• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Liczne awarie nowych biletomatów w Gdańsku

Maciej Korolczuk
9 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju. Mennica Polska, właściciel i operator nowych biletomatów przyznaje, że skala zgłaszanych awarii i reklamacji jest w Gdańsku wyższa, niż w innych miastach w kraju.

Zapchane podajniki, wygaszone ekrany, pobieranie opłat bez doładowania lub brak możliwości naładowania karty miejskiej - tak, według naszych czytelników, wygląda w ostatnich dniach działanie wielu nowych biletomatów Mennicy Polskiej w Gdańsku. ZTM potwierdza większą liczbę składanych reklamacji i wszystkie skargi przekazuje do właściciela i operatora urządzeń.



Miałe(a)ś ostatnio problem z doładowaniem blietu?

Czytelnicy Trojmiasto.pl od kilku dni zasypują nas informacjami o większej niż zwykle liczbie awarii nowych biletomatów. Pierwsze sygnały o tym, że urządzenia nie działają tak, jak powinny, otrzymaliśmy w połowie grudnia. Jednak o ile pierwsze zgłoszenia można było traktować jako pojedynczą awarię, o tyle później liczba skarg i reklamacji znacznie wzrosła.

Awarie w różnych częściach Gdańska



- Biletomat na ul. Gościnnej nie przyjmuje gotówki ani nie można doładować karty miejskiej - napisał jeden z czytelników.
- Nie działają biletomaty na Chełmie. Problem trwa od kilku dni. Czy ktoś nad tym pracuje? W tramwaju i autobusie kolejka do zakupu biletu - dodał następny.
W sumie, w ostatnich dniach otrzymaliśmy kilkanaście podobnych zgłoszeń. Poza Orunią i Chełmem reklamacje dotyczyły biletomatów na pętli Łostowice i Siedlce, przy Forum Gdańsk i Dworcu Głównym.

22:09 8 GRUDNIA 19 (aktualizacjaakt. 7 STYCZNIA 20 18:39)

Problemy z nowymi biletomatami (159 opinii)

Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle
Dzień dobry, nowe biletomaty nie przyjmują płatności gotówka. Zostało to zauważone nie tylko przeze mnie ale przez innych oczekujących na tramwaj. Nie jest to kwestia jednego biletomatu, ponieważ zostało to zweryfikowane w kilku miejscach. Czy zostanie to naprawione? Zgłosiłam to kiedyś motorniczego, powiedział abym skontaktowała się z ztm i tyle Zobacz więcej


Zapchane czytniki banknotów



O przyczynę awarii na tak dużą skalę zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego. Ten nasze pytania przekazał do Mennicy Polskiej, właściciela i operatora urządzeń. Jak czytamy w odpowiedzi, problemem najczęściej okazują się zapchane czytniki banknotów.

- W ostatnim czasie zauważamy w Gdańsku potrzebę większej liczby interwencji w związku z zapchanymi czytnikami banknotów w automatach biletowych. Tego typu sytuacje mogą być np. wynikiem zablokowania się banknotu w czytniku, bo ten pierwszy był zniszczony lub pognieciony. Wówczas dochodzi do zakleszczenia się banknotu i zablokowania urządzenia. Niemniej, możemy mieć również do czynienia z celowym działaniem człowieka, bo skala interwencji w Gdańsku jest wyższa niż w innych miastach. W ostatnich kilku dniach musieliśmy zdemontować trzy automaty, które zostały zniszczone - mówi Kamila Bidzińska, rzecznik prasowy spółki Mennica Polska, właściciela i operatora biletomatów.

Transakcja doładowania karty nie dochodzi do końca



Jednak, zdaniem naszych czytelników, problemów jest więcej i nie dotyczą wyłącznie zapychania się podajników banknotów.

- W ogóle nie da się doładować karty w nowym biletomacie. Transakcja jest cały czas w toku i nie dochodzi do końca - informuje pan Michał.
- Jest problem z płatnościami zarówno kartą, jak i gotówką albo blokuje się ekran i pojawia się informacja o braku wydruku. Trzeci raz w ciągu dnia odbijam się od ściany - napisał kolejny czytelnik.
Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda. Na ekranie biletomatu przy Dworcu Głównym w Gdańsku można obecnie zobaczyć jedynie odbicie remontowanego budynku dworca. O tym, że biletomat nie działa, świadczy też pulsująca pomarańczowym kolorem dioda.
Problem dostrzega też ZTM. Jak mówi nam Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM, w ciągu ostatnich kilku tygodni do urzędników odpowiedzialnych za transport publiczny i sprzedaż biletów wpłynęło więcej reklamacji niż zazwyczaj.

- W ciągu ostatniego tygodnia wpłynęło ok. 10-15 reklamacji, ale to jest szacunkowa liczba. Obowiązkiem Mennicy Polskiej, jako właściciela i operatora urządzeń, jest jak najszybsza ich naprawa oraz rozpatrywanie reklamacji klientów. Przypadki uszkodzonych biletomatów mieszkańcy mogą zgłaszać również nam. My takie informacje natychmiast przekazujemy Mennicy Polskiej. Im prędzej do niej trafi zgłoszenie awarii, tym szybciej urządzenie zostanie naprawione - podkreśla Gołąb.

Rośnie liczba pasażerów korzystających z biletomatów



Jak dodaje, dane za ostatnie lata wskazują znaczny wzrost liczby transakcji dokonywanych w biletomatach.

W 2016 r. z tych urządzeń przy zakupie biletów i doładowaniu kart skorzystało 33,6 proc. pasażerów, a w 2017 r. już 37,2 proc. Dane za 2018 rok to 43,5 proc. Dane cząstkowe, między styczniem a majem 2019 r. pokazują 57,7 proc.

Miejsca

Opinie (341) ponad 10 zablokowanych

  • nie ma gdzie kupić bilety (1)

    a kierowcy wymagają odliczonej kwoty-trochę ta polityka ztm jest niezrozumiała, z jednej strony nasyłają zbirów do kontroli a z drugiej utrudniają dostęp do biletów

    • 9 2

    • Kup w sklepie albo przez internet. Mamy XXI wiek

      • 1 2

  • jak to dobrze ze nie korzystam z tego syfu, tylko z skm i roweru jak jest pogoda

    w ztm zawsze sa jakies problemy

    • 1 1

  • Czekamy na info jakie kary dostanie operator tego badziewia

    • 7 0

  • Biletomaty (1)

    W sobieszewie też trudno wydrukować bilety ,biletomat nie przyjmuje pieniędzy.

    • 2 0

    • ale jest i zawsze możesz tam włożyć 10 zł

      • 0 0

  • Ustawa o zamówieniach publicznych

    Wygrywa najtańsza oferta a jeśli coś jest tanie to zazwyczaj słabe

    • 6 1

  • 25 grudnia doładowałam kartę miejską za 90zł. Automat na Warnenskiej nie wydał 10zł reszty. Złożyłam reklamację. Wczoraj przyszła odpowiedź, że rozpatrzona ja pozytywnie.

    • 2 0

  • Jest super.

    Teraz ani automaty nie przyjmują monet a jeśli banknotem się płaci to są dwa warianty.
    Albo wciągnie banknot i spadaj bo nie dostaniesz ani biletu ani reszty albo rozmieni na monety w 5 groszuwkach.
    Było dobrze to zrobili przetarg. Gratuliję.
    Teraz to tylko kiosk albo u kierowcy można nabyć bilet o ile ma się odliczoną kwotę.
    Karty płatniczej do tego pudła za Chiny nie wsadzę skoro takie numery automaty odwalają.

    • 2 0

  • Biletomat przy lotnisku

    Podobnie wygląda sytuacja przy lotnisku. Nie dość, że jest tylko jeden biletomat, to w dodatku nie przyjmuje gotówki. Ludzi mnóstwo, często są to obcokrajowcy, szwankuje również ekran i przełączanie na język angielski graniczy z cudem. W ubiegłą niedzielę pomagałem kupić bilety parze ze Szwecji. Całe szczęście płacili karta, więc transakcja się prawie udała. Prawie, bo automat wypluł tylko jeden bilet, mimo że opłata została pobrana za dwa.

    • 5 0

  • Czemu nie kupujecie biletow telefonem!?! (1)

    • 1 9

    • Nie mam telefonu.

      • 7 0

  • dlaczego renoma kontroluje nadal

    skoro nie działają biletomaty?

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane