- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (430 opinii)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (125 opinii)
- 3 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (270 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Miedziana ściana lśni przy stacji w Sopocie
Okładzina sopockiego dworca od strony torów
Wszystkie budynki kompleksu, który powstaje w miejsce dawnego dworca w Sopocie, nabrały już ostatecznego kształtu. Elewacja okładana jest miedzią, gdzieniegdzie pojawi się ażurowa, perforowana "firanka".
Trwają uzgodnienia dotyczące małej architektury, która pojawi się na terenie obiektów, projektowanych skwerów i placów.
W ciągu kilku najbliższych tygodni, rozpoczną się prace przy szczegółowym odtworzeniu zabytkowego budynku bagażowni wchodzącego w skład zespołu dawnego Dworca Kolejowego w Sopocie.
Kolejnym etapem realizacji inwestycji będzie zmiana układu komunikacyjnego w tym rejonie, a co za tym idzie wymiana wszystkich sieci, przyłącza ciepłowniczego i budowa dwóch rond, na styku ul. Kościuszki z Placem Konstytucji oraz Kościuszki z ul. Chopina.
Po wyjściu z dworca od razu znajdziemy się na miejskim placu, przez który będzie można przejść bezpośrednio na ul. Bohaterów Monte Cassino. Sam plac ma być udekorowany małą architekturą i zielenią miejską. Ta część placu, która znajdzie się przy wyjściach z tunelu na perony, ma zostać zadaszona.
Pod placem znajdzie się podziemny parking na 250 samochodów, natomiast parking naziemny pojawi się przy ul. Kolejowej.
Czytaj więcej o przebudowie sopockiego dworca
Koszt inwestycji, prowadzonej w formule partnerstwa publiczno-prywatnego między Sopotem, PKP i firmą Bałtycka Grupa Inwestycyjna, zamknąć ma się w kwocie ok. 100 mln zł. Pieniądze wykłada BGI. Poza wkładem własnym, posiłkuje się ona kredytami - m.in. 42 mln zł z unijnego funduszu Jessica. To pierwszy tego typu kredyt przyznany w całej Unii - jest on bardzo korzystnie oprocentowany (ok. 2 proc. w skali roku). Firma spłacać go będzie przez 15 lat.
W przyszłości do obowiązków BGI będzie również należało utrzymanie i zarządzanie całym kompleksem przez czas określony w umowie. Wyjątek - rzecz jasna poza samym budynkiem dworca, który użytkować będzie kolej - stanowić będzie miejska mediateka, która znajdzie się na piętrze jednego z budynków usługowych.
Materiał archiwalny
Zobacz przebudowę dworca w Sopocie z perspektywy żurawia budowlanego. Ujęcia wykonano jesienią 2013 r.
Opinie (262) 2 zablokowane
-
2015-02-11 08:54
No proszę, to teraz również Sopot dorobił się swojego LOT-u.
Nie możecie być gorsi :)
- 11 5
-
2015-02-11 08:59
za pół roku (1)
miedź sie utleni i będzie zielona :D
- 9 0
-
2015-02-11 09:02
Albo wywiozą ją krokodyle do skupu złomu :)
- 2 0
-
2015-02-11 09:04
Miedziowiec zacumował w sopockim porcie? (1)
Przecież najbliższy port rudowy jest w Gdańsku!
- 12 4
-
2015-02-11 22:39
w Spocie nie ma portu
to co nazywane jest marina to przystań dla motorówek
- 2 0
-
2015-02-11 09:10
hmmmm
miedż... nooo....Sopot bogaty, tylko dla mieszkańców jak zwykle zabrakło pieniędzy :( po kiego grzyba taki drogi materiał, tańszych nie było?! Ot rozrzutność gospodarzy
- 7 4
-
2015-02-11 09:10
Stolem będzie mniał gdzie usiąść w drodze z Gdańska do Gdyni :)
- 5 0
-
2015-02-11 09:11
Coś okropnego (1)
Tak okropne jak centrum Solidarności
- 17 8
-
2015-02-11 09:13
ta sama matryca z ArchiCada...... copy....paste... copy...paste
- 2 5
-
2015-02-11 09:47
Kto nie ma miedzi ten w domu siedzi.
- 4 1
-
2015-02-11 10:29
abc
W czasie burzy to piorun lubi metal.
- 6 3
-
2015-02-11 10:41
Sopot jak Jerozolima.
Ma swoją ścianę płaczu.
Ciekawe, czy Sopocianie będą się przed nią kiwali?- 10 7
-
2015-02-11 11:20
dworzec w Sopocie (1)
Nie pasuje do architektury Sopotu
- 18 7
-
2015-02-13 15:39
To nie dworzec! To centrum handlowe z kasą biletową!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.