• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje Drogę Zieloną z trasą tramwajową?

Krzysztof Koprowski
2 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.
  • Droga Zielona zgodnie z zapowiedziami na razie będzie zakończona na ul. Obrońców Wybrzeża. Docelowo zajmie obszar zieleni równoległy do ul. Kaczyńskiego.

Władze Gdańska łamią własną obietnicę sprzed czterech lat i zamierzają przystąpić do opracowania dokumentacji projektowej Drogi Zielonej w pasie nadmorskimMapka bez nowego planu zagospodarowania. Oprócz udogodnień dla kierowców, wzdłuż drogi powstanie nowa trasa tramwajowa łącząca al. HalleraMapkaul. ChłopskąMapka.



Czy wierzysz, że uda się stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną wzdłuż Drogi Zielonej?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska we wtorkowe popołudnie zapowiedziała ogłoszenie niebawem przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla Drogi Zielonej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego i uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz decyzji środowiskowej.

Zgodnie z zapowiedziami urzędników na odcinku HalleraMapka - Jana Pawła IIMapka istniejąca ul. Czarny DwórMapka zostanie rozbudowana do dwóch jezdni po dwa pasy ruchu.

Dalej, do skrzyżowania z ul. Obrońców WybrzeżaMapka, Droga Zielona przyjmie układ jednej jezdni z dwoma pasami ruchu.

Nowe plany zagospodarowania w Gdańsku, Sopocie, Gdyni


Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej. Wzdłuż najdłuższego falowca planowana jest budowa trasy tramwajowej.

Trasa tramwajowa równoległa do układu drogowego



Inwestycji towarzyszyć będzie budowa trasy tramwajowej od al. Hallera do ul. Chłopskiej przez ul. Obrońców Wybrzeża, czyli wzdłuż najdłuższego falowca.

- Konsekwentnie rozwijamy sieć tramwajową, bo tylko dobrze, sprawnie działająca komunikacja publiczna może być alternatywą dla samochodu. Takiego połączenia tramwajowego brakuje w tej części miasta, mieszkańcy zyskają kolejną atrakcyjną linię - zapowiada Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Nowa linia będzie również ułatwieniem dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć w bezpośrednie okolice parku Reagana i pasa nadmorskiego.
Czytaj też:

Gdańsk prezentuje wizję rozwoju komunikacji miejskiej do 2042 r.



Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r. Piotr Kowalczuk, zastępca prezydenta Gdańska w latach 2014-20, oraz Edyta Damszel-Turek, dyrektor BRG, podczas konferencji poświęconej planowi zagospodarowania dla Drogi Zielonej w 2018 r.

Cztery lata prac nad planem, którego wciąż nie ma



Warto nadmienić, że obecnie podejmowane działania łamią obietnice władz miasta z sierpnia 2018 r., kiedy to w związku z licznymi protestami zapowiadano sporządzenie nowego planu zagospodarowania dla całego pasa Drogi Zielonej, nazywanej ze względów polityczno-wizerunkowych "Zielonym Bulwarem".

Zgodnie z deklaracjami sprzed czterech lat plan zagospodarowania powinien wyprzedzić prace projektowe i stanowić gwarancję odstąpienia od realizacji Drogi Zielonej w trybie specustawy. Jednocześnie ostateczny kształt drogi miał być ustalony w ramach konsultacji towarzyszących sporządzaniu planów zagospodarowania.

Ponadto celem przygotowania planu była zmiana kategorii drogi z głównej ruchu przyspieszonego na zbiorczą, co zostało ustalone na poziomie studium z kwietnia 2018 r.

Czytaj też artykuł z 2016 r.:

Kto da się nabrać na nową wizję Drogi Zielonej?



Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa. Droga Zielona na odcinku al. Hallera - Jana Pawła II będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, a od Jana Pawła II do Obrońców Wybrzeża jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Równocześnie, od al. Hallera, przez ul. Obrońców Wybrzeża do ul. Chłopskiej powstanie trasa tramwajowa.

Nowy plan zagospodarowania dla Obrońców Wybrzeża



Do dzisiaj plan ten nie został jednak nawet wyłożony do publicznego wglądu. Co więcej, dopiero w listopadzie ubiegłego roku przystąpiono do sporządzania nowego planu zagospodarowania dla ul. Obrońców Wybrzeża, w ramach którego przewidziano wypracowanie spójnych rozwiązań przestrzennych z uwzględnieniem sieci tramwajowej (obecnie ul. Obr. Wybrzeża jest objęta dwoma planami, a częściowo bez żadnego planu).

20 miesięcy na przygotowanie dokumentacji projektowej



Zgodnie z zapisami przetargu DRMG na opracowanie dokumentacji Drogi Zielonej wykonawca będzie miał 20 miesięcy od momentu podpisania umowy. Otwarcie ofert w przetargu nastąpi w kwietniu br.

Do tematu Drogi Zielonej (Zielonego Bulwaru) wrócimy, gdy urzędnicy opublikują pełną dokumentację przetargową.

Miejsca

Opinie (252) 3 zablokowane

  • Przeciez tu nie chodzi o wybudowanie czegokolwiek, a wyciagniecie z budzetu kasy na dokumentacje.
    To samo na poludniu. Jest zatkane calkowicie, Swietokrzyska sparalizowana. Jednak pakuja ponad 2mln na projekt kolejki do PETLI, dalej pieszo.
    Na dodatkowy wyjazd z Piotrkowskiej brakuje 2mln zl. Zamiast wywalac kase na projekt kolei, ktora i tak nie powstanie to lepiej tu przesunac te 2mln.
    Tyle, ze tu "nikt" nie zarobi...

    • 8 0

  • Obwodnica dzielnicy Nowy Port (1)

    Pewnie kiedyś powstanie.My ,mieszkańcy ul.Wyzwolenia na obwodnicę dzielnicy NP,czekamy od ponad 40lat.Ciężkie samochody jadą środkiem naszego osiedla ul.Wyzwolenia do portu w Gdansku powodują duży hałas i zatruwają środowisko.Zawsze tylko obiecanki-cacanki,niezależnie kto sprawuje rządy w Gdańsku.

    • 4 0

    • Port ma coraz większe przeładunki,Nowa Letnica się buduje---wszystko wali przez osiedle mieszkaniowe w Nowym Porcie i niszczy ul.Wyzwolenia.

      • 0 0

  • Swietokrzyska, Malomiejska katastrofa, budują bloki na potęgę, Urzad wydaje zgodę a drogi nie buduja! Urzędnicy opracowują plan na Przymorzu? Kpina!!!

    • 6 0

  • Koń trojański (1)

    Tramwaj ma za zadanie ocieplić wizerunek inwestycji. Ale przecież nie o tramwaj tu chodzi.

    • 5 5

    • no i tramwajaeskie lobby

      W miescie jest silne

      • 1 1

  • Super! (1)

    Bardzo dobry pomysl, oby wreszcie zaczeli budowe.

    • 5 4

    • Nie doczekasz,będą planować przez ponad 40 lat,tak jak Nową Wyzwolenia.

      • 3 0

  • (5)

    Jesu Super gdyby tak bylo to moje marznie by sie spelnilo

    • 12 9

    • Fajnie będzie tramwaj pod falowcem (2)

      Ju nikt nie zaśnie

      • 5 4

      • Śpisz w dzień?

        W nocy tramwaje nie jeźdżą.

        • 4 2

      • Pożyjemy,zobaczymy.W NP przed falowcem tranzyt tirów do portu i też od UM,nie da się wprowadzić zakazu wjazdu dla ciężkiego transportu wiecznie słyszą.Śpimy,jak zające......

        • 0 0

    • PO kupiło złom w Niemczech muszą mieć gdzie hałasować (1)

      • 2 4

      • A skąd jest twój brudny passat dizel?

        • 1 0

  • prosze najpierw skonczyc Slowaka,

    dociagnac go do tunelu i dobudowac na tej rekacji tramwaj.
    Albo oddac kase Unii.

    • 3 1

  • (3)

    Zapewniam, że my mieszkańcy Przymorza zrobimy absolutnie wszystko co możliwe, aby do tej szkodliwej inwestycji nie doszło. Nie ma naszej zgody na zniszczenie parku Reagana!

    • 7 7

    • Slucham? (2)

      Ja jestem mieszkańcem Przymorza i chce tej inwestycji? Jaki park Reagan człowieku o czym ty mówisz? Wokół czarnego dworu masz syf kiłę ugory i krzaki a nie żaden park!

      • 5 5

      • Nie jesteś mieszkańcem Przymorza!

        • 1 1

      • Bredzisz jak mało który wiekszosc mieszkanców jest przeciwko poza takimi szkodnikami jak ty

        co ma wszystko gdzies bo jazda jego blachosmrodem to interesuje

        • 0 2

  • dawnymi czasy to SKM tam mialo byc (1)

    Ale ponoc nie chcemy nia jezdzic i sie nie oplaca ..

    • 3 1

    • Do Nowej Letnicy też się nie opłaca?

      • 0 0

  • Bronicie tego parku jak by zabierali go (3)

    w 1/3 wielkości. Tyle trawnika ile zabiorą pod ten projekt to i tak część po jakiej nikt nie chodzi. Mieszkam tu i jestem ZA! Brak tramwaju, niewydolne skrzyżowanie, po jednym pasie w obie strony. Czarny dwór się zapada i stoi w ogromnych korkach. To się musi wreszcie zmienić!

    • 8 3

    • Opinia wyróżniona

      Po kawałku zabierają z każdej strony

      Park Reagana to w rzeczywistości tylko te miejsca gdzie koszą trawę - czyli obszar pomiędzy trzema dojściami do morza, z tym, że deptak na molo będzie obustronnie zabudowany. I tak, jest czego bronić

      • 3 9

    • Dzbanie ty tam mieszkasz|? a po jecia o parku niemasz podobnie jak niemasz pojecia o wyznaczonej trasie inwestycji

      To nie bedzie kawałek trawnika tylko bedzie wycinka całego lasu oraz ponad 100 metrów w głąb parku Reagana zniszczona zostanie Kraina zabawy w parku!

      • 2 3

    • Bo zabierają z każdej strony - od deptaku i od osiedla

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane