• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zaprojektuje rozbudowę Kartuskiej do granicy Gdańska z Leźnem?

Krzysztof Koprowski
25 maja 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rozbudowa Kartuskiej: opóźnienia w projektowaniu
Ulica Kartuska na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83 i skrzyżowania z ul. Stokłosy, która zostanie "zaślepiona". Wjazd w nią będzie odbywał się przez skrzyżowanie na wysokości pobliskiej stacji paliw. Ulica Kartuska na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83 i skrzyżowania z ul. Stokłosy, która zostanie "zaślepiona". Wjazd w nią będzie odbywał się przez skrzyżowanie na wysokości pobliskiej stacji paliw.

Gdańsk zamierza pójść za ciosem i przedłużyć czteropasową ul. KartuskąMapka za obwodnicą aż do granicy miasta. W ogłoszonym przetargu na dokumentację najtańsza oferta przekroczyła planowaną kwotę na ten cel, ale wcześniej udało się znaleźć tańszego projektanta zbiornika retencyjnegoMapka, do którego trafiać będą wody opadowe z nowych jezdni. Gdańsk otrzymał też wsparcie finansowe z budżetu państwa.



Czy należy poszerzyć ul. Kartuską (DK7) także po stronie Żukowa?

Przetarg na dokumentację rozbudowy ul. Kartuskiej przewiduje modernizację istniejącej jezdni i budowę drugiej z dwoma pasami ruchu na odcinku od tzw. ul. Nowej Stokłosy/Smęgorzyńskiej (na wysokości Szkoły Podstawowej nr 83Mapka) aż do granicy miasta z możliwością podziału realizacji na dwa etapy.

Poszerzona ul. Kartuska oprócz dodatkowej jezdni i łącznie czterech pasów ruchu (po dwa w każdym kierunku) zyska lewo- i prawoskręty, zatoki autobusowe, chodniki, drogę rowerową oraz ciągi pieszo-rowerowe. Całkowitej przebudowie ulegnie infrastruktura podziemna, wykonane zostanie oświetlenie.

Czytaj też:

Przygotowania do budowy ważnej drogi na południu Gdańska



Obecnie trwają prace budowlane na odcinku Otomińska - Nowatorów. Przetarg na dokumentację budowlaną i wykonawczą obejmuje odcinek Nowa Stokłosy - granica miasta. Obecnie trwają prace budowlane na odcinku Otomińska - Nowatorów. Przetarg na dokumentację budowlaną i wykonawczą obejmuje odcinek Nowa Stokłosy - granica miasta.

Przeniesienie pomnika, nowe wytyczne budowy dróg



W ramach robót przewiduje się także przeniesienie o kilkanaście metrów pomnika ofiar katastrofy autobusu w Kokoszkach, ponieważ w obecnej lokalizacji koliduje z przebiegiem nowej jezdni.

Co ważne, przygotowana dokumentacja musi spełniać wytyczne:

Koordynacja ze zbiornikiem i odcinkiem bliżej Nowatorów



Prace projektowe będą skoordynowane z powstającą dokumentacją dla nowego zbiornika retencyjnego w rejonie ul. Stokłosy, do którego będzie odprowadzana "deszczówka" z rozbudowanej drogi, a także aktualizowaną dokumentacją rozbudowy ul. Kartuskiej na odcinku Nowatorów - Nowa Stokłosy, gdzie nie są obecnie prowadzone prace budowlane.

Planowana lokalizacja nowego zbiornika, do którego trafią m.in. wody opadowe z ul. Kartuskiej. Planowana lokalizacja nowego zbiornika, do którego trafią m.in. wody opadowe z ul. Kartuskiej.

Cztery oferty, wszystkie powyżej szacunków miasta



W przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska wpłynęły cztery oferty:
  • Highway z Gdańska - 1 597 155 zł,
  • Pracownia Projektowa Promar z Pelplina - 722 010 zł,
  • Pracownia Projektowa Mid z Gdańska - 669 120 zł,
  • konsorcjum firm Vermers z Gdańska oraz Proinwesta z Gdańska - 811 800 zł.

Wszyscy potencjalni wykonawcy zadeklarowali przedłużenie minimalnego trzyletniego okresu rękojmi o kolejne dwa lata, a więc ocena ofert będzie rozpatrywana wyłącznie pod względem kryterium najniższej ceny.

Miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 450 tys. zł. Obecnie trwa ocena ofert pod kątem prawno-formalnym. Nie została jeszcze podjęta decyzja o wyborze wykonawcy lub powtórzeniu postępowania przetargowego.

Dokumentacja w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy



Gdyby miasto zdecydowało się na wybór wykonawcy, zgodnie z zapisami przetargu dokumentacja powinna powstać maksymalnie w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy.

Dopiero w kolejnym etapie możliwe będzie ogłoszenie przetargu na roboty budowlane - pod warunkiem zapewnienia finansowania na ten cel.

Czytaj też:

Nowa Jabłoniowa: projekt niegotowy od siedmiu lat, termin realizacji nieznany



Teren, który zostanie przeznaczony pod budowę zbiornika retencyjnego Kartuska. Teren, który zostanie przeznaczony pod budowę zbiornika retencyjnego Kartuska.

Projekt nowego zbiornika retencyjnego tańszy niż planowano



Jednocześnie warto odnotować, że w przypadku wspomnianego zbiornika retencyjnego ściśle powiązanego z rozbudową ul. Kartuskiej prawdopodobnie uda się zaoszczędzić nieco ponad 112 tys. zł.

Najtańsza oferta (Transprojekt Gdański z Gdańska) opiewa na kwotę ok. 387 819 zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć nie więcej niż 500 tys. zł.

Postępowanie jest na etapie analizy złożonych ofert. Łącznie wpłynęły cztery oferty, z czego najdroższa na kwotę ok. 977 tys. zł.

Zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej wynosi wg DRMG ok. 40 proc. Zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kartuskiej wynosi wg DRMG ok. 40 proc.

Wsparcie finansowe dla trwającej rozbudowy Kartuskiej



W poniedziałek politycy Prawa i Sprawiedliwości poinformowali także o dodatkowej subwencji rządowej na trwającą rozbudowę ul. Kartuskiej w wysokości 9,211 mln zł. W ubiegłym roku Gdańsk na ten sam cel otrzymał dotację w wysokości 13,5 mln zł z Ministerstwa Infrastruktury.

Rozbudowa ulicy miała być pierwotnie dofinansowana ze środków unijnych, ale ze względu na błędy formalne urzędników, a następnie "niski wpływ na ułatwienie ruchu towarowego do i z portu morskiego", Gdańsk nie otrzymał wsparcia w tym zakresie.

Prace budowlane zakończone w listopadzie br.



Koszt wszystkich robót na odcinku Otomińska - Nowatorów to ok. 37,4 mln zł, podczas gdy miasto na ten cel planowało przeznaczyć maksymalnie 49 mln zł. Wykonawcą wyłonionym w przetargu jest konsorcjum firm Kruszywo - Bituminium z miejscowości Linia k. Lęborka. Prace powinny być zakończone w listopadzie br.

Czytaj też:

Południowa PKM utrudni budowę dróg? Nowa Świętokrzyska musi poczekać


Rozbudowa Budowlanych kolejny raz opóźniona. Pojawi się nowe skrzyżowanie



Quiz Co wiesz o trójmiejskich ulicach? Średni wynik 45%

Co wiesz o trójmiejskich ulicach?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (163) 2 zablokowane

  • po co, żeby się na dalszym odcinku korkowała

    jedyna alternatywa dojazdu do centrum miasta

    • 5 3

  • Ważne żeby mtm tego nie robił ..

    • 3 3

  • Oto piosenka młodych korkarzy (melodia Kazik Na Żywo)

    Koro roro roro roro
    Koro roro roro roro ro.

    A jeszcze potem piosenka młodych szukających parkingu:
    - parkingi trzeba budować a nie parki. Gdzie my mamy parkować. Niektórzy nie mają jak dojechać autobusem. A gdzie mam parkować jak chorom mame wiozę.

    Dalej budujcie drogi na wieś, to będziecie mieć miasto pełne samochodów ze wsi.

    • 4 6

  • Opinia wyróżniona

    (7)

    Powinni wybudować wielki parking na wjeździe do Gdańska i od tego miejsca tylko komunikacją.

    • 66 24

    • (2)

      Tak, tylko taki parking musi byc tani + komunikacja szybka, czesta i niezawodna!

      • 14 1

      • Wciąż wyjdzie taniej niż rozbudowa kartuskiej (1)

        i straty środowiskowe i ekologiczne w centrum miasta: totalny paraliż komunikacji miejskiej korkami, budowa ulic i parkingów w centrum i kosztu obsługi zwiększonej ilości wypadków

        • 7 8

        • ekologie to miał święty wojciech, jak wpadł w 997 roku do gdanska

          • 4 1

    • Zaraz będziesz miał tam od strony Kartuz bloki

      I parking zmieni się w standardowe osiedlowe złomowisko...

      • 5 3

    • takich parkingów jest już wiele pobudowanych (przy stacjach PKM) (1)

      • 1 6

      • I są zapchane

        Plus położone na tyle daleko od granic miasta, że łatwiej i szybciej dojechać już samochodem do Centrum

        • 2 2

    • ale pod warunkiem, że będą to linie autobusowe, które zrobią zajad zd do kiełpinka, do dekatlona i na wiszace ogrody

      inaczej się nie da tworzyć linii w gdansku

      • 2 2

  • Gdynia aa niccv (1)

    A w Gdyni farba i tyle ...... Brawo Gdansk.... w Gdyni mieszkancy zyja nadzieja a Urzednicy z Gdyni zyja projektami ....

    • 6 3

    • Czy ty rozumiesz czego gratulujesz?

      Władze Gdańska właśnie budują pompę do wtłaczania do miasta dużej ilości samochodów ze wsi. I zachęca do wyprowadzki na tani grunt za Żukowo. Średnia prędkość podróży samochodem w Gdańsku to 28km/h. Czy rozumiesz już co się dzięki tej "inwestycji" wydarzy?

      • 1 3

  • Opinia wyróżniona

    To takie błędne koło (11)

    Więcej dróg = więcej aut.
    Więcej aut (które się już nie mieszczą) = więcej dróg.
    Tylko każda dwupasmowa prędzej czy później będzie miała wąskie gardło. Zwężenie do jednego pasa, skrzyżowania ze światłami. A wszystkich skrzyżowań nie da się przerobić na bezkolizyjne koniczynki. A czas przejazdu coraz słabszy. Średnia poruszania się autem po mieście to ok 25 km/h. Jeszcze ciągle szybciej niż rower. Ale jeszcze 2-3 lata i spadnie do 20 km/h

    • 22 31

    • Taki trochę nie za bystry jesteś... Ilosc aut w tym kraju nie zależy w (5)

      żadnym stopniu od ilosci drog. Ilosc rejestrowanych aut rosnie lawinowo,a w ostatnim kowidowym roku wzrosla o ile pamietam o ponad 200 tys. Tu kazdy musi miec swoj kawal blachy, to nadal jest jak nobilitacja dla tłuszczy i duma. Oni wszyscy wola stac w coraz wiekszych korkach, godziny marnowac na dojaxdy, byle w swoim aucie... Jak sie duzo jezdzi,to widac ile tych jezdzacych intelektualnych warzyw nie powinno w ogole dostac uprawnien, bo nie wiedza co sie dzieje na drodze.

      • 4 4

      • Mój drogi. (3)

        Pamiętasz jak było z rozbudowa Słowackiego?
        Komfort był dość krótko. Ilość aut jeżdżących tamtędy zmwiekszyła się znaczenie.

        • 4 3

        • Lewackie bajdurzenia

          Ot co

          • 2 3

        • a zmniejszyła się na innych ulicach....ot tyle!! (1)

          • 1 2

          • oczywiście to nie jest prawda.

            Bo dobre warunki jazdy motywują do przesiadania sie na samochód. I wkrótce przestają być dobre...
            Samochód już nie jest luksusem i każdy praktycznie ma możliwość z jego korzystania.

            • 2 2

      • 80% aut jest rejestrowanych przez firmy, nie przez osoby prywatne...

        • 1 0

    • nie ma algorytmu wiążącego ilość aut w zależności od nowopowstałych dróg

      bardziej.....ilość nowych mieszkań, ale też zależności nie ma. Ludzie więcej zarabiają, więc decydują sią na zakup auta, drogi??/ nie ma powiązania....więc....prosze!!! głupot nie pisać

      • 2 2

    • a gdzie ty masz dwupasmowe nowe drogi?

      Niepołomicka autostrada Małomiejska autostrada Świętokrzyska autostrada jeszcze za niemca budowane. A wszystkie pola miedzy tymi drogami zabudowane blokami. W gdańsku nie ma błędnego koła , tylko błędni na stołkach kolekcjonerzy mieszkań.

      • 2 1

    • Święta prawda ! Ślepy zaułek, inni już to przećwiczyli, ale nie umiemy uczyć się na cudzych błędach.

      • 2 1

    • GD

      To wszystko prawda, z okazji przebudowy kartuskiej kupuję kolejny samochód. Niech miasto zwolni z inwestycjami drogowymi, bo nie wyrabiam się z kupowaniem kolejnych samochodów.

      • 0 2

    • Ale POKOmony mają to gdzieś Ważne że można na tym robić wały

      • 0 1

  • Czy przydrożne drzewa zostaną zachowane jako pas zieleni, czy wycięte w pień? (2)

    • 7 2

    • A przypadkiem już nie wycięli?

      • 0 1

    • Przydrożne? Przecież one rosną prawie na jezdni

      • 6 0

  • Opinia wyróżniona

    Nic tylko wyprowadzić się za Żukowo i dojeżdżać do centrum Gdańska samochodem. (1)

    a ty drogi mieszkańcu gdańska płacący tu podatki to wdychaj i sam jeździj rowerem oraz śmierdzącą zawsze spóźnioną komunikacją publiczną żeby ograniczyć ilość samochodów w mieście.

    Taka logika miasta

    • 24 28

    • Ta inwestycja jest w granicach Miasta Gdańsk

      Tu na Kokoszkach też mieszkają Gdańszczanie. Ta inwestycja pozwoli ucywilizować ten fragment miasta, bo droga o znaczeniu krajowym biegnie przez osiedle i nawet chodników obustronnych nie ma. Że o przemieszczaniu się rowerem, czy hulajnogą nie wspomnę.
      Korek jest tutaj permanentny, prawdopodobnie korki będą i po przebudowie. Ale przynajmniej dla mieszkańców będą drogi boczne którymi będzie można się do szkoły/sklepu dostać.

      • 7 1

  • (2)

    Niech wyłożą kasę wspólnie Kościerzyna, Egiertowo, Somonino, Kartuzy na budowę drogi do Żukowa.To ich ludzie dojeżdżają do miasta, a w druga stronę jeżdżą ludzi na weekendy zostawiając kupę kasy na Kaszubach. Myślę, że to jedyne takie rozwiązanie które usatysfakcjonuje wszystkich.

    • 7 6

    • Tak tak

      Napewno te miejscowości sa zainteresowane zeby im ludzie z biznesami spierniczyli do Gdańska i przestali płacić podatki.

      • 2 1

    • a niby dlaczego gminy mają budować Drogę krajową (DK7) ?

      • 2 0

  • Podatek drogowy (1)

    Podatek drogowy jest płacony w cenie paliwa.

    • 3 2

    • i z niego byś nawet słupków w jednym dużym mieście nie sfinansował :D

      to są takie grosze że aż wstyd ten podatek przytaczać.

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane