- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (472 opinie)
- 2 Czy opłata za wejście do kościoła ma sens? (144 opinie)
- 3 Gdynia najszczęśliwsza. "Nie płaciliśmy" (99 opinii)
- 4 Szybko odzyskali skradzione auto (62 opinie)
- 5 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (194 opinie)
- 6 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (215 opinii)
Letnica i Brzeźno płotem podzielone
Od kilku dni po obu stronach torów kolejowych między Letnicą a Brzeźnem trwa budowa ogrodzenia. Słupki i wysoka siatka mają zapobiec przekraczaniu torów w niedozwolonych miejscach. Mieszkańcy są podzieleni. Jedni się cieszą, że poprawi się bezpieczeństwo. Inni narzekają, że płot odetnie najkrótszą, choć niebezpieczną drogę w kierunku Brzeźna i plaży.
Z każdym rokiem osób na dziko przekraczających tory było jednak coraz więcej. Z jednej strony to efekt dynamicznie rosnącego osiedla, a z drugiej - nienadążającej za tym wzrostem infrastruktury, głównie dla pieszych i rowerzystów.
W efekcie każdego dnia przez tory ciągną dziesiątki, a nawet setki osób, chcących skrócić sobie drogę do Brzeźna. Podobnie latem postępują turyści korzystający w Letnicy z mieszkań na wynajem. Okrężną drogę przez skrzyżowanie Letnickiej z Wyzwolenia i Oliwską
Przechodzenie przez tory skraca nie drogę, a życie
Ze skali problemu zdawali sobie sprawę kolejarze zarządzający torowiskiem do portu. I podjęli decyzję o budowie po obu stronach torów ogrodzenia, które ma zapobiegać przekraczaniu torów w miejscach do tego nieprzeznaczonych.
- Ogrodzenie powstaje w ramach realizacji projektu pn. "Poprawa infrastruktury kolejowego dostępu do portu Gdańsk". Celem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa na terenie kolejowym - wyjaśnia Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kolejarze mówią wprost: przechodzenie przez tory to skracanie sobie drogi, ale do śmierci. Każdego roku w całym kraju w wyniku przekraczania torów w niedozwolonym miejscu dochodzi do ok. 200 wypadków. W ubiegłym roku do incydentu doszło także na szlaku między Letnicą a Brzeźnem. Mężczyzna wspiął się tam na stojący na bocznicy wagon i został porażony prądem.
I dodają: płot to nie wszystko. Na wskazanym odcinku regularnie pojawiają się patrole Straży Ochrony Kolei i podobnie będzie już po wybudowaniu ogrodzenia.
- Regularnie nasze służby patrolują wszystkie tereny, gdzie osoby postronne wchodzą na tereny kolejowe. Warto takim osobom przypomnieć, że to nie tylko niebezpieczne, ale też grozi za to odpowiedzialność karna i wysoki mandat - dodaje Zieliński.
Płot dzieli tory i mieszkańców
Prace nad budową płotu trwają. Po wschodniej stronie torowiska słupki, na których zawiśnie siatka, już stoją. Od strony Brzeźna z kolei trwają prace przygotowawcze pod wkopanie w ziemię kolejnych kilkudziesięciu słupków.
Zdania mieszkańców na temat powstającego płotu są jak ziemia, na której staje ogrodzenie - podzielone. Jedni cieszą się, że będzie bezpieczniej. Drudzy narzekają, że w drodze na plażę czy do sklepów w Brzeźnie trzeba będzie nadkładać drogi.
Tak będzie aż do czasu, gdy na skarpie przy wiadukcie w ciągu Krasickiego powstaną schody, o które wnioskuje rada dzielnicy w Letnicy. Wcześniej schody mają też powstać w ramach modernizacji samego wiaduktu, ale te nie będą udostępnione mieszkańcom i mają służyć tylko służbom technicznym.
Opinie (229) ponad 10 zablokowanych
-
2022-06-21 16:56
o ile zakład, że ten płot długo nie postoi, a ludzie i tak będą chodzić?
Tam nie jeździ pendolino, tylko pociągi towarowe, średnio 2 na dzień! Natychmiast powinno tam być zrobione przejście naziemne. Nikt nie będzie nadrabiał kilometr drogi w jedną i drugą stronę, żeby pójść na plażę.
Przechodzę tam codziennie i SOKistów jeszcze nie widziałem :)- 8 0
-
2022-06-21 17:17
Typowe podejście: najpierw prowizorka czyli płot, jak się stanie jakaś tragedia to wtedy dopiero może ktoś wpadnie na genialny pomysł że może by zrobić kładkę nad torami. Wiadomo że te dzielnice się strasznie rozbudowują, ludzi będzie tylko przybywać, więc czy naprawdę ktoś myśli że taki płot wystarczy? Na dłuższą metę nie wystarczy.
- 6 3
-
2022-06-21 17:34
Letnica i Brzezno sa zatrowane przez Port Service, co z obietnica p. Dulkiewicz o zamknieciu Port Sevice?
- 8 2
-
2022-06-21 18:06
Kiedy reaktywacja kolejki SKM do Brzeźna?
- 5 1
-
2022-06-21 18:24
Tory są na pewno, (1)
ale pociągu nie widziałem od lat.
- 6 2
-
2022-06-21 18:28
To stań na wiadukcie i popatrz jeszcze raz................
- 0 1
-
2022-06-21 18:42
Byłem tam niedawno, tak wyglądają slumsy XXI w. (3)
- 5 4
-
2022-06-21 20:10
(2)
Nowa dzielnica to dla ciebie slamsy?Ciekawe gdzie ty mieszkasz?Czy w schronisku dla bezdomnych? Zgadłem.
- 1 4
-
2022-06-21 23:26
chyba koledze chodziło o wygląd tego osiedla.
Czego by nie mówić jest koszmarne...
- 5 0
-
2022-06-22 07:50
Niestety drogi Watsonie, znowu pudło, bo oceniasz innych swoją, krotką miarką. Dlatego mieszkasz w slumsach i dopóki nie spłacisz zaciągniętego na ten slums kredytu nie mas szans na ich opuszczenie.
- 2 0
-
2022-06-21 19:19
Za ten " mordor" Robygu ktoś powinien w końcu odpowiedzieć .
Parametry zabudowy uchwale w miejscowym planie dla tej części miasta ewidentnie były przygotowane pod dewelopera. Sylweta miasta została zapaskudzona olbrzymimi, paskudnymi szafami
- 7 1
-
2022-06-21 19:33
Jaki ruch?
Wczoraj wjechal jeden pociag, dzis drugi, jutro nic. Trzeba plot budowac? A co maja powiedziec na Oruni?
- 5 0
-
2022-06-21 20:42
Dlaczego skm nie jeździ tak jak dawniej do Nowego Portu.
- 3 1
-
2022-06-21 21:12
Tory
Ogrodzenie jest potrzebne lecz przejścia przez torowiska powinni budować dewolperzy za własne pieniądze. To oni powinni dbać o bezpieczeństwo ludzi którzy tam mieszkają. Grodzą swoje osiedla gdyż nie życzą sobie aby gdańszczanie nie przechodzili przez ich teren to stać ich na przejścia przez torowiska
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.