- 1 50 lat pracuje w jednym zakładzie (147 opinii)
- 2 Coraz więcej psów na plaży. To problem? (236 opinii)
- 3 700 stoisk i 1 mln gości w Gdańsku (186 opinii)
- 4 Twórca Amber Gold pisze list do dziennikarzy (185 opinii)
- 5 Pierwsza maszynistka SKM w XXI wieku (201 opinii)
- 6 Woda w zatoce bezpieczna. Można się kąpać (133 opinie)
Droga z Gdyni do Bojana doczeka się remontu?
Zbudowana z płyt yomb ul. Małkowskiego łączy wieś Bojano z Gdynią. Mieszkańcy od lat próbują skłonić gdyńskich włodarzy do budowy nowej drogi. - Przy obecnym natężeniu ruchu jej stan techniczny, brak pobocza i głębokie doły wzdłuż stanowią poważne zagrożenie dla użytkowników - wskazują. Szanse na powstanie nowej drogi są jednak znikome.
Remont na ograniczonym odcinku
I remont przeprowadzono, ale tylko na wybranym odcinku, przy zabudowaniach.
- Nawierzchnia powstała na odcinku około 170 metrów, gdzie jest najwięcej zabudowań. Ten odcinek asfaltowy kończy się i zaczyna progiem zwalniającym - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik Urzędu Miasta w Gdyni.
Tymczasem wraz z rozwojem Bojana należącego do gminy Szemud przybywa w nim mieszkańców i aut, co skutkuje zwiększonym natężeniem ruchu. Do tego budowa Trasy Kaszubskiej spowodowała, że dla wielu kierowców droga była alternatywą wobec zatorów na arteriach.
Mimo że jest tam wąsko, to wielu zmotoryzowanych rozwija duże prędkości. Często dochodzi do kolizji. Do ostatniego poważnego zdarzenia doszło pod koniec października. Na drodze zderzyły się dwa auta, interweniowała m.in. Ochotnicza Straż Pożarna z Wiczlina.
Mieszkańcy: na ul. Małkowskiego jest niebezpiecznie
Mieszkańcy przyznają, że jest tam po prostu niebezpiecznie.
- Obecnie jazda po tej drodze stanowi zagrożenie dla jej użytkowników. I niejednokrotnie dochodziło na niej do niebezpiecznych sytuacji i uszkodzeń samochodów. Ostatnio na skutek bezsensownego zwężenia się drogi z czterech płyt do trzech prawie doszło do czołowego zderzenia. Jeden z samochodów musiał zjechać na "pobocze", w wyniku czego zjeżdżając z płyty i trafiając w głęboką dziurę, uszkodził sobie oponę. Takich sytuacji jest wiele. Całkowicie niezrozumiała jest koncepcja niespodziewanego zwężania się drogi z pięciu do czterech czy nawet do trzech płyt i to na zakręcie! Stan pobocza, o ile można nazwać to poboczem, jest katastrofalny - pisze pani Monika, prosząc o interwencję.
Zapytaliśmy urzędników o plany względem tej trasy, które mogą doprowadzić do budowy jezdni międzygminnej.
- Prace nad przyszłorocznym budżetem jeszcze trwają - ucina Agata Grzegorczyk.
Urzędnicy: by powstała droga trzeba pełnego procesu inwestycyjnego
Urzędnicy przyznawali blisko dwa lata temu, że budowa takiej drogi to daleka perspektywa.
- Wykonanie drogi spełniającej wymagania dla drogi międzygminnej wymaga przeprowadzenia pełnego procesu inwestycyjnego: opracowania projektu drogi docelowej, wykupu terenów, opracowania projektów branżowych, przeprowadzenia procedury przetargowej na wykonanie ww. drogi - wskazywał Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych.
Niewykluczone, że potrzebne byłoby porozumienie w tej sprawie z włodarzami gminy Szemud, do której należy Bojano.
Przebudowa wiaduktu na ul. Płk Dąbka pod znakiem zapytania
Przypomnijmy, że jego brak postawił pod znakiem zapytania przebudowę wiaduktu wzdłuż ul. Kwiatkowskiego pomiędzy Gdynią i Kosakowem.
Gdynia i Kosakowo miały podzielić się kosztami przebudowy wiaduktu na ul. Dąbka, który od lat stanowi wąskie gardło dla ruchu na północ miasta i dalej, do ościennych gmin. Inwestycję zapowiadano na ten rok.
Budowa kluczowego wiaduktu do Kosakowa. Spór o liczbę pasów
Okazuje się jednak, że projekt jest opóźniony i obecnie przygotowuje go sama Gdynia. Kością niezgody okazała się liczba pasów oraz buspas.
Przedstawiciele Kosakowa uważają, że wybrany przez Gdynię wariant inwestycji - zakładający stworzenie na nowym wiadukcie dwóch pasów, w tym jednego buspasa - niewiele zmieni.
Włodarze Kosakowa deklarują partycypowanie w kosztach, o ile powstać miałyby dwa pasy, ale bez buspasa (w takiej sytuacji oferują pomoc w wysokości 25 proc. wartości inwestycji) lub też w sytuacji, gdy powstać miałyby trzy pasy, w tym buspas (przy tym rozwiązaniu oferują wkład w wysokości 50 proc. wartości inwestycji).
Budowa kluczowego wiaduktu. Spór Gdyni i Kosakowa o liczbę pasów i buspas
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-11-07 13:37
Haha od 20lat wladza ukochana potrafi
Tylko malowac biala farba I zamykac parkingi. Gdyby nie fundusze europejskie układ drogowy byłby nadal jak w 1970
- 2 0
-
2022-11-07 14:03
Przestańcie biadolić
Macie lotnisko za kuuuupe kasy i jeszcze chcecie drogę? W głowach się chyba poprzewracało
- 0 0
-
2022-11-07 14:06
Oficer rowerowy
A ja bym tam zrobił tylko ścieżkę dla rowerów.
- 3 0
-
2022-11-07 14:15
(1)
Ta droga to dramat, jak zwykle będzie musiało dojść do jakiegoś dramatu, żeby ktoś się tym zajął.
Wszystkim, którzy uważają, że nie ma tam potrzeby zmian polecam godziny szczytu.
Natężenie ruchu jest wtedy ogromne.
Samochody jadą jeden za drugim.
Ludzie, którzy piszą, że nie jest źle nie mają kontaktu z rzeczywistością- 1 0
-
2022-11-07 22:29
Dokładnie, ta droga to nas przybliża do trzeciego świata.
- 0 0
-
2022-11-07 14:27
Moje auto notorycznie ma wymieniane wahacze ,stabilizatory itp.ma 3 lata a jest non stop cis do naprawy .te jumbo w niektórych miejscach tez już mają dosyć.
- 0 0
-
2022-11-07 14:29
Roszczeniowcy (1)
Pobudowali się w polach bez dróg poza Gdynią z pół ceny, podatek od nieruchomości do gminy Szemud płacą a od Gdyni wymagają zbudowania drogi. Śmieszne. Tak jak Ci z Kosakowa.
- 5 1
-
2022-11-07 22:22
Ale pracują w Gdyni a firmy płacą podatki do budżetu miasta
- 0 0
-
2022-11-07 14:36
a mury rosną...
pieniądze i pozwolenia na stawianie nowych domów i bliźniaków na tych bagnach są.. tylko na drogi dojazdowe zawsze brakuje.. powinni dokładać się deweloperzy, którzy zarabiają krocie stawiając całe osiedla na tych podmokłych gruntach..
- 2 0
-
2022-11-07 14:44
Żenada (2)
Gdyby z jednej strony drogi mieszkał Kalkowski, a z drugiej Szczur to mielibyśmy wspaniałą, prostą, asfaltową drogę
- 2 1
-
2022-11-07 17:07
Tyle ze z jednej mieszka pan szczurek
- 0 0
-
2022-11-07 21:54
To zobacz sobie jaką drogę ma Szczurek do domu, myślę że jego sąsiedzi marzą o takiej drodze.
- 0 0
-
2022-11-07 14:46
Będzie lepsza trasa, będą jeszcze szybciej zasuwać. Zostawić jak jest.
- 0 1
-
2022-11-07 15:01
Od lat urzędnicy mówią, że się nie da, bo trzeba by rozpocząć rozmowy międzygminne (1)
więc może czas zacząć to robić?
Tel. do Szemuda: +48 58 676 44 23
Tel. do Gdyni: +48 58 626 26 26
Nie dziękujcie- 1 0
-
2022-11-07 17:07
No to dzwon
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.