• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Gdańsku rośnie, ale konkurencja je przegania

Michał Brancewicz
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Port w Gdańsku obsłużył latem ponad 1,5 mln pasażerów, ale konkurencja osiągnęła w tym czasie lepszy wynik. Port w Gdańsku obsłużył latem ponad 1,5 mln pasażerów, ale konkurencja osiągnęła w tym czasie lepszy wynik.

W tym roku lotnisko obsłużyło już 3,876 mln podróżnych, co daje wzrost o 8,9 proc. Ten wynik sprawił jednak, że port w Gdańsku wypadł z pierwszej trójki najpopularniejszych lotnisk w Polsce. Mimo to władze nie rezygnują z przekroczenia na koniec roku granicy 5 mln pasażerów.



Lubisz latać samolotami?

Od kilku lat lotnisko w Gdańsku plasowało się na trzecim miejscu w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów po Okęciu (13,7 mln przez 9 miesięcy tego roku) i Balicach (5,06 mln przez 9 miesięcy), wyprzedzając Pyrzowice (Katowice).

W tym roku się to jednak zmieniło. Po trzech kwartałach katowickie lotnisko osiągnęło 3 mln 977 tys. pasażerów, czyli o ponad 100 tys. więcej niż Rębiechowo (3,876 mln). Wpływ na to miały wyniki sezonu letniego.

W lipcu, sierpniu i wrześniu z gdańskiego portu skorzystało 1,55 mln pasażerów, a z Pyrzowic pod Katowicami - 1,99 mln.

- Katowice mocno wystrzeliły i na koniec roku będą blisko Gdańska. Co prawda specjalizują się w czarterach, więc lato to u nich czas żniw, a końcówka roku jest już gorsza - mówi osoba znająca dobrze branżę lotniczą.
To słowa znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Władze katowickiego portu prognozują, że na koniec roku osiągną wynik 4,8 mln podróżnych, natomiast władze gdańskiego lotniska wciąż nie rezygnują z walki o przekroczenie granicy 5 mln.

- Po trzech kwartałach tego roku wiemy, że cel jest w naszym zasięgu, ale czy uda się go zdobyć dowiemy się dopiero po ostatnim dniu grudnia - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
W zeszłym roku na koniec września przez port w Gdańsku przewinęło się 3 mln 558 tys. pasażerów. Obecny wynik - 3,876 mln, oznacza wzrost o 8,9 proc. To przekłada się na finanse. Zysk operacyjny lotniska w pierwszych 9 miesiącach wyniósł 47,758 mln zł. W całym zeszłym roku było to 36,9 mln zł.

W najbliższych miesiącach w Gdańsku zostanie uruchomionych kilka nowych połączeń:
  • Kijów (Ryanair) - od 29.10.2018
  • Charków (WizzAir) - od 28.10.2018
  • Kutaisi (WizzAir) - od 2.04.2019
  • Brema (WizzAir) - od 2.04.2019
  • Barcelona (Ryanair) - od 1.04.2019.

Miejsca

Opinie (435) 10 zablokowanych

  • kiepski powód do radości. Ryk silników o każdej porze dnia i w nocy już w starych dzielnicach

    Gdańska gdzie prawie nigdy wcześniej nie było startujących samolotów .Tysiące ton paliwa spalanego nad miastem to m.in. brak opadów i nie tylko.

    • 6 15

  • To wina - (1)

    patrona gdańskiego lotniska. Ludzie wolą inne.

    • 8 10

    • pasażerów to guzik obchodzi

      to wy pracownicy lotniska piszecie i spamujceie z tą nazwą i to wam leży na wątrobie.

      • 0 2

  • Gdańskie lotnisko przegrywa konkurencje z jednego powodu ,POniewaz nie lezy na polodniu kraju i ma dalej do afryki (1)

    A wiadomo ze Polacy lubieja latac w cieple kraja nie?,wiec jak tu konkurowac z katowicami?przeca oni maja blizej o wiela?wiec gdzie tu logika E?zawsze ino przegrami ,ale z honorami ,jak na Westerplatte :):)wiec i tak brawa dla Gdańska

    • 5 3

    • Połódniu, powiadasz.....

      d**il

      • 2 1

  • Lotnisko w Wrzeszu powinno pozostac.......

    Dzieci Antków narzekają- ich Dziakowie na widok samolotu padali na kolana- teraz Im wszystko przeszkadza.ECH

    • 3 5

  • Szkoda tylko (2)

    że nie przewidziano terenów na rozbudowę lotniska (drugi pas z innego kierunku lub równolegle)......

    • 2 4

    • Cross

      Tereny były - nie tylko dla lotniska, ale się zmyły.

      • 0 2

    • A po co drugi pas na innym kierunku?
      A co do równoległego, to jeszcze dużo czasu minie zanim będzie potrzebny (o ile kiedykolwiek).

      • 1 2

  • Kutaisi to jak nazwa galaktyki od Kapiana Bomby

    • 4 1

  • Czekamy na Gdynię

    Trochę szkoda tego spadku z podium. Tak naprawdę systematycznie spadaliśmy z pozycji 2 w kraju.
    Wiadomo było, że po inwestycjach w Krakowie i Katowicach będzie jeszcze gorzej. Na południu budują z większym rozmachem. W Gdańsku nie przykłada się wagi do szczegółów. Strefy odbioru czy pożegnania to (dla dyrekcji) nie funkcja, a ZYSK.

    • 4 0

  • I budyniowy przystanek w polu to jest hit...

    • 5 0

  • najbliższa konkurencja rośnie

    Gdynia-Kosakowo, Koszalin-Zegrze, Kołobrzeg-Bagicz

    • 6 1

  • Do Kutaisi mamy już od dawna połączenie z Warszawy (z Okęcia, a nie tej dziury pod Modlinem).

    Oczywiście skoro WizzAir zrobił tam swoją bazę, to będzie tam latał z każdej polskiej wsi i Gdańsk Warszawy raczej nie przebije, chyba że cenowo (po dodaniu kosztu dojazdu Pendolino cena wygląda nieco inaczej, choć przy np. styczniowej cenie lotu 218 PLN w obie strony konkurować ceną nie będzie łatwo).
    Z Gdańska do Gruzji od jakiegoś czasu latały czartery, więc jeśli ktoś preferuje tygodniowy objazd po Gruzji, sam kombinować raczej nie będzie).

    BTW, przypominam, że do Gruzji polecimy na samym dowodzie osobistym, jak do krajów Schengen (choć Gruzja nie jest nawet członkiem UE).

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane