- 1 Tu strach o zawieszenie. Będzie remont (68 opinii)
- 2 Rusza naprawa parkingu. Przeparkuj auto (30 opinii)
- 3 Poszukiwania 36-latka na Stogach (8 opinii)
- 4 Ubywa mieszkańców i rozwodów (352 opinie)
- 5 Niespokojna noc na gdańskich drogach (173 opinie)
- 6 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (30 opinii)
Pokazała zdjęcie biletu w telefonie, dostała mandat
Nasz czytelnik kupił bilet na komunikację miejską przez aplikację, zrobił zdjęcie ekranu z kodem QR i wysłał je żonie. Podczas kontroli kobieta dostała mandat, choć bilet miała. Pan Wiktor (imię zostało zmienione), którego partnerka musi teraz zapłacić prawie 160 zł, zastanawia się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem. Rzecznik ZTM Gdańsk twierdzi, że kontroler opłatę nałożył słusznie.
Sprawdź ważność swojej karty miejskiej
Próbowałem mu wytłumaczyć przez telefon, że nie ma żadnej różnicy między zrzutem ekranu a ekranem aplikacji, ponieważ kod QR jest taki sam. Pan od kontroli biletów twierdził, że nic nie słyszy, chociaż nigdy nie mieliśmy problemów z połączeniem telefonicznym.
Mandat mimo posiadanego biletu?
Moja żona została ukarana opłatą w wysokości 158 zł, mimo że miała ważny bilet.
Oboje jesteśmy cudzoziemcami, więc czasami brakuje nam polskich słów, aby wyjaśnić wszystkie szczegóły, ale nie daje to powodu, aby nas oszukiwać.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Gdańsku
Następnie sprawdziłem w aplikacji zasady dotyczące tego, w jakiej formie bilet musi być pokazany do kontroli, i nie znalazłem żadnego ograniczenia, że nie może to być zrzut ekranu. Nie znalazłem też tej informacji na stronie internetowej ZTM.
To dziwne, że w epoce komputerów znaleźliśmy się w takiej sytuacji. Zawsze kupujemy bilety na pociągi czy międzynarodowe autobusy za pośrednictwem aplikacji i nie ma problemu, w jakiej formie pokazujemy bilety.
Chciałbym dowiedzieć się, czy opłata została nałożona zgodnie z prawem i zasadami? A jeśli tak, niech czytelnicy będą tego świadomi i nie popełnią naszego błędu w przyszłości.
Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM: Opłata nałożona słusznie
Zgodnie z informacją na stronie operatora biletu Jak dojadę: "Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail. Wybierz aktywny bilet i pokaż kontrolerowi". Oznacza to, że nie może to być zdjęcie biletu czy zrzut ekranu. Musi to być aktywny bilet zakupiony z danego numeru telefonu, na którym zainstalowana jest aplikacja.
Kontroler podjął słuszną decyzję w oparciu o przepisy dotyczące kontroli biletów oraz specyfikę zakupu biletów elektronicznych na urządzeniach mobilnych poprzez dedykowane aplikacje.
W każdej takiej sytuacji pasażer może złożyć reklamację - do nas, czyli Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku, lub bezpośrednio do Zakładów Wielobranżowych "Renoma" w Sopocie.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (536) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-19 12:28
Mandat za zdjęcie biletu w telefonie...
czy mandat za brak biletu?
- 3 1
-
2020-06-19 12:35
notyfikacja - oznacza oznajmienie , powiadomienie, wiec można pokazac zdjecie..... (2)
Bilet do kontroli możesz pokazać z poziomu aplikacji, notyfikacji i wiadomości e-mail.
- 4 2
-
2020-06-20 16:04
dokładnie notyfikacja znaczy okazanie , w tym wypadku kodu QR.....
- 0 0
-
2020-07-28 12:40
a aplikacja to haft nakładany czyli mogę kanarowi nahaftować na buty ???
- 0 0
-
2020-06-19 12:41
A jeżeli (1)
A jeżeli pan Wiktor wysłał zrzut ekranu również do swoich dzieci i sąsiadów z Ukrainy?To wszyscy w/g niego mogli by jeździć nie płacąc.
- 5 6
-
2020-06-20 10:14
no i co to zmienia?
- 0 1
-
2020-06-19 13:14
ciekawym, kiedy notariuszom nakaże się skrupulatne sprawdzanie tożsamości
czy też urzędnikom bankowym...
- 3 0
-
2020-06-19 14:49
(1)
Przed chwila dostałem odpowiedź od SkyCash:
"Szanowny Panie,
niestety nie ma możliwości przekazania biletu.
Bilet nabyty drogą elektroniczną jest wyłącznie ważny i honorowany na urządzeniu oraz koncie Użytkownika, z którego dokonano zakupu.
- Specjalista ds. Technicznych i Obsługi Klienta" I to chyba zamyka temat- 7 3
-
2020-06-19 16:20
Tak ,ale o to nawet nie trzeba pytać,bo jest otym informacja przy rejestracji i przepisach ,tutaj ukrainiec myslał ze bedzie
Nieudało się to się poskarżył do mediów
Ja bym Jeszcze zadał pytanie czytelnikom czy kiedy kolwiek płakałeś z powodu wypisanie ci mandatu ?
Bo dla mnie to wyraźnie cwaniactwo było!- 2 5
-
2020-06-19 16:21
I kolejny przykład ze komunikacja miejska powinna byc bezpłatna,nie było by problemów z oplatami
kasa zaoszczędzona na zatrudnieniu kanarów!!
- 7 2
-
2020-06-19 18:56
prawda (1)
jest taka że nie skanują tych kodów zaglądają w apkę i kontrolują czas zakupionego biletu... dlatego tak to potem wygląda. pora na naukę technologii którą możemy się obecnie posługiwać i wykorzystywać w takiej sytuacji kiedy ludzie są uczciwi. Bo gdyby był to pijus albo dres to nigdy byście tego nie przeczytali.
- 10 2
-
2020-06-20 09:29
Menele jeżdżą za darmo
Tak było, jest i będzie
- 1 1
-
2020-06-19 20:27
Płakać z powodu "mandatu" ?
Ta kobieta jest bardzo słaba psychicznie.
- 1 8
-
2020-06-19 20:30
" Pan Wiktor ( Imię zostało zmienione)"
A to Pan "Wiktor" boi się zemsty ze strony kontrolera że nawet boi się podać prawdziwe imię?
- 1 7
-
2020-06-19 23:35
(1)
Jak uznają reklamację to będę tak robić z każdym. Jeden bilet 10 pasażerów w różnych autobusach....
- 0 6
-
2020-08-01 10:14
Jesteśmy tacy europejscy, informatyzowani za miliony, nowocześni. Jak przychodzi, co do czego to średniowiecze i mandaciki. Zapyziała wiocha i tyle. Pytam się, po co wciskają ludziom aplikacje, które potem są wykorzystywane przeciwko pasażerom. Gdańszczanie to dojna krowa i tyle.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.