- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (172 opinie)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (357 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (69 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (131 opinii)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (427 opinii)
Kto zastąpi PGE w roli sponsora stadionu?
W przyszłym roku koncern energetyczny PGE przestanie być sponsorem tytularnym stadionu piłkarskiego w Gdańsku. Kto go zastąpi i ile zapłaci za prawa do jego nazwy?
Choć władze Polskiej Grupy Energetycznej odmówiły jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie, informację potwierdził prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
- Do połowy przyszłego roku obowiązuje dotychczasowa umowa. Zakładamy, że będziemy szukać nowego sponsora - napisał na Twitterze.
Przypomnijmy: w 2010 roku koncern PGE podpisał z operatorem stadionu w Letnicy pięcioletnią umowę. Na jej mocy, za kwotę 35 mln zł zyskał pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej nazwy w nazwie stadionu, a swojego logo na fasadzie stadionu, który przez wielu uznawany jest za najpiękniejszy w Polsce.
Czytaj także: 35 mln za PGE Arenę Gdańsk
Już od dawna było pewne, że PGE nie przedłuży kontraktu ze stadionem w Gdańsku. W 2009 roku koncern zdecydował się zainwestować w swój wizerunek na Pomorzu, ponieważ starał się o przejęcie gdańskiej Energi. Po zablokowaniu tej transakcji, a także po odłożenia na bliżej nieokreśloną przyszłość budowy elektrowni atomowej na Pomorzu, promocja firmy w naszym regionie straciła sens.
Decyzja o rezygnacji ze sponsorowania gdańskiego stadionu nie zaskoczyła jego zarządcy. Prezes Arena Gdańsk Operator Tomasz Kowalski jeszcze w zeszłym roku mówił nam o poszukiwaniu nowego sponsora.
Czytaj także: Kto da więcej za nazwę stadionu w Gdańsku?
W 2009 roku jedynym konkurentem PGE w walce o nazwę gdańskiego stadionu był koncern paliwowy Lotos. Według naszych informacji, koncern proponował między 15 a 20 mln zł za kontrakt na pięć lat.
Czy i teraz będzie on zainteresowany umieszczeniem swojej nazwy w nazwie stadionu? Jak tylko to ustalimy, zamieścimy informację.
Choć PGE ma płacić rocznie 9 mln zł za prawo do nazwy Stadionu Narodowego, pewne jest, że bardzo trudno będzie uzyskać podobną kwotę za prawa do nazwy stadionu w Gdańsku, jak przed pięciu laty. Latem 2011 roku za nazwę Pepsi Arena dla stadionu przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie stołeczny klub wynegocjował 18 milionów złotych za 3 lata. Z kolei firma Kolporter zapłaciła 10 mln zł za pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie stadionu w Kielcach.
Miejsca
Opinie (179) ponad 20 zablokowanych
-
2014-04-01 08:51
Powstanie konsorcjum sponsorów zrzeszające największe firmy z BudyńLandu:
1. Wojewódzki Urząd Pracy
2. Uniwersytet Gdański
3. Europejskie Centrum Solidarności
4. Urząd Wojewódzki
5. Urząd Miejski w Gdańsku
6. Fundacja Gdańska
7. Bieg2012 (w likwidacji)- 4 2
-
2014-04-01 09:22
Jak się nikt nie znajdzie z 50 balonami
to nazwiemy Gdańsk Arena i pod hasłem promocji Gdańska
sfinansujemy z Budżetu miasta- 4 1
-
2014-04-01 09:55
Budyń Arena
W końcu główny skarbnik Amber Gold to przecież . BUDYŃ ARENA sobie to nazwij Pawełku .
- 7 2
-
2014-04-01 10:55
Szejk arabski chce kupic ten stadion dla swoich koni arabskich!!
Podobno murawa piłkarska najlepiej smakuje tej bardzo drogiej rasie koni arabskich.
Przyszły właściciel zapewnił ze udostępni stadion dla mieszkańców za darmo w przeciwieństwie do budynia który go zamknął dla mieszkańców!!!- 2 1
-
2014-04-01 14:14
ajjajajaj
No jak to nie wiecie? Przecież to takie gdańskie.....
I kolorystycznie by sie zgadzało...
AMBER GOLD ARENA ; - )- 0 1
-
2014-04-01 20:09
Pellowski Arena.
- 0 1
-
2014-04-02 16:09
ARENA Tysiąca Cudów Tuska
- 0 1
-
2014-04-05 00:26
Ci co podjęli decyzję o budowie
powinni pokrywać koszty eksloatacji ze swoich prywatnych pieniędzy.
- 0 1
-
2014-04-05 00:29
Teraz gazownia
potem wodociągi.Zapłacą i tak wszyscy ludzie kupujący gaz lub wodę. Przecież PGE tez pieniądze ma ze sprzedaży prądu a nie prezesi się zrzuccali ze swojego wynagrodzenia.
- 0 0
-
2014-04-05 00:35
Arena powinna być utrzymana
przez tych którym służy. Czyli przez kluby sportowe, impresaria, wystawców a bezpośrednio przez tych którzy tam chodzą oglądać imprezy. Utrzymywanie przez firmy obsługujące masowych klientów to komuna w nowym wcieleniu.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.