- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (172 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (82 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (88 opinii)
- 4 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (84 opinie)
- 6 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (179 opinii)
Miasto rozebrało drogę, którą otworzyło cztery miesiące wcześniej
Miejska spółka GIK zleciła rozbiórkę części ul. Uczniowskiej , którą zaledwie cztery miesiące temu oddał do użytku gdański ZDiZ. Władze miasta tłumaczą, że choć wygląda to absurdalnie, taki właśnie był plan.
Okazuje się, że można zbudować i po kilku miesiącach rozebrać tę samą drogę. Tak się dzieje teraz na budowie Drogi Zielonej (jest częścią Trasy Słowackiego) na odcinku od ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Drogowcy budujący węzeł drogowy w kształcie harfy, łączący Drogę Zieloną z drogami wokół stadionu, rozpoczęli rozbiórkę znajdującego się w świetle inwestycji ok. 200-metrowego odcinka ul. Uczniowskiej, prowadzącego do Czerwonego Wiaduktu. W jego miejscu pojawi się właśnie węzeł drogowy. Prace prowadzone na zlecenie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne wykonuje firma Budimex.
Nic by w tym nie było dziwnego, gdyby nie fakt, że rozbierany 200-metrowy fragment jezdni został przebudowany i otwarty zaledwie cztery miesiące wcześniej. O jego oddaniu do użytku pisaliśmy 6 czerwca. Powstał on w ramach trwającego od czerwca 2010 r. remontu Czerwonego Wiaduktu. Prace przeprowadziła firma MTM, która pracowała na zlecenie gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Otrzymała za to 28 mln zł.
Cóż, stało się jak stało. Na plus można powiedzieć, że kierowcy korzystali z wiaduktu przez ponad cztery miesiące. Ile za tę wygodę zapłaciliśmy z miejskiej kasy? O koszt budowy 200-metrowego odcinka drogi zapytaliśmy specjalistę.
- Tego rodzaju przedsięwzięcie obejmujące wyłącznie ułożenie warstw bitumicznych i chodników to koszt od ok. 800 tys. do 1 mln zł - wylicza kosztorysant ze znanej na Pomorzu firmy budowlanej, który chciał pozostać anonimowy, bo jego firma startuje w miejskich przetargach.
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Długośc: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (361) ponad 10 zablokowanych
-
2011-10-25 10:33
Boże! Widzisz to i nie grzmisz!!! To są pieniądze Gdańszczan.
- 12 0
-
2011-10-25 10:36
co za porąby...
szkoda slow
- 5 0
-
2011-10-25 10:39
"- Tego rodzaju przedsięwzięcie obejmujące wyłącznie ułożenie warstw bitumicznych i chodników to koszt od ok. 800 tys. do 1 mln zł - wylicza kosztorysant ze znanej na Pomorzu firmy budowlanej, który chciał pozostać anonimowy, bo jego firma startuje w miejskich przetargach." Wszystko ładnie, pięknie tylko jedne małe ale. Otóż Pan Maciej Naskręt mógł zadać sobie odrobinę trudu i dowiedzieć się u źródła (ZDiZ) i ile naprawdę kosztowało wykonanie tego odcinka a nie jest to przecież żadna tajemnica. Za ułożenie warstw bitumicznych na tym zakresie (270 mb), faktycznie od początku zakładanym jako tymczasowy, oraz wybudowanie chodnika zapłacono 220 tys. brutto.Cytowany Pan kosztorysant ostro przecenił, gdyż prawdopodobnie nie wiedział dokładnie jaką konstrukcję nawierzchni (ilość i grubość warstw oraz rodzaj materiału) jezdni i chodników zaprojektowano a także nie znał cen jednostkowych z oferty MTM-u i w związku z tym szacował chyba w oparciu o średnie ceny rynkowe, które z kolei w rzeczywistości maja się nijak do cen proponwanych przez wykonawców w przetargach. To tyle gwoli wyjaśnienia co oczywiście w żaden sposób nie tłumaczy absurdalności całej tej sytuacji.
- 2 1
-
2011-10-25 10:40
najlepiej co tydzień budować i rozbierać drogę, bo przecież faktura i tak będzie zapłacona
- 2 0
-
2011-10-25 10:44
jaka władza taka gospodarka
dziki kraj głoopich ludzi
- 1 0
-
2011-10-25 10:46
to jest Miś na miarę ich możliwości
przecież rządzenie polega na dorabianiu się, a nie podejmowaniu racjonalnych względem interesów społeczeństwa decyzji.
- 6 0
-
2011-10-25 10:50
A na fontannę w Brzeźnie
Zdiz-owi zabrakło pieniędzy. Teraz rozumiem dlaczego!
- 3 0
-
2011-10-25 10:56
jasne, kasy mamy w pip, nikt z urzędasów za to nie beknie
nic tylko pracować w państwowym pionie ! tu dalej za nic się nie odpowiada, jak za komuny!! CHAOS, a co! mieszkańcy nic nie powiedzą, bedą stać w korkach bo debile działają sobie jak chcą, a to zrywanie nowych jezdni, a to domalowywanie buspasów albo organizacja skrzyżowań rownorzędnych! kto im na takie decyzje dał zezwolenie???
- 7 0
-
2011-10-25 11:14
$
ktos powinien isc siedziec za niegospodarnosc
- 7 0
-
2011-10-25 11:17
Adamowicz,Bojanowski,Tryski i GIK....sciema i ukladziki.... (1)
- 5 0
-
2011-10-25 11:52
Co chcesz od Ryszarda "Najlepszego inżyniera pod słońcem" Trykosko?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.