• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • W Gdańsku pomoże tylko budowa metra

    • 2 1

  • Dokończenie Trasy Porty-Porty + Tramwaj od Jelitkowa do Letnicy,

    górnym tarasem, trzeba odważniej przynajmniej planować.

    • 4 0

  • Wszystko OK. Ale ten tramwaj do

    ul. Chłopskiej jest bez sensu. Tam jeździ autobus. Tramwaj powinien lecieć prosto, do pętli w Jelitkowie.

    • 7 0

  • Nareszcie

    Super pomysł bo korki są okropne!!!

    • 4 1

  • Czyli zatory będą pomiędzy Jana Pawła a Obrońców Wybrzeża.

    Może by tak przeprowadzić elementarne pomiary natężenia ruchu ? Obecnie jadąc z Hallera mamy zagęszczenie ruchu do Jana Pawła i dalej zwyczajny zator. W drugą stronę zator od Obrońców Wybrzeża do Jana Pawła. Jeśli skrzyżowania Jana Pawła z Czarnym Dworem, nie będzie dwupoziomowe, to dwie jezdnie po 2 pasy powinny być właśnie na odcinku od Jana Pawła do Obrońców Wybrzeża. Tam są największe zatory, a dwie jezdnie na odcinku Hallera-Jana Pawła tylko pogorszą sprawę. Inwestować należy zgodnie z rzeczywistymi potrzebami, a nie wyobrażeniem decydentów.

    • 3 0

  • Brak wizji

    Ta droga już dawno powinna być wybudowano i to do ergoareny i dalej tunel i do obwodnicy. Trujemy się i marnujemy czas a Urzędnicy myślą. Dyletanctwo

    • 4 1

  • A zamiast lasu w kierunku morza

    pewnie apartamenty

    • 4 1

  • Niezbędna Droga Zielona. (3)

    Od kilkudziesięciu lat ul. Chłopska czeka na realizację drugiej, równoległej jezdni zajętej pod parkingi protestujących pobliskich mieszkańców. To wyłącznie ich (wątpliwy zresztą) interes kosztem szeroko pojętego interesu Gdańska i Trójmiasta. Przestańcie straszyć Prezydent, grozić instytucjami itd. W pełni sprawna Droga Zielona omijająca Śródmieście, poprzez zbudowany tunel, most wantowy, zjazd pod torami w pobliżu hali sportowej ,,,, jest niezbędna

    • 10 4

    • kolejny roszczeniowy buraczek z blachosmroda maja cy gdzies wszystko wyniszczenie itp . (1)

      • 1 2

      • Fakt roszczeniowy wszystkorower jest ważniejszy. Niech lepiej zatroszczy się o tych wykluczonych komunikacyjnie bo wolano rozebrać tory i robić ścieżki rowerowe. Niech też zacznie z nich korzystać a nie pchać swój rower do komunikacji miejskiej.

        • 1 1

    • Misiu, do tego miała być droga...

      ... Na przedłużeniu "Żołnierzy Wyklętych" oraz trasa czerwona wzdłuż torów kolejowych. I gdzie ty masz na Chłopskiej parkingi?
      Wyjaśnij, jak dodatkowy pas zwiększy przepustowość w tym miejscu, podczas gdy np. Na wyjeździe z Gdańska w kierunku na Elbląg zwężenie ulic miało na celu zmniejszenie korków?

      • 0 0

  • Taa... (1)

    A kiedy Nowa Świętokrzyska?

    • 0 1

    • Nigdy,tak jak Nowa Wyzwolenia.

      • 0 0

  • Obawa

    Trochę się obawiamżeby z drogi rózowej nie wyszła Droga Różańcowa.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane