- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (107 opinii)
- 2 Paragon grozy za kurs taksówką (430 opinii)
- 3 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (276 opinii)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 Port nie radzi sobie z pyłem nad Gdańskiem (286 opinii)
- 6 List gończy za byłym senatorem PiS (278 opinii)
MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej. 4,3 mln zł za prace
4,3 mln zł będzie kosztowała budowa drogi rowerowej przy ul. Rolniczej w Gdyni. Chodzi o brakujący odcinek od inwestycji związanej z przebudową Chwarznieńskiej do ul. Kieleckiej. Prace wykona firma MTM.
Przypomnijmy:
- W przetargu na przebudowę Chwarznieńskiej zdecydowano się nie rozszerzać zakresu robót dotyczącego infrastruktury rowerowej poza odcinek drogowy.
- Brakujący fragment rowerowy stał się natomiast elementem oddzielnego przetargu.
- W ramach inwestycji przewiduje się dowiązania do istniejącego (powstającego) zakończenia drogi rowerowej po wschodniej stronie ul. Rolniczej.
- Pisaliśmy o przetargu nieco ponad miesiąc temu.
![Droga rowerowa na Witominie będzie dokończona](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3700/150x100/3700073__c_0_51_1024_717__kr.webp)
Jak będzie przebiegać droga?
Droga rowerowa zostanie poprowadzona za wiatą autobusową przystanku "Rolnicza". Na wysokości sklepu Biedronka zostanie skorygowane położenie przejścia dla pieszych poprzez jego przesunięcie o kilka metrów w kierunku ul. Kieleckiej.
Pozwoli to umieścić tuż obok "zebry" przejazd rowerowy oraz wprowadzić niezbędne łuki drogi rowerowej - przede wszystkim w sąsiedztwie skarpy przy dyskoncie spożywczym.
Od tego miejsca droga rowerowa będzie poprowadzona wzdłuż jezdni do skrzyżowania z ul. Witomińską, gdzie powstanie kolejny przejazd rowerowy obok przejścia pieszego.
Po minięciu skrzyżowania, droga rowerowa zostanie połączona z istniejącą drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej, prowadzącą do węzła Wzgórze i centrum miasta.
Przetarg został rozstrzygnięty
W ostatnich dniach został rozstrzygnięty ogłoszony jeszcze przez poprzednie władze miasta przetarg na prace budowlane:
Pojawiły się dwie oferty od:
- MTM z kwotą 4,3 mln zł
- WPRD Gravel z kwotą 4,9 mln zł
Urzędnicy wybrali ofertę MTM, która była tańsza.
Prace potrwają maksymalnie pół roku od momentu podpisania umowy, więc powinny zakończyć się jeszcze w tym roku.
![Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/69/2747/405x405/2747003__kr.webp)
Zielone zakątki Trójmiasta. Czy kojarzysz wszystkie?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2024-05-20 07:02
No w końcu (23)
Przecież ta droga do nikąd to był jakiś absurd
- 59 13
-
2024-05-20 08:24
absurdem jest fakt (16)
ze budują drogi rowerowe a rowerzyści dalej jeżdżą chodnikami albo środkiem ulicy,
- 12 14
-
2024-05-20 14:33
Codziennie muszę omijać auta zaparkowane
na drogach rowerowych. Piesi też nie wiedzą, że droga rowerowa to nie miejsce na spacery.
- 3 2
-
2024-05-20 13:24
Świętojańska (3)
dwa pasy dla rowerów, a w weekedn jakis d**il we mnie wjechał na chodniku.
scieżka rowerowa po całej długości kieleckiej w obie strony - rowerzysta na środku jezdni - i**ota
od wielkopolskiej do klifu - ścieżka rowerowa - d**ile na chodniku,
władysława 4 - ścieżka po całej długośći w tym na jezdni - idioci na chodniku
moge tak bez końca.- 6 3
-
2024-05-20 13:43
Tak właśnie jest, kiedy drogi rowerowe prowadzą z nikąd donikąd. (2)
- 6 5
-
2024-05-20 13:54
wtf (1)
?! mając do dyspozycji scieżkę rowerową wybierają chodniki - co ma do rzeczy dokąd prowadzi ścieżka jeśli jest równolegle z chodnikiem ?
- 6 3
-
2024-05-20 15:03
na takim podwalu przedmiejskim ma..
bo nie ma na nią jak wjechać i jak z niej zjechać.. nie każdy potrafi wjechać na 30cm krawężnik rowerem ;)
To samo na jegiellońskiej. trasa rowerowa kończy się na chodniku bez możliwości zjazdu na jezdnie w sposób cywilizowany. kto to projektuje? kto to odbiera?- 3 3
-
2024-05-20 11:52
a jak maja czubie jezdzic jesli takie g.... jak na obrazku wyprowadza ich na chodnik własnie?
- 8 0
-
2024-05-20 08:41
Albo środkiem, albo chodnikiem jadą. Nie jeżdżą normalnie jezdnią wcale. (9)
I wygrywają w sądach wyobraź sobie, przynajmniej ci, którym się chce zawalczyć.
To może z tymi drogami lub twoim pojmowaniem jest coś nie tak?
Może w wielu sytuacjach mogą jechać jezdnią, bo np. niby z prawa PL to nie wynika, ale z Konwencji już tak. Ale widzisz, największym absurdem jest to, że wielu kierowców nawet nie zna przepisów, posiada PJ i " dalej jeżdżą chodnikami albo środkiem ulicy".- 7 6
-
2024-05-20 10:49
Dokładnie (1)
Natomiast kierujący samochodami parkują gdzie popadnie na trawnikach , chodnikach , wjazdach na posesje, obcych podwórkach zajmując miejsca nie należące do nich. Jeżdżą pod prąd , zmieniają pasy ruchu bez kierunkowskazów podobnie nie sygnalizują opuszczania ronda. Za to chętnie włączają awaryjne jak zostawiają samochód komuś na wjeździe lub
Natomiast kierujący samochodami parkują gdzie popadnie na trawnikach , chodnikach , wjazdach na posesje, obcych podwórkach zajmując miejsca nie należące do nich. Jeżdżą pod prąd , zmieniają pasy ruchu bez kierunkowskazów podobnie nie sygnalizują opuszczania ronda. Za to chętnie włączają awaryjne jak zostawiają samochód komuś na wjeździe lub zakazie albo na pasie wyłączonym z ruchu. Można tak wymieniać bez końca. Rowerzyści i kierujący samochodami to ci sami ludzie często bezkarni za swoje przewinienia w tym kraju. Ludzie którzy nie szanują prawa, porządku i innych ludzi ponieważ uważają, że to oni są najważniejsi.
- 13 3
-
2024-05-20 14:37
Piesi to może lepiej się zachowują?
Niestety w tym kraju przepisowego użytkowania dróg mogłyby nauczyć wszystkich tylko solidne mandaty.
- 2 1
-
2024-05-20 09:17
jak to "z prawa PL nie wynika"... (6)
z ustawy o drogach publicznych: "5) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów, składającą się z pasa albo pasów ruchu, z wyjątkiem torowiska wydzielonego z jezdni", a pozostałe przepisy masz w ustawie prawo o ruchu drogowym, definicje, art. 33. Warto wiedzieć zanim napiszesz, że "wielu kierowców nie zna przepisów" :)
- 1 2
-
2024-05-20 12:37
No to się właśnie popisałeś "znajomością"
Rower jest pojazdem (art. 2 PoRD - pojęcia podstawowe). Więc jego domyślne miejsce jest na jezdni. Poza jezdnią może (i musi) poruszać się wtedy, gdy dla jego kierunku ruchu (tj. z zachowaniem ciągłości i po prawej) wytyczono drogę dla rowerów. ale już nie drogę dla pieszych i rowerów, wtedy korzystanie z takowej jest opcjonalne.
- 4 1
-
2024-05-20 11:15
Psst, rower jest pojazdem. (1)
- 7 1
-
2024-05-20 13:19
psss, chcesz kupic trochę wungla?
- 0 3
-
2024-05-20 10:08
No i ty też, jak wielu, nie znasz przepisów. (2)
Dlaczego przytoczyłeś art. 33 o powiedzmy "obowiązkach rowerzystów", a nie np. art. 24, 27...?
Kierowcy zapytani o przepisy dot. rowerów, zawsze przytaczają art. 33. Tak, oni znają przepisy rowerzystów, ale własne nie do końca :) Jak siedzisz za kierownicą, to co masz do art. 33? To jest ta mentalność właśnie i jesteś najlepszym dowodem, żeDlaczego przytoczyłeś art. 33 o powiedzmy "obowiązkach rowerzystów", a nie np. art. 24, 27...?
Kierowcy zapytani o przepisy dot. rowerów, zawsze przytaczają art. 33. Tak, oni znają przepisy rowerzystów, ale własne nie do końca :) Jak siedzisz za kierownicą, to co masz do art. 33? To jest ta mentalność właśnie i jesteś najlepszym dowodem, że bardziej interesuje cię zachowywanie przepisów przez innych, a nie przez Ciebie.
Przecież to nie jest twój zakres odpowiedzialności gdy prowadzisz auto, a rowerzysty, nie odpowiadasz z tych przepisów.
Wielu kierowców też zna lepiej przepisy obowiązujące maszynistów, co często widać na przejazdach. :-))- 5 2
-
2024-05-20 11:57
(1)
kierowcyki to takie właśnie zj..by z aptekarską dokładnością ci wynajdą chodniki które np jak w Rumi od lat nie są ścieżkami rowerowymi ale według nich są i oni się czują uprawnieni do wydawania tobie poleceń co ty masz na drodze robić czesto taki smiec nie ma racji ale usiłuje swoja agresja zmusic cie bys robił tak jak on chce a sam czesto łamie mnostwo innych przepisow
- 4 0
-
2024-05-20 13:44
O, tak.
Gdańsk, Myśliwska. Dosłownie stoję na znaczku rowera z "sierżantem", a buc w starym gruchocie (tu widzę ciekawą korelację, im większy gruzowóz, tym bardziej chamski kierowca) się na mnie wydziera, że mam jechać chodnikiem, bo jest z czerwonej kostki...
- 4 1
-
2024-05-20 08:14
absurd to jest proponowany przebieg ostateczny (5)
po co w Gdyni jakiekolwiek drogi rowerowe jeśli nie da się z nich normalnie korzystać? ktoś oczekuje że jadąc z Kieleckiej na Chwarznieńską mam dwa razy zmienić stronę jezdni co około 500 metrów? i to na światłach? może od razu zróbcie przejazd co 100 metrów żeby nie było za szybko, to jest fuszerka na etapie projektu, ta droga nigdy nie powinna
po co w Gdyni jakiekolwiek drogi rowerowe jeśli nie da się z nich normalnie korzystać? ktoś oczekuje że jadąc z Kieleckiej na Chwarznieńską mam dwa razy zmienić stronę jezdni co około 500 metrów? i to na światłach? może od razu zróbcie przejazd co 100 metrów żeby nie było za szybko, to jest fuszerka na etapie projektu, ta droga nigdy nie powinna przecinać Rolniczej tylko być po tej samej stronie co na Kieleckiej, jeśli to niemożliwe to nie robić wcale i pozwolić na normalne poruszanie się jezdnią, przed remontem było dobrze i komu to przeszkadzało, teraz będzie kolejna dzielnica po której nie można normalnie rowerem jeździć bo albo trzeba łamać przepisy albo się będzie jechało 10 minut kilometrowy odcinek bo 8 minut będzie stania na 4 światłach
- 8 2
-
2024-05-20 08:40
A kierowcy też mogą jeździć jak im pasuje, ulica, chodnik, DDR, skrótem przez park, na czerwonym.. (2)
- 6 7
-
2024-05-20 12:37
Toć jeżdżą
Codziennie przykłady w raporcie drogowym
- 7 1
-
2024-05-20 11:58
zadna ulica nie ma tak paranoidalnego przebiegu co ta pseudo sciezka
- 5 2
-
2024-05-20 09:03
Należy pamiętać, że tu trwa postkomuna, czyli szczególna forma pookrągłostowego układu POPISowego (1)
Sądy na zachodzie już dawno orzekały, że nie ma możliwości zmuszać rowerzystów do korzystania z dróg w ten sposób, bo zgodnie z prawem i tak obowiązuje ich infrastruktura z prawej strony drogi, co skutkuje np. wytyczaniem pasów dla rowerów po obu stronach jezdni.
Inną sprawą jest to, że jeżeli już wypychamy rowerzystów z jezdni, to warunkiSądy na zachodzie już dawno orzekały, że nie ma możliwości zmuszać rowerzystów do korzystania z dróg w ten sposób, bo zgodnie z prawem i tak obowiązuje ich infrastruktura z prawej strony drogi, co skutkuje np. wytyczaniem pasów dla rowerów po obu stronach jezdni.
Inną sprawą jest to, że jeżeli już wypychamy rowerzystów z jezdni, to warunki dla nich powinny być co najmniej identyczne, bo są tak samo do jezdni uprawnieni.
U nas nie myśli się w ten sposób, bo robi się to tylko dla kasy. Nawet gdy nie ma to sensu, to tym bardziej można udowodnić własną indolencję i postawić zakaz ruchu rowerowego. Jak być durniem, to po całości.- 8 5
-
2024-05-20 13:26
a minusińscy se kupili prawko, to już nie muszą nic umieć, więc zamiast chłonąć tu wiedzę, negują ją
- 4 1
-
2024-05-20 07:03
Esy floresy czyli smieszny pasek z przeszkodami na waskim chodniku to nie zadna droga rowerowa (1)
Bądźmy powazni
- 81 11
-
2024-05-20 09:12
A co ich to obchodzi? Liczy się tylko kasa i kolejna słomiana inwestycja. Czym bardziej bez sensu, tym lepiej! Tu nikt za nic nie ponosi odpowiedzialności.
Dobrze wiedzieli, że te koncepcje nie są żadnymi drogami dla rowerów, a dla pieszych i rowerzystów, to zmienili prawo w taki sposób, żeby jeszcze tych rowerzystów upodlić bardziej. Do tego dorzucili hulajki, rolki i inne na te "ścieżki".- 8 3
-
2024-05-20 07:16
Kolejny bubel (12)
Jadący od strony Chwarzna musi cztery razy poczekac na zmiane swiateł. 2x na nowym skrzyżowaniu a potem didatkowo przy zmianie strony i na Witomińskiej. Nikt tak nie będzie jeździł. Należy budować pasy rowerowe zamiast tych pseudo dróg rowerowych
- 96 19
-
2024-05-20 08:39
Jeśli pas rowerowy w jezdni to tylko chroniony krawężnikiem albo innymi fizycznymi barierami. Jak mam ryzykować życie 10-latka któremu nie wolno już jechać chodnikiem, w starciu z naszymi mistrzami prostej, to wolę już płacić mandaty za jazdę chodnikiem.
Co do stania na światłach pełna zgoda. Kto nie jeździ rowerem jak środkiem transportu (czyli tylko rekreacyjnie/turystycznie) ten nie zrozumie.- 12 10
-
2024-05-20 08:53
Ale ze co? Swiatla rowerzystom przeszkadzaja? (3)
Kierowcy tez na rych swiatlach stoja
- 10 18
-
2024-05-20 15:54
Spróbuj kiedyś przejechać rowerem (albo przejść na piechotę) skrzyżowanie Armii Krajowej i Łostowickiej.
Samochodem czekasz minutę na jedno zielone, rowerem ponad 5, w kilku miejscach.
- 2 1
-
2024-05-20 09:26
Autem stoisz na jednych światłach i skręcasz w lewo, a rowerem na dwóch i jeszcze w trakcie jazdy Rolniczą musisz się przerzucić na Kielecką :-) To samo w drodze powrotnej. Wiesz ile takich i**otyzmów zbudowano za pieniądze podatników?
- 19 6
-
2024-05-20 08:59
Ktoś zaproponował dobre porównanie, który powinno kierowcom uświadomić istotę problemu: każde takie przerzucenie drogi rowerowej na drugą stronę ulicy to tak jakby kierowca musiał przecinać co kilkaset metrów linię tramwajową jadącą w tym samym kierunku.
Zwróć uwagę, że kierowca jadący od Chwarznieńskiej w stronę Kieleckiej stanie naKtoś zaproponował dobre porównanie, który powinno kierowcom uświadomić istotę problemu: każde takie przerzucenie drogi rowerowej na drugą stronę ulicy to tak jakby kierowca musiał przecinać co kilkaset metrów linię tramwajową jadącą w tym samym kierunku.
Zwróć uwagę, że kierowca jadący od Chwarznieńskiej w stronę Kieleckiej stanie na światłach góra dwa razy. Rowerzysta nawet cztery razy.
Tak wygląda promowanie ruchu rowerowego w Polsce. Listek figowy żeby powiedzieć, że coś się robi, a potem wielkie zdziwienie, że ludzie nie chcą się przesiadać z samochodów na rowery.- 22 5
-
2024-05-20 08:58
Ale o co chodzi? (2)
Jasnie Pan musi miec czereony dywan? Nawet piesi musza czekac na swiatlach, o autach nie wspominajac. To rowerzysta nie moze?
- 12 25
-
2024-05-20 09:08
(1)
Ja tam jestem zdania, że piesi nie powinni w ogóle czekać na światłach - jeśli jest przycisk "proszalny", to po jego naciśnięciu światło dla pieszego powinno się zmienić w przeciągu kilkunastu sekund, bez wpasowywania się w cykl. Jeśli ktoś wybiera najbardziej ekologiczny, najmniej uciążliwy dla innych i najmniej kosztowny w infrastrukturze i w
Ja tam jestem zdania, że piesi nie powinni w ogóle czekać na światłach - jeśli jest przycisk "proszalny", to po jego naciśnięciu światło dla pieszego powinno się zmienić w przeciągu kilkunastu sekund, bez wpasowywania się w cykl. Jeśli ktoś wybiera najbardziej ekologiczny, najmniej uciążliwy dla innych i najmniej kosztowny w infrastrukturze i w dodatku zdrowy środek transportu jakim są własne nogi, powinien mieć absolutny priorytet i wszelkie możliwe ułatwienia.
Co do czekania na światłach: samochód poczeka maksymalnie dwóch, jadąc od Chwarznieńskiej do Kieleckiej, rowerzysta na czterech. Widać kto tu ma czerwony dywan.- 21 9
-
2024-05-20 12:41
jeśli dobrze liczę to jadąc od strony chwarzna to zanim do kieleckiej dojedziesz to przynajmniej 5 przejazdów ze światłami masz do zrobienia na takim krótkim odcinku bo ile jest od witawy do kieleckiej?500m -700m? Samo przejechanie przy witawie to konieczność pokonania 4 odrębnych przejazdów rowerowych na dwóch ulicach z wysepką po środku więc każdy przejazd można liczyć osobno
- 2 0
-
2024-05-20 08:16
Gdynia w pigułce (3)
dumnie konkukurują z Moskwą o tytuł europejskiej stolicy złomiarzy
- 9 7
-
2024-05-20 14:21
(2)
Kiedy ostatnio widziales Moskwe?
- 0 1
-
2024-05-20 17:40
w tv gdy była relacja z parady zwycięstwa (1)
- 1 0
-
2024-05-20 22:16
Czyli teoretyk z du*y zwiedzajacy kraje na mapie. Pojedz, zobacz i przezyj szok typowego norma, jak to sie znow narracja nie zgadza z rzeczywistoscia.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.