- 1 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (27 opinii)
- 2 Ubywa mieszkańców i rozwodów (319 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (335 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (888 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (185 opinii)
Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat
Nasz czytelnik kupił bilet na komunikację miejską przez aplikację, zrobił zdjęcie ekranu z kodem QR i wysłał je żonie. Podczas kontroli kobieta dostała mandat, choć bilet miała. Pan Wiktor (imię zostało zmienione), którego partnerka musi teraz zapłacić prawie 160 zł, zastanawia się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem. Rzecznik ZTM Gdańsk twierdzi, że kontroler opłatę nałożył słusznie.
Sprawdź ważność swojej karty miejskiej
Próbowałem mu wytłumaczyć przez telefon, że nie ma żadnej różnicy między zrzutem ekranu a ekranem aplikacji, ponieważ kod QR jest taki sam. Pan od kontroli biletów twierdził, że nic nie słyszy, chociaż nigdy nie mieliśmy problemów z połączeniem telefonicznym.
Mandat mimo posiadanego biletu?
Moja żona została ukarana opłatą w wysokości 158 zł, mimo że miała ważny bilet.
Oboje jesteśmy cudzoziemcami, więc czasami brakuje nam polskich słów, aby wyjaśnić wszystkie szczegóły, ale nie daje to powodu, aby nas oszukiwać.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Następnie sprawdziłem w aplikacji zasady dotyczące tego, w jakiej formie bilet musi być pokazany do kontroli, i nie znalazłem żadnego ograniczenia, że nie może to być zrzut ekranu. Nie znalazłem też tej informacji na stronie internetowej ZTM.
To dziwne, że w epoce komputerów znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Zawsze kupujemy bilety na pociągi czy międzynarodowe autobusy za pośrednictwem aplikacji i nie ma problemu, w jakiej formie pokazujemy bilety.
Chciałbym dowiedzieć się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem i zasadami? A jeśli tak, niech czytelnicy będą tego świadomi i nie popełnią naszego błędu w przyszłości.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM: Opłata nałożona słusznie
Zgodnie z informacją na stronie operatora biletu Jak dojadę: "Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail. Wybierz aktywny bilet i pokaż kontrolerowi". Oznacza to, że nie może to być zdjęcie biletu czy zrzut ekranu. Musi to być aktywny bilet zakupiony z danego numeru telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja.
Kontroler podjął słuszną decyzję w oparciu o przepisy dotyczące kontroli biletów oraz specyfikę zakupu biletów elektronicznych na urządzeniach mobilnych poprzez dedykowane aplikacje.
W każdej takiej sytuacji pasażer może złożyć reklamację - do nas, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, lub bezpośrednio do Zakładów Wielobranżowych "Renoma" w Sopocie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (536) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-19 07:58
Widać
Polska nadal wstaje z kolan. Może jeszcze bilet z apki potwierdzić fakturą za opłacenie telefonu...
- 5 1
-
2020-06-19 08:04
mam (2)
mam zdjęcie kuponu lotka na 140 baniek ciekawe czy wypłacą?????
- 0 7
-
2020-06-19 08:15
Tak wyplaca ci liścia (1)
- 3 0
-
2020-06-19 08:24
i tobie
- 0 0
-
2020-06-19 08:08
uwaga
Jak widać z technologią na bakier. Szkolenia pracowników też słabe jak widać. Dobrze że wiedzieli chociaż co to telefon komórkowy i że nie rzucają dzidami do elektrycznych hulajnóg
- 6 0
-
2020-06-19 08:24
znowu popisali sie wspolnicy dulkiewicz
- 4 1
-
2020-06-19 08:25
Karę powinien zapłacić autor i**otycznych przepisów (1)
- 5 0
-
2020-06-19 10:36
czyli ta co z upowaznienia podpisala umowe?
- 1 0
-
2020-06-19 08:25
tylko jak okazesz sie slabszy - tak bylo z dziewczynka co jechala do szkoly muzycznej i ja terroryzowali.
Banda pajaców
Renoma to banda oszustów i kryminalistów, stanie przed tobą dwóch karków i mandat przyjmujesz albo cię wywiozą i skopią- 5 1
-
2020-06-19 08:26
Zlikwidowac te elektroniczne bilety
skoro firma nie umie ich wlasciwie interpretowac.
- 5 2
-
2020-06-19 08:27
dlatego w aplikacji w Norwegii
Nie można zrobić zdjęcia biletu.Apka jest zabezpieczona. Ja ustawiłem tą samą apkę w telefonie żony i nie ma problemu.
- 2 2
-
2020-06-19 08:28
I miedzy innymi dlatego unikam komunikacji. Jak najbardziej jestem za kontrolowaniem i karaniem ludzi nieuczciwych, ale wlepić mandat kobiecie, która ma bilet może nie do końca w formie prawidłowej ale ma to każdy potrafi. Może taka wspaniała Renoma równie drobiazgowo sprawdza bilety jak jedzie dwóch podpitych, bo ja tego nie zauważyłem.
I niech mi żaden urzędnik nie narzeka, ze ludzie komunikacji unikają.
Jakiś czas temu będąc w Pradze kupiłem i skasowałem bilet calodzienny, okazało się, że nie do końca prawidłowo. Miałem dwie kontrole i za każdym razem kontroler tłumaczył mi, jako cudzoziemcowi jak to poprawnie zrobić a nie wlepić kartę.
Wstyd, Renoma wstyd, ale co zrobić, w Trójmieście Renoma to już marka.- 5 1
-
2020-06-19 08:28
słabi dla silnych
a oni sa silni dla słabych
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.