- 1 Dostał 5 mandatów naraz (44 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (267 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (112 opinii)
- 4 Winda, która wygląda jak kapliczka (23 opinie)
- 5 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (37 opinii)
- 6 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (191 opinii)
Którzy prezydenci "wymiatają" w Internecie? Jest ranking popularności
Prezydent Gdańska na drugim miejscu, w pierwszej dziesiątce jest też prezydent Sopotu. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przygotował ranking "najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie w 2021 roku". Stworzony został na podstawie popularności oficjalnych profili prezydentów i burmistrzów w mediach społecznościowych.
Instytut zbudował swój raport na bazie analizy 142 profili Facebook burmistrzów i 88 profili prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów IBIMS w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.
Prezydent Wrocławia wygrywa, prezydent Gdańska tuż za nim
Zestawienie najbardziej popularnych na Facebooku prezydentów dużych miast otwiera Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, który postuje średnio 5,5 razy dziennie. Tuż za nim, na drugim miejscu znalazła się prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz (średnio ok. 3,7 postów dziennie).
- Z naszej analizy wynika, że minimum publikacyjne dobrze zarządzanego profilu prezydenta miasta to ok. 700 postów rocznie, czyli ok. dwie publikacje dziennie - zaznaczają autorzy raportu.
Dulkiewicz zajęła za to pierwsze miejsce pod względem uzyskanych interakcji na swoim profilu w ubiegłym roku - ich liczba przekroczyła 2 mln. Chodzi m.in. o lajki i komentarze dodawane pod postami.
Podsumowanie facebookowej aktywności prezydent Gdańska w 2021 r.:
- suma fanów na koniec 2021 r.: 136 727
- zamieszczone posty: 1365
- średnia aktywność dzienna: 3,7 posta
- suma polubień postów: 1 448 661
- komentarze pod postami: 143 959
Dulkiewicz na FB: lawina "serdeczności" i wpisy nie tylko urzędowe
Nie trzeba być ekspertem, żeby zauważyć, że oficjalny profil prezydent Gdańska rzeczywiście jest popularny. Każdy publikowany tam post spotyka się z mnóstwem reakcji - i pozytywnych i negatywnych.
Wśród nich pojawiają się komentarze mocno krytyczne wobec jej pracy. Ale ma też stałe grono wiernych fanów, którzy chwalą ją za wszystko i przy każdej możliwej okazji, co zyskało już nawet swoją nazwę i określane jest mianem "lawiny (lub fali) serdeczności" [Dulkiewicz często na miłe słowa płynące pod jej adresem na FB odpisuje właśnie słowem "serdeczności" - dop.red.].
Czytaj też:
Muzeum Narodowe "umie w internety"
Prezydent Gdańska na swoim oficjalnym profilu dzieli się nie tylko urzędowymi komunikatami. Często nagrywa filmy, w których komentuje bieżącą politykę, dzieli się też sprawami prywatnymi. Ostatnio relacjonuje tam dochodzenie do zdrowia po złamaniu nogi.
Dodany w czwartek, 27 stycznia, wieczorem film, na którym jeździ na rowerze stacjonarnym w ramach rehabilitacji, w piątek do południa miał już 3,4 tys. polubień, ponad 300 komentarzy i 38 udostępnień.
Co warto zaznaczyć - nie wszystkie treści dodawane na fanpage'u prezydent Gdańska to posty jej autorstwa. Mniej więcej połowę wymyślają i dodają urzędnicy, zajmujący się obsługą social mediów. Na ten cel magistrat w latach 2021-2022 wyda 800 tys. zł.
Prezydent Sopotu na 10 miejscu, prezydenta Gdyni nie ujęto
W rankingu nie ujęto prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka. Nic dziwnego, bo nie prowadzi on oficjalnego fanpege'a.
O pracy prezydenta Gdyni można dowiedzieć się z prowadzonego przez urząd profilu KochamGdynie.pl , za pomocą którego Wojciech Szczurek czasami komunikuje się z mieszkańcami. Ten nie został jednak objęty badaniem.
Na 10 miejscu rankingu znalazł się natomiast profil prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego.
Podsumowanie facebookowej aktywności prezydenta Sopotu:
- suma fanów na koniec 2021 r.: 11 660
- zamieszczone posty: 838
- średnia aktywność dzienna: 2,3 posta
- suma polubień postów: 85 957
- komentarze pod postami: 11 965
Dobry profil przyda się przed wyborami
Autorzy badania podkreślają, że treści wrzucane przez samorządowców nie mogą być po prostu atrakcyjne czy szybko dostarczane.
- One muszą dawać mieszkańcom poczucie wpływu i zachętę do zaangażowania. Że ich komentarz, udostępnienie czy nawet "lajk" pod informacją mają wpływ na to, jak wygląda otaczające ich środowisko - wskazują autorzy.
Zaznaczają też, że wyniki raportu, poza opisem sprawności komunikacyjnej samorządowców, są też częściowym obrazem ich postrzegania w lokalnych wspólnotach.
- Wobec planowanych przyszłorocznych wyborów samorządowych - to może być ostatni moment na wprowadzenie gruntownych zmian. Szczególnie dla tych z prezydentów i burmistrzów, którzy publikują bardzo rzadko bądź nawet nie mają swojego profilu - zaznaczają autorzy badania.
Opinie (465) ponad 50 zablokowanych
-
2022-01-31 09:32
Wojtek uroczy wpis. I wystarczy. I tak będzie 90%
"Szczurek 28 grudnia jako ogólnodostępny wrzucił tam jeden tekst z miejskiej strony o hotelach dla owadów. I zdobył pod nim jednego lajka."
- 5 1
-
2022-01-31 09:34
Najbardziej znany jest teraz burmistrz Wielunia
- 4 2
-
2022-01-31 09:38
fajny był alkotwit pana z Sopotu po spotkaniu "prezydenką" Łodzi (1)
- 12 1
-
2022-01-31 09:41
znaczy pana Kudłatego
- 4 0
-
2022-01-31 09:38
Media społecznościowe to plaga naszych czasów
To nie powinno nigdy istnieć. Osoby które z tego syfu nie korzystają są zwykle bardziej interesujące a niedorozwoje bawią się w lajki suby czy inne bzdury
- 26 1
-
2022-01-31 09:49
Opinia wyróżniona
do czego to doszło, że Prezydentów ocenia się po liczbie fanów czy like-ów (2)
a nie po faktycznych osiągnięciach mierzonych np. realizacją budżetu, wykorzystaniem środków z Unii, dziury budżetowej, liczbie oddanych km dróg itd. Te czasy i ranking to żenada.
- 122 5
-
2022-01-31 22:54
bo nie ma osiągnieć to pozostaje się ratować like-mi ;) Prawa jest taka że to najgorsza Prezydent i żeby nie tragiczna śmierć poprzednika to w normalnych wyborach by nie wygrała. Bo ludzie głosowali emocjami zamiast rozsądkiem plus brak przyzwoitej konkurencji. A mieszkańcy i miasto tracą bo to są stracone lata....
- 13 1
-
2022-02-01 07:25
Ale co popularność profilu ma do faktycznych osiągnięć? Uważam, że dzisiaj facebook, tweeter czy nawet IG to normalne medium i narzędzie do kumunikacji i to duże lepsze niż radio czy telewizja. A jeśli chodzi o osiąciągnięcia to można zalajkować czyjś profil tylko po to aby napisać żeby się wziął do roboty ;)
- 2 3
-
2022-01-31 09:50
Prezydent Gdanska
Niech zajmie się miastem
- 21 0
-
2022-01-31 09:51
wymiatają
rozumem ? sprawnością zarządzania ? dbałością o mieszkańców (wszystkich)?
- 19 0
-
2022-01-31 09:52
(1)
Na wszystkim sie oszczedza, na koszeniu chwastow, na sprzataniu, na jakosci inwestycji, ale na serduszkach, serdecznosciach, absolutnie nie, no tak to sa fundusze miasta. Mieszkancy napewno woleliby, zeby prezydencka aktywnosc byla w realu, nie w internecie, gdzie i tak kazda krytyka jest natychmiast usuwana.
- 23 0
-
2022-01-31 21:10
Promocje i płatne wywiady w Newsweekach, Agorach i TVNach
- 1 1
-
2022-01-31 09:54
niech się za robotę wezmą, we Wrocławiu taka sama gorsza zmiana jak i w Gdansku, dewelopera na celebrytę zamienili
- 17 0
-
2022-01-31 10:06
Proponuję popytać oficjalną drogą w jaki sposób "prowadzą się" profile pani prezydent
można odkryć ciekawe wnioski, bo podobno robią to pracownicy urzędu
- 25 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.