• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lokomotywa

Alina Wiśniewska
22 marca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Gdańsk jest najlepszą marką promocyjną Pomorza. Dzięki niemu, z roku na rok, przyjeżdża do nas coraz więcej turystów.

Gród nad Motławą nie żałuje pieniędzy na promocję. Każdej wiosny prezentuje się na największych targach turystycznych w Berlinie. Jest obecny także m.in. w Paryżu, Barcelonie, Kopenhadze, Brukseli i Moskwie. Wszędzie tam miasto promuje się jako światowa stolica bursztynu, kolebka "Solidarności", miejsce ciekawych zabytków i pięknych plaż.

Trójmiasto nieznane

Nazwa Trójmiasto jak i Pomorze są poza Polską nieznane - tak wynika z badań przeprowadzonych właśnie przez gdańskich urzędników. Natomiast 80 procent ankietowanych osób zna Gdańsk, który kojarzony jest głównie z "Solidarnością".

- W promocji jest zasada, że to co znane, musi być lokomotywą. Promocja Gdańska jest więc konieczna i może pociągnąć za sobą Sopot, Gdynię i cały region - mówi Anna Zbierska, kierownik referatu promocji gdańskiego Urzędu Miasta.

Hiszpanie po cegłę

"Piarowcy" Grodu nad Motławą są czasami zszokowani ogromnym zainteresowaniem Polską. Tak było np. w 2001 r. gdy po raz pierwszy, właściwie na próbę, Gdańsk pojawił się na targach w Barcelonie. Hiszpanie mają wspaniałe zabytki i dużo słońca, ale do Gdańska przyjeżdżają oglądać gotyckie budowle z cegły, których u nich nie ma. Poza tym, po ataku na USA sprzed pięciu lat, zmienił się kierunek turystyki. Europejczycy znacznie częściej wyjeżdżają na wschód. Chcą zwiedzać tę mniej znaną część kontynentu.

Sopot co roku bywa na kilku zagranicznych targach, Gdynia pokazuje się jeszcze rzadziej.

- Jeśli nie ma bezpośredniego połączenia lotniczego między miastem, w którym mamy się prezentować, a Trójmiastem, uważamy, że nasza obecność tam nie ma sensu - mówi Tomasz Banel z gdyńskiego urzędu. Ulotki tych miast są czasami w ramach współpracy zabierane przez gdańskich speców od zagranicznej promocji.

A jaki jest efekt promocyjnych działań? Z roku na rok odwiedza nas więcej turystów. A to oznacza pieniądze, kolejne inwestycje, nowe miejsca pracy.
Echo MiastaAlina Wiśniewska

Opinie (43)

  • nazwa trójmaisto to już przestarzała nazwa...

    • 0 0

  • więc albo Siedmiomiasto

    z opcją do powiększenia poźniej na ośmio, dziewięcio itd.
    albo po prostu Aglomeracja Gdańska

    • 0 0

  • AdAs Zapodaje !

    mieszkam poza krajem i rzeczywiscie Gdansk jest marka. Trojmiasto nie znane
    Tricity nie brzmi zbytnio i widzialem juz sprostowania na angielskojezycznych webstronach jako TRIPLECITY.
    jednak brzmi zbyt skomplikowanie.

    Kanaly Motlawy powinny byc zrestaurowane a wnich powinna plynac woda aby obraz miasta byl urozmaicony. Kajaki sa ale wypozyczalnie wygladaly biednie gdy tam bylem.

    Mola sa jedynie kladkami w morze i nie posiadaja nowoczesnego konceptu, jak np. stalej zabudowy gastronomicznej, pamiatkowej, imprezowej, czy sportowej.
    jest wiele do zrobienbia.
    Sopot juz wskazuje kierunek spektakularnymi imprezami sportowymi atletycznymi i zeglarskimi.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane