• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje rozbudowę Kartuskiej do granicy Gdańska z Leźnem?

Krzysztof Koprowski
25 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
Ulica Kartuska na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83 i skrzyżowania z ul. Stokłosy, która zostanie "zaślepiona". Wjazd w nią będzie odbywał się przez skrzyżowanie na wysokości pobliskiej stacji paliw. Ulica Kartuska na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83 i skrzyżowania z ul. Stokłosy, która zostanie "zaślepiona". Wjazd w nią będzie odbywał się przez skrzyżowanie na wysokości pobliskiej stacji paliw.

Gdańsk zamierza pójść za ciosem i przedłużyć czteropasową ul. KartuskąMapka za obwodnicą aż do granicy miasta. W ogłoszonym przetargu na dokumentację najtańsza oferta przekroczyła planowaną kwotę na ten cel, ale wcześniej udało się znaleźć tańszego projektanta zbiornika retencyjnegoMapka, do którego trafiać będą wody opadowe z nowych jezdni. Gdańsk otrzymał też wsparcie finansowe z budżetu państwa.



Czy należy poszerzyć ul. Kartuską (DK7) także po stronie Żukowa?

Przetarg na dokumentację rozbudowy ul. Kartuskiej przewiduje modernizację istniejącej jezdni i budowę drugiej z dwoma pasami ruchu na odcinku od tzw. ul. Nowej Stokłosy/Smęgorzyńskiej (na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83Mapka) aż do granicy miasta z możliwością podziału realizacji na dwa etapy.

Poszerzona ul. Kartuska oprócz dodatkowej jezdni i łącznie czterech pasów ruchu (po dwa w każdym kierunku) zyska lewo- i prawoskręty, zatoki autobusowe, chodniki, drogę rowerową oraz ciągi pieszo-rowerowe. Całkowitej przebudowie ulegnie infrastruktura podziemna, wykonane zostanie oświetlenie.

Czytaj też:

Przygotowania do budowy ważnej drogi na południu Gdańska



Obecnie trwają prace budowlane na odcinku Otomińska - Nowatorów. Przetarg na dokumentację budowlaną i wykonawczą obejmuje odcinek Nowa Stokłosy - granica miasta. Obecnie trwają prace budowlane na odcinku Otomińska - Nowatorów. Przetarg na dokumentację budowlaną i wykonawczą obejmuje odcinek Nowa Stokłosy - granica miasta.

Przeniesienie pomnika, nowe wytyczne budowy dróg



W ramach robót przewiduje się także przeniesienie o kilkanaście metrów pomnika ofiar katastrofy autobusu w Kokoszkach, ponieważ w obecnej lokalizacji koliduje z przebiegiem nowej jezdni.

Co ważne, przygotowana dokumentacja musi spełniać wytyczne:

Koordynacja ze zbiornikiem i odcinkiem bliżej Nowatorów



Prace projektowe będą skoordynowane z powstającą dokumentacją dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będzie odprowadzana "deszczówka" z rozbudowanej drogi, a także aktualizowaną dokumentacją rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku Nowatorów - Nowa Stokłosy, gdzie nie są obecnie prowadzone prace budowlane.

Planowana lokalizacja nowego zbiornika, do którego trafią m.in. wody opadowe z ul. Kartuskiej. Planowana lokalizacja nowego zbiornika, do którego trafią m.in. wody opadowe z ul. Kartuskiej.

Cztery oferty, wszystkie powyżej szacunków miasta



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły cztery oferty:
  • Highway z Gdańska - 1 597 155 zł,
  • Pracownia Projektowa Promar z Pelplina - 722 010 zł,
  • Pracownia Projektowa Mid z Gdańska - 669 120 zł,
  • konsorcjum firm Vermers z Gdańska oraz Proinwesta z Gdańska - 811 800 zł.

Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi o kolejne dwa lata, a więc ocena ofert będzie rozpatrywana wyłącznie pod względem kryterium najniższej ceny.

Miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 450 tys. zł. Obecnie trwa ocena ofert pod kątem prawno-formalnym. Nie została jeszcze podjęta decyzja o wyborze wykonawcy lub powtórzeniu postępowania przetargowego.

Dokumentacja w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór wykonawcy, zgodnie z zapisami przetargu dokumentacja powinna powstać maksymalnie w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.

Dopiero w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - pod warunkiem zapewnienia finansowania na ten cel.

Czytaj też:

Nowa Jabłoniowa: projekt niegotowy od siedmiu lat, termin realizacji nieznany



Teren, który zostanie przeznaczony pod budowę zbiornika retencyjnego Kartuska. Teren, który zostanie przeznaczony pod budowę zbiornika retencyjnego Kartuska.

Projekt nowego zbiornika retencyjnego tańszy niż planowano



Jednocześnie warto odnotować, że w przypadku wspomnianego zbiornika retencyjnego ściśle powiązanego z rozbudową ul. Kartuskiej prawdopodobnie uda się zaoszczędzić nieco ponad 112 tys. zł.

Najtańsza oferta (Transprojekt Gdański z Gdańska) opiewa na kwotę ok. 387 819 zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 500 tys. zł.

Postępowanie jest na etapie analizy złożonych ofert. Łącznie wpłynęły cztery oferty, z czego najdroższa na kwotę ok. 977 tys. zł.

Zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej wynosi wg DRMG ok. 40 proc. Zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej wynosi wg DRMG ok. 40 proc.

Wsparcie finansowe dla trwającej rozbudowy Kartuskiej



W poniedziałek politycy Prawa i Sprawiedliwości poinformowali także o dodatkowej subwencji rządowej na trwającą rozbudowę ul. Kartuskiej w wysokości 9,211 mln zł. W ubiegłym roku Gdańsk na ten sam cel otrzymał dotację w wysokości 13,5 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury.

Rozbudowa ulicy miała być pierwotnie dofinansowana ze środków unijnych, ale ze względu na błędy formalne urzędników, a następnie "niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego", Gdańsk nie otrzymał wsparcia w tym zakresie.

Prace budowlane zakończone w listopadzie br.



Koszt wszystkich robót na odcinku Otomińska - Nowatorów to ok. 37,4 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć maksymalnie 49 mln zł. Wykonawcą wyłonionym w przetargu jest konsorcjum firm Kruszywo - Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka. Prace powinny być zakończone w listopadzie br.

Czytaj też:

Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać


Rozbudowa Budowlanych kolejny raz opóźniona. Pojawi się nowe skrzyżowanie



Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (163) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Widzę, że pieniądze na drogi generalnie są (7)

    Tylko na drogi na Łostowicach nie ma

    • 26 30

    • (2)

      jak się zameldują okoliczne słoiki i będą płacić podatki to kasa będzie

      • 19 5

      • Nie trzeba się nawet meldować

        Wystarczy odpowiednią deklaracje w Urzedzie Skarbowym złożyć

        • 6 2

      • Jak się mają zameldować, jak właściciele ich mieszkań im nie pozwalają?

        • 7 2

    • Może sołtys Łostowic ma kasę, ale dać nie chce ;)

      • 5 8

    • niestety zamiast na drogi trzeba utrzymywac nierobów popierających pis

      • 18 4

    • Kupię mieszkanie w dzielnicy do której jest dojazd tylko jedną, wąską zakorkowaną drogą, ale za to nie ma komunikacji. (1)

      Co może pójść nie tak?

      • 8 2

      • Komunikacja jest, tylko dojeżdża tą samą, wąską, zakorkowaną drogą

        • 0 1

  • (6)

    ile dorzuca Żukowo i okolice?

    • 51 8

    • Burmiszcz Żukowa to chciwy dusigrosz. (1)

      On coś robi, jak mieszkańcy i przedsiębiorcy się na to złożą. W zbieraniu ofiary jest lepszy od kleru.

      • 15 1

      • To, że za inwestycje płacą mieszkańcy i firmy z gminy, to tak jakby definicja samorządu.

        • 2 1

    • Figa

      Tyle co Gdańsk do dróg w gminie Żukowo...

      • 3 2

    • (1)

      Czytasz ze zrozumieniem? Ta droga jest budowana z pieniędzy rządowych = wspólnych, nie miejskich

      • 0 3

      • z rządowych? A co to są pieniądze rządowe? Jakieś dodrukowanie w willi na Nowogordzkiej?

        ludzie płacą a rząd kradnie dla swoich, proste jak drut.

        • 2 1

    • 500 minus

      to sknerusy, nic nie dorzucą. Tylko cię jeszcze chcą oszwabić

      • 1 0

  • Jak to kto?! (1)

    Szukać inżynierów i budować jak najhszybciej, do tego ograniczenia do 70km/h i można smigac po miescie, nie patrzec na ekologow i innych rowerzystow i bedzie git. Jakby byl prezydent co by tylko budowal drogi i dziury latal to mialby moj glos, a 0 na kulture i inne dziwne twory

    • 17 19

    • Urodziłeś się o 20 lat za późno

      • 2 2

  • Jeszcze tramwaj powinien być między jezdniami i można by stwierdzić że to fragment miasta

    • 20 4

  • Droga do granicy miasta. (10)

    Ona ma być dla mieszkańców i przedsiębiorców odprowadzających podatki w Gdańsku. Nie dla ludzi, ktorzy korzystają z naszej infrastruktury, a płacą podatki gdzieś indziej.

    • 33 31

    • (1)

      A inne gminy niech upadną? ...
      Gospodarka to naczynia połączone...
      Ale cóż widocznie tego nie rozumiesz.

      • 14 15

      • Misiu, chyba ty czegoś nie rozumiesz

        Dalej, to jest droga krajowa, która nie jest w gestii naszego miasta

        • 16 7

    • Tak jest! (4)

      Postawić bramki i sprawdzać dowody osobiste przed wjazdem!

      • 16 6

      • (2)

        I wyjazdem!

        • 12 2

        • A po co mam jechać w tamtą stronę?

          • 5 6

        • I jeszcze myto pobierać. I bramki na trakcie do momentu kiedy Pruszcz gdański nie zbuduje drogi do węzła port na obwodnicy południowej

          • 6 2

      • I podniebienia.

        Jak czarne to zakaz wjazdu.

        • 2 1

    • Tak, ja taką osobą jestem i z niecierpliwością czekam na tą inwestycje

      • 7 1

    • Rega

      Ale płacą w Polsce i to się liczy

      • 3 0

    • Ok

      W takim razie piątek godz. 15 i ban dla jadących na Kaszuby z rejestracją GD. Taką mam koncepcję

      • 6 2

  • Kto zaprojektuje?

    Deweloper ;) !!!!

    • 11 9

  • (2)

    W Gdyni zrobiliby buspasy jak znam życie :) Pozdrawiam społeczników i aktywistów miejskich.

    • 16 5

    • I bardzo dobrze zrobili

      Również ich pozdrawiam.

      • 4 2

    • Gdynia to inna liga, tam się promuje w inwestycjach transport publiczny.

      W Gdańsku nadal 2x2pasy dla aut, które i tak stoją co skrzyżowanie... razem z autobusem.

      • 1 1

  • Niech rząd zmieni prawo, niech deweloperzy budują też drogi (9)

    Całe szczęście że krok po kroku realizowane są nowe drogi w Gdańsku. Czas na zmianę prawa przez obecny rząd aby deweloperzy dokładali się do budowy infrastruktury i dróg. W każdym dużym mieście jest ten sam problem, ludzie chcą mieszkać w dużych rozwijających się miastach, więc deweloperzy budują tylko tam w takiej ilości bloki a niestety drogi i infrastruktura muszą poczekać wiele lat. Takich problemów nie ma w Pelplinie, Nowym Stawie czy w Pcimiu.

    • 26 12

    • Developerzy budują drogi ale wewnętrzne - taki wymóg stawia Miasto - nie można od nich wymagać żeby budowali zewnętrzne xd (4)

      Teraz to już jest norma - czasami nawet dorzucają się do dróg zewnętrznych w tzw programach publiczno-prywatnych xd

      • 10 8

      • lol (1)

        Drogi wewnętrzne jumbo!

        • 8 1

        • Czego nie mogę pojąć.

          Jak budowaliśmy wewnętrzną drogę z sąsiadami, asfalt wyszedł tyle samo co jumbo...

          • 7 1

      • (1)

        Zewnętrzne też budują. Przebudowują skrzyżowania, budują ronda, ale dla wiecznych wrogów deweloperów nic nie przemawia do rozumu. A sami pewnie mieszkają w blokowiskach!

        • 3 7

        • Gdzie takie dobre rzeczy robią ci wspaniali deweloperzy, bo chyba nie w tym mieście ?

          Oprócz oczywiście programu minimum wycięcia drzew i zrobienia dojazdów do bloków.

          • 5 2

    • Przecież budują! W Gdyni to standard!

      • 1 0

    • (2)

      Niby dlaczego kupując mieszkanie i nie potrzebując nigdzie jeździć mam płacić za drogi?

      • 4 3

      • Dlatego ponieważ ja mając auto i nigdzie nie chodząc na piechotę muszę dorzucać się do chodników xd (1)

        • 6 1

        • Ile kosztuje łatanie dziur w chodnikach?

          • 1 1

  • Highway przegięło pałkę z taką wyceną xd. Wycenili projekt 4 razy więcej niż miasta chciało wydać xd

    • 11 2

  • Jak to kto? Zuchy z Wrzeszcza!

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane