• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Magistrat: Oliwa bardziej rowerowa. Mieszkańcy: nie na siłę

Maciej Naskręt
23 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów. Kierowcy na ul. Wita Stwosza niebawem będą musieli jeździć przy lewej krawędzi jezdni. Po drugiej stronie pojawią się pasy dla rowerów.

Za pół roku mają powstać pasy dla rowerów na ul. Wita Stwosza w Gdańsku. Pomysł podoba się rowerzystom, ale część mieszkańców Oliwy uważa, że jest on zły i sugeruje, by w pierwszej kolejności rozbudować ścieżkę wzdłuż ul. Spacerowej w stronę Osowy.



Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży. Przebieg pasów rowerowych i strefy ograniczonej prędkości do 30 km/h w Oliwie i Strzyży.
Kierowcy będą musieli podzielić się ul. Wita Stwosza z rowerzystami. - Jeszcze w tym, albo na początku przyszłego roku wytyczymy pasy dla rowerów na obu jezdniach - mówi Remigiusz Kitliński, gdański oficer rowerowy z Urzędu Miejskiego.

3,5-kilometrowe pasy dla rowerów powstaną na odcinku od ul. Derdowskiego zobacz na mapie Gdańska do wysokości al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na obu jezdniach ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańskaal. Wojska Polskiego zobacz na mapie Gdańska. Będą one podobne do tych na ul. Rajskiej w centrum Gdańska. Natomiast między ul. Derdowskiego, a ul. Obrońców Westerplatte zobacz na mapie Gdańska zostanie wytyczona strefa zakazu jazdy z prędkością wyższą niż 30 km/h.

W czwartek odbyło się w tej sprawie spotkanie konsultacyjne, w którym udział wzięli urzędnicy z gdańskiego magistratu i mieszkańcy Oliwy. Wzięło w nim udział ok. 45 osób.

Czy pasy rowerowe na ul. Wita Stwosza to dobre rozwiązanie?

Pomysł nowych pasów rowowych nie podoba się mieszkańcom. Dlaczego? - Miejsca postojowe zostaną zabrane z prawego pasa, gdzie powstanie ścieżka dla rowerów. Nowe stanowiska dla samochodów powstaną kosztem przydrożnych zieleńców. Ponadto nie będzie wymiany nawierzchni na nowym pasie, a obecne dziury z pewnością nie zostaną załatane. Rowerzyści, a jestem jednym z nich, nie poczują się tam pewnie - mówi Tomasz Strug, przewodniczący zarządu Rady Osiedla Oliwa.

Te obawy potwierdza dyrekor ZDiZ. - Na razie nie mamy w planach naprawy nawierzchni na tej ulicy - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Lwią część z wartego 800 tys. zł remontu pochłonąć ma przebudowa sygnalizacji świetlnej.

Dlatego też mieszkańcy uważają, że miasto nie powinno wytyczać wątpliwych według nich pasów, a zaoszczędzone pieniądze wydać na przedłużenie ścieżki rowerowej przy ul. Spacerowej. - Z naszych wyliczeń wynika, że zbudowanie 500 metrowego odcinka drogi z Rynarzewa w stronę Osowej powinien pochłonąć ok. 860 tys. zł - mówi Strug.

O pomysł budowy ścieżki, która połączy Oliwę z Osową zapytaliśmy urzędników z gdańskiego magistratu. Ci już planują jej przebieg. - Jest tu wiele pomysłów. Problem jednak stwarza bliskość lasów, którymi zarządzają Lasy Państwowe. Trudno nam tam będzie wytyczyć drogę wiodącą gdzieś w lesie daleko od drogi. Z tego powodu rozważamy wytyczenie ścieżki w części jezdni. Trzeba jednak w tym celu zmienić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego - zapowiada Remigiusz Kitliński.

Miejsca

Opinie (434) 3 zablokowane

  • no chyba ich porąbało

    j.w.

    • 4 5

  • Ścieżka rowerowa na ul.Wita Stwosza

    Jako mieszkaniec Osiedla VII Dwór uważam, że Miasto idzie po łatwiźnie, wbrew podatnikom miasta. Jedna ścieżka jest już wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Ten kawałek do Wita Stwosza można zawsze bocznymi uliczkami dojechać. Gorzej jest ze ścieżkami rowerowymi do doliny Radości, od ul. Grunwaldzkiej na górny taras Osiedla VII Dwór (1,5 km po dziurach) Miasto w ogóle nie słucha głosu mieszkańców, tylko rządzi się wg "widzi mi się". Pytam się - gdzie są Rajcy Miasta z Okręgu wyborczego nr 6?

    • 10 6

  • beznadzieja

    a na wita stwosza w miejscach gdzie przystanki tramwajowe zajmują własnie lewy pas jezdni to co? samochody bedą po chodnikach jeździć żeby rowerzysta miał wymalowane na pasie jezdni trasy?

    • 5 5

  • "Rynarzewo"??? lol

    • 0 2

  • Lubię lać rowerzystów z liścia w papę,wtedy podnoszą mi się endorfiny

    • 5 5

  • a ja lubie lać takich chamów jak ty nienawidzę kierowców i chętnie bym się ich z tego kraju pozbył. Tylko rower i nic więcej

    • 0 7

  • bzdura (6)

    na wita stwosza jest minimalny ruch i każdy rowerzysta może jechać bezpiecznie. Zamiast faktycznie budować ścieżki najlepiej namalować pasy i udawać , że coś się zrobiło. Przy okazji zabrać miejsca parkingowe mieszkańcom, a co jak ich nie stać na miejsce w podziemnym parkingu to po co im samochód. Ciekawa inicjatywa prezydenta.

    • 9 7

    • Fatalna passa blaszanego lenina trwa

      zamiast encyklopedii za 2mln PLN mogła powstać ścieżka
      np. do Osowy, ale krewni i znajomi Cesarza by nie zarobili
      na książce, która "powstała po kosztach" (konkretnie te koszty to prawie tysiąc PLN/strona)

      • 1 3

    • (4)

      "Zamiast faktycznie budować ścieżki najlepiej namalować pasy i udawać , że coś się zrobiło" Czegoś takiego nie napisałby doświadczony rowerzysta.

      Pasy rowerowe są zazwyczaj o wiele wygodniejszym i przede wszystkim bezpieczniejszym miejscem dla rowerzystów niż wydzielone ścieżki. Wita Stwosza to z kolei idealnie miejsce na takie pasy.

      Co do miejsc parkingowych to przecież w zamian na zlikwidowane mają powstać nowe. W czym więc problem?

      • 5 3

      • (2)

        tak to prawda że pasy wydzielone są lepsze i powinny w ogóle zastąpić gdzie się da te debilne serpentynki wytyczane między kioskami wiatami klatkami schodowymi czy latarniami i drzewami jednak nie wszędzie należy robić jakiekolwiek segregacje czy np drastycznie zmniejszać prędkość samochodów to tylko pole do kolejnego konfliktu który jest zbędny

        • 3 0

        • Moim zdaniem w takim jak Wita Stwosza miejscu pasy są rozwiązaniem wręcz idealnym. (1)

          Rozwiązują typowe konflikty miedzy uczestnikami ruchu bo każdy ma swoje miejsce a jednocześnie wszystko tworzy spójna całość.

          Do tego optyczne zwężenie jezdni wydzieleniem pasa dla rowerzystów może nieco przyhamować kierowców samochodów, których długa dwujezdniowa prosta o małym ruchu, kusi teraz do przekraczania prędkości.

          Właśnie w takich miejscach gdzie ruch jest mały, a szeroka jezdnia zachęca kierowców do zbyt szybkiej jazdy, powinny być malowane pasy dla rowerów. Tam gdzie ruch jest duży i szybki lepsze (mimo swoich wad) są jednak wydzielone ścieżki rowerowe. Z kolei na wąskich ulicach o małym ruchu jakakolwiek segregacja nie jest konieczna.

          • 4 0

          • Śmiem twierdzić że na wąskich ulicach segregacja jest fizycznie niemożliwa

            Chociaż znając talent Budynia do
            różnych absurdalnych pomysłów, niczego nie można być pewnym

            • 0 3

      • Gdzie są te pasy oszołomie na starówce? Malowane 2 lata temu i gdzie je widać? Kogo one obchodzą? Zobacz na Rzeźnickiej co się dzieje i jeździj tam rowerem.

        Co ma doświadczenie rowerzysty do malowania pasów. Ludzie cwaniacy za waszą kasę malują szlaczki schodzące po 1 zimie i nazywają ścieżką rowerową a wy płacicie za to kasę. Trzeba mieć klapy od czołgu na oczach by tego jeszcze nie widzieć!

        • 0 2

  • Te pasy

    Na Wita Stwosza to będzie trasa alternatywna do trasy wzdłuż Grunwaldzkiej , skrót na trasie TPK - Park Oliwski - Centrum Gdańska , jak i dojazd do przyszłej stacji kolei metropolitarnej Gdańsk Strzyża , jak i też objazd , w razie jakiegoś remontu czy przebudowy , która spowoduje że przejazd tą trasą będzie niemożliwy . Tę nową trasę można też wykorzystać , gdy na ścieżce przy Grunwaldzkiej będzie śnieg. Skorzystają też studenci jadący rowerami na zajęcia i oto właśnie chodzi i ja równierz chociaż raczej w celach rekracyjnych. Niedawno tamtędy jechałem z GRT Trójmiasto , był to etap wycieczki Parki i Skwery Trójmiasta.

    • 8 6

  • Zamknąć tą ulice dla samochodów !! (3)

    Zrobić tam drogę dla rowerów. Będzie ekologiczniej i ciszej.

    • 6 7

    • Półśrodek (2)

      zaprać, posiać soję

      • 3 0

      • Jesteśmy za OKR PGE Arena!!! (1)

        Za rozbiórką tego balona na bagnach!!!

        • 2 1

        • Dołączam się do rozbiórki PGR ARENA

          • 0 0

  • Wita Stwosza - ewenement na skalę nie tylko kraju (3)

    Pobudowali dwie dwupasmówki (dwa pasma w każdą stronę) po to żeby na jednym pasie parkowały samochody a teraz pomysł z dodaniem ścieżki rowerowej. Polanki- równoległa cienka niteczka, która miała być deptakiem zakorkowana pozostanie na amen. Gdzie tu jakaś logika? Jak zwykle w Gdańsku jej brak. Jaki gospodarz takie decyzje. Oficer rowerowy - co to za wytwór? Nie liczy się zdanie mieszkańców tylko jakiegoś typa z wydumaną funkcją? Pewnie ma uprawnienia do broni jak znam życie...

    • 17 7

    • argumenty się waży a nie liczy (1)

      ta droga rowerowa (pas na jezdni) ma być nie tylko dla mieszkańców pobliskich domów

      • 5 5

      • nie podrabiaj nicka...!

        • 1 2

    • Ma jeszcze licencję na

      debilne pomysły, i brak odpowiedzialności za pozom myślenia na etapie zaawansowanego zespołu dawna.

      • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane