• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • Przypominam, że większą liczbą pasów...

    To większe korki. Jakby w UM zapomnieli.

    • 3 6

  • Powód

    Powód jest prosty. trzeba zakamuflować w tym projekcie drogę dla deweloperów wzdłuż Czarnego Dworu. Inaczej palcem by nie kiwnęli. Obłudnicy.

    • 10 2

  • Kamuflaż

    Tylko na odcinku Czarnego Dworu deweloper zgłosił w "kopercie" zapotrzebowanie na budowę miejskiej ulicy. Pod pięknymi blokami nie może być syfiastej drogi. Tak wiec machina ruszyła wbrew przyjętym zasadom , czyli bez uchwalenia MPZP. Piękny kamuflaż.

    • 7 2

  • W ogóle to zapraszam policję na skrzyżowanie Hallera z Płażyńskiego.

    Nie ma dnia żebym nie ruszał na zapalonym zielonym w lewo w Hallera jadąc od tunelu a przed maską, na czerwonym przelatuje przede mną auto albo dwa.

    • 3 4

  • (1)

    Czyli budujemy znowu autostradę. Na to zgody być nie może. Natomiast pomysł z tramwajem jest OK.

    • 2 6

    • nie pomysł z tramwajemn to ideiotyzm bo tramwaj niema zalet a autobus tak

      • 1 6

  • Asfaltowa dżungla. To będzie kolejna autostrada przecinająca miasto. Zakorkowana non-stop.

    Koszmar generujący spaliny i hałas, który jest bardzo stresogenny. Ludzie zmierzający na plażę aby wypocząć, będą musieli czekać w hałasie i smrodzie spalin, aby przejść dalej. Kompletny absurd. Priorytet tranzytu nad lokalnymi mieszkańcami i ich potrzebami. Kto to projektuje??? Dlaczego UM Gdańska brnie w te megalomańskie, prymitywne, betonowe rozwiązania??? Nawet komuniści nie zrobili w Gdańsku tak koszmarnie przeskalowanych wiaduktów jak ten na Trakcie Św. Wojciecha (stary, komunistyczny wiadukt przy Galerii Forum wydaje się pikusiem).

    • 6 4

  • Nieprawdą jest, że komunikacja publiczna (tramwaj) jest jedyną sensowną alternatywą samochodu (1)

    Badania wykazują, że więcej osób przesiada się z samochodu na rower a nie na komunikację miejską. W Trójmieście największy niewykorzystany potencjał ma transport rowerowy jako sposób na zasilanie stacji SKM (PKM po elektryfikacji). Trzeba myśleć o budowie linii PKM do dzielnic Gdańsk Południe, Gdynia Północ, wymianie taboru SKM i wzrost częstotliwości połączeń do taktu co 5 minut w godzinach szczytu. Inwestowanie w pseudoaustrady miejskie nie ma sensu.

    • 4 7

    • Dokladnie tam A tramwaj jest tylko obecnie szkodnikiem w miescie

      • 0 4

  • Zablokujemy ta budowe jesli bedzie trzeba bedziemy naniej prostestowac codziennie!!

    Niech sie Dulkiewicz obudzi ze urzednicy ja oszukuja .Mieszkancy niecha tej lini tramwajowej bo ona ni jest atrakcyjna tam kursuje autobus jesli chca zabrac pas dla tramwaju to niech zamiast niego bedzie bus pas

    • 3 6

  • Kiedy szybki tramwaj w ciągu Armii Krajowej, aż do obwodnicy! (1)

    Jest tam rezerwa terenu i byłoby to połączenie, które miałoby istotny wpływ na zmniejszenie napływu aut do centrum. Możliwość dostatnia się do centrum bez konieczności jazdy swoim samochodem. Ta droga nie ma innej alternatywy jak jazda samochodem, bo podróż autobusem ul. Kartuską to porażka i nikogo nie przekona do przejścia na zbiorkom.

    • 4 2

    • Tramwaj ma własny pas wiec dla autobusu wystarczy Buspas

      • 2 0

  • a ta droga nie miala ciagnac sie az do ergo areny ?

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane