- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (457 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (50 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (195 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (281 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (172 opinie)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (67 opinii)
Michał Tusk zatrudniony w ZTM Gdańsk
Michał Tusk, syn byłego premiera i przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska, został zatrudniony w Zarządzie Transportu Miejskiego w Gdańsku. Komunikacją publiczną zajmuje się od 15 lat, najpierw jako dziennikarz, a potem właściciel firmy transportowej. Jako główny specjalista ds. inwestycji będzie zarabiał między 3,2 tys. a 4 tys. zł brutto.
Czytaj też: Gdańsk powołał pełnomocnika ds. kolejowych
Wynagrodzenie zasadnicze na tym stanowisku to przedział 3200-4000 zł brutto.
W zależności od posiadanego doświadczenia i kompetencji, na tym stanowisku przysługuje też dodatek funkcyjny do 1120 zł brutto oraz dodatek stażowy - do 20 proc. wynagrodzenia zasadniczego. Oraz dodatkowe wynagrodzenie roczne, czyli tzw. "trzynastka".
![Michał Tusk zastępcą dyrektora w urzędzie marszałkowskim](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3784/150x100/3784776__c_141_38_4233_2963__kr.webp)
Jak ustaliliśmy, Michał Tusk ma m.in. przyspieszyć tematy związane z powstaniem nowych buspasów w Gdańsku i nadaniem priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach, szczególnie na dopiero planowanych inwestycjach. Jak informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, ma też pracować nad tym, żeby nowe inwestycje - m.in. trasa GP-W (Nowa Politechniczna) , Nowa Świętokrzyska, Nowa Wałowa czy Nowa Abrahama, czy linia łącząca ul. Marynarki Polskiej z al. Hallera, były nastawione przede wszystkim na ruch komunikacji zbiorowej.
Michał Tusk: uznałem, że warto spróbować
- Ogłoszenie pojawiło się na stronach ZTM na początku marca. Temat komunikacji publicznej jest mi bliski od lat, zajmowałem się nim regularnie jako dziennikarz od 2005 roku, a od 5 lat już zawodowo, w ramach stworzonej przeze mnie od zera firmy - przewoźnika na linii Bydgoszcz - Gdańsk. Zdarza mi się komentować - nierzadko krytycznie - w internecie różnego rodzaju rozwiązania i procesy w gdańskiej komunikacji. Uznałem, że jeśli jest okazja, to warto spróbować zaangażować się w pracę dla rozwoju transportu miejskiego od wewnątrz - mówi nam Michał Tusk.
I dodaje, że termin rozpoczęcia pracy jest uzależniony od kwestii organizacyjnych - badań lekarskich, szkoleń BHP.
- Ale pewnie nową pracę zacznę w kwietniu - wskazuje.
Był dziennikarzem i pracownikiem lotniska
Michał Tusk przez siedem lat był dziennikarzem "Gazety Wyborczej Trójmiasto" specjalizującym się w tematach komunikacyjnych i inwestycyjnych.
W 2012 r. odszedł z redakcji i został pracownikiem Portu Lotniczego w Gdańsku. Był tam specjalistą do spraw analiz ekonomicznych i marketingu. Zajmował się czynnikami wpływającymi na wzrost ruchu pasażerskiego.
W pewnym momencie związał się z firmą lotniczą OLT Express, powiązaną z firmą Amber Gold. Był oskarżany przez prawicowych polityków o przekazywanie poufnych danych z lotniska Marcinowi P., twórcy piramidy finansowej. Z tego powodu był później przesłuchiwany przez sejmową komisję śledczą i przez łódzką prokuraturę w charakterze świadka. Śledztwo zostało umorzone w 2018 r. z powodu braku znamion przestępstwa.
Wszystko o aferze Amber Gold
Po odejściu z pracy na lotnisku w Gdańsku założył własną firmę transportową GDN Express. Dowozi ona busami pasażerów z Bydgoszczy na lotnisko w Gdańsku.
Miejsca
Opinie (1442) ponad 100 zablokowanych
-
2021-03-30 12:10
Oj
A nie lepiej byłoby jak Pan Horala pustego pola pilnować za więcej
- 7 14
-
2021-03-30 12:11
Mam wielu znajomych co dostali wakaty w urzedzie w Gdańsku tylko dzieki znajomosciom politycznym. (1)
To praktycznie praca marzeń .Niby niska płaca ale dzięki premiom i dodatkom przywilejom 2 razy więcej. Niewiele trzeba robić ,żadnej odpowiedzialności nie ponosisz . Tylko ryzykowana musisz wazelinę utrzymywać na odpowiednim poziomie bo w końcu jesteś zatrudniony dzięki znajomości.
- 26 4
-
2021-03-30 21:06
Pracowałem w urzędzie miejskim tylko
w innej części Trójmiasta. Od pierwszego dnia pracy też leciały pytania od kogo jestem. Trochę się śmiałem z tego ale wychodziło to potem człowiek czekał latami na awans młodszy referent, referent, podinspektor, inspektor itp. Lipne podwyżki. A tu gość z ulicy pach... główny specjalista. Rozumiem jak to może frustrować i demotywowac tym bardziej, że bądźmy szczery w inwestycjach potrzebny byłby prawnik a pan Michał po socjologii...hmm..
- 3 0
-
2021-03-30 12:11
Takie konkursy mają to do siebie, że od początku wiadomo kto wygra (1)
- 25 4
-
2021-03-31 08:47
Słusznie , wygrywają przygotowani
- 1 1
-
2021-03-30 12:14
Mało lotów z Gdańska, busy z Bydgoszczy są nierentowne.
Musi chłopak przeczekać trudny okres na ciepłej posadce w ZTM.
Posada nie jest jakaś intratna więc nie doszukiwałbym się niewiadomo jakiej korupcji.
Wiadomo, że jakieś dobre słowo mogło wpłynąć na wybór ale "Józef Bąk" ma też doświadczenie w branży.- 8 4
-
2021-03-30 12:15
Uuuu tylko patrzeć jak niemiecka firma przejmie całkowicie ZTM. (3)
Stary Tusk dostanie za to premię od Merkelowej.
- 21 10
-
2021-03-30 12:15
Leczymy się...
- 1 3
-
2021-03-30 12:20
Chłopino, idź do szkół się uczyć a nie wypisywać brednie
Obszar WMG, zgodnie z Traktatem Wersalskim jest a w zasadzie powinien być na dziś administrowany przez Niemcy. Ani decyzje w Jałcie ani w Poczdamie nie zmieniły statusu tego obszaru. To, że rząd Polski w tamtych latach uznał, że "przyłączy sobie Gdańsk do Pomorza" jest niestety z punktu widzenia prawa zwykłym chciejstwem, niezgodnym z literą prawa międzynarodowego, którego jesteśmy nomen omen sygnatariuszem. Prawo to stanowi, że tylko następny traktat uczestników pierwotnego Traktatu Wersalskiego w osobach prawnie zstępnych, które reprezentowane są obecnie w ONZ, jako że ta organizacja jest prawnym następcą Ententy, mogą zmienić nowym traktatem dotychczasowe uregulowania Traktatu Wersalskiego. Na to wszystko nakłada się poważny problem jaki powstał obecnie z prawnym administratorem WMG, polegający na tym, że obszar ten miał być administrowany do 1995 roku przez Polskę a po tej dacie administracja miała być przekazana do Niemiec. Jak jest każdy widzi, więc pierwej się zastanówcie nad prawnymi aspektami kwestii WMG a potem zajmujcie stanowisko w postaci napisanych postów. Dura Lex Sed Lex, czyli twarde prawo jest prawem, zwłaszcza międzynarodowe. I tak dla otrzeźwienia gdyby nie prawo międzynarodowe wręcz natychmiast by się skończyły wasze wyjazdy po za granice Polski !!!. I żeby dodać pikanterii tej sprawie, to proszę się zwrócić do historyków, którzy w 2021 roku w Muzeum Historycznym Gdańska wygłaszali odczyty na ten temat z wnioskiem, który jest zbieżny z moimi historycznymi dociekaniami. Miłego czytania.
- 0 5
-
2021-03-30 12:35
Tylko patrzeć, jak na koncie przybędzie Ci rubelków... Jasiu, coś na złudę się połasił.
- 1 0
-
2021-03-30 12:15
No to za rok już Sebastiana zastąpi, jak Seba zwalił już nie żyjącego Jurka Dobaczewskiego.
Smutne historia koleśtwa.
- 10 3
-
2021-03-30 12:15
Hm
Czy to takie ważne
- 1 0
-
2021-03-30 12:16
)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) komedia ! (1)
4000 zł +20000 premii + 4 etaty równoległe po 4000 i jak się postara to zostanie prezesem.
co słabo ???????- 14 7
-
2021-03-31 08:48
doba ma 24 godziny jakbyś nie wiedział , to nie Don O bajtek
- 2 1
-
2021-03-30 12:19
Brutto
I próbujecie wmówić samym sobie i nam , że za te drobne jak dla tak wybitnego specjalisty będzie pracował ciężko ? Na pewno z tej pasji zamknie swoją firmę i będzie za te grosze zajmował się komunikacją miejską , może zrzeknie się uposażenia , kto wie może wyrasta nam nowy filantrop i za jakis czas noblista .
Drodzy Państwo bokiem , bokiem .
Pozdrawiam- 14 1
-
2021-03-30 12:20
Jak to jedyny, a moja oferta to co, do kosza (2)
- 9 2
-
2021-03-30 12:22
Spróbuj w kiosku...
- 1 0
-
2021-03-30 12:33
A gdzie napisano, że jedyny? Przegrałeś, kolego, to nie koniec świata, próbuj dalej.
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.