- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (118 opinii)
- 2 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (177 opinii)
- 3 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (179 opinii)
- 4 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (130 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (197 opinii)
- 6 Sześciu poszukiwanych wpadło w dwa dni (78 opinii)
Droga z Gdyni do Bojana doczeka się remontu?
Zbudowana z płyt yomb ul. Małkowskiego łączy wieś Bojano z Gdynią. Mieszkańcy od lat próbują skłonić gdyńskich włodarzy do budowy nowej drogi. - Przy obecnym natężeniu ruchu jej stan techniczny, brak pobocza i głębokie doły wzdłuż stanowią poważne zagrożenie dla użytkowników - wskazują. Szanse na powstanie nowej drogi są jednak znikome.
Remont na ograniczonym odcinku
I remont przeprowadzono, ale tylko na wybranym odcinku, przy zabudowaniach.
- Nawierzchnia powstała na odcinku około 170 metrów, gdzie jest najwięcej zabudowań. Ten odcinek asfaltowy kończy się i zaczyna progiem zwalniającym - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Tymczasem wraz z rozwojem Bojana należącego do gminy Szemud przybywa w nim mieszkańców i aut, co skutkuje zwiększonym natężeniem ruchu. Do tego budowa Trasy Kaszubskiej spowodowała, że dla wielu kierowców droga była alternatywą wobec zatorów na arteriach.
Mimo że jest tam wąsko, to wielu zmotoryzowanych rozwija duże prędkości. Często dochodzi do kolizji. Do ostatniego poważnego zdarzenia doszło pod koniec października. Na drodze zderzyły się dwa auta, interweniowała m.in. Ochotnicza Straż Pożarna z Wiczlina.
Mieszkańcy: na ul. Małkowskiego jest niebezpiecznie
Mieszkańcy przyznają, że jest tam po prostu niebezpiecznie.
- Obecnie jazda po tej drodze stanowi zagrożenie dla jej użytkowników. I niejednokrotnie dochodziło na niej do niebezpiecznych sytuacji i uszkodzeń samochodów. Ostatnio na skutek bezsensownego zwężenia się drogi z czterech płyt do trzech prawie doszło do czołowego zderzenia. Jeden z samochodów musiał zjechać na "pobocze", w wyniku czego zjeżdżając z płyty i trafiając w głęboką dziurę, uszkodził sobie oponę. Takich sytuacji jest wiele. Całkowicie niezrozumiała jest koncepcja niespodziewanego zwężania się drogi z pięciu do czterech czy nawet do trzech płyt i to na zakręcie! Stan pobocza, o ile można nazwać to poboczem, jest katastrofalny - pisze pani Monika, prosząc o interwencję.
Zapytaliśmy urzędników o plany względem tej trasy, które mogą doprowadzić do budowy jezdni międzygminnej.
- Prace nad przyszłorocznym budżetem jeszcze trwają - ucina Agata Grzegorczyk.
Urzędnicy: by powstała droga trzeba pełnego procesu inwestycyjnego
Urzędnicy przyznawali blisko dwa lata temu, że budowa takiej drogi to daleka perspektywa.
- Wykonanie drogi spełniającej wymagania dla drogi międzygminnej wymaga przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego: opracowania projektu drogi docelowej, wykupu terenów, opracowania projektów branżowych, przeprowadzenia procedury przetargowej na wykonanie ww. drogi - wskazywał Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych.
Niewykluczone, że potrzebne byłoby porozumienie w tej sprawie z włodarzami gminy Szemud, do której należy Bojano.
Przebudowa wiaduktu na ul. Płk Dąbka pod znakiem zapytania
Przypomnijmy, że jego brak postawił pod znakiem zapytania przebudowę wiaduktu wzdłuż ul. Kwiatkowskiego pomiędzy Gdynią i Kosakowem.
Gdynia i Kosakowo miały podzielić się kosztami przebudowy wiaduktu na ul. Dąbka, który od lat stanowi wąskie gardło dla ruchu na północ miasta i dalej, do ościennych gmin. Inwestycję zapowiadano na ten rok.
Budowa kluczowego wiaduktu do Kosakowa. Spór o liczbę pasów
Okazuje się jednak, że projekt jest opóźniony i obecnie przygotowuje go sama Gdynia. Kością niezgody okazała się liczba pasów oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważają, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - niewiele zmieni.
Włodarze Kosakowa deklarują partycypowanie w kosztach, o ile powstać miałyby dwa pasy, ale bez buspasa (w takiej sytuacji oferują pomoc w wysokości 25 proc. wartości inwestycji) lub też w sytuacji, gdy powstać miałyby trzy pasy, w tym buspas (przy tym rozwiązaniu oferują wkład w wysokości 50 proc. wartości inwestycji).
Budowa kluczowego wiaduktu. Spór Gdyni i Kosakowa o liczbę pasów i buspas
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-11-07 09:57
Nalezy zaczac od uzytkownikow. Zapitalaja srodkiem i kto wymieknie ten jest zmuszony zjechac na pobocze by ustapic temu kto grzeje srodkiem. Wole nadlozyc kilometrow niz oddawac sie watpliwej przyjemnosvi jazdy ta droga - i nie, nie chodzi mi o jej stan.
- 6 0
-
2022-11-07 09:58
Nie ma czegoś takiego jak gmina Bojano!!! (3)
Jest gmina Szemud do której należy wieś Bojano. Gminą Szemud zarządza wójt R.Kalkowski, który jest mistrzem świata w realizacji nowych inwestycji, również drogowych. Kto nie wierzy niech pojedzie i zobaczy choćby do Kielna czy Szemuda.
Władze Gdyni wiele lat temu dostały gotową dokumentację z powiatu wejherowskiego na budowę ronda na niebezpiecznym skrzyżowaniu drogi do Koleczkowa ( ulica Marszewska) z drogą do Łężyc, gdzie jest główne wysypisko śmieci dla Gdyni. Nawet powiat chciał to zadanie dofinansować.
Powiat wybudował nową drogę do granicy z Gdynią a miasto nie zrobiło nic !!!- 14 3
-
2022-11-07 10:13
I nie zrobi
Pracuj w Szemudzie, skoro tak Ci tam było spieszno
- 3 2
-
2022-11-07 11:00
Pełna racja. Wspomniany wójt Rychu, to swoją drogą też temat na ciekawy artykuł.
- 0 0
-
2022-11-08 08:54
Bo to Gdynia zlepek Antków
MĄdry i merytoryczny komentarz. Moze nawet za madry ma tych dzbanów tu bazgrających głupie komentarze.
- 0 0
-
2022-11-07 10:23
Taa droga to prowincjonalny promil,zobaczccie jaka patologia jest na sopockiej:brak oswietlenia,chodnika i sciezki rowerowej!!! (3)
- 3 0
-
2022-11-07 10:33
(1)
Sopot na swoim odcinku sopockiej ma i chodnim i oswietlenia a gdynia nie ma.buahaaa.co za zenada i wstyd!
- 1 2
-
2022-11-07 12:12
Raczysz kpić, chodnik urywa się na Brodwinie
a DDR to tam nikt nie widział
- 0 1
-
2022-11-07 10:44
To prawda! Na takim znanym odcinku brakuje chodnika i ścieżek rowerowych - ale płyty spowalniające na każdej dzielnicy musza być pchane! Koniec z marnowaniem pieniędzy na marne projekty! Róbcie duże rzeczy w tym mieście, bo ono się bardzo powoli rozwija.
- 1 0
-
2022-11-07 10:24
W Gdyni
Nie buduje die nowych dróg. Jeżeli na Wicxlinie autobusy jeżdżą po płytach to co się dzieić. Taki mamy klimat w Gdyni. Cofnęliśmy die cywilizacyjnie o 60 lat
- 13 1
-
2022-11-07 11:00
Tak powinno zostać
Prawdziwa szlachta jeździ do domu tylko po yombach!
- 3 1
-
2022-11-07 11:02
(3)
Ale dlaczego ja - gdyński podatnik - mam fundować ze swojej kasy drogę tym, którzy wolą swoje podatki płacić w Szemudzie? No bez jaj - chcecie mieszkać poza miastem - ok - mieszkajcie. Ale dlaczego ja mam za to płacić?
- 8 6
-
2022-11-07 15:16
(2)
Szanowny użytkowniku Internetu - ta droga w połowie jest na terenie miasta Gdyni, skąd również ludzie dowożą dzieci do szkół i jeżdżą do pracy. Myśleć, myśleć, myśleć
- 1 1
-
2022-11-07 16:05
Z Gdyni wożą do Bojana ? (1)
Chyba Ci się szanowny, pomyliły kierunki .
- 2 0
-
2022-11-08 08:56
Taka prawda
W Bojanie tez są szkoly i prz3dszkola i nie trzeba nigdzie wozić. A wożą Gdynianie mieszkający w Bojanie.
- 0 0
-
2022-11-07 11:03
(1)
Nie powinni budować drogi. Jak wybudują, to się zrobi przelotówka.
Zrobić progi zwalniające na płytach i będzie ok. W Baninie to działa- 6 2
-
2022-11-07 11:15
I koniecznie strefowy pomiar prędkości!
- 2 0
-
2022-11-07 11:16
czekajcie aż prezydent kupi farbę, i droga będzie jak nowa
- 1 2
-
2022-11-07 11:18
Kurczę !
Nawet tutaj się głąby rozbijają ?
- 4 0
-
2022-11-07 11:26
Fajny skrót ale w substandardzie. Czasem się przejadę
ze względu na sentyment do tych terenów.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.