- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę
Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.
3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego do wysokości al. Grunwaldzkiej na obu jezdniach ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego . Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.
W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.
Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.
Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.
O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.
Miejsca
Opinie (434) 3 zablokowane
-
2012-09-23 13:53
po co?? (1)
Ruch tam jest niewielki i rowerzyści nigdy nikomu nie przeszkadzali.
- 13 8
-
2012-09-24 15:58
po to, by było ich więcej i ludzie sobie mniej przeszkadzali
jak jadą między parkującymi samochodami a tramwajem, to wielu kierowców się ciska i przeciska, a to nie jest wcale takie bezpieczne
- 2 0
-
2012-09-23 13:53
uwaga, połączcie to z próbą wprowadzenia stref parkowania i macie odpowiedź....
dopiero co lekko opadł kurz po próbie wprowadzenia na porządek obrad rzekomo konsultowanej już strefy parkowania w oliwie, jak widać w tej części miasta miejsca do parkowania nie brakuje i to był chyba najpoważniejszy argument przeciwników opłat, po wydzieleniu ścieżek z części jezdni de facto zajmowanej do parkowania oczywiście mamy dwa w jednym - potrzebę wprowadzenia parkometrów oraz tanią ścieżkę rowerową, bo mieszkając tam wiem że po tych dziurach nie pojadę, wole "prawdziwą " równoległa o kilkaset metrów ścieżkę wzdłuż al. grunwaldzką - one się dublują, faktycznie przydałby się pomysł na ścieżkę wzdłuż ruchliwej polanki i poprzeczne łączniki odchodzące od grunwaldzkiej
swoja drogą podziwiam zmysł kombinacyjny ludzi z magistratu, ale z drugiej strony do końca nie wiadomo czy sprawdzili by się w biznesie, w końcu to mecz do jednej bramki.... działają według reguł które sami ustalają,
no....ale to wszystko dla mieszkańców więc mogę spać spokojnie- 15 7
-
2012-09-23 13:54
Fajnie ale ........... (1)
okej oby tak dalej ,ale co z ul. Potokową zjazd i podjazd na Morene ?
- 6 5
-
2012-09-24 15:58
wszystko po kolei
metropolitalnej
- 1 0
-
2012-09-23 13:55
w szczurogrodzie
99% tzw ścieżek rowerowych to klepisko w lesie. Ale do ewidencji w rankingu miast poszło, że szczurogród inwestuje w infrę dla rowerzystów.
- 4 4
-
2012-09-23 13:55
Dobrze
Jak dla mnie ścieżek nigdy nie za dużo, nawet jeśli miał by być nie najlepiej trafiona, to lepsza taka, niż żadna.
A kierowcy niech się przyzwyczają, bo i tak pewnie wydatki na infrastrukturę samochodową są co najmniej 100x większe,- 10 11
-
2012-09-23 13:57
W Dani i Holandii nie jezdziłem po kostce, u nas ktos ma układ i robią na kostce sciezki rowerowe busz(biznes)meni. (1)
- 9 6
-
2012-09-23 18:57
"u nas ... robią" znaczy gdzie dokładnie taka ścieżka teraz powstaje?
- 2 0
-
2012-09-23 13:59
a po cholere
sa sciezki rowerowe z gdanska do sopotu wzdłuz grunwaldzkiej gratuluje głupoty
- 10 11
-
2012-09-23 14:01
Pas dla rowerów powinien być juz dawno wzdluż calej Spacerowej w końcu juz ja remontowali (2)
jakiś czas temu .A na razie ani Slowackiego ani Spacerową ani Kartuską czy Malomiejską na rowerze nie wyjedziesz szybko i normalnie z miasta tak by nie mieć albo duszy na ramieniu albo przepisów i znaków przeciw sobie...(chyba że masz czas i chcesz się tułać rekreacyjnie po lasach)
Takie pasy jak na Wita Stwosza niby można robić ,
ale niewiele one zmieniają.Zasadniczo i tak jeździ się wzdłuż Grunwaldzkiej.A bez remontu nawierzchni tych jezdni(na Wita Stwosza)to z szumnych wieści pozostaje śmieszna dosyć akcja typu weź puszke farby pedzel i wymaluj kilkast metrów "nowych dróg"rowerowych"...- 23 3
-
2012-09-23 14:08
wyjazd z miasta (1)
kierunek Żukowo - przez Matemblewo i stary poligon, kierunek Matarnia - przez Dolinę Radości, kierunek Chwaszczyno - przez Dolinę Ewy, przez Reja w Sopocie. Nie jest tak źle...
- 6 4
-
2012-09-23 14:09
Te możliwości to już za Bismarcka były
więc jakby od czapy głos
- 5 5
-
2012-09-23 14:03
(2)
Według mnie pomysł jest świetny. Powstanie nowa ścieżka rowerowa wzdłuż istniejącej ścieżki rowerowej - a nie tam gdzie ścieżki brakuje. Ponadto z ulicy o małym natężeniu ruchu usunięte zostaną parkujące samochody - z pewnością nowo powstałych miejsc do parkowania będzie dużo więcej niż teraz (tak to zwykle bywa). Jednym słowem - brawa!
- 20 10
-
2012-09-23 14:06
brawo
tak, brawa na światłych umysłów decydentów! dobrze że ludzie nie z przypadku ułatwiają nam wszystkim życie.
Dałem minusa, bo ze zdenerwowania nie wyczułem ironii w pierwszym momencie :/- 2 7
-
2012-09-23 14:07
A co 500 metrów postawię bramy trimufalne
(nad ścieżką) z napisem "ścieżka rowerowa im Lenina"
- 6 5
-
2012-09-23 14:03
rowerzysta (1)
od lat śmigam na biku w wolnych chwilach. Tez uważam, że zabieranie ulicy pod nową DDR, zwłaszcza że dubluje ona DDR wzdłuż Grunwaldzkiej, jest bez sensu. Urzędnicy nie słuchają co się do nich mówi, a tzw konsultacje społeczne to jakaś fikcja. Oczywiście, że priorytetem powinna być droga do Osowy. Jednak dla chcącego nic trudnego. Do Osowy z Oliwy można się dostać w 15 minut jadąc Doliną Ewy - wystarczy parę znaków w Oliwie i Osowie, i po sprawie: jedziemy w ciszy, lasem, bez spalin i nerwów. Jest jeden minus - po ciemku taka jazda to już ekstremalny sport ale i tak bezpieczniej niż jazda Spacerową - kto jechał ten wie...
- 24 9
-
2012-09-23 14:14
Ten wie, że tam śmierdzi gnojówką z uwagi na fatalny stan
kanalizacji w BudyńLandzie...
- 1 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.