• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Którzy prezydenci "wymiatają" w Internecie? Jest ranking popularności

Ewelina Oleksy
31 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pierwsza trójka najbardziej popularnych prezydentów na Facebooku. Pierwsza trójka najbardziej popularnych prezydentów na Facebooku.

Prezydent Gdańska na drugim miejscu, w pierwszej dziesiątce jest też prezydent Sopotu. Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych przygotował ranking "najbardziej wpływowych samorządowców w Internecie w 2021 roku". Stworzony został na podstawie popularności oficjalnych profili prezydentów i burmistrzów w mediach społecznościowych.



Prezydenckie profile w mediach społecznościowych to:

- Nasz ranking może zaskoczyć wielu obserwatorów przestrzeni samorządowej - zaznaczył na wstępie Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. - Jasno z niego wynika, że wielkość miasta czy też rozmiar jego budżetu marketingowego nie przekłada się w prosty sposób na efektywność w komunikacji społecznej. Trzecie miejsce w rankingu prezydentów Marka Materka, Prezydenta Starachowic, jest tego dowodem.
Instytut zbudował swój raport na bazie analizy 142 profili Facebook burmistrzów i 88 profili prezydentów miast członkowskich Związku Miast Polskich. Analiza przeprowadzana była narzędziami własnymi Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych oraz poddana weryfikacji i ocenie indywidualnej ekspertów IBIMS w zakresie komunikacji w mediach społecznościowych.

Oficjalny profil  prezydent Gdańska obserwuje obecnie 137 tys. osób. Oficjalny profil  prezydent Gdańska obserwuje obecnie 137 tys. osób.

Prezydent Wrocławia wygrywa, prezydent Gdańska tuż za nim



Zestawienie najbardziej popularnych na Facebooku prezydentów dużych miast otwiera Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, który postuje średnio 5,5 razy dziennie. Tuż za nim, na drugim miejscu znalazła się prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz (średnio ok. 3,7 postów dziennie).

- Z naszej analizy wynika, że minimum publikacyjne dobrze zarządzanego profilu prezydenta miasta to ok. 700 postów rocznie, czyli ok. dwie publikacje dziennie - zaznaczają autorzy raportu.
Dulkiewicz zajęła za to pierwsze miejsce pod względem uzyskanych interakcji na swoim profilu w ubiegłym roku - ich liczba przekroczyła 2 mln. Chodzi m.in. o lajki i komentarze dodawane pod postami.

Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku. Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
Podsumowanie facebookowej aktywności prezydent Gdańska w 2021 r.:

  • suma fanów na koniec 2021 r.: 136 727
  • zamieszczone posty: 1365
  • średnia aktywność dzienna: 3,7 posta
  • suma polubień postów: 1 448 661
  • komentarze pod postami: 143 959

  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.
  • Ranking najbardziej wpływowych samorządowców w internecie w 2021 roku.


Dulkiewicz na FB: lawina "serdeczności" i wpisy nie tylko urzędowe



Nie trzeba być ekspertem, żeby zauważyć, że oficjalny profil prezydent Gdańska rzeczywiście jest popularny. Każdy publikowany tam post spotyka się z mnóstwem reakcji - i pozytywnych i negatywnych.

Wśród nich pojawiają się komentarze mocno krytyczne wobec jej pracy. Ale ma też stałe grono wiernych fanów, którzy chwalą ją za wszystko i przy każdej możliwej okazji, co zyskało już nawet swoją nazwę i określane jest mianem "lawiny (lub fali) serdeczności" [Dulkiewicz często na miłe słowa płynące pod jej adresem na FB odpisuje właśnie słowem "serdeczności" - dop.red.].

Czytaj też:

Muzeum Narodowe "umie w internety"



Prezydent Gdańska na swoim oficjalnym profilu dzieli się nie tylko urzędowymi komunikatami. Często nagrywa filmy, w których komentuje bieżącą politykę, dzieli się też sprawami prywatnymi. Ostatnio relacjonuje tam dochodzenie do zdrowia po złamaniu nogi.

Dodany w czwartek, 27 stycznia, wieczorem film, na którym jeździ na rowerze stacjonarnym w ramach rehabilitacji, w piątek do południa miał już 3,4 tys. polubień, ponad 300 komentarzy i 38 udostępnień.

  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
  • Jeden z ostatnich postów prezydent Gdańska na oficjalnym profilu.
Co warto zaznaczyć - nie wszystkie treści dodawane na fanpage'u prezydent Gdańska to posty jej autorstwa. Mniej więcej połowę wymyślają i dodają urzędnicy, zajmujący się obsługą social mediów. Na ten cel magistrat w latach 2021-2022 wyda 800 tys. zł.

Prezydent Sopotu na 10 miejscu, prezydenta Gdyni nie ujęto



W rankingu nie ujęto prezydenta Gdyni, Wojciecha Szczurka. Nic dziwnego, bo nie prowadzi on oficjalnego fanpege'a.

O pracy prezydenta Gdyni można dowiedzieć się z prowadzonego przez urząd profilu KochamGdynie.pl , za pomocą którego Wojciech Szczurek czasami komunikuje się z mieszkańcami. Ten nie został jednak objęty badaniem.

Najmniej, żeby nie powiedzieć, że wcale, w social mediach udziela się prezydent Gdyni. Najmniej, żeby nie powiedzieć, że wcale, w social mediach udziela się prezydent Gdyni.
Na 10 miejscu rankingu znalazł się natomiast profil prezydenta Sopotu Jacka Karnowskiego.

Podsumowanie facebookowej aktywności prezydenta Sopotu:

  • suma fanów na koniec 2021 r.: 11 660
  • zamieszczone posty: 838
  • średnia aktywność dzienna: 2,3 posta
  • suma polubień postów: 85 957
  • komentarze pod postami: 11 965

Oficjalny profil prezydenta Sopotu obserwuje 11 tys. osób. Oficjalny profil prezydenta Sopotu obserwuje 11 tys. osób.

Dobry profil przyda się przed wyborami



Autorzy badania podkreślają, że treści wrzucane przez samorządowców nie mogą być po prostu atrakcyjne czy szybko dostarczane.

- One muszą dawać mieszkańcom poczucie wpływu i zachętę do zaangażowania. Że ich komentarz, udostępnienie czy nawet "lajk" pod informacją mają wpływ na to, jak wygląda otaczające ich środowisko - wskazują autorzy.
Zaznaczają też, że wyniki raportu, poza opisem sprawności komunikacyjnej samorządowców, są też częściowym obrazem ich postrzegania w lokalnych wspólnotach.

- Wobec planowanych przyszłorocznych wyborów samorządowych - to może być ostatni moment na wprowadzenie gruntownych zmian. Szczególnie dla tych z prezydentów i burmistrzów, którzy publikują bardzo rzadko bądź nawet nie mają swojego profilu - zaznaczają autorzy badania.

Opinie (465) ponad 50 zablokowanych

  • Internet to nie rzeczywistość. (3)

    Popularność na FB to nie to samo co rzeczywistość. Za sprawa FB p. Dulkiewicz żyje w medialnej bańce że jest Superbohaterem ratującym jak nie całą Polskę to na pewno Gdańsk. Konserwuje to jej poczucie misji, nieomylności i doskonałości.

    Jednak real to nie FB. Hydra urzędnicza wraz ze spółkami komunalnymi rozrośnięta do monstrualnych tematów. Główną osią działań Władz Gdańska stała się ideologia a nie realne działania. Układ taki w sumie jest wielu na rękę. Media mainstreamowe nie dotykają spraw chociażby deweloperów, bezwładnej rozbudowy miasta, smrodu w Szadułkach, rosnących korków czy wycinania miejsc parkingowych uderzających szczególnie w drobnych przedsiębiorców (którzy z różnych przyczyn nie są wstanie mieć lokali w Galeriach Handlowych).

    Do tego dochodzi bezkarność w eliminacji terenów zielonych (las w Brzeźnie, gęste blokowisko na skraju Lasów Oliwskich, etc.) ,czy zabudowa wysoka w dzielnicach, których dotychczasowa zabudowa nie była wyższa jak 3 piętra a układ drogowy nie jest w stanie dźwignąć krotnego zwiększenia ruchu.

    Ale czytając FB oczywiście jest świetnie. Świetnie dla Wyznawców i świetnie dla p. Prezydent. Może warto aby Wyznawcy i p. Prezydent czasami przejechali się po mieście i nie muszą wcale zjeżdżać w boczne uliczki zapomnianych dzielnic. Przejazd głównymi ulicami miasta dostarczy już im wielu atrakcji w postaci: brzydoty wielu miejsc, dziur w jezdni, brudu, niespójnych rozwiązań komunikacyjnych, zdewastowanej zieleni (nikt nie robi dosadzeń po wycięciu lub zniszczeniu drzew), etc.

    Do tego nikt się nie zająknie na temat olbrzymiego deficytu miasta i utrzymywania wielu tworów które są bezsprzecznie zbędne z punktu widzenia Mieszkańców, natomiast są oazą świetnych synekur dla wybranych.

    Po odfiltrowaniu ideologi i tej lewicowej i tej PiS - obraz Władzy jest po prostu smutny. Król jest Nagi, chociaż w przypadku p. Prezydent te odwołanie do bajki Andersena może być dla wielu kontrowersyjne, ale świetnie oddaje miłość własną.

    • 34 2

    • przekaz rodem z TVPInfo (1)

      • 1 2

      • Ministerstwo Prawdy

        Spokojnie, już niedługo zostanie powołane Ministerstwo Prawdy i organ Ministerstwa Prawdy - TVN Prawda. To z pewnością zagwarantuje prawomyślność przekazu.

        Skoro wyważony komentarz jest przekazem TVP - to ja już nie mam więcej pytań.

        • 3 0

    • Bardzo celnie.

      • 2 1

  • A ile kosztuje brylowanie w mediach społecznościowych? (1)

    Zabrakło chyba tej najważniejszej informacji. Chciałbym wiedzieć, ile kosztuje utrzymanie profili społecznościowych. To że nie robi tego Dulkiewicz to raczej oczywiste - wystarczy posłuchać jej wypowiedzi na żywo.

    • 19 1

    • minimum 800 tys zł pisze w arcie z kasy mieszkaców

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Skąd taka przepaść w komentarzach na FB vide normalne media (1)

    Jak się porówna komentarze na FB i chociażby na Trójmiasto.pl to trudno stwierdzić co ludzie na FB biorą publikując takie wpisy. Myślę, że raczej są to komentarze na FB w części utrzymywane sztucznie wraz z wycinaniem tych nie popularnych.

    Komentarze na Trójmiasto.pl z pewnością bardziej oddają rzeczywistość pomimo dużej aktywności Moderatora, na cóż takie życie......

    • 64 4

    • Na ten cel magistrat w latach 2021-2022 wyda 800 tys. zł !!!

      Co warto zaznaczyć - nie wszystkie treści dodawane na fanpage'u prezydent Gdańska to posty jej autorstwa. Mniej więcej połowę wymyślają i dodają urzędnicy, zajmujący się obsługą social mediów. Na ten cel magistrat w latach 2021-2022 wyda 800 tys. zł.

      • 0 0

  • Nikt z nich nie wymiata

    to zwykłe urzędnicze osoby które oszukując mamią społeczeństwo.

    • 21 1

  • To coś jak te różowe niunie które chwalą się ilością znajomych...

    • 16 1

  • I juz po wczorajszej życzliwosci i umizgiwaniu się! (1)

    Podłość ludzka nie zna granic! Wczoraj się usmiechaliscie i przymilaliście!, sami nie kiwniecie palcem ,aby coś dobrego zrobić dla Gdańska dla mieszkańców dla sąsiada czy potrzebującej osoby . Najlepiej tylko krytykować i ,,wieszać psy,, na urzędującej Pani Prezydent Gdańska. Myślicie ,że to taka lekka i przyjemna robota ? a co wam przeszkadza,ze Pani Prezydent zachęca do dzielenia się dobrem i do społecznego działania! I co wam przeszkadza Jej działalność i propagowanie zdrowego trybu życia. Coś mi tu pachnie zmasowanym atakiem ,,czcicieli,, pewnej ,,słusznej ,, partii.

    • 4 18

    • Ola to leń i nic nie robi a mieszkańcy mają za nią coś dla miasta zrobić?

      Ha ha ha! A ty z jakiej partii jesteś? Wszystko dla pieniędzy czy wszystko dla władzy?

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Wymiata? - to już na prawdę tylko o to chodzi? (17)

    Jako Mieszkaniec wolałbym aby władza nie wymiatała popularnością ale dbałością o Miasto.
    To nie wybory na Miss Internetu. To realne rządzenie miastem z olbrzymim budżetem i marazmem w rozwiązywaniu realnych problemów miasta.

    • 351 10

    • Wolałbym żeby więcej czasu poświęciła miastu. Bo jeżeli chodzi o prace to 2- oceniam (10)

      • 47 1

      • Nie głupio Wam powtarzać w kółko tego przekazu, skoro cały czas rozjeżdża się z rzeczywistością? (9)

        Gdańsk rozbudowuje się na potęgę i to mimo okrojonego przez rząd budżetu...

        • 2 39

        • (1)

          gdzie się rozbudowuje? Patodewloperka to nie rozbudowa

          • 37 0

          • Tak jej wpisy bardzo przypominają wymiociny.

            • 6 0

        • (5)

          "mimo okrojonego przez rząd budżetu" - Twoja wizja się rozjeżdża.

          • 27 0

          • Nowy Wał zabrał samorządom 11 miliardów złotych. (4)

            Ale kancelaria Morawieckiego kosztuje nas już miliard rocznie, więc jakość życia szarych obywateli można poświęcić...

            • 2 20

            • (1)

              komu zabrał? A samorządy maja swoje pieniądze? A ja myślałem że to mieszkańców...

              • 16 1

              • Wam się kałmuki z PO w d poprzewracało

                Jakie wasze pieniądze jaki Prezydent miasta? Co to księstwo PO? Podatki mieszkańców na developerów wydajecie. Zmiana już blisko

                • 11 1

            • Kancelaria rządu POKO

              (o ile ta kolejna już plaga nas spotka) bedzie pracowała za darmo.
              Z pewnością.

              • 5 0

            • Dla Polaków zabrał

              A nie jak WOŚP dla Niemców

              • 4 2

        • A co rząd ma do Gdańska?

          • 3 0

    • Cały czas poświęca na socialmedia to nie ma czasu na robotę. (2)

      Proste jak rydwan.

      • 33 1

      • z ciekawosci. w ktorym miejscu rydwan jest prosty? :) (1)

        • 2 2

        • To jest właśnie logika po gdańsku,

          • 0 0

    • od tego mają oficjalne strony.

      W ogole nie powinno byc profili aktualnie urzedujacych prezydentow i innych politykow

      • 11 0

    • Zamiast zwrocić uwagę urzednikom o powrót na swoje portale gov.pl to jeszcze pisze o jakims wymiataniu.

      Wymiesc to chyba ich trzeba, z urzedu. Niech zostana tik tokerami i instagramerami.

      autorka odjechała zupełnie

      • 19 0

    • To jest ranking żenady, a nie powów do dumy.

      Film "Idiokracja" z 2006 roku jasno pokazuje w którą stronę to idzie.

      • 17 0

  • Kiedy ranking najbardziej zadłużonych miast?

    Proponuje jeszcze ranking ilości urzędników i etatów w spółkach miejskich.
    Z pewnością w każdym z tych rankingów nasi Trójmiejscy Celebryci wygrywają.

    • 21 1

  • No trochę racji jest bo pani Ola wymiata w internecie a na żywo Gdańsk w opłakanym stanie ......

    • 24 1

  • Buhahahahaha

    • 12 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane