• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Lotnisko w Gdańsku rośnie, ale konkurencja je przegania

Michał Brancewicz
14 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Port w Gdańsku obsłużył latem ponad 1,5 mln pasażerów, ale konkurencja osiągnęła w tym czasie lepszy wynik. Port w Gdańsku obsłużył latem ponad 1,5 mln pasażerów, ale konkurencja osiągnęła w tym czasie lepszy wynik.

W tym roku lotnisko obsłużyło już 3,876 mln podróżnych, co daje wzrost o 8,9 proc. Ten wynik sprawił jednak, że port w Gdańsku wypadł z pierwszej trójki najpopularniejszych lotnisk w Polsce. Mimo to władze nie rezygnują z przekroczenia na koniec roku granicy 5 mln pasażerów.



Lubisz latać samolotami?

Od kilku lat lotnisko w Gdańsku plasowało się na trzecim miejscu w Polsce pod względem liczby obsłużonych pasażerów po Okęciu (13,7 mln przez 9 miesięcy tego roku) i Balicach (5,06 mln przez 9 miesięcy), wyprzedzając Pyrzowice (Katowice).

W tym roku się to jednak zmieniło. Po trzech kwartałach katowickie lotnisko osiągnęło 3 mln 977 tys. pasażerów, czyli o ponad 100 tys. więcej niż Rębiechowo (3,876 mln). Wpływ na to miały wyniki sezonu letniego.

W lipcu, sierpniu i wrześniu z gdańskiego portu skorzystało 1,55 mln pasażerów, a z Pyrzowic pod Katowicami - 1,99 mln.

- Katowice mocno wystrzeliły i na koniec roku będą blisko Gdańska. Co prawda specjalizują się w czarterach, więc lato to u nich czas żniw, a końcówka roku jest już gorsza - mówi osoba znająca dobrze branżę lotniczą.
To słowa znajdują potwierdzenie w rzeczywistości. Władze katowickiego portu prognozują, że na koniec roku osiągną wynik 4,8 mln podróżnych, natomiast władze gdańskiego lotniska wciąż nie rezygnują z walki o przekroczenie granicy 5 mln.

- Po trzech kwartałach tego roku wiemy, że cel jest w naszym zasięgu, ale czy uda się go zdobyć dowiemy się dopiero po ostatnim dniu grudnia - przyznaje Tomasz Kloskowski, prezes zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
W zeszłym roku na koniec września przez port w Gdańsku przewinęło się 3 mln 558 tys. pasażerów. Obecny wynik - 3,876 mln, oznacza wzrost o 8,9 proc. To przekłada się na finanse. Zysk operacyjny lotniska w pierwszych 9 miesiącach wyniósł 47,758 mln zł. W całym zeszłym roku było to 36,9 mln zł.

W najbliższych miesiącach w Gdańsku zostanie uruchomionych kilka nowych połączeń:
  • Kijów (Ryanair) - od 29.10.2018
  • Charków (WizzAir) - od 28.10.2018
  • Kutaisi (WizzAir) - od 2.04.2019
  • Brema (WizzAir) - od 2.04.2019
  • Barcelona (Ryanair) - od 1.04.2019.

Miejsca

Opinie (435) 10 zablokowanych

  • Deszcz i rekawy (2)

    Osobiście latam liniami WizzAir kilka razy w miesiącu z GDN do SVG, w Norge nigdy jeszcze nie wychodziłem z samolotu bez podstawionego „rękawa” w GDN nawet gdy pada deszcz rękaw „stoi” nieużyteczny. Czy to odzczędności? Norwegowie podśmiewają się w Gdańskiego lotniska!

    • 3 4

    • Za podstawienie rękawa odpowiada (płaci) przewoźnik nie lotnisko, więc pretensje do Wizz.

      • 6 2

    • wizz oszczędza

      • 5 1

  • Konkurencja czyli Katowice?

    Faktycznie jak mam do wyboru wylot z gdanska lub Katowic to wybieram tobdrugue

    • 2 3

  • hehe

    GOP ma ponad 4 miliony ludzi. Trójmiasto ledwo milion. A jak weźmiemy region to na śląsku żyje z 5 do 6 milionów ludzi. Na Północy ledwo 1,5ml...

    • 2 0

  • Ryki z przelatujących samolotów nad Słoneczna Morena dziś jakoś ustały. Cóż wybory się zbliżają a miasto oblepione Adamowiczem który sprzedał tereny w bezpośredniej bliskości ładujących samolotów Robykowi pod budowę osiedla. Adamowicz wiedział doskonale o tych ryczących maszynach nad Słoneczna Morena i nie zawahał się ani moment. Jest tez podobno członkiem zarządu Robyka. Adamowicz puścił plotkę ze jest ustalona jakaś fikcyjna data do której można składać zażalenia w sprawie ryku maszyn nad glowamibawiacych się maluchów na placu zabaw na Słonecznej Morenie. To jest tak jakby głośny sąsiad wyznaczył nam datę do której możemy składać na niego zażalenie. Zażalenia do Adamowicza nożna składać zawsze. nie ma żadnej daty po której takie zażalenia są nieważne. ktoś traktuje rodziców tych dzieci z Moreny jak idiotów. Adamowicz? Bardzo możliwe. Oszust i leń. Czy Gdansk w końcu skończy z tym oszustem podatkowym i facetem który kolesiom z Robyka daje pozwolenie na budowę mega osiedla prosto pod ryczącymi samolotami

    • 3 2

  • Gdyby odloty odbywały sie z Gdańska to było by więcej

    • 3 0

  • Bo młoty zarządzają tymi tanimi liniami lotniczymi zamiast wyczarterować tak jak japoncy 747 SR np do obsługi połączeń Gdańsk Londyn nie trzeba było by obsługiwać trzech lotów dziennie wystarczył by jeden lot aby obsłużyć wieksza ilość pasażerów a koszta Na pasażera o wiele niższe można było by zjechać z ceną a gowyno by np na ilość sprzedanych biletów

    • 1 0

  • Lotnisko śmierdzi papierosami. I truje ludzi.

    Nie ma możliwości przejść do terminala bez przymusu wdychania dymu z papierosów. Wyznaczono linią strefy dla palących, ale linia na chodniku nie chroni przed dymem, który leci bez ograniczeń w dowolnym kierunku. Miejsca dla palących powinni odseparować skutecznie, np. na bocznej ścianie, gdzie nie chodzą ludzie.

    • 4 0

  • Ciekawe dlaczego oferta biur podróży z Gdańska do Włoch jest prawie żadna?

    Trzeba pojechać do innego miasta, by polecieć do Włoch kontynentalnych, na Maderę. Czyżby dominowały jobkierunki?

    • 4 0

  • To niesprawiedliwa i nierowna walka.

    Katowice maja duzo latwiej, bo sa blizej Afryki niz Gdansk!

    • 2 0

  • Z Gdańska tylko do pracy...

    Niestety z Gdańska oferowane są w większości kierunki "pracownicze". I te napewno podkręcają wyniki portu. To taki dworzec PKS-u - 80% to ludzie dojeżdżający do pracy - brakuje tylko tabliczek na samolotach: "Pierwszeństwo lotu dla osób z biletami miesięcznymi" :( W tym roku najwięcej atrakcyjnych wakacyjnych kierunków było z Katowic, Warszawy, Wrocławia i Poznania.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane