- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (201 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (408 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (71 opinii)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Kto zastąpi PGE w roli sponsora stadionu?
W przyszłym roku koncern energetyczny PGE przestanie być sponsorem tytularnym stadionu piłkarskiego w Gdańsku. Kto go zastąpi i ile zapłaci za prawa do jego nazwy?
Choć władze Polskiej Grupy Energetycznej odmówiły jakiegokolwiek komentarza w tej sprawie, informację potwierdził prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
- Do połowy przyszłego roku obowiązuje dotychczasowa umowa. Zakładamy, że będziemy szukać nowego sponsora - napisał na Twitterze.
Przypomnijmy: w 2010 roku koncern PGE podpisał z operatorem stadionu w Letnicy pięcioletnią umowę. Na jej mocy, za kwotę 35 mln zł zyskał pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej nazwy w nazwie stadionu, a swojego logo na fasadzie stadionu, który przez wielu uznawany jest za najpiękniejszy w Polsce.
Czytaj także: 35 mln za PGE Arenę Gdańsk
Już od dawna było pewne, że PGE nie przedłuży kontraktu ze stadionem w Gdańsku. W 2009 roku koncern zdecydował się zainwestować w swój wizerunek na Pomorzu, ponieważ starał się o przejęcie gdańskiej Energi. Po zablokowaniu tej transakcji, a także po odłożenia na bliżej nieokreśloną przyszłość budowy elektrowni atomowej na Pomorzu, promocja firmy w naszym regionie straciła sens.
Decyzja o rezygnacji ze sponsorowania gdańskiego stadionu nie zaskoczyła jego zarządcy. Prezes Arena Gdańsk Operator Tomasz Kowalski jeszcze w zeszłym roku mówił nam o poszukiwaniu nowego sponsora.
Czytaj także: Kto da więcej za nazwę stadionu w Gdańsku?
W 2009 roku jedynym konkurentem PGE w walce o nazwę gdańskiego stadionu był koncern paliwowy Lotos. Według naszych informacji, koncern proponował między 15 a 20 mln zł za kontrakt na pięć lat.
Czy i teraz będzie on zainteresowany umieszczeniem swojej nazwy w nazwie stadionu? Jak tylko to ustalimy, zamieścimy informację.
Choć PGE ma płacić rocznie 9 mln zł za prawo do nazwy Stadionu Narodowego, pewne jest, że bardzo trudno będzie uzyskać podobną kwotę za prawa do nazwy stadionu w Gdańsku, jak przed pięciu laty. Latem 2011 roku za nazwę Pepsi Arena dla stadionu przy ul. Łazienkowskiej w Warszawie stołeczny klub wynegocjował 18 milionów złotych za 3 lata. Z kolei firma Kolporter zapłaciła 10 mln zł za pięcioletnie prawo do umieszczenia swojej marki w nazwie stadionu w Kielcach.
Miejsca
Opinie (179) ponad 20 zablokowanych
-
2014-03-31 20:35
AIRPORT GDYNIA ARENA
- 4 3
-
2014-03-31 20:53
Lidl Arena
Lidl Arena może, w sumie to obok JM Biedronka, Netto, Auchan głowni inwestorzy w tym buraczanym bantustanie!!!
- 0 1
-
2014-03-31 20:56
AMBER GOLD ARENA
AMBER GOLD ARENA ewentualnie PO AFERA ( to to samo prawie!!!)
- 5 1
-
2014-03-31 20:59
stadion ku chwale jego excelencji Pawla Adamowicza
- 2 0
-
2014-03-31 21:07
BŁĄD ARENA
albo patrząć na jakość kopaczy którzy się snują po murawie w tzw.ekstraklasie ; DREWNO ARENA.
- 2 3
-
2014-03-31 21:09
MARYJI ZAWSZE DZIEWICY
PRZECIEŻ TO POLSKA !!!
- 4 2
-
2014-03-31 21:31
AMBA GOLT
- 1 1
-
2014-03-31 21:35
Jaki sponsor i nazwa ?
WC PIKER ARENA !
- 1 3
-
2014-03-31 21:52
ta firma, której prezes będzie chciał zachować stanowisko ;-) (1)
jakieś typy?
Firmy państwowe nie powinny wydawać w ten sposób pieniędzy.
Ale to tylko moje zdanie...- 1 3
-
2014-03-31 22:04
rozumiem, że jest Ktoś (minusujący), kto chce to mieć w rachunku za prąd?
- 1 0
-
2014-03-31 22:01
Kierunek Europa (1)
Stały slamsy, jest stadion i co roku aż 7 mln do kasy.
Był Operator Lechia i ginęła kasa, jest Kowalski z nową ekpą i robi porządek.
Jeśli odpadnie PGE, to zawiśnie Lotos za 5 małych banieczek rocznie. W ten sposób te grosze zostaną na Wybrzeżu (nie wszystko muszą przytulić politycy i samorządowcy).
Gdyby tak jeszcze Lechia wzięła się do promocji stadionu, np bilety:
1.Piłkę nożną na Wybrzężu promują najlepsi. Będą kochać Lotos, Energę, Saur, Porty, firmy budowlane itd. jeżeli zakuią i przekaża 100 biletów dla uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i średnich za 1000zł.
2.Dla zakładów pracy, organizacji, podmiotów itp. 100 karnetów - 10% zniżki, 200 szt. - 20%.
3.Płeć piękna, emeryci - karnet 30% ceny
4.Loże o połowę tańsze - dziś stoją pust.
W maju bijemy rekord - Gdańsk idzie na mecz. Bilety po 5 zł.- 3 2
-
2014-04-01 14:15
7 mln do kasy???? Stadion generuje KOSZT!!! Przynosi STRATĘ!!!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.