• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • Po moim trupie. (1)

    I myślicie że przykuję się do dębu? (Tam jest łąką, kwiaty i piękne dęby). Nie, prędzej zmienię imię na Stefan.
    Nie będzie mi bydło rzezało ostatniej zieleni, tam gdzie mieszkają ludzie i chcą oddychać normalnym powietrzem.

    • 35 8

    • Dęby?

      Tam?! Na piachu?

      • 1 0

  • wszystko i tak w końcu stanie w korku

    najważniejszy jest tramwaj i żeby to nie była taka patologia, jak Słowackiego, gdzie są przejścia podziemne i ekrany akustyczne

    • 22 7

  • Widmo krąży nad Gdańskiem. Widmo Bielasia (3)

    Nigdy nie zapomnę mu i jego ekipie jak rozorał nasze miasto autostradami, tworząc bariery dla pieszych, niepełnosprawnych, tnąc dzielnice i miasto na niedostępne części. Autostrada tzw. żołnierzy wyklętych, autostrada Havla, autostrada Adamowicza. Za szerokie, z wyspami centralnymi, ekranami, przejściami podziemnymi. Przypomina to raczej przelotówki przez Międliszew Dolny niż miejskie aleje w ponoć europejskiej metropolii. Tfu! Szykują nam kolejny horror pod nazwą drogi zielonej.

    • 35 12

    • zapomniałeś jeszcze o autostradzie Armii Krajowej

      • 2 2

    • "miejskie aleje w ponoć europejskiej metropolii"

      A widziałeś Champs-Élysées?
      Wątpię... jeśli Gdańsk nazywasz metropolią. Nawet "ponoć"...

      • 0 1

    • Zapomniałeś o linii kolejowej która podzieliła miasto tworząc bariery dla niepełnosprawnych i niedostępne części. Widać to na przykładzie Oruni Wrzeszcza Oliwy

      • 1 0

  • kto zaprojektuje? ;)

    Pewnie ten sam, co Drogę Czerwoną w Gdyni...
    Mrzonki... Może czas pomyśleć o zadłużeniu?

    • 8 2

  • Dlaczego u nas w Gdyni od kilkunastu lat nie było żadnej tego typu inwestycji? (1)

    • 2 8

    • bo miasto nie ma kasy

      • 2 1

  • radni PiS storpedują ten projekt (2)

    wspomnicie moje słowa

    • 7 15

    • Są w mniejszości. W tym przypadku - niestety.

      • 10 3

    • Nie radni ale mieszkancy śa przeciwko dzbanie

      • 7 1

  • Obecnie ta okolica wygląda jak by to u nas była wojna kilka lat temu (1)

    • 14 15

    • Wojna? Chodzi o to, że spalili rancho i drzewa w pobliżu?

      Bo to jest wojna sitwy patodeweloperów i "ich" urzędników z tubylcami (mieszkańcami).

      • 2 0

  • ciekawe czy powstanie z takim rozmachem jak wielka zielona aleja na Osowej

    • 6 0

  • Adamowicz by ułatwić deweloperce budowę usunął z pasa nadmorskiego wszystkie studnie głębinowe .Woda tych studni była najwyższej jakości.Teraz na tym miejscu chcą zbudować drogi.Przy obecnym deficycie wody pitnej to zbrodnia

    • 31 4

  • Najpierw tramwaj potem droga (13)

    Jedyna opcja do zniechęcenia do podróżowania samochodem w godzinach szczytu komunikacyjnego.

    • 36 15

    • Podróż tramwajem (10)

      Jechałem z Żabianki na Dolne miasto tramwajem z przystankiem żłobek w centrum.
      trwało to 1h15 min. Nikt mnie nie namówi na jeżdżenie komunikacją publiczną. Ona jest dla tych co mają dużo czasu.

      • 15 4

      • na tej trasie powinieneś jechać SKM (3)

        20 min i jesteś na miejscu. To tak jak byś jechał tą trasę samochodem przez obwodnicę.

        • 4 6

        • Reaktywacja kolejki skm gdansk---brzeźno (2)

          A co z reaktywacją kolejki do Nowej Letnicy?

          • 3 1

          • ...i masz odpowiedź, jak miasto myśli o komunikacji zbiorowej.. (1)

            Linia do NP miała być rozbudowana o linię wzdłuż brzegu morza aby komunikować rosnące dzielnice...
            Jak jest widać, linię wyłączono, to chętnych nie ma...
            A jak chętnych nie ma, to nie ma po co lobić komunikacji...
            I kłopot z głowy...
            Sprawdzone metody wygaszania popytu. Bo komunikacja zbiorowa nie jest dla komunikacji zbiorowości mieszkańców. Ona jest do utrzymania zbiorowosci urzędników.

            • 1 0

            • Tam miała powstać przymorska SKM. W sumie dobrze że jej nie ma a za to jest więcej drzew

              • 1 1

      • (1)

        każda wymówka jest dobra. Na żabiance masz SKM. Około 15 minut i jesteś na Gdańsku Głównym.

        • 6 4

        • na...

          i wszystko jasne...

          • 4 0

      • (2)

        ja wybrałem się w lipcową niedzielę tramwajem z pętli Łostowice do Jelitkowa by móć przy okazji wypić piwo Godzina i sześć minut!!! Następnym razem pojechałem samochodem - 20minut Piwo wypiłem do kolacji
        Taka wyprawa pierwszy i ostatni raz

        • 8 5

        • aleś wymyślił trasę, to innych plaż nie ma? Innych miejsc na piwo też? Tylko akurat na drugim końcu miasta, aby uzasadnić to, że musisz jechać tam samochodem?

          • 5 4

        • A ja 2 piwka wypiłem jak jechałem samochodem i

          • 3 2

      • To nie(.....)

        że musisz stać w korkach,marudo!

        • 3 0

    • tam meduzo tramwaj niepotrzebny bo jest autobus!

      • 2 4

    • Tramwajem po ul. Czarny Dwór byłoby szybciej jechać niż autobusem,ponieważ 148 zawsze stoi w korku.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane