- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę
Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.
3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego do wysokości al. Grunwaldzkiej na obu jezdniach ul. Wita Stwosza i al. Wojska Polskiego . Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.
W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.
Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.
Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.
O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.
Miejsca
Opinie (434) 3 zablokowane
-
2012-09-24 17:43
A równoległa ścierzka rowerowa przy grunwaldzkiej czyli ok 1 km dalej (6)
nie wystarcza? jakoś nie widzę szczególnego oblężenia. To po co robić drugą równoległą jeszcze w części gdzie mało prawdopodobne będzie spotkać rowerzystę!!!!
DROGI ROWEROWE DLA ROWERZYSTÓW A NIE POLITYKÓW!!!- 4 8
-
2012-09-25 15:22
ustalcie wreszcie tę odległość (5)
100 metrów, 300 metrów, 1 km - generalnie widać lubicie ludziom zabraniać to co im się po prostu należy. Zrozumcie wreszcie, że im więcej rowerów w mieście na pasach wydzielonych z jezdni, tym lepiej dla pieszych i lepiej dla kierowców, którym korzystający z rowerów nie przeszkadzają w jeżdżeniu. Lubicie objazdy jak korzystacie z samochodu? nie chodzicie na skróty jak macie do jakiego miejsca dotrzeć pieszo? Kto dał wam prawo do dyrygowania ruchem rowerowym?
- 2 1
-
2012-09-25 15:35
Na Wita Stwosza nie jeździ żaden rower, więc po co komu jakiś pas??? (4)
- 2 2
-
2012-09-25 19:52
albo tabletki, albo okulary (3)
- 1 3
-
2012-09-25 20:04
na Grunwaldzkiej jest ścieżka rowerowa i tam jeżdżą rowery (2)
- 2 2
-
2012-09-27 08:45
wytrzymuję ze śmiechu nie od wczoraj (1)
jazda rowerem wzmaga odporność na nieodpowiedzialne wpisy i zachowania miszczów kierownicy na drodze. To się przydaje również wtedy, gdy jadę samochodem i przechodzę przez jezdnię.
- 1 2
-
2012-09-27 11:00
heh świetnie mistrzu :-D
zachowania kogo...?
- 1 1
-
2012-09-24 19:34
Chodniki dla ludzi :))) (2)
Chodnik na ul. Gdańskiej by się przydał, a nie bezsensowne kolejne pasy rowerowe, z których nikt nawet nie korzysta.
- 1 6
-
2012-09-24 23:21
To, że Gda PL osobiście nie korzysta nie znaczy automatycznie, że nie korzysta nikt! (1)
Zapewniam Cię, że z tych pasów skorzysta więcej ludzi niż z rzadko uczęszczanego chodnika na obrzeżach trzech dzielnic.
- 6 2
-
2012-09-25 09:04
Na tym chodniku walą tłumy i pielgrzymki...
Jesteś mało doinformowany...
- 0 2
-
2012-09-25 00:14
Konsomolska czujnośc (2)
Argument Lisieckiego był jeden, pokochajcie mój pomysł albo was rozstrzelam, tzn. wprowadzę zakaz parkowania na Wita Stwosza - tylko jak wtedy wprowadzić pomysł Budynia płatne parkowanie jak nie będzie można parkowac. Ot popadli my w kabałę.
- 2 4
-
2012-09-27 08:47
Lisicki nie strzela (1)
przedstawia dane, warto żebyś też przygotował swoje spróbował wyciągać wnioski. Miasto stawiające tylko lub głównie na transport samochodowy obumiera i dusi się tak jak dzieci wożone do szkoły brykami rodziców a nawet gorzej.
- 1 0
-
2012-10-03 22:36
a ja mieszkam na Wita
Większość wózków, które tam parkują, ma garaże i miejsca na podwórkach. w nocy rzadko kiedy stoi choćby 1/5 tego co w dzień. Zakaz postoju z dnia na dzień zrobiłby drogę i dla rowerów i do przejazdu samochodem. O ile by za zakazem szło wymuszenie, bo na Leśnej też jest zakaz, a parkują tam jak by go nie było.
- 0 0
-
2012-09-25 00:22
ja pierdziulę co za miasto
- 2 4
-
2012-09-25 17:10
Ja nie mogę... (13)
To jedna z ulic na której rzadko są korki a wy chcecie tam wepchać rowerzystów, dając im tyle miejsca ile samochodom. Czy komuś nie powaliło się czasem w głowie. Samochód jest ważniejszym środkiem transportu niż rower, w zimę, pół jesieni i pół wiosny te pół drogi będzie przez nikogo nieużytkowane. Pomyślcie trochę.
- 3 6
-
2012-09-25 19:52
jeżeli nie będzie się poprawiać warunków do jazdy rowerem (12)
to miasto będzie coraz bardziej zakorkowane. Rower to nie tylko sport, to również codzienny transport - zobacz jak w bogatej Finlandii jeździ się rowerem zimą, a później pisz o myśleniu innym, jak sam mało myślisz.
- 2 3
-
2012-09-25 20:01
nie podrabiaj nicka...! (11)
to jest bogata Finlandia i inne warunki klimatyczne, a nie realia naszej PL...
- 0 2
-
2012-09-25 20:36
ty coś kumasz? masz argumenty czy tylko emocje? (10)
- 1 1
-
2012-09-25 21:44
nie powtarzaj się z tymi emocjami...! (9)
zimą naszymi zasypanymi drogami wprost świetnie się szosuje po puchowej nawierzchni ;-D masz argument i wyjmij go jak asa z rękawa ;D
- 1 2
-
2012-09-25 23:16
jeździłeś choć raz w zimę?
pytam z ciekawości, bo ja regularnie i miałem ścieżką lepiej odsnieżoną od drogi obok
- 2 2
-
2012-09-27 08:40
nie piszę o jeżdżeniu rowerem szosą w zimie (7)
tylko o dojeżdżaniu do pracy rowerem w mieście, w którym taniej jest odśnieżyć chodniki i drogi rowerowe od jezdni. Liczenie kosztów odśnieżania jest ważniejsze w naszym kraju niż w bogatej Finlandii. Sto lat temu Finlandia nie była bogata, ale jak stała się bogata postawiła na edukację i myślenie - dlatego stała się jeszcze bogatsza - u nas też można iść w tę stronę.
- 1 1
-
2012-09-27 10:57
nie chodzi o koszta lecz o pryncypia (6)
sto lat temu Polska też była biedna, a nawet jeszcze biedniejsza niż obecnie...
- 2 1
-
2012-09-29 19:37
siła? (1)
prędkość gonienia w piętkę?
- 0 2
-
2012-09-29 22:51
prędkość myślenia pytajniku :-D
- 1 1
-
2012-09-30 13:05
jaką wartość dodaje ta bezrefleksyjna teza? (3)
- 0 2
-
2012-09-30 21:11
Nie jest to teza pytajniku... (2)
To nie teza tylko fakty, pełne refleksji i zadumy...
- 1 1
-
2012-09-30 21:44
banalne tezy o faktach nie dodają wartości (1)
to jest moja teza, wynikająca ze spokojnej refleksji
- 0 1
-
2012-10-01 08:36
dlatego nie dodawaj bezwartościowych postów
a więc sam to potwierdzasz, że umieszczając swoją banalną tezę nie dodajesz przy tym żadnej wartości merytorycznej w dyskusji...
- 0 1
-
2012-09-25 23:18
slowem wyjasnienia (2)
z tych 800 tysięcy ponad połowa pójdzie na łatanie dziur, nowe miejsca parkingowe i nowe krawężniki. 1/3 na nową sygnalizację. więc nie płaczcie, że na rowery się tyle wydaje, bo tu gros kosztów to dalej samochody
- 3 1
-
2012-09-26 08:51
BRAK POMYŚLUNKU
Remontują właśnie końcowy odcinek ul. Gdańskiej, wylali asfalt, a na chodniki już zabrakło funduszy w kasie, więc już wiadomo, że ich tam nie będzie... a na jakiś bezsensowny pas rowerowy wydaje się tyle kasy... bez pomyślunku!!!
- 1 2
-
2012-09-26 11:00
A skąd takie informacje? Jakoś zupełnie nie wierzę w łatanie dziur, bo to nic nie daje, po zimie są w tych samych miejscach, a nawet szybciej, vide śmieszne łatanie przed Euro. Tylko statystyki się liczą...
- 1 2
-
2012-09-26 18:27
Co ze ścieżką rowerową do rafinerii? (2)
Dojechać rowerem do rafinerii jest trudno. Chodniki nie są równe, a ścieżki rowerowej nie ma. Teraz na Elbląskiej - wiadukt nad torami / węzeł z mostem wantowym trwają prace drogowe i przejechać niełatwo. Chodniki zarośnięte przed Sztutowską. Będziemy jeździć ulicą Elbląską olewając zakaz jazdy rowerem, bo albo jest po czym jeździć, albo nie. A podatki płacimy słuszne. To jak Panie Prezydencie Adamowicz będzie z tym dojazdem do rafinerii?
- 2 2
-
2012-09-26 19:59
busem albo z buta
- 1 1
-
2012-09-27 08:42
przeczytaj wyniki projektu STER i przychodź na spotkania dotyczące polityki rowerowej
a nie miotaj się anonimowo na portalach
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.