• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto rozebrało drogę, którą otworzyło cztery miesiące wcześniej

Maciej Naskręt
25 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądała w poniedziałek ul. Uczniowska w Letnicy... Tak wyglądała w poniedziałek ul. Uczniowska w Letnicy...

Miejska spółka GIK zleciła rozbiórkę części ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska, którą zaledwie cztery miesiące temu oddał do użytku gdański ZDiZ. Władze miasta tłumaczą, że choć wygląda to absurdalnie, taki właśnie był plan.



...a tak wyglądał ten sam fragment 6 czerwca 2011 r. Na zdjęciu od lewej Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska i Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. ...a tak wyglądał ten sam fragment 6 czerwca 2011 r. Na zdjęciu od lewej Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska i Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Okazuje się, że można zbudować i po kilku miesiącach rozebrać tę samą drogę. Tak się dzieje teraz na budowie Drogi Zielonej (jest częścią Trasy Słowackiego) na odcinku od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do al. Hallera zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy budujący węzeł drogowy w kształcie harfy, łączący Drogę Zieloną z drogami wokół stadionu, rozpoczęli rozbiórkę znajdującego się w świetle inwestycji ok. 200-metrowego odcinka ul. Uczniowskiej, prowadzącego do Czerwonego Wiaduktu. W jego miejscu pojawi się właśnie węzeł drogowy. Prace prowadzone na zlecenie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne wykonuje firma Budimex.

Nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że rozbierany 200-metrowy fragment jezdni został przebudowany i otwarty zaledwie cztery miesiące wcześniej. O jego oddaniu do użytku pisaliśmy 6 czerwca. Powstał on w ramach trwającego od czerwca 2010 r. remontu Czerwonego Wiaduktu. Prace przeprowadziła firma MTM, która pracowała na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Otrzymała za to 28 mln zł.

Sytuacja z rozbiorką nowej ul. Uczniowskiej dowodzi, że:

Co spowodowało, że miasto zleciło rozbiórkę drogi zbudowanej zaledwie cztery miesiące wcześniej? - Gdy trzy lata temu przygotowywaliśmy się do przebudowy Czerwonego Wiaduktu, nie mieliśmy gwarancji, że Droga Zielona powstanie. Gdy okazało się, że jednak mamy na to środki, było już za późno na wstrzymywanie przebudowy Czerwonego Wiaduktu. Poza tym wiadukt był nam potrzebny, ponieważ musimy zapewnić drogę ewakuacyjną podczas meczów Euro 2012 na stadionie w Letnicy - tłumaczy Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Cóż, stało się jak stało. Na plus można powiedzieć, że kierowcy korzystali z wiaduktu przez ponad cztery miesiące. Ile za tę wygodę zapłaciliśmy z miejskiej kasy? O koszt budowy 200-metrowego odcinka drogi zapytaliśmy specjalistę.

- Tego rodzaju przedsięwzięcie obejmujące wyłącznie ułożenie warstw bitumicznych i chodników to koszt od ok. 800 tys. do 1 mln zł - wylicza kosztorysant ze znanej na Pomorzu firmy budowlanej, który chciał pozostać anonimowy, bo jego firma startuje w miejskich przetargach.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • Rondo Hallera

    Na ulicy Hallera budują rondo. W tym miejscu jest tyle miejsca, że powinien być tunel lub wiadukt ze zjazdami , który byłby bezkolizyjnym rozwiązaniem , tak samo powinno zlikwidować się skrzyżowanie Gdańskiej z Uczniowską. Wówczas cały ruch z tunelu płynnie przemieściłby się w kierunku Gdyni. A tak będzie mega korek na Uczniowskiej, bo dojdą jeszcze samochody z kierunku Warszawy. Czy ktoś o tym pomyślał, czy za dwa lata również będziemy przbudowywać to miejsce? Czy nie można raz zrobić tego dobrze ? No ale co by te firmy i firemki robiły za dwa lata, jak byłoby wszystko zbudowane tak jak należy? To jest chyba odpowiedź!!!!

    • 21 3

  • Nierzetelny "kosztorysant" czy nierzetelny artykuł ? (2)

    "Kosztorysant" wyliczył że 200 metrów samych tylko chodników i warstw bitumicznych kosztuje milion. Remont całej ulicy Cedrowej, opisany przez ten sam portal i tego samego redaktora, kosztował trzy razy tyle za cztery razy dłuższy odcinek, nie licząc infrastruktury podziemnej, sygnalizacji drogowej, oświetlenia, zatoczek postojowych, zjazdów i urządzenia zieleni. Źródło - http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Gdansk-prawie-gotowa-ul-Cedrowa-n49363.htmlDo redakcji - jak chcecie zwracać uwagę na absurdy, to róbcie to rzetelnie i obiektywnie. Czytelnicy w większości mają swój rozum i potrafią wyciągnąć wnioski. W przeciwnym wypadku tracicie wiarygodność i sprowadzacie się do pozycji taniego brukowca. Naprawdę, nie trzeba wzmacniać wymowy artykułu opinią "anonimowego kosztorysanta", która jemu faktycznie nie zaszkodzi a Wam i owszem.

    • 16 3

    • nie przesadzaj

      Tam wyremontowano 800 metrów drogi, a tu potrzeba 200 metrów.Im wiekszą droge budujesz tym koszt za jeden metr kwadratowy drogi spada. A byli tacy co chcieli drogę na cedrowej budować za 5 mln zł. :D

      • 3 4

    • zwróć uwagę na grunt

      cedrowa to w miarę twarda gleba, sucha. Uczniowska - teren podmokły, wymagający drenażu i głębszej podbudowy.

      • 0 0

  • artykulik osiagnął swój cel. Tluszcza została podburzona, bo przeciez tylko o to chodzilo redaktorkowi. (6)

    A jaka jest prawda?O tym, że 200 m odcinek drogi jest tylko częścią remontu mostu nad torami autor sie nie zająknął. Bo przeciez żeby puścić ruch wiaduktem trzeba było zrobić dojazdy. Gdyby tego nie zrobiono jak wyglądałby artykuł pana pseudoredaktora Naskręta? Wiadukt bez dojazdów? Trasa słowackiego wraz z nowymi węzłami to zupełnie inny projekt, a że wymaga ingerencji w dotychczasowa substancje drogowa to tylko swiadczy ze jest robiona na lata, z rozmachem i porzadnie. Tak dziennikarzynko, trochę rzetelnosci i pokory.

    • 14 31

    • jakie zająknął ? (3)

      to wpierw wylewasz asfalt, żeby później go zrywać ?? masz mózg ?? gdzie tu jest logika baranie ??

      • 14 8

      • po pierwsze barana to sobie poszukaj w domu (2)

        a po wtóre jak trzeba zerwać, to trzeba. Jak położysz kafelki w domu i masz awarię rury to czekasz aż zaleje sąsiadów czy skuwasz je i naprawiasz rurę?

        • 4 6

        • o widzę że do barana to ci daleko przygłupie (1)

          nie obrażając barana. Co ma łazienka do drogi na olszynce ?? co ma rura w domu do rury na drodze. Jak remontujesz łazienkę to nie potrzebujesz planów terenu. Na łostowickiej było dokładnie to samo, wylali asfalt, żeby później go zrywać. Co najlepsze, ty ich jeszcze bronisz ?? może tam pracujesz ?? i wymyślasz takie popierdółki na codzień ? napiszesz coś jeszcze pośmieje się później

          • 1 2

          • heh i jeszcze łostowicka

            Ta przebudowa z powodu braku kasy była podzielona na 3 odcinki i to, że realizacja 2 i 3 spowodowała poprawienie 1 to raczej nie jest dziwne. Droga to nie klocki lego, że daje się układać doklejając kolejne. Aby zrobic 2 i 3 trzeba było dojść do instalacji podziemnej z 1. Ale tutaj mega budowlańcy się wypowiadają więc pewnie wiedzą lepiej o wszystkim.

            • 1 1

    • "tłuszcza!!!!!" sam do niej zaliczasz się "obrońco" (1)

      • 7 8

      • wyluzuj

        napisałes już ponad 50 komentarzy, wiec jesteś przemęczoną tluszczą

        • 6 6

  • To jak za komuchów - marnotrawstwo publicznych ( czytaj: naszych !!!!!) pieniędzy.

    My Gdańszczanie musimy za to zapłacić !!!!! Już płacimy - czynszem :(((((((((((

    • 15 4

  • Niech odpowiedzialny urzędnik wyłoży teraz 1 milion z własnej kieszeni ... (1)

    Kiedy w końcu w Polsce demokracja dojrzeje do tego stopnia, że każdy urzędnik będzie ponosił odpowiedzialność cywilną za swoje decyzje? Prawnicy, lekarze, pośrednicy nieruchomości - ci wszyscy opłacają odpowiednie ubezpieczenia OC. Dlaczego też nie mieliby tego robić urzędnicy??

    • 16 1

    • bo nie ma takiego ubezpieczyciela który zdecydowałby się na...

      ... wprowadzenia OC od głupoty, lenistwa i nieudolności.

      • 1 0

  • Tak samo jak w Sopocie na Łokietka (1)

    od soboty zrywają tam asfalt, o którym pisał ostatnio czytelnik i kładą nowe odpływy

    • 11 0

    • Ale to zdaje się jest naprawa gwarancyjna i nikt nie twierdzi że było to w planach.

      • 0 1

  • To prawie jak z tym słomianym misiem. Zgnije, a kasa na konsultacje poszła. Potem zrobi się (1)

    protokół zniszczenia i to wszystko w tym temacie.

    • 12 0

    • Dać mu wódki, dobrze gada

      .

      • 1 2

  • Nie myli się tylko ten co nic nie robi - leń i bumelant.

    Za komuny pan dzielnicowy dałby wam pałą po łbie za te kalumnie rzucane na pana Adamowicza. Kto wie może i jakieś 4,500 kolegium dla podżegaczy.

    • 3 15

  • POLSKA W DEMONTAŻU !!!

    • 9 1

  • Co za naród .... (4)

    Jakby nie zrobili drogi to wtedy wszyscy by narzekali przez 4 miesiące, że jest wiadukt a nie można po nim jeździć bo niekompetentni urzędnicy nie zlecili wykonania drogi.Wieczni narzekacze qwa mać, za robotę się weźcie, a nie poprawiacie wszystkich i wszędzie

    • 2 24

    • Tatuś zarobił na przewale to nie narzekasz? (2)

      Tatuś zarobił na przewale to nie narzekasz?

      • 4 0

      • do marcina (1)

        tak z grubsza - w........laj i pomyśl przed pisaniem niedorzeczności

        • 5 0

        • Człowieku!!! Choć trudno Cię tak nazwać, kultury trochę... i sam wiesz co

          • 0 6

    • Wiadukt

      Marcinku. Ten wiadukt albo wyburzą albo będzie -drogą ewakuacyjna ze stadionu. Nie da rady wpóścić po dwa pasy z każdej strony na kręty i wąziutki wiadukt. Sprawdziłeś jaką ma nosność? Droga rozebrana po 4 miesiącach to jedno a nikomu nieprzydatny wiadukt / z punktem widokowym do nikąd/ to drugie! Takie cacko jest napewno droższe niż 400m asfaltówki i mogło stanąć w innym miejscu.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane