- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (144 opinie)
- 2 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (88 opinii)
- 3 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (449 opinii)
- 4 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (257 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Lądowanie w Babich Dołach
Już w 2011 roku Trójmiasto będzie miało dwa porty obsługujące tanie linie lotnicze.
Koszt modernizacji portu lotniczego w Gdyni, powstałego na bazie dotychczasowego lotniska Marynarki Wojennej na Oksywiu Babich Dołach, ma się zamknąć w 100 mln zł. Kwota będzie przeznaczona m.in. na uruchomienie portu, budowę dróg, linii kolejowej i terminalu.
Podmiotem zarządzającym lotniskiem w Babich Dołach, zgodnie z decyzją Ministerstwa Transportu i Ministerstwa Obrony Narodowej, jest Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku Rębiechowie. Projekt uzyskał już także poparcie gmin Gdynia i Kosakowo oraz marszałka pomorskiego.
- Wojsko wyraża zarówno wolę utworzenia cywilnego portu lotniczego, jak i udostępnienia swojej infrastruktury do celów technicznych - zapowiada kmdr por. Bartosz Zajda, rzecznik prasowy dowódcy Marynarki Wojennej.
Kiedy więc pierwsze samoloty cywilne wylądują w Gdyni Oksywiu?
- Nie jestem w stanie określić dokładnej daty - mówi Włodzimierz Machczyński, prezes zarządu Portu Lotniczego im. L. Wałęsy w Gdańsku. - Wszystko zależy od tego, czy uda się znaleźć inwestora. Jako podmiot zarządzający przygotowujemy tylko odpowiednią dokumentację.
Zgodnie z planem pierwszy etap modernizacji, polegający na uruchomieniu cywilnej komunikacji lotniczej, ma się zakończyć w 2009 roku. Drugi etap będzie polegał na dostosowaniu lotniska do obsługi tanich linii lotniczych i lotnictwa biznesowego. Trzeci etap, którego zakończenie planowane jest na 2011 rok, przewiduje uruchomienie lotniczych przewozów towarowych.
- Grzechem byłoby niewykorzystanie faktu, że w pobliżu lotniska znajduje się baza kontenerowa - mówi kadm. Zbigniew Smolarek, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. portu lotniczego w Babich Dołach. - Zależy nam również na budowie drugiego pasa startowego. Nie chcemy tworzyć konkurencji dla Rębiechowa, ale w przypadku nagłych awarii być najbliższym portem, zawsze gotowym do eksploatacji.
Koszty modernizacji mają pokryć władze samorządowe (odpowiedzialne za spółkę Port Lotniczy Gdańsk) oraz prywatne firmy. Projekt ma być zrealizowany wspólnie z Marynarką Wojenną, która już realizuje takie inwestycje, jak infrastruktura systemu lądowania, budowa wieży portu lotniczego, czy płotu, który wbrew pozorom, po wydarzeniach z 11 września, jest strategicznym elementem lotniska, a wybudowanie ponad 17 km ogrodzenia to wielomilionowa inwestycja.
Cywilny port lotniczy będzie prawdopodobnie obsługiwany przez spółkę w składzie: lotnisko im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie, gminy Gdynia i Kosakowo oraz marszałek województwa pomorskiego.
|
|
Opinie (235) ponad 50 zablokowanych
-
2007-05-09 23:08
"Rębiechowie wynosi 180 ha, w Gdyni-Kosakowo - 700 ha " to daje duże możliwości rozwoju, rozbudowy na przyszłość
- 0 0
-
2007-05-10 00:50
Pruszcz chce lotniska
należy w kontekście całej metropolii rozważyć obiektywnie gdzie jest korzystniejsza lokalizacja dla drugiego lotniska.
za Pruszczem przemawia:
1) znacznie lepsza komunikacja
2) lepszy dojazd z Elbląga, Grudziądza czy nawet Bydgoszczy
3) w okół tereny o większym potencjale rozwojowym niż Gdynia Babie Doły
4) Pruszcz staje się centrum logistycznym i bramą dla Trójmiasta
obiektywnie to znaczy bez emocji i sublokalnych patriotyzmów- 0 0
-
2007-05-10 00:58
do W; )
to Ty jesteś chyba tym wynajemtym piarowcem Szczurka do monitorowania i moderowania forów internetowych
dowód wypowiedź W;) :
"Radziłbym ci zajrzec do opracowanych wczesniej strategii, a jesli nie to zobacz na jakim etapie zaawansowania wykonawczego sa poszczegone inwestycje, o których wspominasz.
Proponuje Gdynie, jako głownego koordynatora metropolitalnego.
Autor: W;) "
- to teksty typowe dla piarowców - chyba że robisz to z miłości do W.Sz. jak Gosiewski dla kaczek
-pojawia się post negatywny dla gdyni i szczurka - od razu odpowiedź czujnego pracownika i socjotechniczna kontr propozycja - Gdynia koordynatorem :)))))
to dopiero mnie rozśmieszyło, wtedy byśmy już w ogóle mgli się pożegnać z metropolią
poza tym to cel Franki śp. - czyż nie??- 0 0
-
2007-05-10 02:07
Karolek
W Pruszczu lotnisko jest za male i jest w sasiedztwie domkow jednorodzinnych.
- 0 0
-
2007-05-10 03:19
te lotniska polskie to badziwie
jakimi milami morskimi chyba milami ladowymi. cos sie zmiji popieprzylooo
- 0 0
-
2007-05-10 10:29
ale o co chodzi z tym sterowcem???
???
- 0 0
-
2007-05-10 11:12
i o to chodzi, oby tak dalej...
ja sie ostatnio zastanawialem jak mozna podlaczyc lotnisko do infrastruktory kolejowej tak aby mozna bylo podjechac z lotniska BabieDoly na dworzec Gdynia Glowna Osobowa i pamietam ze kiedys istnialo polaczenie skm w okolice obluza, moze warto byloby to odswiezyc i uruchomic autobus szynowy tak jak ma to miejsce na innych lotniskach najlepszym przykladem tutaj jest chyba madryt gdzie wsiada sie do metra a centrum a wysiana na lotnisku barajas, nie mam tu na mysli kopania metra, ale stworzenie polaczenia w takim ksztalcie ktory generuje plynny przeplyw ludzi i ich bagazu.
Inna sprawa to jak polaczyc Dworzec Morski w Gdyni do Dworca PKP wspomnianego wyzej. W tym wypadku tez przychodzi mi na mysl tylko szynobus wykorzystujacy instniejace polaczenia z portem .
Ktos moze mowic o tym ze mozna to rozwiazac za pomoca komunikacji miejskiej, ale to nie zdaje egzaminu w sytuacji natezenia ruchu jakie jest na ulicach janka wisniewskiego i estakadzie, a ktore bedzie roslo. Szynobus to ustrojstwo niezalezne od transportu miejskiego , a tym samym dajace pewnosc punktualnosci przybycia i na dworzec pkp i na lotnisko czy dworzec morski. To samo tyczy sie polaczenia lotniska w Rebiechowie z miastem.
Idealnym rozwiazaniem komunikacyjnym od strony PKP byloby polaczenie na jednym peronie szynobusu i PKP IC tak aby przechodzenie pasazerow zmierzajacych w strone lotniska czy promu odbywalo sie tylko na peronie.
Jednak taki uklad jest trudny do rozwiazania ze wzgledu na linie skm. Byc moze dobrym pomyslem byloby rozbudowanie/przedluzenie peronu SKM w strone Gdyni Stoczni z osobnym wejsciem np. na wysokosci obecnych schodow na peron SKM ale w druga strone. Cokolwiek bedzie oby bylo.- 0 0
-
2007-05-10 11:39
do Galuxa
zapomniałeś o chinach koło Kaszuby! ;-D)
- 0 0
-
2007-05-10 12:13
gdynia jak zwykle dużo gada i nic nie zrobi
i nie pomogą jej wynajęci do netowej propagandy jak ten waszka
- 0 0
-
2007-05-10 12:14
No jo ,a gdzie wybudujemy Dysneyland i tor F-1?.A ja chcialbym jeszcze kosmodrom i przy Darze Pomorza dwa lotniskowce.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.