- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (183 opinie)
- 2 Niespokojna noc na gdańskich drogach (147 opinii)
- 3 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (312 opinii)
- 4 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (863 opinie)
- 5 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (26 opinii)
- 6 Kultowa "Górka" i widok na morze (166 opinii)
Mevo: 500 tys. zł kar dla użytkowników
Nieprawidłowe używanie rowerów Mevo wiąże się z nakładaniem opłat dodatkowych przez operatora. Do tej pory było 1600 takich przypadków. Łączna kwota kar przekracza 500 tys. zł.
Nie 600 tys. a 500 tys. zł nałożył opłat dodatkowych operator Nextbike na użytkowników roweru metropolitalnego. Niestety z naszej winy przekazaliśmy niezweryfikowane wewnętrznie informacje - mówi dyrektor ds. komunikacji Nextbike Polska - Aleksandra Myczkowska - Utrata.
To wszystko przekłada się na gorsze funkcjonowanie całego systemu wypożyczania elektrycznych rowerów.
- Każda osoba, która widzi, że rowery są niszczone lub wykorzystywane niezgodnie z regulaminem może to zgłosić korzystając z numeru widocznego na każdym z rowerów. Dodatkowo użytkownicy systemów mają możliwość przesłania zgłoszenia poprzez aplikację mobilną, w której można załączyć również zdjęcie. Dostępne są także kanały w mediach społecznościowych. Im szybciej dotrze do nas wiadomość o uszkodzonym rowerze, tym szybciej może on trafić do serwisu i wrócić na ulicę w pełni sprawny - mówi Paulina Wójcicka, Nextbike Polska.
1600 opłat dodatkowych na ponad 500 tys. zł
Od startu systemu roweru metropolitalnego Mevo minęły już ponad trzy miesiące. W tym czasie operator nałożył na użytkowników ponad 1600 kar (czyli tzw. opłat dodatkowych), które wyniosły 500 tys. zł.
Do najczęstszych przewinień można zaliczyć:
- zwrot roweru w strefie niedozwolonej, do 10 km od stacji (990 razy) - 450 zł.
- zwrot roweru poza funkcjonowaniem systemu (269 razy) - od 50 do 1000 zł.
- niedozwolony zwrot roweru w miejscu trudno dostępnym (191 razy) - 300 zł
Co ważne, od każdej kary można się odwołać, co użytkownicy Mevo czynią. Najprawdopodobniej właśnie dlatego Nextbike Polska nie podaje informacji, ile pieniędzy z tytułu kar udało się już ściągnąć.
- Jeżeli użytkownik nie zgadza się z naliczonymi opłatami może złożyć reklamację. Każda taka sytuacja jest rozpatrywana indywidualnie, pod uwagę brane jest stanowisko użytkownika oraz dane pochodzące z systemu informatycznego - mówi Paulina Wójcicka. - Reklamacje i skargi użytkowników rozpatrywane są w trybie przewidzianym w regulaminie w terminie 14 dni od daty jej otrzymania lub uzupełnienia, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - w terminie do 30 dni. Nie podajemy informacji o stanie windykacji i ściąganiu opłat od użytkowników.
Niektórzy na Mevo zarabiają. Jeśli użytkownik przyprowadzi porzucony rower do stacji, jego konto zostaje zasilone kwotą dwóch złotych. W ten sposób nagrodzono już 36,6 tys. kont, co łatwo policzyć, na sumę 73,2 tys. zł.
Wykorzystanie Mevo do celów komercyjnych
Zdarzają się też sytuacje, w których rowery Mevo wykorzystywane są komercyjnie, m.in. przez kurierów Uber Eats. Czy takie działanie jest legalne?
- Jeżeli użytkownik korzysta z roweru zgodnie z regulaminem, operator nie nakłada kar i nie nalicza opłat dodatkowych osobom, które wykorzystają jednoślady do działań komercyjnych - kończy Paulina Wójcicka.
Operat zwraca także szczególną uwagę by nie wprowadzać i nie zostawiać rowerów Mevo na plaży - takie działanie może kosztować użytkownika od 450 do 1400 zł.
Kiedy pojawią się nowe rowery?
W systemie od początku jego funkcjonowania zarejestrowało się ponad 118 tys. użytkowników, którzy wypożyczyli rower 933 tys. razy. Drugi i zarazem ostatni etap dostawy rowerów ma zostać zrealizowany do połowy sierpnia. Dziś w 14 gminach dostępne są 1684 rowery, docelowo ma być ich 4080.
Opinie (311) ponad 20 zablokowanych
-
2019-06-27 12:17
Czas pokazuje że mevo to słaby pomysł (1)
Już uzasadniam dlaczego. Przed wprowadzeniem mevo rowery jeżdżące po chodniku to był marginalny temat, obecnie niemal każdy jeździ po chodniku. Łamanie przepisów+zagrożenie dla pieszych. Czy władze miejskie zamierzają coś z tym zrobić i co robi straż miejska w tej sprawie?
- 7 4
-
2019-06-27 15:15
Bardzo dobrze, niech piechota powyjmuje nosy z smartfonów i opanuje sztukę uników.
- 1 1
-
2019-06-27 12:26
Mevo wjedzie wszędzie , nikt sie nie przejmuje o stan techniczny
Widziałem ostatnio rower z przebita oponą , kierujacy nie przejmował sie tym i jechał dalej.
Kierujacy z dużą prękościa wjeżdzają na krawężniki.
Częśto jada w dwie osoby.
Traktuja ten rower jak pojazd służbowy który wjedzie wszędzie i nie trzeba o niego dbać.- 2 0
-
2019-06-27 12:42
rozjezdzaja pieszych i co im zrobisz
- 1 2
-
2019-06-27 13:29
Niedlugo bedzie wieciej kasy z kar niz za samo wypozyczenie :D
Tylko w naszym kraju takie numery.
Ale coz, inaczej ludzi sie nie nauczy.- 0 1
-
2019-06-27 13:52
hulaj...dusza.. (1)
o ile rowery wg mnie jako tako...o tyle hulajnogi to prawdziwe spectrum świadczące o użytkownikach...stawiane gdzie popadnie...od środka chodnika do jezdni...zagrażają zarówno pieszy jak i jadących samochodami...kary za pozostawienie hulajnogi na jezdni powinny być równoznaczne z karami za narażenia życia czy zdrowia innych użytkowników dróg...
- 3 1
-
2019-06-27 16:03
Hulajnogi to prawdziwe spectrum...
...powiadasz.
Czy aby nie masz na myśli rectum?- 0 0
-
2019-06-27 14:47
Polska
... Nie dziwię sie :(
- 1 2
-
2019-06-27 15:18
daj dzikusom rowery to dbać nie będą bo to państwowe!
- 0 0
-
2019-06-27 16:08
rano było jeszcze 600 (1)
- 2 0
-
2019-06-28 02:02
mam nawet skrina, jutro zamierzam popełnić samobója! :)
- 0 0
-
2019-06-27 16:32
Warto?
No regulaminy sa po to by przestrzegac,ale chyba duze te kary vskoro taka kwota sie uzbierala,to juz wole jednak wlasnym,gdzie chce,jak dlugo chce i za darmo:))
- 0 0
-
2019-06-27 16:49
Mam swój rower :)
warty pewnie ze stówe ale jest mój !!
Czyli taki gość z rowerem ,to juz cos !- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.