- 1 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (271 opinii)
- 2 Dostał 5 mandatów naraz (71 opinii)
- 3 Były senator PiS trafił do więzienia (329 opinii)
- 4 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (208 opinii)
- 5 Winda, która wygląda jak kapliczka (52 opinie)
- 6 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (243 opinie)
Marszałek reaguje: od grudnia tylko jeden przewoźnik na linii PKM
Po ostatnich problemach na linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdy podczas porannych i popołudniowych szczytów komunikacyjnych wielu pasażerów nie mieściło się w pociągach i zostawało na peronach, marszałek województwa pomorskiego wezwał przewoźników do wydłużenia składów. Po rozmowach z SKM i Polregio okazuje się jednak, że od grudnia na linii PKM pasażerów będą woziły pociągi tylko jednego, a nie dwóch przewoźników.
W podobnym tonie wypowiadali się inni pasażerowie w Raporcie z Trójmiasta, gdzie niemal każdego dnia od początku września dostajemy zdjęcia i informacje o chaosie na torach PKM.
Organizatorem przewozów kolejowych jest Urząd Marszałkowski, na zlecenie którego pasażerów wożą pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej i Przewozów Regionalnych. I to do ich obowiązków należy zapewnienie odpowiedniego taboru, który jest dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.
- Z zaniepokojeniem i ubolewaniem stwierdzam, że początek września zaskoczył przewoźników kolejowych - mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa. - Mimo że Samorząd Województwa z dużym wyprzedzeniem przypomniał im, że wraz z rozpoczęciem roku szkolnego wzrosną (jak co roku) potoki pasażerów, spółka PKP SKM nie zwiększyła pojemności pojazdów, które wyjechały na tory w godzinach szczytu. A przypomnę, że to właśnie przewoźnik zobowiązany jest zapewnić tabor dostosowany pojemnością do liczby pasażerów.
Jednocześnie marszałek potwierdza, że z analizy przepływów pasażerskich wynika, że to zbyt małe składy PKP SKM doprowadziły do sytuacji, w której część pasażerów nie mieściła się w pociągach. Dodaje też, że do przepełnienia doszło także w pociągach spółki Polregio.
- W związku z tą sytuacją zażądaliśmy od przewoźników natychmiastowego wzmocnienia składów - mówi Struk. - Spółka Polregio od 6 września realizuje przewozy dużymi składami trójczłonowymi. Natomiast spółka PKP SKM uruchomiła większe składy dopiero w czwartek. Mając na uwadze problemy spółki PKP SKM z zapewnieniem odpowiednio pojemnego taboru raz jeszcze zwróciłem się do zarządu tej spółki, oczekując, że w przyszłości nie dopuści do podobnego kryzysu.
Od grudnia tylko jeden przewoźnik
Mając na uwadze ostatnie problemy, w czwartek podczas posiedzenia zarządu województwa podjęto decyzję, by w nowym przetargu na realizację przewozów na liniach PKM, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia br. do grudnia 2026 r., wybrano tylko jednego przewoźnika, a nie - jak obecnie - SKM i Polregio.
Możliwe problemu z funkcjonowaniem PKM od grudnia (10 opinii)
Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.
Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia...
Aktualnie do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły trzy odwołania, w którym każdy podmiot zarzuca samorządowi województwa brak możliwości przygotowania się do przetargu na przewozy po trasie PKM. Zastrzeżenia mają: PolRegio, SKM i Arivva.
Ciekawe czy projekt PKM będzie kontynuowany od grudnia... Zobacz więcej
Miejsca
Opinie (281) 2 zablokowane
-
2022-09-08 15:36
Zamiast dwuwagoniwych składów - dali trzywagonowe - sukces pełny (1)
Zarówno SKM - czyli Smutna Kolej Miejska jak i Polregio Tureckiego Kuriera traktują PKM jako zło konieczne. I tak jest nie od roku - tak jest od lat.
Rozkład jazdy układany przez jakichś amatorów kolejnictwa.
Pociągi miały jeździć w cyklu a jadą stadem - dwa, trzy w odstępie 10 - 15 minut a potem ponad godzinna przerwa.
A po 21 PKM czyli przewoźnicy idą spać - ruch zamiera...- 12 3
-
2022-09-08 23:38
co to Turecki Kurier?
- 0 0
-
2022-09-08 16:56
Optymalizacja (3)
Trzeba zlikwidować ten sztuczny i przejadajacy pieniądze Twor jakim jest PKM. Jeden przewoźnik i jeden zarządca
- 5 3
-
2022-09-08 17:05
Za dużo szwagrów i pociotkow
bierze tam pieniądze, żeby tak to zrobić
- 2 1
-
2022-09-08 17:13
Już mamy to w SKM
I nie działa. Poza tym byłoby to niezgodne z prawem.
- 0 1
-
2022-09-08 23:39
Proszę bardzo. Czas na kasację PLK
- 0 0
-
2022-09-08 18:02
Oddać PR i zakończyć już ten cyrk (1)
PRy swoją drogą mają taką flotę ze objada wszystko. Przy okazji wygranej przez PRy marszałek ma prawo zabrać skmie swoje autobusy i dać PR (w pierwszej kolejności wysłać do Chojnic na naprawy po skmie) i wtedy nastąpi w końcu spokój.
- 2 2
-
2022-09-08 22:27
Słabo
- 0 0
-
2022-09-08 18:32
W Gdańsku powinien być węzeł przesiadkowy,w Głównym lub Sródmiesciu,a nie w jakimś Wrzeszczu.Do Wrzeszcza daleko.
- 4 4
-
2022-09-08 18:52
Ciekawe rzeczy się dzieją. Na YouTube jest filmik z komentarzem, na którym widać skład SKM z Trójmiasta wypożyczony na Dolny Śląsk. To może trzeba pożyczyć jakieś odstawione szynobusy w innych województwach i zasilić transport lokalny u nas?
- 3 0
-
2022-09-08 19:29
Elegancko
Brawo pan marszałek
- 1 4
-
2022-09-08 19:45
Polregio z Gdyni tez przepelnione
Na trasie Gdynia Lebork tlok i scisk w godz szczytu, brakuje dodatkowego wagonu, wielu pasazerow stoi, .
- 5 2
-
2022-09-08 19:58
Marszalek to niech sie puknie w ten swoj pusly ł... i karze jezdzic pkm do 2 w nocy a nie do 22 gdzie najwiecej pociagow jest .
23-2.zenada!!!
- 3 2
-
2022-09-08 20:25
Kto policzy ile to do tej pory kosztowało? (1)
Cały projekt pod spalinowe. Zakup składów, teraz te kupione składy przeszły do przewoźników. Teraz elektryfikacja. Kto policzy ile paliły te składy i ostatecznie ile miasto wydało na samo paliwo tych pociągów. Nie bez powodu zmieniają na elektryczne...Kto bogatemu zabroni.
- 0 4
-
2022-09-08 20:53
Ale które miasto?
Kartuzy czy Kościerzyna?
- 0 0
-
2022-09-08 20:27
Dlaczego operatorem ni jest tylko SKM !!!! tylko jakieś wynalazki !!!! (1)
- 0 2
-
2022-09-08 23:40
Bo SKM to dno dna
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.