• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • propagandowa głupota. (1)

    I tak rowerzyści mogą jeździć gdzie chcą. Asfalt wylany, wystarczy dwa hoboki białej farby i PO krzyku.
    kasa zaoszczędzona, wystarczy na kolejny pomnik "czekających z walizkami na kamienice".

    • 8 6

    • nie chodzi o to by rowerzyści mogli jeździć: oni i tak już jeżdżą

      chodzi o to, by mieszkańcy nie uważający się za kolarzy lub rowerzystów tylko za osoby chcące korzystać z roweru mogli jeździć z poczuciem bezpieczeństwa po całym mieście. O niepotrzebnych inwestycjach dla ruchu samochodów nie zdarzyło ci się słyszeć? też taki byłeś aktywny wtedy, kochany trollu?

      • 5 1

  • budowa drogi rowerowej do Osowy jest potrzebna

    ale ma sens, gdyby była kompletna, a nie na zasadzie kawałka 500 metrów. Tworzenie pasa dla rowerów na jezdni będzie pierwszym tego typu działaniem we Wrzeszczu i Oliwie; wskaźnik efektywności nakładów będzie kilka(naście) razy wyższy niż gdyby tworzyć tam osobną drogę dla rowerów kosztem chodnika. Liczę na determinację władz miasta na rzecz odrabiania zaległości w tworzeniu udogodnień uspokajających ruch w mieście.

    • 9 4

  • wwery Oliwie

    Nie Renarzewa tylko Renuszewa . Tak ja pamiętam tą nazwę tej części Gdańska a jestem mieszkńcem niedalekiej Oliwy od 54-ciu czterech lat. Zawsze się mówiło renuszewo bądź / jak niektórzy /Reniszewo!

    • 0 0

  • rzeczywiscie glupota (2)

    jestem zapalonym rowerzystą i jak dla mnie to totalny bezsens.
    No ale kilka kilometrów ścieżek rowerowych (w statystykach) będzie więcej :P

    • 12 7

    • pewnie, że głupota

      popieram rowerzystę

      • 4 4

    • nie udawaj rowerzysty

      rowerzysta potrafi rozważać sprawę z różnych punktów widzenia, bo zwykle nie tylko rowerem porusza się po mieście. Jesteś nieświadomym (mam nadzieję) przedstawicielem lobby prosamochodowego, który broni jezdni i innych zawłaszczanych bezpłatnie lub bezkarnie obszarów miasta przez użytkowników samochodów, nawet jeśli ich nie używa. Pasy dla rowerów na Wista Stwosza nie są potrzebne dla doświadczonych rowerzystów, ale do pokazywania niezdecydowanym, że niedługo będzie można faktycznie jeździć rowerem po mieście bez latania helikopterem by znaleźć kolejny odcinek drogi dla rowerów. Potrzebne są również po to, by piesi wreszcie mogli odzyskać miasto dla siebie i nie twierdzili, że rowerzyści im zagrażają jak przejeżdżają na pasach przez jezdnię.

      • 5 1

  • każda nowa ścieżka rowerowa ( taka nienamalowana ) to ........

    nowoczesne myślenie o zdrowym wychowaniu przyszłych pokoleń.
    przykład :atrakcyjność nadmorskiej trasy rowerowej Gdańsk - Sopot.

    • 5 4

  • dopiero wczoraj tamtendy jechałem (2)

    dziury jak ja pier dole, na szosie trzeba jechać slalomem po obydwu pasach na niektórych odcinakach, żeby kół nie nieszczyć. Na co robić tam pas dla rowerów? I tak sprowadzi się to do tego, że tylko pomalują ten szajs, który nazywają drogą, w rowery i linie, jak na Chłopskiej i później w papierach napiszą, że jest tyle a tyle kilometrów dróg rowerowych i będzie super wyglądało. Na papierze.

    • 5 4

    • zaraz zaraz (1)

      chyba ostatnio nie byles na chlopskiej bo jak bys byl to bys widzial ze powstaje tam sciezka pełną gębą (bedzie taka az do samego etc/wreszcza).

      Co do witastwosza to i tak bezpieczniej i wygodniej bedzie chodnikiem zapierdzielac

      • 3 2

      • chłopie a od kiedy to rower jedzie chodnikiem dla mnie debilizmem jest pchanie się na chodniki na takich ulicach jak Wita Stwosza czy Świętojańska w Gdyni tacy imbecyle na rowerach psują tylko renomę tym którzy jeździć i myśleć umieją kierowcy popełniają wiele wykroczeń wobec rowerzystów ale to jeszcze nie jest powód by zachowywać się jak swięte krowy

        • 1 3

  • scieżki i ścieżki..... (2)

    a rowery gdzie mam 3mac ? na balkonie bo mi do piwnicy juz 2 razy bandyci probowali sie włamać???? k****a mac co za kraj, pomysleć ze w finlandii przed domem zostawiaja rowery...

    • 2 6

    • kraj jest OK. tylko niektórzy w nim kradną rowery

      zmiataj na inne forum

      • 2 1

    • Też zostawiaj przed domem

      przynajmniej będzie ich mniej na ulicach.

      • 0 3

  • przy okazji tematu sciezek i rowerów (5)

    może w koncu zaczniecie rowerzystom przypominać ich obowiązki? mam na mysli dzwonek i swiatła bo coraz bardziej holota jezdząca rowerami o tym zapomina!!!! no i te słuchawki w uszach i nic nie słyszy jak trabi ktoś!!! żałosne teraz wszystko dla rowerów!!!

    • 7 11

    • przy okazji tematu sciezek i rowerów (2)

      ja bym hołocie w autach przypomniał przepisy i chetnie nauczył kultury na drodze i poza nia.

      • 8 3

      • no to 1:1

        no i zmierzasz do tego ze tak jak i kierowcy tak i rowerzysci to hamy i prostaki ;)))

        • 4 3

      • nie uogólniaj

        bo przecież nie wszyscy kierowcy to hołota. Wielu z nich zresztą chodzi także pieszo i jeździ rowerem - więc praktycznie obrażasz wszystkich, a tak nikogo nie przekonasz. Tylko prowokujesz trolli

        • 2 0

    • (1)

      a od kiedy to baranie klakson służy do przepędzania rowerzystów z drogi?Ja klaksony z****nych impotentów zacząłem już ignorować bo nie ma ochoty denerwować się tym że temu ch.. za mną nie staje i ma ochotę się z tego powodu na mnie wyżyć bo uważa mnie za słabszego od siebie

      • 5 4

      • tłuczku kałamucki

        chodziło mi o to ze na strzałce kierowca musi uwazac szczególnie, tak na pieszych jak i na ''rowerzystów'' z bożej łaski...bo jak widza zielone to zapier**ja nie patrzac czy cos sie zbliza zasada ograniczonego zaufania obowiązuje wszystkich!!!! i przestań tu pierdziec, niestety normalnych rowerzystów coraz mniej, na szczescie od 1 X obowiązywac was bedą takze zasady poruszania sie na scieżkach hahahaha...

        • 2 3

  • Oliwa bardziej rowerowa (1)

    Swego czasu blisko 8lat temu byl sobie taki burmistrz zukowa nazywal sie bychowski w swym programie wyborczym wciskał kit jak (ryzy donek)ze wybuduje sciezke rowerową od gdanska do zukowa w porozumieniu z adamowiczem ,niestety nie zdazył wybudowac za to zadluzyl dobrze tamtejszy urzad podobnie jak rzad donka polske tylko w mniejszej kwocie

    • 2 6

    • mógłbyś pisać minuskułą?

      • 2 1

  • z tego co zauwazyłem (5)

    to po prawej stronie jezdni był do tej pory parking dla okolicznych blokowisk. Wprawdzie mnie to wali, bo tam nie mieszkam, ale zadam takie głupie pytanie: to gdzie teraz te wszystkie ludki będą parkowac ??? Ktoś z tych przygłupów z rady miejskiej o tym pomyślał?

    • 3 9

    • gdybyś był na spotkaniu, tobyś się dowiedział (3)

      wszystko było dokładnie wyliczone

      • 6 4

      • (2)

        wyliczone na dziś a za 5 czy 10 lat co będzie?

        • 1 4

        • Przestańcie z tymi określeniami jak troll czy budyń!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 2 0

        • za 10 lat wielu kierowców będzie ledwo chodzić z powodu nadmiaru wagi

          a w Gdańsku udział ruchu rowerowego będzie podobny do tego, jaki jest osiągnięty w Niemczech; możliwy jest też scenariusz kompletnego zakorkowania miasta, jeśli nie rozwinie się program bike and ride.

          • 1 1

    • nie obrażaj ludzi, byli dobrze przygotowani na to spotkanie

      czego nie można powiedzieć o wszystkich uczestnikach debaty, niestety

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane