• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • słowo jest tak samo ważne jak umowa na papierze !!!

    brawooooo ! brak słów ! bo słowa nie dotrzymane !!!

    • 7 2

  • Świętokrzyska

    Gdzie jest nowa Świętokrzyska? Nie jestescie w stanie zrobić tego żenada

    • 8 7

  • Czyli chca budowac w brew mieszkancom miasta tam tramwaj jest niepotrzebny bo jest linia autobuisowa nawet 2!! (1)

    Podobno przeciwna jest tez rada dzielnicy wiec jak zawsze urzednicy maja gdzies mieszkanców tylko chca wprowadzac swoje chore wizje

    • 19 6

    • Deweloper sponsoruje, deweloper wymaga

      • 3 1

  • (2)

    Dlaczego nowa trasa tramwajowa nie będzie przebiegać wzdłuż ulicy kołobrzeskiej? Przecież to najbardziej zaludniona ulica Gdańska.

    • 12 5

    • Nieprawda, przy Obrońców Wybrzeża mieszka więcej ludzi.

      • 3 1

    • Odbiło ci?!

      Won z tramwajem na Kołobrzeskiej!

      • 1 1

  • chyba czas na złożenie zawiadomienie do prokuratury :) (1)

    Pozdro Ola

    • 9 7

    • składaj

      • 2 2

  • Nie. Będziemy protestowali! (5)

    My mieszkańcy Przymorza jesteśmy przeciw.

    • 15 8

    • Walczcie ludzie, tam nie trzeba autostrady wystarczy to co jest

      A na plażę można podejść piechotą.

      • 8 3

    • Mów za siebie, tramwajem na stadion ! (2)

      • 4 7

      • na stadion dzbanie mozesz dojechac autobusem (1)

        • 3 4

        • Jeden autobus co godzinę w soboty i niedzielę, dzbanie ?

          • 2 0

    • Jestem mieszkańcem przymorza i jestem za. Tramwaj na Obrońców? Bardzo proszę.

      • 0 0

  • droga poszerzona na czarnym dworze-TAK!!!

    ale gdzie tamtędy chcą póścić tramwaj to tylko bezmyślny urzędnik bez wyobrażni i znajomości topografii może wymyśleć-powodzenia!!!

    • 9 7

  • Plany , plany , plany.

    a głupiemu radość

    • 4 4

  • Kazdy kogo stac kupuje auto, albo dwa. Kazdy woli gnić w korkach, ale w swoim

    rydwanie bogactwa, niż jezdzic komunikacją. A ci dalej, ze potrzeba wiecej tramwajow, bo wtedy bedzie mnie aut....

    • 3 6

  • droga szersza ok.!!! (2)

    Gdyby ten tamwaj jechał od Obrońców Wybrzeża-Czarnym Dworem przez całą Płażyńskiego aż do Marynarki Polskiej to miało by to sens przy istniejących zabudowach mieszkaniowych na Letnicy, Zaspie i Grudziądzkiej. A do chłopskiej to chyba falowiec wyburzą???!!!

    • 8 4

    • Tam nie będzie deweloperki. Czyli Twoja rozsądna argumentacja nie ma szans.

      • 0 4

    • Tramwaj w miescie wogle niema sensu teraz tylko autobusy elektryczne a nie torowiska

      • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane