• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

MZKZG: dodatkowe zniżki na komunikację tylko w Gdyni to zły pomysł

Patryk Szczerba
12 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zmian w zniżkach i upustach dla dzieci i seniorów w Gdyni raczej nie będzie, choć w mieście obiecują, że sprawdzą rzetelnie koszty takiej operacji. Zmian w zniżkach i upustach dla dzieci i seniorów w Gdyni raczej nie będzie, choć w mieście obiecują, że sprawdzą rzetelnie koszty takiej operacji.

Część mieszkańców Gdyni proponuje zwiększenie ulg dla seniorów i dzieci korzystających z komunikacji miejskiej. Władze miasta obiecują, że policzą koszty takiego rozwiązania, jednak w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej już teraz słychać głosy, że nadrzędnym celem powinno być ujednolicenie ulg we wszystkich gminach.



Dlaczego tak trudno ujednolicić ulgi na komunikację w Trójmieście?

Propozycje są dwie. Pierwsza dotyczy darmowych przejazdów dla dzieci powyżej lat czterech, które nie rozpoczęły jeszcze nauki szkolnej. Dziś najmłodsi powyżej czterech lat muszą kasować bilet ulgowy. Druga związana jest z przejazdami seniorów.

- Chcemy, by osoby od 65 roku życia miały możliwość nabycia rocznego Biletu Seniora za 50 zł, w ramach którego mogłyby jeździć w granicach Gdyni, co pozwoliłoby im zaoszczędzić sporo w budżecie. Mamy jeszcze trochę czasu na złożenie projektu, a chcemy zebrać jak najwięcej podpisów, żeby pokazać, że mieszkańcom naprawdę na tym zależy. W uzasadnieniu na pewno pojawią się koszty wprowadzenia zmian - deklaruje Krzysztof Chachulski, jeden z inicjatorów projektu uchwały obywatelskiej.

Gdyby nowe uprawnienia zaczęły obowiązywać, skorzystałoby z nich ok. 4,5 tys. dzieci i 11 tys. seniorów. Miasto zapewnia, że wniosek zostanie dokładnie rozpatrzony, a decydujące w wypadku jego oceny będą oczywiście koszty wprowadzenia zmian.

- Jeśli do nas dotrze, zostanie przekierowany do Zarządu Komunikacji Miejskiej, który będzie liczył koszty takiego rozwiązania. Jeśli argumenty byłyby przekonujące, a koszty niewielkie, oczywiście można byłoby to poważnie rozważyć. Spodziewam się jednak, że będzie inaczej, a dodatkowo nie chcielibyśmy tworzyć nowej taryfy bez akceptacji gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej - tłumaczy Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Przedstawiciele organizacji z kolei nie ukrywają, że źle stałoby się, jeśli Gdynia wprowadziłaby zniżki, bowiem priorytetem na najbliższy czas jest ich ujednolicenie we wszystkich czternastu gminach zrzeszonych w związku. Póki co, zamiast metropolitalnej zgody w tym względzie, jest spory chaos.

Czytaj też: Jedna aglomeracja - trzy rodzaje ulg na komunikację miejską

- Dążymy do stworzenia zintegrowanego transportu, na który czekają też pasażerowie, a takie propozycje zaburzają nasze działania. Przykładem niekonsultowanego rozwiązania było wprowadzenia Karty Dużej Rodziny w Gdańsku, kiedy pozostali członkowie związku zostali postawieni niejako przed faktem dokonanym. Cała procedura wprowadzenia zmian odbyła się bez rozmów. Było spore niezadowolenie z tego powodu - opowiada Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKZG.

Zastrzega jednocześnie, że nie miało to żadnych konsekwencji, bowiem każde miasto może wprowadzać upusty w zależności od możliwości budżetowych.

- Oczywiście każde miasto, w tym też Gdynia jest suwerenem, jednak przyjęliśmy ostatecznie zasadę, że najpierw całość jest poddawana pod dyskusję, gdzie koszty oszacują wszyscy zrzeszeni w związku i potem jest podejmowana ostateczna decyzja - wyjaśnia Kołodziejski.

Na razie trwają prace nad tym, by zniżki wszędzie były takie same, jednak do całkowitego ujednolicenia ulg na przejazdy w Gdyni, Sopocie i Wejherowie sporo brakuje. W każdym mieście koszty określonych upustów są bowiem różne, a tylko w wypadku pełnej zgody ich wprowadzenie ma sens.

Pośrednim rozwiązaniem ma być wprowadzenie określonych jednolitych zapisów umieszczonych na tablicach w środkach komunikacji miejskiej, jednak z wyjątkami związanymi z transportem w poszczególnych miastach.

- Choć w takim zakresie byłby to krok do przodu. Pod tablicą zniżek byłyby wyjątki. Będziemy dążyli do tego, by było ich jak najmniej - kończy Hubert Kołodziejski.

Miejsca

Opinie (146) 1 zablokowana

  • niech moze gryzon i jego podwladny stepa wymienia ten muzealny tabor (5)

    • 11 21

    • niepodoba sie leming to zapraszam do Gdańsku Budyń kupił stary niemiecki złom (1)

      Kupił stare niemieckie tramwaje do remontu.

      • 13 11

      • Tramwaj jest zaprojektowany na 40 lat. Autobus jest na 10-15 (maksymalnie 20).

        • 9 4

    • Jak możesz mówić Gdynianom prawde? Przecież oni wolą wierzyć w to co im wmawia Szczurek z ekipą za miliony na PR (2)

      • 11 8

      • (1)

        ale gamoń z ciebie

        • 7 5

        • fakt, ze gamoń

          gdynianie z dużej litery napisał

          • 5 5

  • To jest problem Polityczny!! W Gdańsku I Sopocie rzadzi PO Gdynia jest apolityczna na szczescie! (5)

    Budyniowi nie zależy na porozumieniu z Gdynią bo to nie jest w interesie partyjnym!PO nadal chce zdobyć władze w Gdyni za wszelka cenę!!W trójmieście rządzić powinni ludzie nie związani z polityka tak jak w Gdyni!!Gdańsku najpierw liczą sie interesy partyjne a na szarym końcu sa mieszkańcy Budyń to wielokrotnie to udowodnił.Niegospodarność jaka jest w naszym Gdańsku jest największa w skali w Polski.!!
    I żeby było jasne nie głosuje na pis ale zagłosował bym najlepiej na małpe z zoo bo by nie zmarnowała by tyle miliardów co budyń banany wiele nie kosztują:)

    • 15 18

    • (4)

      Czy każdy debilny pomysł jakiegoś miasta będziesz tłumaczyć w ten sposób?

      • 6 6

      • pomysl na zniżki nigdy nie jest debilny (3)

        Chcą w Gdyni? Jestem za! Chcą w Sopocie czy Gdańsku? Jestem za!
        A przedmowca pewnie z Gdańska...?

        • 7 2

        • (2)

          Taryfa powinna być jednolita. Już Gdynia wprowadziła karnety, niespotykane nigdzie indziej. Teraz sobie wprowadzi inne zniżki. Gdyby zniżki wprowadzili wszyscy organizatorzy to wyglądało by to znacznie lepiej.

          Gdynia powoli staje się Sosnowcem północy.

          • 6 1

          • w aryt

            • 0 0

          • w artykule jak byk napisano, ze Gdansk pierwszy wypial się na związek

            No to co się dziwić

            • 2 1

  • (4)

    Teraz przed wyborami obniżki dla seniorów a po wyborach podwyżki dla reszty.

    • 25 14

    • bo ECS będzie trzeba dotować (3)

      No i 42 mln raty co roku za stadion

      • 2 8

      • (2)

        ale to o gdynie chodzi...

        • 5 0

        • (1)

          No to lotnisko, Infobox, itd.

          • 4 1

          • porownujesz drobne 100 mln

            Do 2 mld szastanych zlotowek w Gdańsku? Znak proporcjum mocium panie

            • 1 3

  • Do incjatora projektu obywatelskiego Krzysztofa Chachuklskiego

    Pomysły tego Pana jest nie do przyjęcia tak jak jego pomysły w Radzie Nadzorczej RSM . Temu Panu sie wydaje że Miasto i Spółdzielnia Mieszkaniowa są producentami pieniędzy .

    • 10 6

  • Dla seniorów tylko od 67 lat

    Skoro Tuskowcy wprowadzili wiek emerytalny od 67 lat to dodatkowe zniżki powinny być tylko dla tych, którzy są emerytami i osiągnęli wiek 67 lat. Dzieci jak najbardziej, póki nie chodzą do szkoły powinny korzystać z darmowych przejazdów.

    • 16 10

  • darmowe bilety do 6 lat (2)

    Moim zdanie powinny być bezpłayne bilety dla dzieci do 6 lat.w każdym mniejszym mieście niż Gdynia bilety do 6 lat są darmowe.chcą żebyśmy robili dzieci a nic nam w zamian za to nie dają. Rodzinne to 77zł a miesięczny to koszt 46zł i nic prawie nie zostaje!

    • 12 11

    • ja mogę cos dac za robienie dzieci

      • 1 0

    • Nienawidzę cwaniar.

      Niemca sobie lepiej znajdź!

      • 0 0

  • Jakby ten cały Metropolitalny od siedmiu boleści

    robił to do czego podobno został stworzony, to by takich problemów nie było.

    • 15 0

  • Cała komunikacja w trójmieście powinna podlegać pod jedną firmę. (3)

    Wynagrodzenia dla różnych niepotrzebnie powielanych pierdzistołków to w skali roku miliony złotych. Tylko jeden bilet na autorusy, trolejbusy, tramwaje, skm i pkm za nie więcej niż 120 zł miesięcznie (tyle jest w warszawie) może zachęcić ludzi do odstawienia samochodów na rzecz komunikacji miejskiej.

    • 23 8

    • (1)

      a czemu nie prywatne firmy? tylko jakies miejskie spolki.

      • 2 2

      • prwywatne firmy moglyby startowac w przetargach na obsluge poszczegolnych lini

        • 2 0

    • Myślę, że jedna firma dla całego Trójmiasta /mzk, zkm, pkt, skm itd./ to byłby dramat.....

      • 3 2

  • To samo tyczy się urzędów miast (13)

    Zrobić z Gdańska Gdyni i Sopotu jedno miasto. 1000 urzędników zamiast 3000. Jak obywatele przestaną utrzymywać z podatków armię niepotrzebnych darmozjadów to i na potrzebne inwestycje będzie więcej kasy

    • 17 13

    • Bez przesady. (9)

      Każde z tych miast jest inne. Chaos Gdańskich urzędów chcecie przenieść do małego Sopotu lub dobrze zorganizowanej Gdyni. Po co?To zupełnie nie ma sensu.

      • 9 8

      • Bez obrazy ale największy bajzel to jest teraz w Gdyni (7)

        Wystarczy popatrzeć tylko na ostatnie inwestycje i plany na przyszłość. Lotnisko w Kosakowie, muzeum emigracji, forum kultury, infobox, pomorski park naukowo technologiczny..

        • 8 9

        • ooo realniak się obudził :D

          • 7 5

        • (5)

          Przepraszam bardzo, a jaki masz fejsbuku problem z PPNT?? Dobrze się czujesz??

          • 6 6

          • (4)

            Problem polega na tym, że budynek stoi w dużej mierze pusty, a przez to trzeba jeszcze więcej na niego dokładać. W tym roku 22 000 000 zł. Miał być dla firm związanych z nowoczesnymi technologiami, a przenieśli tam ostatnio nawet kino (DKF). Psuje przez to gdyński rynek biur na wynajem.

            • 5 4

            • tak psuje ze właśnie trwa budowa (2)

              Kilku wielkich biurowców. Psuje to tylko nieudacznikom.

              • 5 3

              • (1)

                Obecnie trwa budowa 1 średniej wielkości biurowca. Od jakiegoś czasu duże budują niestety tylko w Gdańsku

                • 3 4

              • Łużycka, Kielecka, Waterfront

                Jakoś nie boja się PPNT

                • 2 1

            • PPNT pusty ?! ahahahahaha mogę się założyć, że nie masz tam własnej firmy, ani nawet nie byłeś w biurach PPNT ani razu skoro piszesz takie bzdury!

              • 5 4

      • Już się boisz o stołek? i bardzo dobrze

        • 3 4

    • (1)

      dopiero byłby chaos. Jak można obsługiwać mieszkańców 3 miast i zmniejszyć liczbę urzędników? puknij się w dynię.

      • 5 4

      • mam nadzieje ze to byl sarkazm.

        • 2 3

    • Pytanie tylko, czy Budyń zechce przyjeżdżać do roboty do Gdyni.

      Armia pociotków zatrudnianych w administracji to nie tylko choroba samorządów.
      W 1989 był PRL i gospodarka państwowa, w której wszystkim od cen "umownych" w sklepach i zakresem produkcji rolnej w PGR-ach decydowali urzędnicy. Potem przyszedł kapitalizm z "niewidzialną ręką rynku", z kraju wyjechały 2 mln rodaków i ze 170 000 urzędników do dzisiaj zrobiło się 450 000 urzędników decydujących nie wiadomo o czym (najczęściej przerzucających się między sobą dokumentami). Oficjalne tłumaczenie: potrzeba więcej urzędników do dystrybucji i kontroli eurofunduszy. Nikt w to oczywiście nie wierzy, a ilość urzędników (zarówno w administracji rządowej jak i samorządowej) cały czas rośnie.

      • 2 5

  • komunikacja (2)

    co tu pisać z komunikacja jest tragedia w ostatnich dniach dwie soboty pod rzad wprowadza się ankieterów aby spisali jakie sa bilety a na tłoki nikt nie reaguje a komunikacja ma piękny szyld PRZESIAĆ SIĘ NA KOMUNIKACJE MIEJSKA a zapewnimy ci 100 % ścisku i śmierdzących pasażerów oraz kierowców wariatów i buraków komunikacja XXI wieku ŻENADA a władze maja to w d.....ie a to pytanie z boku to już kompletna żenada

    • 8 8

    • Kolejny sfrustowany yntelygent

      • 7 2

    • tragedią to jest twoj komentarz

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane