• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto chce przejąć szyldy Hotelu Gdynia

Patryk Szczerba
15 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Remont zakończy się za rok, ale jeszcze nie zostało ostatecznie ustalone, jaką nazwę przyjmie hotel po zmianach. Remont zakończy się za rok, ale jeszcze nie zostało ostatecznie ustalone, jaką nazwę przyjmie hotel po zmianach.

Trwający od kwietnia remont Hotelu Gdynia zobacz na mapie Gdyni ma zakończyć się zmianą marki, pod którą funkcjonuje obiekt oraz prawdopodobnie samej nazwy. Choć znikną też trzy charakterystyczne szyldy, to nie zostaną one zniszczone, lecz prawdopodobnie trafią jako eksponaty do muzeum.



Dla wielu mieszkańców ten szyld ma wartość sentymentalną. Dla wielu mieszkańców ten szyld ma wartość sentymentalną.

Czy zachowanie szyldów Hotelu Gdynia to dobry pomysł?

Prace, których koszt to 22 mln zł zakończą się w pierwszym kwartale 2015 roku. Obejmują modernizację fasady budynku, części mieszkalnej, powierzchni ogólnodostępnych, a także instalacji technicznych. Niezbędne będą też zmiany w zakresie identyfikacji wizualnej, co oznacza m.in. demontaż trzech podświetlanych szyldów.

Chęć ich przejęcia wyraziło miasto.

- Zwróciłem się już z konkretnym zapytaniem w tej sprawie do przedstawicieli hotelu. Reprezentują lata świetności hotelu, większości bardzo dobrze się kojarzą. Szkoda, by zostały zniszczone, zwłaszcza że można już o nich mówić jako o elementach mających wartość historyczną - tłumaczy Jacek Piątek, gdyński plastyk.

Na razie żadnych konkretnych decyzji nie podjęto, jednak dyrektor Hotelu Gdynia zapewnia, że nic nie stoi na przeszkodzie, by szyldy przeszły na własność miasta.

- Doskonale rozumiem, że Gdynia chce je ocalić. Sam mam do nich szczególny stosunek, wkomponowały się w pejzaż miasta. Na pewno będę rekomendował takie rozwiązanie zarządowi firmy w stolicy i myślę, że decyzja będzie pozytywna - deklaruje Ireneusz Sęk, dyrektor hotelu.

Póki co nie wiadomo, w jaki sposób mogłyby zostać wyeksponowane. Prawdopodobnie konieczna byłaby też ich renowacja, związana m.in. ze zmianą sposobu podświetlenia.

- Pojawiają się głosy, by umieścić je w centrum miasta, chociażby na Skwerze Kościuszki, ale to dość trudny w realizacji pomysł. Możliwe, że znajdziemy dla nich miejsce w Muzeum Miasta i w ten sposób je zachowamy w ramach stałej ekspozycji. Decyzje w tym względzie powinny zapaść w najbliższym czasie - opowiada Piątek.

Plastyk miejski nie ukrywa, że docelowo powinny znaleźć się w zupełnie nowym obiekcie - muzeum mebla miejskiego, które gromadziłoby wszystkie elementy przestrzeni miejskiej, które zostały wyparte przez nowe inwestycje i rozwiązania, a które nadal są projektowo wartościowe.

- Na razie za wcześnie, by składać deklaracje. Na pewno będę próbował przekonać do tego pomysłu władze miasta. Skoro Warszawa może mieć muzeum neonów, czemu w Gdyni nie spróbować czegoś podobnego? - kończy Jacek Piątek.

Czytaj też:
Z Gdyni znikają szpecące reklamy

Opinie (80) 5 zablokowanych

  • Gdynia obrasta w muzea choć jest tak młoda

    to niepokojące zjawisko bo w tym mieście obiektem muzealnym staje sie skórka od banana wyrzucona wczoraj. Muzeum Emigracji jest np. totalną abstrakcją muzeum uciekinierów które służy pompowaniu kasy odpowiednim ludziom , na odpowiednich stanowiskach.

    • 1 1

  • zostawta ino napis GDYNIA (1)

    i bedzie super

    • 4 0

    • dokładnie - Gdynia powinna pozostać w nazwie i w NEONIE widocznym z daleka

      a dopisel czy Ratisson czy Mercure czy inny Ibis - to już drobiazg :)

      • 2 1

  • ulice na dzielnicach dziurawe

    ulice na dzielnicach, dziura na dziurzebrak parkingow dla mieszkancow blokow,posiadajacych pojazdy.zielona zabrano 2 parkingi uzytkowane od 30lat i co w zamian nic place 2 stoja puste ,ale pilnujaja jacus inwalidzi,chyba kupil te parkingi czyjs znajomy,

    • 0 1

  • Nazwa Hotelu

    Wszyscy dyskutujecie nt. zmiany nazwy hotelu po remoncie. Najprawdopodobniej będzie to Mercure Gdynia bądź Mercure Gdynia Centrum. Mercure ma jednoznacznie wskazywać na międzynarodową markę hoteli Accor i nie widzę możliwości, aby nie było jej w nazwie. Człon "Gdynia" na pewno zostanie i ew. może być dodane "Centrum" aby jednoznacznie wskazać na lokalizacje hotelu w mieście (analogicznie do nazw innych hoteli Mercure w naszym kraju). Nie sądzę, aby akurat dla tego hotelu firma miała tworzyć nowe wzory nazw. Sam hotel to klasyk w miejskiej architekturze i potrzebne mu jest gruntowne odświeżenie.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane