- 1 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (126 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (57 opinii)
- 3 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (172 opinie)
- 4 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (71 opinii)
- 5 Zamkną przystanek SKM na pół roku (125 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (103 opinie)
Kto zaprojektuje rozbudowę Kartuskiej do granicy Gdańska z Leźnem?
Gdańsk zamierza pójść za ciosem i przedłużyć czteropasową ul. Kartuską za obwodnicą aż do granicy miasta. W ogłoszonym przetargu na dokumentację najtańsza oferta przekroczyła planowaną kwotę na ten cel, ale wcześniej udało się znaleźć tańszego projektanta zbiornika retencyjnego
, do którego trafiać będą wody opadowe z nowych jezdni. Gdańsk otrzymał też wsparcie finansowe z budżetu państwa.
Poszerzona ul. Kartuska oprócz dodatkowej jezdni i łącznie czterech pasów ruchu (po dwa w każdym kierunku) zyska lewo- i prawoskręty, zatoki autobusowe, chodniki, drogę rowerową oraz ciągi pieszo-rowerowe. Całkowitej przebudowie ulegnie infrastruktura podziemna, wykonane zostanie oświetlenie.
Czytaj też:
Przygotowania do budowy ważnej drogi na południu Gdańska
Przeniesienie pomnika, nowe wytyczne budowy dróg
W ramach robót przewiduje się także przeniesienie o kilkanaście metrów pomnika ofiar katastrofy autobusu w Kokoszkach, ponieważ w obecnej lokalizacji koliduje z przebiegiem nowej jezdni.
Co ważne, przygotowana dokumentacja musi spełniać wytyczne:
Koordynacja ze zbiornikiem i odcinkiem bliżej Nowatorów
Prace projektowe będą skoordynowane z powstającą dokumentacją dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będzie odprowadzana "deszczówka" z rozbudowanej drogi, a także aktualizowaną dokumentacją rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku Nowatorów - Nowa Stokłosy, gdzie nie są obecnie prowadzone prace budowlane.
Cztery oferty, wszystkie powyżej szacunków miasta
W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły cztery oferty:
- Highway z Gdańska - 1 597 155 zł,
- Pracownia Projektowa Promar z Pelplina - 722 010 zł,
- Pracownia Projektowa Mid z Gdańska - 669 120 zł,
- konsorcjum firm Vermers z Gdańska oraz Proinwesta z Gdańska - 811 800 zł.
Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi o kolejne dwa lata, a więc ocena ofert będzie rozpatrywana wyłącznie pod względem kryterium najniższej ceny.
Miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 450 tys. zł. Obecnie trwa ocena ofert pod kątem prawno-formalnym. Nie została jeszcze podjęta decyzja o wyborze wykonawcy lub powtórzeniu postępowania przetargowego.
Dokumentacja w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy
Gdyby miasto zdecydowało się na wybór wykonawcy, zgodnie z zapisami przetargu dokumentacja powinna powstać maksymalnie w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.
Dopiero w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - pod warunkiem zapewnienia finansowania na ten cel.
Czytaj też:
Nowa Jabłoniowa: projekt niegotowy od siedmiu lat, termin realizacji nieznany
Projekt nowego zbiornika retencyjnego tańszy niż planowano
Jednocześnie warto odnotować, że w przypadku wspomnianego zbiornika retencyjnego ściśle powiązanego z rozbudową ul. Kartuskiej prawdopodobnie uda się zaoszczędzić nieco ponad 112 tys. zł.
Najtańsza oferta (Transprojekt Gdański z Gdańska) opiewa na kwotę ok. 387 819 zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 500 tys. zł.
Postępowanie jest na etapie analizy złożonych ofert. Łącznie wpłynęły cztery oferty, z czego najdroższa na kwotę ok. 977 tys. zł.
Wsparcie finansowe dla trwającej rozbudowy Kartuskiej
W poniedziałek politycy Prawa i Sprawiedliwości poinformowali także o dodatkowej subwencji rządowej na trwającą rozbudowę ul. Kartuskiej w wysokości 9,211 mln zł. W ubiegłym roku Gdańsk na ten sam cel otrzymał dotację w wysokości 13,5 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury.
Rozbudowa ulicy miała być pierwotnie dofinansowana ze środków unijnych, ale ze względu na błędy formalne urzędników, a następnie "niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego", Gdańsk nie otrzymał wsparcia w tym zakresie.
Prace budowlane zakończone w listopadzie br.
Koszt wszystkich robót na odcinku Otomińska - Nowatorów to ok. 37,4 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć maksymalnie 49 mln zł. Wykonawcą wyłonionym w przetargu jest konsorcjum firm Kruszywo - Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka. Prace powinny być zakończone w listopadzie br.
Czytaj też:
Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać
Rozbudowa Budowlanych kolejny raz opóźniona. Pojawi się nowe skrzyżowanie
![Co wiesz o trójmiejskich ulicach?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/3595/405x405/3595180__kr.webp)
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (163) 2 zablokowane
-
2021-05-25 22:21
Opinia wyróżniona
Ślimaczym tempem (2)
Pragnę zauważyć że drogą z Źukowa do Gdańska dojeżdżają także przedsiębiorcy którzy płacą nie małe podatki w Gdańsku, notabene wielkomiastowi pan też na tej trasie skorzysta jadąc do swoich daczy na Kaszubach. Obawiam się tylko ze prędzej wykonają przekop mierzei lub tunel w Świnoujściu nim powstanie ten kilometrowy odcinek drogi.
- 27 16
-
2021-05-26 12:57
To zróbcie swoje firmy w Żukowie nie będziecie musieli jeździć i tam będziecie płacić swoje oszukane podatki
- 3 1
-
2021-05-26 07:25
W wyjazdach na daczę
To nie kartuska jest wąskim gardłem ale Żukowo czy Leźno.
- 4 5
-
2021-05-25 14:48
Opinia wyróżniona
Nic tylko wyprowadzić się za Żukowo i dojeżdżać do centrum Gdańska samochodem. (1)
a ty drogi mieszkańcu gdańska płacący tu podatki to wdychaj i sam jeździj rowerem oraz śmierdzącą zawsze spóźnioną komunikacją publiczną żeby ograniczyć ilość samochodów w mieście.
Taka logika miasta- 24 28
-
2021-05-26 09:32
Ta inwestycja jest w granicach Miasta Gdańsk
Tu na Kokoszkach też mieszkają Gdańszczanie. Ta inwestycja pozwoli ucywilizować ten fragment miasta, bo droga o znaczeniu krajowym biegnie przez osiedle i nawet chodników obustronnych nie ma. Że o przemieszczaniu się rowerem, czy hulajnogą nie wspomnę.
Korek jest tutaj permanentny, prawdopodobnie korki będą i po przebudowie. Ale przynajmniej dla mieszkańców będą drogi boczne którymi będzie można się do szkoły/sklepu dostać.- 7 1
-
2021-05-25 14:25
Opinia wyróżniona
To takie błędne koło (11)
Więcej dróg = więcej aut.
Więcej aut (które się już nie mieszczą) = więcej dróg.
Tylko każda dwupasmowa prędzej czy później będzie miała wąskie gardło. Zwężenie do jednego pasa, skrzyżowania ze światłami. A wszystkich skrzyżowań nie da się przerobić na bezkolizyjne koniczynki. A czas przejazdu coraz słabszy. Średnia poruszania się autem po mieście to ok 25 km/h. Jeszcze ciągle szybciej niż rower. Ale jeszcze 2-3 lata i spadnie do 20 km/h- 22 31
-
2021-05-26 12:59
Ale POKOmony mają to gdzieś Ważne że można na tym robić wały
- 0 1
-
2021-05-26 11:29
GD
To wszystko prawda, z okazji przebudowy kartuskiej kupuję kolejny samochód. Niech miasto zwolni z inwestycjami drogowymi, bo nie wyrabiam się z kupowaniem kolejnych samochodów.
- 0 2
-
2021-05-26 10:01
Święta prawda ! Ślepy zaułek, inni już to przećwiczyli, ale nie umiemy uczyć się na cudzych błędach.
- 2 1
-
2021-05-26 08:21
a gdzie ty masz dwupasmowe nowe drogi?
Niepołomicka autostrada Małomiejska autostrada Świętokrzyska autostrada jeszcze za niemca budowane. A wszystkie pola miedzy tymi drogami zabudowane blokami. W gdańsku nie ma błędnego koła , tylko błędni na stołkach kolekcjonerzy mieszkań.
- 2 1
-
2021-05-26 08:15
nie ma algorytmu wiążącego ilość aut w zależności od nowopowstałych dróg
bardziej.....ilość nowych mieszkań, ale też zależności nie ma. Ludzie więcej zarabiają, więc decydują sią na zakup auta, drogi??/ nie ma powiązania....więc....prosze!!! głupot nie pisać
- 2 2
-
2021-05-26 06:13
Taki trochę nie za bystry jesteś... Ilosc aut w tym kraju nie zależy w (5)
żadnym stopniu od ilosci drog. Ilosc rejestrowanych aut rosnie lawinowo,a w ostatnim kowidowym roku wzrosla o ile pamietam o ponad 200 tys. Tu kazdy musi miec swoj kawal blachy, to nadal jest jak nobilitacja dla tłuszczy i duma. Oni wszyscy wola stac w coraz wiekszych korkach, godziny marnowac na dojaxdy, byle w swoim aucie... Jak sie duzo jezdzi,to widac ile tych jezdzacych intelektualnych warzyw nie powinno w ogole dostac uprawnien, bo nie wiedza co sie dzieje na drodze.
- 4 4
-
2021-05-26 11:22
80% aut jest rejestrowanych przez firmy, nie przez osoby prywatne...
- 1 0
-
2021-05-26 07:28
Mój drogi. (3)
Pamiętasz jak było z rozbudowa Słowackiego?
Komfort był dość krótko. Ilość aut jeżdżących tamtędy zmwiekszyła się znaczenie.- 4 3
-
2021-05-26 08:16
a zmniejszyła się na innych ulicach....ot tyle!! (1)
- 1 2
-
2021-05-26 09:27
oczywiście to nie jest prawda.
Bo dobre warunki jazdy motywują do przesiadania sie na samochód. I wkrótce przestają być dobre...
Samochód już nie jest luksusem i każdy praktycznie ma możliwość z jego korzystania.- 2 2
-
2021-05-26 08:03
Lewackie bajdurzenia
Ot co
- 2 3
Wszystkie opinie
-
2021-05-25 12:33
Widzę, że pieniądze na drogi generalnie są (7)
Tylko na drogi na Łostowicach nie ma
- 26 30
-
2021-05-25 12:38
(2)
jak się zameldują okoliczne słoiki i będą płacić podatki to kasa będzie
- 19 5
-
2021-05-25 13:47
Nie trzeba się nawet meldować
Wystarczy odpowiednią deklaracje w Urzedzie Skarbowym złożyć
- 6 2
-
2021-05-25 13:58
Jak się mają zameldować, jak właściciele ich mieszkań im nie pozwalają?
- 7 2
-
2021-05-25 12:38
Może sołtys Łostowic ma kasę, ale dać nie chce ;)
- 5 8
-
2021-05-25 13:02
niestety zamiast na drogi trzeba utrzymywac nierobów popierających pis
- 18 4
-
2021-05-25 13:28
Kupię mieszkanie w dzielnicy do której jest dojazd tylko jedną, wąską zakorkowaną drogą, ale za to nie ma komunikacji. (1)
Co może pójść nie tak?
- 8 2
-
2021-05-25 20:59
Komunikacja jest, tylko dojeżdża tą samą, wąską, zakorkowaną drogą
- 0 1
-
2021-05-25 12:37
(6)
ile dorzuca Żukowo i okolice?
- 51 8
-
2021-05-25 13:24
Burmiszcz Żukowa to chciwy dusigrosz. (1)
On coś robi, jak mieszkańcy i przedsiębiorcy się na to złożą. W zbieraniu ofiary jest lepszy od kleru.
- 15 1
-
2021-05-25 22:29
To, że za inwestycje płacą mieszkańcy i firmy z gminy, to tak jakby definicja samorządu.
- 2 1
-
2021-05-25 21:03
Figa
Tyle co Gdańsk do dróg w gminie Żukowo...
- 3 2
-
2021-05-26 08:16
(1)
Czytasz ze zrozumieniem? Ta droga jest budowana z pieniędzy rządowych = wspólnych, nie miejskich
- 0 3
-
2021-05-26 08:49
z rządowych? A co to są pieniądze rządowe? Jakieś dodrukowanie w willi na Nowogordzkiej?
ludzie płacą a rząd kradnie dla swoich, proste jak drut.
- 2 1
-
2021-05-26 08:48
500 minus
to sknerusy, nic nie dorzucą. Tylko cię jeszcze chcą oszwabić
- 1 0
-
2021-05-25 12:38
Jak to kto?! (1)
Szukać inżynierów i budować jak najhszybciej, do tego ograniczenia do 70km/h i można smigac po miescie, nie patrzec na ekologow i innych rowerzystow i bedzie git. Jakby byl prezydent co by tylko budowal drogi i dziury latal to mialby moj glos, a 0 na kulture i inne dziwne twory
- 17 19
-
2021-05-25 22:30
Urodziłeś się o 20 lat za późno
- 2 2
-
2021-05-25 12:38
Jeszcze tramwaj powinien być między jezdniami i można by stwierdzić że to fragment miasta
- 20 4
-
2021-05-25 12:41
Droga do granicy miasta. (10)
Ona ma być dla mieszkańców i przedsiębiorców odprowadzających podatki w Gdańsku. Nie dla ludzi, ktorzy korzystają z naszej infrastruktury, a płacą podatki gdzieś indziej.
- 33 31
-
2021-05-25 12:43
(1)
A inne gminy niech upadną? ...
Gospodarka to naczynia połączone...
Ale cóż widocznie tego nie rozumiesz.- 14 15
-
2021-05-25 12:54
Misiu, chyba ty czegoś nie rozumiesz
Dalej, to jest droga krajowa, która nie jest w gestii naszego miasta
- 16 7
-
2021-05-25 12:45
Tak jest! (4)
Postawić bramki i sprawdzać dowody osobiste przed wjazdem!
- 16 6
-
2021-05-25 12:55
(2)
I wyjazdem!
- 12 2
-
2021-05-25 13:29
A po co mam jechać w tamtą stronę?
- 5 6
-
2021-05-25 13:33
I jeszcze myto pobierać. I bramki na trakcie do momentu kiedy Pruszcz gdański nie zbuduje drogi do węzła port na obwodnicy południowej
- 6 2
-
2021-05-25 15:37
I podniebienia.
Jak czarne to zakaz wjazdu.
- 2 1
-
2021-05-25 12:56
Tak, ja taką osobą jestem i z niecierpliwością czekam na tą inwestycje
- 7 1
-
2021-05-25 17:44
Rega
Ale płacą w Polsce i to się liczy
- 3 0
-
2021-05-25 19:53
Ok
W takim razie piątek godz. 15 i ban dla jadących na Kaszuby z rejestracją GD. Taką mam koncepcję
- 6 2
-
2021-05-25 12:42
Kto zaprojektuje?
Deweloper ;) !!!!
- 11 9
-
2021-05-25 12:42
(2)
W Gdyni zrobiliby buspasy jak znam życie :) Pozdrawiam społeczników i aktywistów miejskich.
- 16 5
-
2021-05-25 14:40
I bardzo dobrze zrobili
Również ich pozdrawiam.
- 4 2
-
2021-05-26 09:35
Gdynia to inna liga, tam się promuje w inwestycjach transport publiczny.
W Gdańsku nadal 2x2pasy dla aut, które i tak stoją co skrzyżowanie... razem z autobusem.
- 1 1
-
2021-05-25 12:42
Niech rząd zmieni prawo, niech deweloperzy budują też drogi (9)
Całe szczęście że krok po kroku realizowane są nowe drogi w Gdańsku. Czas na zmianę prawa przez obecny rząd aby deweloperzy dokładali się do budowy infrastruktury i dróg. W każdym dużym mieście jest ten sam problem, ludzie chcą mieszkać w dużych rozwijających się miastach, więc deweloperzy budują tylko tam w takiej ilości bloki a niestety drogi i infrastruktura muszą poczekać wiele lat. Takich problemów nie ma w Pelplinie, Nowym Stawie czy w Pcimiu.
- 26 12
-
2021-05-25 13:11
Developerzy budują drogi ale wewnętrzne - taki wymóg stawia Miasto - nie można od nich wymagać żeby budowali zewnętrzne xd (4)
Teraz to już jest norma - czasami nawet dorzucają się do dróg zewnętrznych w tzw programach publiczno-prywatnych xd
- 10 8
-
2021-05-25 13:34
lol (1)
Drogi wewnętrzne jumbo!
- 8 1
-
2021-05-25 13:37
Czego nie mogę pojąć.
Jak budowaliśmy wewnętrzną drogę z sąsiadami, asfalt wyszedł tyle samo co jumbo...
- 7 1
-
2021-05-25 13:37
(1)
Zewnętrzne też budują. Przebudowują skrzyżowania, budują ronda, ale dla wiecznych wrogów deweloperów nic nie przemawia do rozumu. A sami pewnie mieszkają w blokowiskach!
- 3 7
-
2021-05-25 15:05
Gdzie takie dobre rzeczy robią ci wspaniali deweloperzy, bo chyba nie w tym mieście ?
Oprócz oczywiście programu minimum wycięcia drzew i zrobienia dojazdów do bloków.
- 5 2
-
2021-05-25 13:36
Przecież budują! W Gdyni to standard!
- 1 0
-
2021-05-25 13:37
(2)
Niby dlaczego kupując mieszkanie i nie potrzebując nigdzie jeździć mam płacić za drogi?
- 4 3
-
2021-05-25 16:45
Dlatego ponieważ ja mając auto i nigdzie nie chodząc na piechotę muszę dorzucać się do chodników xd (1)
- 6 1
-
2021-05-25 22:32
Ile kosztuje łatanie dziur w chodnikach?
- 1 1
-
2021-05-25 12:52
Highway przegięło pałkę z taką wyceną xd. Wycenili projekt 4 razy więcej niż miasta chciało wydać xd
- 11 2
-
2021-05-25 12:58
Jak to kto? Zuchy z Wrzeszcza!
- 2 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.