• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mało popularna karta miejska

on, ms
28 lipca 2006 (artykuł sprzed 18 lat) 
Od początku lipca można w Gdańsku kupować karty miejskie, które zastępują tradycyjne papierowe bilety okresowe na komunikację miejską. Jak dotąd karty odebrało dopiero 400 osób, a kolejne 150 złożyło wnioski.

Zobacz również: Karta miejska - sprawdź ważność

Karta z mikroprocesorem została wprowadzona do komunikacji miejskiej w Gdańsku 1 lipca br. To nośnik informacji, na który można zapisać wybrany bilet okresowy. Od początku 2007 r. wszyscy pasażerowie gdańskich tramwajów i autobusów zamiast miesięcznych i semestralnych biletów papierowych będą musieli posługiwać się taką kartą.

Karta miejska ma być wygodna i bezpieczna: w razie jej kradzieży bądź zgubienia można ją łatwo odtworzyć.

Ważność karty będziemy przedłużali co miesiąc (lub raz na semestr), zapisując na niej informacje określające trasę naszego przejazdu oraz rodzaj biletu (miesięczny-semsetralny, normalny-ulgowy, ważny przez 5, lub 7 dni w tygodniu). Doładowanie karty będzie się odbywać w kilkunastu punktach na terenie miasta.

Chociaż kartę można zamawiać w wielu miejscach, a także przez internet, gdańszczanie jakoś się o nią nie zabijają. Piotr Michalski z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku twierdzi, że dotychczas po nowne bilety zgłosiło się dopiero 400 osób, a 150 złożyło wnioski.

To może wróżyć, że większość pasażerów zaatakuje punkty wydawania karty w grudniu tego roku, gdy papierowe bilety okresowe przestaną obowiązywać.

Za nowoczesny bilet trzeba wyłożyć jednorazową kaucję w wysokości 10 zł. Kaucja zostanie zwrócona, gdy użytkownik zrezygnuje z biletu.

Wniosek on-line o wydanie Gdańskiej Karty Miejskiej.

Jak zamówić kartę, gdzie ją odebrać i doładowywać, jak jej używać - informacje przygotowane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku.
on, ms

Opinie (115)

  • czy ktoś się orientuje...??

    z tego co wyczytałam, przy doładowaniu trzeba określić linię autobusową. jeśli to prawda to niech sobie tą kartę wszadzą w buty. do tej pory mając bilet z ujeściska do wrzeszcza mogłam jeździć 162, 164 i przesiadać się na morenie, a teraz co tylko 162? który jeździ jak chce...
    kolejna sprawa to kaucja 10zł. z tego co się orientuję w warszawie pobieranie takiej kaucji w wyskokości 6zł uznano za bezprawne, a u nas 10zł to jakiś absurd.
    i mam też pytanie, skoro już nie ma znaczków to czy można bilet doładowywać np. od 15 do 15 nast. m-ca. jesli nie to nie rozumiem po jaką cholerę zastępować bilety ich inną formą.

    • 0 0

  • plusy
    + zmniejszy się ilośc oszustów jeżdżących na podrabianych znaczkach
    + w przyszłości (za 2-3 lata) mozna będzie rozwinąć działanie karty o np. na parkometry, płatne toalety, itp.
    + zamrożenie 10PLN na kaucję to nie jest tak dużo
    + bilet będzie bardziej wytrzymały
    + jak się go zgubi to straci się tylko 10 PLN a nie całą kwotę biletu

    minusy:
    - dlaczego nie są wydawane od ręki tylko przez jakieś podania? Jak ktoś przyjeżdza na wakacje to nie ma raczej ochoty na czekanie.

    Do osób narzekających że trzeba będzie iśc do punktu i kartę doładować:
    - rozwiązanie takie jest _nie_gorsze_ od obecnego. Te brakujące 4-5 punktów pewnie od nowego roku się pojawi
    - związane jest to z koniecznością kontroli - czytniki musiały by mieć cała bazę biletów w pamięci (jak to zsynchronizować dla 100 czytników?), albo łaczyły by się przy każdej kontroli z bazą - rozwiązanie drogie i niebezpieczne. Dlatego dane są trzymane na karcie.

    • 0 0

  • brak informacji

    karty miejskie nie ida bo malo kto wie ze takie karty trzeba wyrabiac porosze mi pokazac chociaz jedno miejsce oprocz chlebnickiej gdzie jest na ten temat informacja. Jak zwykle to w Gdansku bywa dowiemy sie tego w styczniu placac mandat u RENOMY amoze to celowo tak jest robione. Moim zdaniem takie informacje powinny byc w kazdym tramwaju,autobusie i na przystankach to w ramach tych jakze nieslusznie pobieranych 10 zeta.Bardzo jestem ciekawa co bedzie z biletami semestralnymi ktore sa wazne do konca stycznia a leeg. papierowe do konca grudnia.Jeszcze jedno w internecie podane sa punkty .wktorych mozna te sprawy zalatwiac a np. na poczcie na Kartuskiej nie przyjmuja bo nie maja jeszcze zezwolenia.U NAS JAK ZWYKLE NAJPIERW JEST MOST POTEM SZUKA SIE RZEKI>. CZESC.

    • 0 0

  • karta

    z ta kaucja to glupota. Kiedy mi ja oddadza za 20 lat jak pojde na emeryture

    • 0 0

  • WSZYSTKO CO PISZĄ.. WSZYSTKO TO FIKCYJNYM JEST

    WSZYSTKO CO PISZĄ W TYM PO RTALU TO FIKCJA LITERACKO - KOMERCYJNA . :)

    JAK W REKLAMACH - SPRZEDAJA SNY I GOTOWE TWOJE ZYCIE , nie realizując tak naprawde podstawowych potrzeb .

    LITERACKO _ FIKCYJNY KICZ DO ZALEPIENIA TEKSTU PRZY REKLAMACH . HA HA HA!

    • 0 0

  • sprzeciw karcie....

    to naryszenie Konstytucji ,chyba że juz jest IV RP, no to przepraszam,zatem znowu biedni sędziowie dostaną robotę !!!

    • 0 0

  • Dlaczego to coś jest nazywane kartą miejską ?

    Przecież jest to po prostu zwykły nosnik informacji o bilecie okresowym jakiegoś pojedynczego przesiębiorstwa komunikacyjnego...

    • 0 0

  • Do Leszka

    naucz się czytać oraz rozumieć...

    • 0 0

  • dlaczego bilety sa czasowe i drogie? dlaczego nie wspolnego biletu dla 3miasta?

    • 0 0

  • Pozorne ułatwienie

    Witam,

    Olbrzymia większość ludzi na tym forum ma rację. Ceny biletow w Gdańsku są NAJWYŻSZE w Polsce. Od 3 lat mieszkam w Warszawie i oczywiście potwierdzam, że tam bilet miesięczny na całą komunikację (normalny w dodatku) kosztuje 66 złotych, a jak się kupi 3 miesięczny to wychodzi miesięcznie około 55 złotych!!!
    Zamiana papierka na plastik to rzeczywiście farsa, zwłaszcza, że nie ma wielu punktów doładowania.
    Argumenty o przysłościowym wykorzystaniu karty do szaletu miejskiego to jakas paranoja ! Kogo to tak naprawdę obchodzi.
    Pytam się w jakim celu wydano 1.3 mln złotych, bo korzyści się niespółmierne do efektów, naprawdę.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane