- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (130 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (114 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (180 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (184 opinie)
- 5 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (131 opinii)
- 6 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (200 opinii)
Macanie bułek, wpychanie się w kolejkę. Co nas wkurza na zakupach?
Znasz to uczucie, gdy wchodzisz na zakupy do sklepu spożywczego i krew cię zalewa? Zapewne tak. A teraz zastanów się ile z rzeczy, które są tego powodem, robisz sam? Dla ułatwienia przygotowaliśmy listę najbardziej wkurzających zachowań klientów oraz rzeczy, które klientów denerwują, ale są zależne od sprzedawców.
Dotykanie pieczywa gołą ręką i "macanie" owoców oraz warzyw
"Macanie" pieczywa, czyli grzebanie gołą (bywa że brudną) ręką w bułkach lub dotykanie wszystkich chlebów po kolei, zanim wybierzemy ten, naszym zdaniem idealny, to nagminny problem w marketach.
Przy półkach z pieczywem zazwyczaj są jednorazowe rękawiczki lub woreczki, przez które "macać" można bezkarnie. Spora część klientów jednak z nich nie korzysta, a cała reszta zastawia się potem kto, ile razy i jak bardzo brudną ręką dotknął produkt, który docelowo wylądował w jego żołądku.
Gdzie na zakupy? Centra handlowe w Trójmieście
Podobnie sprawa ma się z owocami i warzywami - często palce wciśnięte np. w pomidory widać gołym okiem.
Nieodkładanie towarów na miejsce
Temat rzeka, któremu ostatnio poświęciliśmy oddzielny artykuł.
Dzisiejsza wizyta w sklepie utwierdziła mnie w przekonaniu, że nic w tym temacie się nie zmieniło. Chipsy, herbata i makaron leżały w gadżetach WOŚP, paczka rogalików była rzucona na chleby tostowe. Naprawdę tak ciężko odłożyć na miejsce coś, czego jednak nie chcemy kupić? Jeśli ciężko, to nie narzekajmy później na bałagan w sklepach i na to, że z tego powodu nie mogliśmy w nim czegoś znaleźć.
Wpychanie się w kolejkę
Stoisz w długiej kolejce, a nagle ktoś się w nią wpycha. Ciśnienie od razu podniesione. Jedni grzecznie pytają, czy mogą stanąć przed tobą, bo mają tylko jedną rzecz, a ty cały koszyk. Ci należą do kulturalnych i raczej nie ma z nimi problemów.
Przed nami pierwsza handlowa niedziela w tym roku
Inni w kolejkę wpychają się "na bezczela", czyli albo kłamią, że stali tu przecież wcześniej, albo nie mówią nic i po prostu zajmują miejsce bliżej kasy. I jedni i drudzy są tak samo denerwujący. Zwrócisz takiemu uwagę? Awantura gotowa. A przecież każdy gdzieś się spieszy i nie stoi w długiej kolejce dla przyjemności.
Inna cena na półce, inna przy kasie
Czas na rzeczy, które podczas zakupów denerwują, ale klienci nie mają na nie wpływu. Ile razy miałeś tak, że cena produktu, która widniała na sklepowej półce okazała się być inna (zazwyczaj wyższa) na paragonie z kasy? No właśnie.
Wyższa cena przy kasie niż na półce? Jest kara
W takich przypadkach prawo jest jednak po stronie klienta. Wystarczy zgłosić sprawę do Inspekcji Handlowej. Można też zgłosić to obsłudze sklepu lub zrezygnować z zakupu.
Czekanie na pracownika przy kasie samoobsługowej
Kasy samoobsługowe z założenia są po to, by ułatwić życie klientom, bo zakupy w nich idą szybciej niż w tych klasycznych. Ale niestety często zatrzymują przy sobie kupujących na dłużej.
Wystarczy, że zamiast ziemniaków zwykłych nabijemy ziemniaki młode wycofane już ze sprzedaży, albo że mamy w koszyku alkohol. Wtedy i tak musimy czekać aż podejdzie do nas pracownik - anuluje błąd lub zaakceptuje towar z ograniczeniem wiekowym sprzedaży. Finał często jest taki, że stoimy przy takiej kasie długimi minutami, zanim pracownik się tam zjawi.
Opinie (514) ponad 50 zablokowanych
-
2023-01-29 23:33
Opinia wyróżniona
A mnie najbardziej wkurza, (15)
kiedy do kasy stoi długa kolejka i po otwarciu nowej ludzie z końca kolejki rzucają się do niej jak dzicy, w ogóle nie zważając na tych, którzy stali przed nimi.
- 171 50
-
2023-02-01 10:49
ojej wszystko panu marudzie przeszkadza, jesteś w kolejce 4ty, 10os w kolejce
i nagle osoby 5-10 idą w rządku tak jak chcesz do kasy obok, nagle piąty jest pierwszym, a ty dalej czwarty, a wręcz- ostatni w starej kolejce! Nadal by ci było źle i niesprawiedliwie, co nie?
- 1 1
-
2023-01-30 09:11
Trzeba zatrudnić
Koordynatora kolejności w kolejkach i po kłopocie, osobę wzbudzające respekt o wysokiej kulturze osobistej i fizycznej, który metodą perswazji bezpośredniej, ustawi jedynie słusznie i sprawiedliwie
- 8 3
-
2023-01-30 09:09
Takie zachowanie jest podyktowane pismem świętym
Ostatni będą pierwszymi
- 32 1
-
2023-01-30 08:37
Niestety. Jak się wraca z zagranicy, to się ma szok kulturowy. Na minus. (4)
Przy otwarciu nowej kasy, ludzie powinni przejść według odstanej kolejności.
- 24 14
-
2023-02-01 15:43
Ogromny szok, ani proszę, ani dziękuję, te ponure miny i przepychanie się.
- 0 0
-
2023-01-30 10:47
(2)
Osobiście nie chciałbym... wyobrażam sobie, że mam na taśmie wyłożone produkty, przede mną do kasy stoi jeszcze 2 klientów, a po otwarciu nowej kasy ktoś życzliwie mnie informuje, że powinienem (razem z klientem przede mną) przetransportować się z zakupami do nowo otwartej kasy.
To ja już wolę dzicz, która leci na złamanie karku... ja sobie odczekam swoje.- 5 8
-
2023-01-30 10:51
Jest taka możliwość, to nie mus (1)
- 4 0
-
2023-01-30 11:14
Najwyraźniej Ty i minusujący pomagierzy nie znacie się na psychologii tłumu. To jak z pierwszeństwem na skrzyżowaniu - jeśli z niego nie korzystasz, narażasz się na agresję innych kierowców.
- 2 1
-
2023-01-30 08:35
(6)
To nie PRL, nie ma komitetu kolejkowego
- 27 25
-
2023-01-30 11:42
Ale kultura nadal obowiązuje. (5)
Jak stałeś jako piętnasty i kolejka dzieli się na pół, to masz być siódmy lub ósmy, nie pierwszy. Niestety - chamota i egocentryzm w narodzie silne są.
- 10 15
-
2023-01-30 12:00
(3)
Większej głupoty nie słyszałem, zawsze ci z końca ustawiają się jako pierwsi, taka jest norma i nikt nigdy nie miał pretensji
- 10 5
-
2023-02-13 13:16
Ja miałem pretensje
Nawet gościowi w mordę dałem
- 0 1
-
2023-01-30 13:21
Ja mam pretensje (1)
bo jeśli stojący za mną w kolejce rzucają się do nowej kasy jak dzicz przede mną, to jest zwykłe chamstwo.
- 6 7
-
2023-01-30 14:11
nie, po prostu jesteś nieogarem - może mam Cię jeszcze zaprosić, albo zapytać, czy szanowny pan ma w planach zmienić kasę, czy zostaje pan przy tej, przy której obecnie stoi? Btw, w aptekach, czy na poczcie masz jasno i wyraźnie napisane: "Obowiązuje jedna kolejka" i ludzie tego przestrzegają, ale jak nie masz takiego napisu to sami każdy sobie. By narzekać na takie pierdoły to już naprawdę trzeba być zgorzkniałym.
- 8 2
-
2023-01-30 11:54
To nie ma nic wspólnego z kulturą
A jeśli idę do kasy, do której jest kolejka i przede mną otwiera się kolejna kasa gdy przed nią przechodzę, to mam nie stawać tylko wpuścić te 7-8 osób? Głupota. Może jeszcze numerki pobierajmy...
- 17 5
-
2023-01-29 18:57
Opinia wyróżniona
Brak wydawania reszty bo nie ma drobnych monet w kasie (47)
Tu pięć groszy a tam dziesięć i tak wkoło Macieju
- 156 92
-
2023-01-31 13:37
Wszystkie zolte monety wyzucam do smieci.w skali miesiaca to pare kilo
- 0 0
-
2023-01-30 10:45
(2)
zakladajac 35gr na msc, tracisz cale 10.85/msc. Skarby doslownie. Na jednego paczka. Mnie najbardziej wkurza jak ktos sie wykluca 20 min o grosiaki, albo kupuje bulke za 50gr i placi 100. Domena ludzi 60+
- 0 1
-
2023-01-30 11:19
Albo alimenciarzy, Januszy placacych pod stolem tudziez (1)
drobnych oszustow i cinkciarzy. Porzadni ludzie przed 60tką unikaja placenia gotowką. Po 60tce to kwestia mentalna i strach przed nierozumianą przez nich cyberprzestepczoscią.
- 0 3
-
2023-01-30 12:03
mnie generalnie nie boli ze ludzie gotówka placa, ale niech taki janusz czy inna grażyna zluzje majty i nie drze sie na kasjera, blokując przy okazji kolejke, o pare groszy, kiedy przyszla ze 100zl po jedna buleczke. Chamowa
- 0 2
-
2023-01-30 09:03
Płacenie klepakami i banknotami przez alimenciarzy i innych takich, ktorzy ukrywaja dochody. (2)
Nie dość, że to mocno spowalnia proces zakupowy przy kasie to jeszcze wyprowadza ze spokoju kasjerke, kiedy nie ma jak wydać. Druga sprawa. Ustawianie przez Januszy wózka bez opieki wzdłuż regałów, blokując dotarcie do produktów LUB ustawianie w poprzek jak blokada policyjna. Jak coś takiego widze, to ide jak taran i Janusza tracam jego wózkiem.
Nie dość, że to mocno spowalnia proces zakupowy przy kasie to jeszcze wyprowadza ze spokoju kasjerke, kiedy nie ma jak wydać. Druga sprawa. Ustawianie przez Januszy wózka bez opieki wzdłuż regałów, blokując dotarcie do produktów LUB ustawianie w poprzek jak blokada policyjna. Jak coś takiego widze, to ide jak taran i Janusza tracam jego wózkiem. Ile razy prawie do bijatyki doszło. I trzecia sprawa, to te macanki pieczywa. Jak mnie to wku**** to tylko ja wiem. Macanki owoców i warzyw mnie nie denerwują bo te i tak myje. Nie wku****mnie też czekanie na kasjerke gdy konieczna asysta przy samoobslugowej, to jest luzik, maja swoja prace i to kumam. Ale juz wku**** mnie jak prezes przy samoobslugowej woła i pomstuje na kasjerke, ze nie chce podejsc. Gdy ta oczywiscie zajeta kasowaniem czy inna pracą.
- 3 6
-
2023-01-30 12:43
Niedawno byłem świadkiem jak kolejkę zablokowali "karciarze"
Knajpa w piwnicy, w której notorycznie występuje problem z zasięgiem w terminalu płatniczym. W końcu ludzie z gotówką poszli poza kolejnością, a tamci stali i stali ściskając karty i telefony.
- 3 0
-
2023-01-30 11:04
Najbardziej w Twojej wypowiedzi rzuca się w oczy ile to rzeczy Cię "wk****wia". Życzę więcej luzu, komfort życia znacznie wyższy.
- 1 1
-
2023-01-30 08:40
płac kartą.
- 0 0
-
2023-01-30 07:05
Zgodnie z przepisami to klient powinien mieć odliczoną kwotę za zakupy
- 2 2
-
2023-01-30 05:48
Hehe...
Bo to klient powinien mieć drobne. Nie sprzedawca.
- 0 1
-
2023-01-29 22:50
ten typ od nie wydawania reszty, to ten sam typ koniosraja
który zawraca na autostradzie bo przejechał zjazd i nie daj Bóg paliwka więcej będzie musiał wypalić zjeżdżając następnym...
- 3 0
-
2023-01-29 22:35
Wez pajacu. Nażryj sie tym groszem
- 1 2
-
2023-01-29 20:50
Bardzo często klient nie ma tych przysłowiowych groszy, tu pięć groszy, tu pięć groszy...
- 0 2
-
2023-01-29 20:32
Robi ci to różnicę?
Czy czepiasz się dla czepiania?
Ja z kolei często mówię - proszę resztę bez końcówki.
Zresztą w niektórych sklepach, np. warzywniakach czy nawet na stacji benz. czasem to sprzedawca darowuje mi "końcówkę".- 10 3
-
2023-01-29 20:11
To płać karta
- 7 2
-
2023-01-29 20:10
Kim w tych czasach jest czlowiek, ktory placi inaczej niz kartą (8)
telefonem, zegarkiem lub w inny elektroniczny sposob? Januszem, wlascicielem firmy Januszex ?
- 8 41
-
2023-01-29 20:59
Gotowka (4)
J normalnie pracuje na etat i place od lat gotówką nie trzeba mieć januszexu
- 18 4
-
2023-01-30 11:01
(1)
Mnie np. zastanawia logika takiego postępowania. W normalnych okolicznościach pracodawca wypłaca pracownikowi wynagrodzenie na konto bankowe, zatem żeby w ogóle posiadać jakąś gotówkę, trzeba ją z tego konta podjąć - a tego z kolei dokonuje się za pomocą karty płatniczej w bankomacie - tej samej, której odmawia się używania w sklepie (bo "płacę
Mnie np. zastanawia logika takiego postępowania. W normalnych okolicznościach pracodawca wypłaca pracownikowi wynagrodzenie na konto bankowe, zatem żeby w ogóle posiadać jakąś gotówkę, trzeba ją z tego konta podjąć - a tego z kolei dokonuje się za pomocą karty płatniczej w bankomacie - tej samej, której odmawia się używania w sklepie (bo "płacę gotówką"). Oczywiście gotówkę można podjąć również na poczcie czy w banku - jednak różnica polega wyłącznie na czasie, który dodatkowo trzeba poświęcić na odstanie w kolejce.
- 3 1
-
2023-01-31 00:23
Nie wnikaj
Ludzie to świry
- 0 0
-
2023-01-30 00:10
I co z tego ?
- 0 1
-
2023-01-29 22:48
a kogo to obchodzi ?
- 7 5
-
2023-01-29 20:41
To pojedź do Niemiec i zapłać kartą w kawiarni. (2)
Kto kogoś wyzywa, sam się tak nazywa.
- 20 8
-
2023-01-29 20:47
Płaciłem bez problemu
O jakich kawiarniach piszesz?
- 16 1
-
2023-01-29 20:44
bo niemcy maja leb a nie frajerzy polscy co wszystko lykaja jak pelikany
- 17 10
-
2023-01-29 20:01
(12)
Polecam zaopatrzyć się w kartę płatniczą.
- 27 17
-
2023-01-29 20:09
nie no foliarze nie używają, bo ich śledzą (11)
- 29 22
-
2023-01-29 22:29
ślad węglowy, już jeden bank wprowadził
- 1 0
-
2023-01-29 20:43
(9)
jak Ciebie opodatkuja 80% bo nie bedzie gotowki to nawet nie zaskomlesz juz
- 19 9
-
2023-01-29 20:46
Twoja gotóweczka to tylko papier i metal (8)
Nie zapominaj o tym
- 7 14
-
2023-01-30 08:49
(3)
daj mi boże wagon papieru i drugi metalu
- 0 1
-
2023-01-30 10:51
Na skupie kilka złotych za to dostaniesz. Może nawet na kratę wódki wystarczy.
- 0 0
-
2023-01-30 08:57
A mi długi ciąg bitów na koncie (1)
- 0 0
-
2023-01-30 10:47
1001.1111 1101 0111 0000 1010 0011 promycjnie 9.99 XD
- 0 1
-
2023-01-30 08:05
Twoja transakcja kartą to tylko zmiana zapisów elektronicznych (1)
Nie zapominaj o tym
- 2 0
-
2023-01-30 08:55
Dokładnie to autor tego postu miał na myśli
Obie transakcje się niczym nie różnią w praktyce bo to wszystko ma wartość umowna, szkoda że tego nie zrozumiałeś
- 3 0
-
2023-01-29 22:36
Do psychiatryka takich jak ty (1)
- 4 4
-
2023-01-30 00:09
Jeśli tam mają siedzieć ostatni nornalni to bardzo chętnie
- 2 0
-
2023-01-29 19:56
(7)
Wedle prawa nie ma obowiązku wydawania reszty. To w twoim interesie jest mieć odliczoną kwotę. Polecam się zapoznać dokładnie w tym temacie...
- 46 32
-
2023-01-29 22:29
(1)
ha ha ha, kasjer musi resztę wydać ale kasy rozmienić nie
- 3 3
-
2023-01-30 11:44
Nie musi...
Jeśli nie ma, to nie wyda. I nie ma obowiązku mieć. Ale twoim obowiązkiem jest zaplacić za towar. Nauczcie się, że internet nie służy tylko do szczekania. To też kopalnia wiedzy. I przepisów...
- 1 1
-
2023-01-29 22:07
(4)
To co napisałeś jest nie prawdą i zapewne wynika z niezrozumienia. Sprzedawca nie ma obowiązku posiadania reszty, ale nie ma to nic wspólnego z nie obowiązkiem wydaniem reszty.
- 24 4
-
2023-01-30 05:49
(1)
Jeśli nie ma, to jak ma wydać? Sprzedający ma jeden obowiązek - wydać towar. Obowiązkiem kupującego jest zapłacić ustalona kwotę,..
- 6 2
-
2023-01-30 08:54
Może być groszami?
- 0 1
-
2023-01-29 22:27
Ale to kupujący obowiązany jest mieć odliczoną kwotę. (1)
- 16 12
-
2023-01-30 08:54
Ok to przyniosę odliczoną kwotę w groszach
W kilkukioowym worku
- 2 1
-
2023-01-29 19:06
od dwóch lat już nikt nie operuje groszami. Wszystkie ceny są zaokrąglane do pełnych złotych (1)
ewentualnie z końcówką 99 gr, żeby polak myślał, że promocja
- 10 49
-
2023-01-29 23:35
Weź jeszcze raz przeczytaj co napisałeś/aś. Wszystko zaokrąglone do pełnych złotówek ALBO 99 gr .:
- 25 0
-
2023-01-29 18:17
Opinia wyróżniona
(27)
jeszcze jedzenie produktów w trakcie zakupów - bywa niestety tak, że za ten towar niektórzy nie płacą jak docierają do kasy...
- 264 38
-
2023-01-30 12:35
Kupiłem kiedyś pół litra wódki. Chciałem butelkę otworzyć w domu, ale ona była już otwarta a w niej brakował łyk :) Wszystko wylałem
- 1 1
-
2023-01-30 10:32
wybralem ich market i w nim robie zakupy
to chyba jedna bulka mi sie nalezy, jak zostawiam im ponad 200złotych !
- 2 3
-
2023-01-30 00:12
W Niemczech jest to karalne
- 4 0
-
2023-01-29 21:02
Wykładanie towaru na taśmę przez klienta, który jest za tobą, a ty jeszcze nie zdążyłeś wyłożyć do końca swojego. (4)
- 35 2
-
2023-01-30 06:31
(1)
Ja bez pardonu to po prostu przepycham.
- 2 1
-
2023-01-31 12:43
Ja zrzucam na podloge
- 0 0
-
2023-01-29 22:29
jak się widzi jak poruszają się niektóre melepety, bo oczywiście sr*jfonik w życiu najważniejszy, to i nie ma dziwne takie (1)
zachowanie...
- 6 8
-
2023-01-30 11:11
Czyli własne chamstwo i brak kultury uzależniasz od tego, czy podoba Ci się osoba, wobec której to chamskie zachowanie uskuteczniasz?
- 2 1
-
2023-01-29 20:49
A co cię to obchodzi? (1)
Jesteś właścicielem supermarketu że cię to irytuje?
- 4 13
-
2023-01-30 11:26
Czas zmienić pieluchę
- 1 1
-
2023-01-29 20:11
w Polsce jest 98% katolików wedle deklaracji (1)
to na pewno kradną ateiści - ci od 2%
- 19 8
-
2023-01-29 21:42
Całe szczęście ateiści są święci
Ehh goje
- 4 7
-
2023-01-29 19:21
Jak zapłacisz to nie widzę problemu (1)
W restauracji tez płaci się po jedzeniu
- 31 11
-
2023-01-30 08:38
Restauracja to nie sklep.
- 11 5
-
2023-01-29 18:43
Zrozumiałe jak ktoś źle się czuje (12)
Otworzy butelkę wody i weźmie łyka po czym idzie do kasy ją kupić. Inna sprawa bachory otwierające wszystko i odkładające na półki
- 63 8
-
2023-01-29 20:45
(10)
a jak ja nie czuje sie zle i po prostu jestem spragniony? to juz nie moge? milion razy cos otwieralem i zawsze placilem na koniec za to. nie bede sie ograniczal bo ktos jest z gangu olsena i ma dume ze ukradnie batonika za 3zl
- 15 22
-
2023-01-29 22:56
kogo obchodzi twoje nagłe pragnienie ? jesteś zwyczajnym złodziejem dopóki za to nie zapłacisz , to nie jest twój towar (9)
i nie masz prawa tego chlać choćby nie wiem co, zresztą spróbuj tak zrobić w jakimś cywilizowanym kraju , to szybko się przekonasz jak to bardzo spragniony jesteś że nie wytrzymasz do przejścia przez kasę, tam się nie certolą z takimi g**dami jak u nas...
- 24 21
-
2023-01-31 12:40
Kogo obchodzi twoje zdanie?
- 0 0
-
2023-01-30 12:03
kolejny wielki światowiec się znalazł
- 0 0
-
2023-01-30 11:08
(3)
A co Cię to misiu obchodzi? Jesteś tutaj stroną? Jeśli klient wypije sobie wodę zanim za nią zapłaci, a obsługa i właściciel sklepu nie mają nic przeciwko, to dlaczego Ciebie to boli?
Jeśli jesteś właścicielem sklepu i masz z tym problem, wywieś dużą kartkę z czerwoną czcionką, że nie życzysz sobie takiej samowolki. ale nie wypowiadaj się za innych.- 4 4
-
2023-02-01 15:47
Jeśli zabierze do kasy i zpłaci, pół biedy. Jeśli trochę wypije i i odłoży na półkę, to ktoś nieopatrznie może to zakupić.
Takie rzeczy też się zdarzają, udało mi się kupić otworzoną wcześniej butelkę i ładnie zakręconą, otworzone dyskretnie pudełko czekoladek. Niestety część ludzi to złodzieje sklepowi, najlepiej jak się zapłaci i wtedy spożywa.
- 1 0
-
2023-01-30 18:52
(1)
Po pierwsze normalizowanie tego typu zachowania utrudnia wykrycie osób, które jednak za to nie zapłacą.
Po drugie przy kasie może się okazać, że zapomniałeś portfela albo karta nie działa i co wtedy?
Po trzecie zrzucanie winy na sklep za brak kartki czy informacji można ekstrapolować w nieskończoność, a nie rozwiąże problemu.
Wszystkich powinny równo obowiązywać te dane zasady, chcesz to zapłać a potem możesz spożyć.- 3 1
-
2023-01-31 12:42
To bedzie moj problem i sobie z nim poradze, ty sie soba zajmij, panie prawy i idealny
- 0 1
-
2023-01-30 06:12
Nie masz racji, tak samo jak empatii (2)
Ostatnio bardzo zle sie poczulam podczas zakupow i musialam sie szybko napic bo myslalam ze zemdleje. Za wode zaplacilam . Pamietaj, ze sa rozne nagle sytuacje: ludzie starsi, chorzy, czy kobiety w ciazy. Czekam na Twoj moment naglego pragnienia. Nie zapomnij wtedy o swoim komentarzu;)
- 13 5
-
2023-01-30 11:35
to jak masz takie problemy to nos ze soba mala wode lub jesli musisz malego batonika. Picie wody nie chroni przed mdleniem lol
- 4 5
-
2023-01-30 10:17
Od kiedy picie wody chroni przed zemdleniem ?
- 6 4
-
2023-01-29 20:04
Jaki Ty jesteś biedny.
Mały, biedny, niekochany nigdy przez rodziców kurdupel. Wyrósł trochę i go dzieci drażnią.
- 14 54
Wszystkie opinie
-
2023-01-29 18:03
(16)
Na wymacane bułki z supermarketów jest proste wyjście... kupowanie pieczywa w porządnych piekarniach:)
Jest dla mnie fenomenem, że Sanepid kontroluje takie małe miejsca i może nakładać ogromne kary za nieprzestrzeganie higieny, a sklepy wielkopowierzchniowe mogą mieć towar, na którym są wszelkie możliwe bakterie i syfy.- 162 4
-
2023-01-29 18:13
Kwestią kasy w kopercie
- 21 0
-
2023-01-29 18:15
I bułka 2 zł.
- 14 8
-
2023-01-29 18:34
(7)
Ja znalazłem inną alternatywę - od 3 lat piekę pieczywo sam.
Taniej, zdrowiej, tak jak chcę, znam dokładnie skład i wiem kto je macał przede mną (nikt)
Maszyna do wypieku chleba to jeden z moich lepszych zakupów w życiu.- 20 3
-
2023-01-29 21:14
(6)
Też piekłam. Wychodzi drożej - energia elektryczna chociażby. Domowy chleb jest dobry, ale żeby był rewelacyjny, to trzeba naprawdę dużo zabawy - trzykrotne wyrastanie, długie wyrabianie itp.
- 6 4
-
2023-01-29 21:37
ale (3)
nie mowa tu o tym o tym co droższe a co nie. Choć w porównaniu z prawdziwym chlebem z porządnej piekarni a nie wyrobem chlebopodobnym z marketu, czy nawet "geesu", wcale nie wychodzi drożej. A chleb rośnie sobie sam, nie trzeba mu asystować ;-)
- 7 0
-
2023-01-29 22:58
nie ma chleba z porządnej piekarni, robią już taki sam chłam jak te marketowe, tylko są droższe 3 razy więcej... (2)
- 10 7
-
2023-01-30 10:33
(1)
Oczywiście, że są porządne piekarnie - tylko trzeba chcieć poszukać. Przykładem jest malutka piekarnia pana Majchrowskiego z Gdańska czy właśnie piekarnie "geesów" wspomniane powyżej. Czyli piekarnie Gminnych Spółdzielni "Samopomoc Chłopska" z okolic Gdańska - choćby piekarnia "GS Żukowo" (polecam też wyroby ich masarni).
- 1 0
-
2023-01-30 10:40
Jest dużo dobrych, tylko nie na każdym osiedlu, niestety. Ale czasem lepiej specjalnie podjechać po chleb i kupić na 3 dni, niż jeść byle co... Polecam np. rustykalny, firmowy i żytni od Mielnika, formę i italiano od Szydłowskiego, większość chlebów od Kidzińskich.
- 3 0
-
2023-01-30 11:20
(1)
Przesadzasz - do dobrego chleba (pszenno-)żytniego wystarczy dobry zakwas - żadne "trzykrotne wyrastanie" nie jest wymagane.
- 0 1
-
2023-02-01 15:50
Wszystko pewno zależy od przepisu, ale dwókrotne wyrastanie jest wpisane w przepis.
Najpierw rośnie zaczyn, potem ciasto właściwe. Własny chleb piecze się długo, ale jeśli się uda jest najlepszy na świecie.
- 1 0
-
2023-01-29 19:10
po pierwsze dużo drożej (4)
fakt że zwykle (ale niekoniecznie) smaczniejsze, ale jednak sporo kosztuje
po drugie - kiedyś kupowałem w piekarni czy raczej sklepie od piekarni, ale to minimum 15 do 30 minut stania w kolejce
nie każdy ma cierpliwość
poza tym sprzedawczyni macają :O)- 4 3
-
2023-01-29 20:56
Wcale nie jest drozej. To mit. (1)
- 3 5
-
2023-01-30 10:41
mity to tłuką się w twojej łepetynie
zawsze było drożej i to znacznie drożej
- 1 0
-
2023-01-29 21:13
(1)
Sprzedawczyni (a) ma książeczkę sanepidowską, (b) zwykle maca przez rękawiczkę/worek, (c) ma na zapleczu wodę do mycia rąk. Ludzie przychodziący do sklepu (a) książeczek zwykle nie mają, (b) woreczków często nie biorą, (c) ręce myją w domu/pracy albo i nie. Dużo ludzi nie myje rąk po zrobieniu siku, masa ludzi nie myje rąk po wejściu do domu (bo przecież jedzie "czystym" samochodem), idzie do sklepu w trakcie spaceru z psem, po wyjściu z autobusu albo po drodze do sklepu wyrzuca śmieci... Iiiił.
- 19 1
-
2023-01-30 10:40
tak bo pracownicy sklepu nie mają badań - co za pier do ły ideologiczne
dodam jeszcze, że często pojemniki z chlebem sa przewożono w takich sobie warunkach i rzucane na ziemię przed sklepem
życie jest bardziej zaskakujące niż to sobie wyobrażasz
nie masz kompletnie pojęcia o czym piszesz- 1 0
-
2023-01-29 21:35
Jest prostsze
a na pewno skuteczniejsze - piec sobie samemu (i wcale nie jest to takie pracochłonne, jak mogłoby się wydawać)
- 1 1
-
2023-01-29 18:04
(14)
Czemu w polskich sklepach nie ma szczypiec do pieczywa na gumowej sprężynce jak np w Anglii. Wytwarza się tylko niepotrzebnie śmieci, poprzez jednorazowe rękawiczki z folii.
- 156 3
-
2023-01-29 18:09
Wsadzasz do tego łapę i masz 10% szans na AIDS. Fuj. Folia najlepsza. (2)
- 4 18
-
2023-01-29 18:12
Zbadałem swoje DNA i wyszło że mam odporność na AIDS/HIV :)
- 0 7
-
2023-01-29 18:12
Szczypce a nie gumowa rekawica...
- 14 1
-
2023-01-29 19:43
(2)
W moim lokalnym Lidlu były, ale ludzie je wyrywali
- 7 0
-
2023-01-29 20:05
w jakim celu? (1)
- 5 0
-
2023-01-30 10:31
Też mnie to zastanawia.... chyba z jakichś ograniczeń umysłowych....
- 3 0
-
2023-01-29 19:57
ale sprężynka nie jest konieczna, wystarczą same szczypce
- 4 2
-
2023-01-29 20:56
Bo w Polsce raz-dwa by ktoś je ukradł na złom. (1)
- 3 2
-
2023-01-30 10:41
plastikowe?
- 0 0
-
2023-01-29 21:58
W Auchan są szczypce do słodkich bulek
- 3 0
-
2023-01-30 09:21
W niektórych sklepach są, ale naród i tak weźmie gołą ręką, najlepiej brudną od farby lub wapna.
- 5 0
-
2023-01-30 11:47
(1)
Bo ciołki nie wezmą tych szczypiec i dalej będą macać. Tak, jak teraz nie potrafią wziąć rękawiczek...
- 3 2
-
2023-01-30 22:42
A mnie wlasnie wkurzaja
Ci wszyscy, którzy biorą rękawiczkę żeby wyciągnąć jedna bułkę. Z jednej strony używamy papierowych słomek a.zdrugiej oczekuje się że będziemy zużywać milion rękawiczek dzienne. Bzdura nie używam i nie będę! Świat i tak już tonie w smieciach
- 0 2
-
2023-01-30 12:24
W Aldi są
- 0 0
-
2023-01-29 18:06
Nauczcie się cebulaki jednego (9)
Towar wrzuca się do koszyka przy kasie a nie pakuje do siatek toreb itp.
- 37 134
-
2023-01-29 18:22
Tylko d**il wrzuca wszystko do koszyka i udaje że jest okey
- 39 5
-
2023-01-29 19:16
Ja będę wrzucać do mojej czystej, wypranej siatki (1)
Sam sobie wrzucaj do tych syfiastych koszy, wymacanych przez setki ludzi.
- 49 2
-
2023-01-29 20:34
I wytuptanych przez milusińskich
- 26 2
-
2023-01-29 19:43
Wolę swoją torbę (2)
Zajmuje mniej miejsca i nie jest brudna
- 27 2
-
2023-01-29 19:56
ale dzwigasz (1)
- 1 9
-
2023-01-29 21:29
Nie dzwigam zakupów
Przychodzę do marketu ze swoim bolidem torba czysta uprana i no problem.Koszy się brzydze.
- 11 1
-
2023-01-29 20:51
Zwłaszcza że koszyki zostawia się przed kasą
- 10 0
-
2023-01-30 13:17
Cebulak do Buraka (1)
Co zrobisz buraku jeśli koszyk masz zostawić przy kasie?
- 4 0
-
2023-01-31 12:44
Nic, bo nie chodze z koszykiem, jak menel
- 0 1
-
2023-01-29 18:06
Zawsze gdy widzę, że ktoś maca bułki to głośno to komentuję. (9)
Brudasy... skoro nie potrafią założyć jednorazowej rękawiczki, to pewnie też nie potrafią umyć rąk po toalecie. A papier toaletowy to pewnie też oszczędzają i całość dwoma listkami załatwiają.
- 101 16
-
2023-01-29 18:54
(3)
Nie będę zużywać plastiku gdy sięgam po konkretne bułki i reszty nie dotykam.
- 29 27
-
2023-01-29 18:58
dokładnie robię tak samo
- 10 18
-
2023-01-29 19:03
słyszę to za każdym razem, jak ktoś wpycha całe łapy w usypany stosik bułek wyskubując po jednej i mu zwrócę uwagę
- 20 7
-
2023-01-29 19:55
ale swoimi łapami brudnymi od kosza ,którego nikt nie dezynfekuje , fuj
- 13 2
-
2023-01-29 20:35
Oooo, też tak mam!
Bywało, że przystanąłem popatrzeć jak ktoś maca i miałem okazję udzielić reprymendy. Zawsze coś tam burczą pod nosem i unikają spojrzenia.
- 18 2
-
2023-01-30 08:18
Ostatnio goniłem jakiegoś dziada (2)
który przyszedł z głębi sklepu i odłożył ponownie bułkę na stos. Tą samą bułkę wrzuciłem mu jeszcze raz do koszyka.
- 8 3
-
2023-01-30 10:46
Ode mnie dostalbys (1)
SIadu poaskacza z loscia
- 2 4
-
2023-01-30 11:41
to byc dostal riposte i sam bys wpadl w te buleczki stary
- 1 1
-
2023-01-30 11:33
Podobnie
Robiłem tak samo, zwłaszcza w pandemii, ale to jest tak nagminne, że przestałem kupować pieczywo w marketach. Za granicą zostało to rozwiązane w banalny sposób - jedyny dostęp do pieczywa jest za pomocą specjalnych łyżek, którymi wypycha się bułki na zewnątrz skąd można je następnie zapakować ręką do worka, nie można dostać się do całości. Nie rozumiem czemu sklepy w Polsce tego nie wprowadzą bo koszt takiego rozwiązania jest prawie żaden... Widać Sanepid ma to gdzieś
- 8 1
-
2023-01-29 18:06
Macanko pieczywa.. (8)
Raz uprzejmie zapytałem Pana który mieszał gołym łapskiem w pieczywie "I co bułeczka nie świeża ? "
Koleś spojrzał lekko zakoczony
Mam, nadzieję że mu się głupio zrobiło..
Osobiście nie lubię jak ludzie "rzucają" opakowaniami..- 79 9
-
2023-01-29 18:10
(4)
Pobieranie pieczywa lapa bez rekawiczek to jedno... ale zastanawiajace jest czemu ludzie macaja swieze bulki skoro sa swieze i chrupiace? Czy oby faktycznie sa?
- 20 1
-
2023-01-29 19:04
(3)
bo są odpiekane co dwie godziny i sprawdzają, które są najpóźniej dosypane do przegródki
- 10 3
-
2023-01-29 21:40
dobrze, że tylko macają (2)
a nie nadgryzają, żeby sprawdzić, czy oby na pewno świeże
- 9 0
-
2023-01-30 10:42
Weź nie podsuwaj takich pomysłów!!!
- 2 0
-
2023-01-31 12:46
Ja deptam i patrze, czy sie podniosa
- 0 0
-
2023-01-31 12:45
Ja bym cie zapytal, czy ci za gesto zeby nie rosna
- 1 0
-
2023-02-01 12:55
Jeśli od założenia jednorazowej rękawiczki używasz gołych brudnych rąk, to taka rękawiczka sterylna nie jest. (1)
Dodatkowo ten stos rękawiczek leży niezabezpieczony, wala się wszędzie i ludzie go macają, albo spada im na podłogę. To pic na wodę. Już szczypce byłyby lepsze. Ale mieszanie w pieczywie to wiadomo słabe. Tu trzeba pobrać wybraną bułkę bez dotykania innych. Nie mam problemu, jeśli ludzie zdezynfekują rękę i gołą ręką wezmą wszystkie bułki, które dotkną.
- 0 1
-
2023-02-01 15:54
Kto w Polsce dezynfekuje ręce? Chyba tylko chirurg lub pielęgniarka.
- 0 0
-
2023-01-29 18:07
Alternatywa (8)
Dlatego dla mnie do zakupów w marketach alternatywą jest robienie zakupów np we frisco, zakupy przez aplikację są szybkie, bez kolejek i nie muszę nigdzie jechać, to zakupy jadą do mnie. A zanim napiszecie że tam jest drożej to przeliczcie sobie stracony czas i koszty dojazdu.
- 14 111
-
2023-01-29 18:15
Pseudo reklama, zenujaco drogiego "sklepu"
- 38 0
-
2023-01-29 18:36
dzbanku mam market pod nosem i tylko frajertwo przepłaca w zabkach i itp (2)
- 15 5
-
2023-01-29 19:57
nie obrażaj Rydzyka ,bo w Żabie ma udziały (1)
- 2 3
-
2023-01-29 20:06
dlatego sa otwarte w niedziele
- 2 1
-
2023-01-29 19:03
a ty myślisz, że przez aplikację to bułki same się pakują?
- 31 1
-
2023-01-29 19:07
Zakupy przez sieć mają swoje zalety (2)
Ale czasem lepiej się nie zastanawiać ile razy bułki wysypały się kurierowi podczas przekładania ładunku :)
- 17 0
-
2023-01-29 19:40
a ile razy bułki wypadły podczas wrzucania ich do pojemnika w biedrze czy innym lidlu? (1)
czy pracownicy myją ręce?
lepiej nie myśleć o tym albo zacząć piec własne bułki
robić własne wędliny
itp- 3 4
-
2023-01-29 20:07
a ty myślisz, ze skąd kurier bierze te bułki?
ja nie wiem co z wami? przestaliście już całkowicie myśleć logicznie?
- 8 0
-
2023-01-29 18:08
Już na samym początku w kasie samoobsługowej w biedronce: Potrzebne informacje (2)
Już na początku jesteśmy atakowani zrzutką dla ukraińców. Proces obsługi kasy samoobsługowej powinien być jak najprostszy.
- 137 17
-
2023-01-29 19:19
I te cwaniaki owinięte ich flagami co żebrają pod Lidlem
- 40 4
-
2023-01-30 06:24
W innych marketach to samo.
- 7 2
-
2023-01-29 18:10
Najpierw grzebie paluchem w nosie potem dotyka pieczywa. (4)
Kupować pieczywo tylko w piekarniach.
- 73 13
-
2023-01-29 18:16
Chcesz? To kupuj. Każdy z nas ma wybór. I Każdy kupuje na co go stać.
- 8 8
-
2023-01-29 19:55
tam sprzedawczyni grzebie w d... i podaje chleb (1)
ty chyba nie lubisz ludzi...
- 9 5
-
2023-01-29 20:16
Przynajmniej ma książeczkę sanepidowską, nie to, co pańcia, która przychodzi po bułki w czasie spaceru z pieskiem, po którym zbiera kupy z trawników...
- 10 3
-
2023-01-29 21:43
a tam
to nosów nie mają? czy paluchów? że sobie nie grzebią.
- 1 1
-
2023-01-29 18:10
Nigdy nie kupuje się pieczywa w marketach, nie ruszyłbym tego (4)
- 51 23
-
2023-01-29 19:25
(2)
Życzę wam kochane komuszki samych takich problemów
- 4 5
-
2023-01-29 19:57
może ja mam coś z komuszka ,a ty masz jak wydmuszka
- 2 4
-
2023-01-29 19:58
oczywiście chodzi o twój łeb jak wydmuszka
- 2 3
-
2023-01-29 22:30
Niby tak ale te z piekarni jedzie ostatnio czymś sztucznym, że to też jakieś odpady pomrożonkowe i to z Chin.
- 3 0
-
2023-01-29 18:13
Dotykanie pieczywa (6)
Towar macany należy do macanta.
- 78 5
-
2023-01-29 18:28
... (3)
Chyba że dotyka go kobieta, wtedy nie "macant" tylko "macantczyni".
- 9 3
-
2023-01-29 18:33
(2)
Macantka. Doucz się.
- 15 0
-
2023-01-29 19:04
a dziecko? macanciątko? (1)
- 5 1
-
2023-01-30 09:45
Chyba macontko? Skomplikowane to
- 1 0
-
2023-01-30 12:25
macanie bułek to jeszcze nic ale macanie ekspedientek... to wkurza
- 0 1
-
2023-01-30 12:31
Człowiek z komuny wyjdzie, komuna z człowieka nigdy. Kupić ci bilet na Białoruś?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.