• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Miasto rozebrało drogę, którą otworzyło cztery miesiące wcześniej

Maciej Naskręt
25 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądała w poniedziałek ul. Uczniowska w Letnicy... Tak wyglądała w poniedziałek ul. Uczniowska w Letnicy...

Miejska spółka GIK zleciła rozbiórkę części ul. Uczniowskiej zobacz na mapie Gdańska, którą zaledwie cztery miesiące temu oddał do użytku gdański ZDiZ. Władze miasta tłumaczą, że choć wygląda to absurdalnie, taki właśnie był plan.



...a tak wyglądał ten sam fragment 6 czerwca 2011 r. Na zdjęciu od lewej Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska i Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. ...a tak wyglądał ten sam fragment 6 czerwca 2011 r. Na zdjęciu od lewej Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska i Mieczysław Kotłowski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Okazuje się, że można zbudować i po kilku miesiącach rozebrać tę samą drogę. Tak się dzieje teraz na budowie Drogi Zielonej (jest częścią Trasy Słowackiego) na odcinku od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do al. Hallera zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy budujący węzeł drogowy w kształcie harfy, łączący Drogę Zieloną z drogami wokół stadionu, rozpoczęli rozbiórkę znajdującego się w świetle inwestycji ok. 200-metrowego odcinka ul. Uczniowskiej, prowadzącego do Czerwonego Wiaduktu. W jego miejscu pojawi się właśnie węzeł drogowy. Prace prowadzone na zlecenie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne wykonuje firma Budimex.

Nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że rozbierany 200-metrowy fragment jezdni został przebudowany i otwarty zaledwie cztery miesiące wcześniej. O jego oddaniu do użytku pisaliśmy 6 czerwca. Powstał on w ramach trwającego od czerwca 2010 r. remontu Czerwonego Wiaduktu. Prace przeprowadziła firma MTM, która pracowała na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Otrzymała za to 28 mln zł.

Sytuacja z rozbiorką nowej ul. Uczniowskiej dowodzi, że:

Co spowodowało, że miasto zleciło rozbiórkę drogi zbudowanej zaledwie cztery miesiące wcześniej? - Gdy trzy lata temu przygotowywaliśmy się do przebudowy Czerwonego Wiaduktu, nie mieliśmy gwarancji, że Droga Zielona powstanie. Gdy okazało się, że jednak mamy na to środki, było już za późno na wstrzymywanie przebudowy Czerwonego Wiaduktu. Poza tym wiadukt był nam potrzebny, ponieważ musimy zapewnić drogę ewakuacyjną podczas meczów Euro 2012 na stadionie w Letnicy - tłumaczy Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska.

Cóż, stało się jak stało. Na plus można powiedzieć, że kierowcy korzystali z wiaduktu przez ponad cztery miesiące. Ile za tę wygodę zapłaciliśmy z miejskiej kasy? O koszt budowy 200-metrowego odcinka drogi zapytaliśmy specjalistę.

- Tego rodzaju przedsięwzięcie obejmujące wyłącznie ułożenie warstw bitumicznych i chodników to koszt od ok. 800 tys. do 1 mln zł - wylicza kosztorysant ze znanej na Pomorzu firmy budowlanej, który chciał pozostać anonimowy, bo jego firma startuje w miejskich przetargach.

Prace przy budowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska.
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska.
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • dymisja

    Za taką niegospodarność prokurator i dymisja Urzędników za to odpowiedzialnych. Pan prezydent Adamowicz pewnie się cieszy, bo co pół roku można przecinać wstęgę na tym samym odcinku i przy okazji chwalić się w mediach, ile to miasto prowadzi inwestycji. Za nasze, podatników pieniądze.

    • 10 0

  • W tym mieście to normalka (1)

    do tego trzeba dodać : chodnik kończący się na rowie i z słupem na środku , że ani go ominąć wózkiem (ul. Wspólna ) , ściezka rowerowa kończąca się u drzwi kościoła ( pewnie chodzi o spowiedź dla cyklistów ) i jeszcze parę takich kwiatków .Jak to widzę to myślę czy Ci co to planowali nie krztałcili się w Tworkach .A ci co to wykonywali to też mieli klapki jak kobyły na oczach .Tu prokurator nie pomoże . Takich PS inteligentów chroni prawo . .

    • 14 0

    • kształcili się

      • 0 0

  • plan

    następnym razem planując inwestycje - dajcie mi znać, mieszkańcy bez problemu dadzą sobie radę prze kolejne 6 miesięcy na wybojach (skoro całe życie tak jeżdżą), a ja lepiej wykorzystam te setki milionów :) pozdrowienia planistom

    • 7 0

  • WSZYSTKO PIEKNIE LADNIE, ALE... (1)

    CO Z ODCINKIEM MIĘDZY RZECZYPOSPOLITEJ A HALLERA ???????

    • 7 1

    • Nie będzie. W ogóle nic nie będzie.

      • 0 0

  • Znowu MTM (1)

    Zawsze jak jest coś podejrzanego lub długo i beznadziejnie wykonywanego pojawia się nazwa MTM - czy naprawdę nie ma instytucji, która by sprawdziła dlaczego tak nie rzetelne firmy, które nie dość, że wykonują beznadziejnie jakościowo i bardzo długo zlecenia (np. przebudowa ul. Łostowickiej) wciąż otrzymują od UM kolejne zlecenia. Jest wiele firm na rynku. Czy nikt w UM nie wyciąga wniosków, czy nie chce wyciągać ? Przykłady takich transakcji można mnożyć, mieszkańcy to widzą, wiedzą o tym, a włodarze miasta wciąż działają bezkarnie. Zawsze będą związki wielkiego biznesu z miastem, ale muszą one być przejrzyste, transparentne dla mieszkańców i przede wszystkim uczciwe. A tu aż się prosi o kontrolę transakcji w relacjach wspomnianej firmy z UM, czy PB Górski - UM, i kilku innych. Nikogo nie oskarżam, ale tego typu transakcje powinny być wyjątkowo przejrzyste i czytelne, a jest odwrotnie. Jeżeli nie ma instytucji państwowej, która by się tym zajęła, może warto by powstała niezależna instytucja, np. coś w stylu UOKiK. Musi wreszcie skończyć się bezkarność władz, polityków za działanie na szkodę mieszkańców, miast, Państwa.

    • 7 1

    • Tu nie możesz zwalać winy na firmę MTM. Ona swoją pracę wykonała wg planów ,zrobionych przez inwestora. Prace wykonuje dobrze i w terminie. Sprawdź,że nie było opóźnień i wad z wykonywania ich usług.Może jesteś koleżką Wakozu ?

      • 1 1

  • A może Adamowicz z własnej kieszeni powinien pokryć koszt 200m drogi to by zrozumiał o co chodzi

    Gdzie jest prokurator ? Czy na niegospodarność Adamowicza nie ma prawa ?

    • 14 0

  • ha ha ha

    jeszcze się okaże że, po EURO wszędzie asfalt zostanie zwinięty, bo taki był plan :-)

    • 10 0

  • Typowe peowskie działania. Wyszło po prostu tuskowato, tak jak z budową A2 (3)

    przez Chińczyków oraz ze sprzedażą stoczni "inwestorowi" z Kataru.

    • 11 3

    • Jeśli jesteś z Pomorza to bardziej niż A2 która z tego co wiem ma być przejezdna do Euro powinna interesować Ciebie A1. A tu popisał się pan minister Polaczek, który zerwał umowę żeby było taniej i w efekcie odcinek do Torunia powstał z 2 letnim opóźnieniem oraz kosztował więcej.

      • 2 0

    • Mamy najwyższe poparcie w POlsce. Mamy więc rację.

      pasikoniki milczeć.

      • 2 0

    • Co ma piernik do wiatraka?

      • 0 0

  • brawo ZDiZ

    jak zawsze dobrze wydane pieniadze :)

    • 8 0

  • zrobimy wiecej (1)

    trzeba spełnić obietnice

    • 6 0

    • SIKORSKI

      MA POWAŻNY PROBLEM ALKOHOLOWY

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane