- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (309 opinii)
- 2 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (13 opinii)
- 3 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (112 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (294 opinie)
- 5 Trójmiejskie mola, których już nie ma (103 opinie)
- 6 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (106 opinii)
Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-16 17:46
Ale... co sie stalo ze starymi rowerami???
- 18 0
-
2021-11-16 17:46
(1)
Niedługo będą możliwe podróże kosmiczne a w Gdańsku rower testują
- 14 2
-
2021-11-16 21:04
ludzkość nauczyła się latać na księżyc
ale w wielu miastach coraz trudniej było przejść na drugą stronę ulicy. Teraz w Trójmieście będzie łatwiej, np. po zbudowaniu naziemnego przejścia dla pieszych przy Bramie Wyżynnej
- 1 2
-
2021-11-16 17:56
Komu w drogę? (3)
tenu mewo... n? tenu? wtf? jeszcze nie oddali a już błędy
- 10 0
-
2021-11-16 23:06
to dopiero pierwszy z błędów tego projektu
czekam niecierpliwie na kolejne
- 2 1
-
2021-11-17 09:22
Literówka,nie czepiaj się
- 0 3
-
2021-11-17 09:56
Grafik miał tylko jedną rzecz do zrobienia, o jedną za dużo jak widać.
- 1 0
-
2021-11-16 18:00
Kurde, a czy może najpierw mevo 1.0 trochę podziałać? (1)
- 8 2
-
2021-11-16 18:35
trochę działał i padł operator. może ten będzie miał więcej szczęścia
- 2 0
-
2021-11-16 18:04
Następny wałek w drodze - deficyty nie biorą się z niczego. Na "projekty" można wydać każdą kasę. (4)
Wina PiSu
- 19 2
-
2021-11-16 18:36
za to unia płaci. jak nie wykorzystasz na takie coś to przepadną (3)
- 0 4
-
2021-11-16 19:14
Co najmniej kilkanaście melonów będą dopłacać rocznie gminy do tego jazzu, Gdańsk z tego najwięcej. (1)
Mówię o samej eksploatacji, a wkładzie własnym,zleconkach na "ekspertyzy" nie wspominam. Miś jest drogi.
- 4 2
-
2021-11-16 19:33
No tak. Do wszystkiego się dopłaca
a myślisz że jezdnie, komunikacja publiczna, chodniki, parkingi to są za darmo?
- 2 2
-
2021-11-16 21:34
Meduzo unia za to nie płaci!!!To idzie w 100% z kasy miasta .Takie wałki z dotacji ue by nie przeszły
Zacznił myslec wazelinko ci sie wydaje ze dotacja z ue jest na kazdy wałek i bedzie doplacac do roweru miejskiego 10 razy a oni bedą 10 razy wąłki robic!
- 3 1
-
2021-11-16 18:10
Typowo dla urzędników Oli- po cichu i potajemnie. (1)
Kto testuje? Urzędnicy miejscy i rodzina. Dziwnym trafem zbierze pozytywne oceny i zachęty do zakupu.
- 14 2
-
2021-11-16 18:31
a stare rowery juz rozdane?
- 3 1
-
2021-11-16 18:11
Dajcie już spokój z tym Mevo.
- 5 5
-
2021-11-16 18:11
Gdzie moje kasa za mevo1?
- 10 1
-
2021-11-16 18:14
Wydawanie kasy na bzdury,pani dulkiewicz to lubi,kto płaci na przystankach za te głupie plakaty znowu ja,wstyd
- 7 2
-
2021-11-16 18:17
Kupię większą ilość starych rowerów mevo (2)
płacę złotówkę za kilogram
- 13 1
-
2021-11-16 18:36
stare też będą jeździć (1)
- 2 1
-
2021-11-17 17:28
chyba do huty
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.