięki prywatyzacji bedą nowe inwestycje , nowe wagony (a nie z lat 80')
SKM będzie lepiej zarządzana Rozwinie przysłowiowe "skrzydła" poprostu będzie super.
Może ceny biletów się obniżą(?)
Michał Berent- 0 0
-
2005-02-18 12:01
:)
Wazne by ZW Renoma nadal kontrolowala bilety w SKM :)
- 0 0
-
2005-02-18 12:07
Byleby siedziba była w 3miescie,
po to, by podatki (mówiąc w uproszczeniu, bo tak naprawdę jest to 19% podatku dochodowego dla osób prawnych) spływały do lokalnej, miejskiej kasy, najlepiej mojego ukochanego Gdańska ;)
Włodarze miejscy mogliby się wreszcie przebudzic i zainteresować kto bedzie włascicielem największej ladowej spółki transportowej na Północy Polski- niech Gdańsk-Gdynia-Sopot zjednoczą siły żeby znowu duża spółka nie uciekła/zniknęła z 3miasta (vide: Bank Gdański, wrzeszczańskie browary, inne, mało brakowało nie mielbyśmy już Nordea Bank Polska w 3mieście...).
Panowie Prezydenci- działajcie!!!!!- 0 0
-
2005-02-18 12:11
Zły pomysł..
Naprawde szkoda PKP łaczyc z SKM.PKP zrujnuje to co osiągnęli ludzie z SKM.Beda spłacac długi PKP i na co to komu.A mogliby np.polepszyc standard wnetrz SKMek
- 0 0
-
2005-02-18 12:49
SKM od dawna jest przygotowana do prywatyzacji
SKM od dawna jest przygotowana do prywatyzacji - ma uregulowane sprawy prawne m. in. własności, zrobiła redukcję zatrudnienia, ogranicza koszty , zwiększa przychody przez wypieranie Przewozów Regionalnych które nie są zarządzane tylko administrowane. To dobry znak, że zaczyna się o prywatyzacji głośno mówić. W tej chwili rozwój SKM jest hamowany przez PKP, bo niestety taka jest polityka PKP SA. A kto skorzysta na prywatyzacji? My - bo dzięki prywatyzacji - SKM będzie dalej wypierać REgionalną, będzie inwestować - a my będziemy jeździć w przyjemniejszych warunkach
- 0 0
-
2005-02-18 13:39
O Connexie i SKM
Jeśli chodzi o Connex, należy dodać iż nie tylko na południu Polski PKSy są ich własnoscią. PKS Toruń również przejęli i wyciągają przedsiębiorstwo z przepaści co im dobrze idzie. Mniej-więcej w tym samym czasie zostały sprywatyzowane PKSy Gdańsk i Kołobrzeg. Przedtem i jedno i drugie przedsiębiorstwo było na skraju upadku. Kołobrzeg przejął Connex, Gdańsk Orbis. Wystarczy popatrzeć i porównać jak w szybkim tempie Kołobrzeg się odbudowuje, a jak mozolnie to idzie w Gdańsku. Dlatego żałuje, że to nie Connex wziął się za największy PKS w Trójmieście.
Jeśli chodzi o SKM, bardzo dobrą politykę prowadzą odnośnie linii poza Trójmiastem. Wysyłają pociągi osobowe (taryfowo), które nie wszędzie się zatrzymują i dzięki temu pozwalalają dojechać pasażerowi szybciej i za mniejsze pieniądze niż PR. Jednak na trasie Gdańsk - Wejherowo PR niestety górą. SKMki są częstsze, ale wożą ludzi w tragicznych warunkach. Jest brudno, niebezpiecznie i niewygodnie. Coraz więcej ludzi wybiera tańsze od SKM autobusy 122 i S. Osobówki do Słupska czy Lęborka PR jednbak są trochę lepsze, pomimo że nie jest to rewelacja. Tak więc wypadałoby coś zrobić z tą trasą.
Ale jeśli chodzi o Connex zawsze będę ZA :)- 0 0
-
2005-02-18 16:27
Olis - dlaczego uważasz ze Connex jest do De..
Codziennie korzystam z ich taboru i jestem zadowolony. A co do SKM to trudno powiedzieć - oby jak najdalej PKP
- 0 0
-
2005-02-18 19:06
Connex na 100%
Taką informacje w dniu wczorajszym podało Radio Gdańsk, moj komentarz jest taki że było by lepiej jak by Connex był.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.