• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chełmu mniej odczują utratę ważnego połączenia autobusowego

szym
13 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (223)
Linia 118 zostanie zlikwidowana. Częściej będzie można skorzystać z linii 108. Linia 118 zostanie zlikwidowana. Częściej będzie można skorzystać z linii 108.

Likwidacji linii 118 uniknąć się nie da, ale trasa autobusu 108 ma zostać wydłużona aż do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka. Takie zapewnienie paść miało podczas spotkania przedstawicieli ZTM w Gdańsku z mieszkańcami.



Czy rozwiązanie, o którym mówi radna, poprawi sytuację na Chełmie?

Przypomnijmy: po tym, jak władze Gdańska ogłosiły, że 4 marca nastąpi uruchomienie trasy tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zapowiedziano także likwidację linii autobusowej 118.

Każdego dnia korzystają z niej setki osób. Trasa autobusu prowadzi obecnie od pętli Ujeścisko, przez Stary Chełm, bezpośrednio do centrum Gdańska.

Ta zapowiedź wywołała największe emocje i prawdziwą burzę w komentarzach niezadowolonych z tego faktu mieszkańców. Mimo to, najprawdopodobniej likwidacji "118" uniknąć się nie uda. Przedstawiciele ZTM zapowiadali, że część jej pasażerów przejmie "rozbudowana" linia 108.



To dobra wiadomość dla mieszkańców dzielnicy, która wciąż się rozbudowuje, a w ofertach nadal pojawiają się nowe nieruchomości do zakupu:



Mieszkańcy Chełmu zyskają na linii 108



- W związku z licznymi prośbami mieszkańców i Rady Dzielnicy Chełm o zapewnienie dojazdu z rejonów ul. Wilanowskiej do Szkoły Podstawowej nr 47 i z likwidacją linii 118 w tamtym rejonie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku prawdopodobnie da radę wydłużyć część kursów 108 aż do pętli Łostowice-Świętokrzyska. To dobre wieści dla mieszkańców. Takie padło zapewnienie podczas ostatniego spotkania przedstawicieli ZTM z mieszkańcami na Ujeścisku-Łostowicach - poinformowała radna Gdańska, Kamila Błaszczyk.
Władze ZTM z kolei tłumaczyły wcześniej, że po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej "Nowa Warszawska" zadania przewozowe linii 118 przejmą tramwaje. Według wstępnych planów dla pasażerów dojeżdżających z Ujeściska i Lawendowego Wzgórza zostaną uruchomione tramwaje linii 2 w pełnym zakresie oraz w dni powszednie dodatkowo 4 i 11.

Jak kursują autobusy i tramwaje? Rozkłady



Tramwaje zamiast linii 118. Mieszkańcy są "na nie"



Dla tych pasażerów połączenie z Centrum w godzinach szczytu będzie co ok. 5 minut kontra jedynie co 20 minut na dzisiejszej linii 118.

Natomiast podstawową obsługę Zaroślaka i Chełm Witosa (w tym Worcella i Cienistą w obu kierunkach) przejmie linia 108, której rozkład jazdy zostanie wzbogacony o dodatkowe kursy we wszystkie dni tygodnia. Linia 108 będzie także częściej jeździć.

10:52 28 LUTEGO 23

Likwidacja linii 118 (38 opinii)

Likwidacja linii 118 to jest jakas porażka czy nasze władze mają choć odrobinę rozumu ? Jak można pozostawić mieszkańców starego Chełmu i Zaroślaka z jednym autobusem linii 108 kursującego w godzinach szczytu co 40 minut śmiech na sali , i nie biorąc pod uwagę młodzieży i dzieci dojeżdżających do szkół na Chelm tak się właśnie dba w Gdańsku o mieszkańców
Likwidacja linii 118 to jest jakas porażka czy nasze władze mają choć odrobinę rozumu ? Jak można pozostawić mieszkańców starego Chełmu i Zaroślaka z jednym autobusem linii 108 kursującego w godzinach szczytu co 40 minut śmiech na sali , i nie biorąc pod uwagę młodzieży i dzieci dojeżdżających do szkół na Chelm tak się właśnie dba w Gdańsku o mieszkańców Zobacz więcej
szym

Inwestycje

NaSwoim

NaSwoim

Domesta Sp. z o.o.

Gdańsk Chełm, ul. Ptasia Mapa

42.8 do 69.5 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja
Via Flora

Via Flora

Develia S.A.

Gdańsk Chełm, ul. Ptasia Mapa

32 do 96 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja

Miejsca

Opinie (223) 3 zablokowane

  • To komunikacja w Gdańsku jest dla turystów?

    A co z nami?

    • 35 1

  • 118 (7)

    Wystarczy trochę pomyśleć aby 118 była cały czas. Ciekaw jestem jak mają jezdzic mieszkańcy Worcella czy Wilanowskiej jak zabiorą autobus. Jak mam iść z buta taki kawał to wolę jechać autem. Tak samo będzie z 108 zabiorą z Chałubińskiego i Cieszyńskiego żeby dać na inną trasę. Ale co się dziwić jak tam wszyscy są przyspawani do stołków i nie myślą. Z Chełmu zabiorą jeszcze 3 i potem wyskoczy dyrektor ZTM, że poprawiają komunikację. Tylko że u nich tak samo jak w Gdyni, poprawa komunikacji polega na likwidacji linii i podwyżkach biletów. Ale niestety na tym trzeba się znać, a nie zatrudniać znajomków

    • 58 4

    • (3)

      Cokolwiek zrohia to będzie Wam źle. Najlepiej dodać trzy nowe linie tramwajowe bo przecież 2 i 4 muszą zostać na Lostowicach a 3 na Witosa bo tlok będzie i zostawić autobusy. Prawda?

      • 0 19

      • (1)

        urzędniczy troll w akcji -pracujesz od 8.00 ?

        • 14 1

        • ja pracuje od 6-ej i już teraz dojeżdżam do pracy średnio 45 minut z Jeleniogórskiej do Sucharskiego. Pierw 118 potem 8 lub 9. A po zmianie trasy 118 zawsze pierwszy kurs się spóźnia o 3-4 minuty i przy locie mi wszystko ucieka

          • 3 1

      • Wystarczyłoby dać nową linię 11 na nową trasę, a 2, 3, 4 i 118 zostawić w spokoju

        Chyba po to jest nowa trasa żeby rozwijać komunikację a nie zabierać innym, a sumarycznie dalej jeździ tyle samo lub nawet mniej

        • 16 0

    • (1)

      I należy jeszcze dodać że ci co siedzą na przystankach w kamizelkach i liczą pasażerów to ludzie podstawieni przez zarząd tejże firmy i specjalnie zaniżają liczby pasażerów ! Mój kolega tak tam dorabiał przez wakacje 2 lata temu i jakiś prowadzący te badania kazał średnio obcinać wyniki o 30 %. Taki tekst padł na wstępnym szkoleniu...

      • 7 0

      • Albo zamiast liczyć to gadają ze sobą lub śpią.

        • 2 0

    • Tramwaj macie

      • 0 0

  • Tok myślenia urzędników "od komunikacji miejskiej" w Gdańsku (5)

    Urzędnicy: Likwidujemy linię 118 bo się dubluje z trasą tramwaju!
    Mieszkańcy: Nie likwidujcie linii 118, jej trasa w większości nie dubluje się z tramwajem!
    Urzędnicy: Musimy zlikwidować 118, ale wydłużymy wam niektóre kursy linii 108, która teraz będzie jechać wzdłuż tramwaju

    • 122 8

    • Bo Wam zawsze źle?

      • 1 34

    • ile można (2)

      Powiedz w jakiej większości ci się nie dubluje. Problem jest taki, że ludzie nie lubią przesiadek, ale w miarę rozwoju miasta nie da się tego zapewnić, bo miasto ma ograniczone zasoby w centrum i ludzie muszą do przesiadek przywyknąć i wręcz je wykorzystywać. Linie bezpośrednie są bardzo kosztowne i miasto nie ma tylu kierowców, aby je zapewniać.

      • 1 14

      • meduzo umysłowa ty jestes przykładem takiego POkemona który kazdą głupote sam sobie wytłumaczy kazde szkodliwe działania

        wiec Fleming niema problemu by zatrudnic wiecej kierowców wystarczy im wiecej placic .ale premie sa tylko z naszej kasy dla siebie kolesiów POlitycznych i urzednikówna to poszło 8 mln!!
        Komunikacja w Gdańsku jest najgorsza w Polsce a władze Gdańska maja miliardy które marnuja na swoje kaprysy jak Fala czy Mevo ,A najgorszym rozwiazaniem komunikacyjnycm jest przestarzały tramwaj nieydolny nieudolny i awaryjny a jednoczesnie kosztujacy 10razy wiecej niz autobus i martnujacy najwiecej miejsca w miescie.

        • 8 0

      • Nie ma tylu kierowców bo co roku coraz mniej pieniędzy na etaty przeznaczają.
        Świadomie likwidują linię małymi kroczkami kierowcy mają dość wyzysku. Przychodzimy do pracy już na 11-12 godzin pomiędzy następnym dniem pracy robią nam coraz częściej tylko 11 godzin przerwy. Kto i ile czasu tak wytrzyma?
        Podwyżkę nazywają podniesienie o inflację 3.30 brutto. Obecna stawka 24.50 brutto.
        Ukraińcy na halach mają po 25 zł brutto plus dodatki.

        • 4 0

    • Tok myślenia jest w ogóle dziwny

      Miasto stara się dobić lokalny biznes, mieszkańców ...i zrobić miasto tylko dla turystów.
      Przykłady:
      1. Strefa Płatnego Parkowania - Zgodnie z tłumaczeniem miasta takie rozwiązanie ma zwiększać rotację na parkingach. Więc popatrzmy na skutki:
      - Większe korki - większa rotacja = więcej pojazdów => większe korki
      - Wymieranie działalności usługowej = więcej pojazdów wcale nie oznacza więcej ludzi. Ludzie starają się załatwiąć tylko sprawy które muszą w SPP i brak spontanicznych decyzji na temat na przykład zostania w jakiejś kawiarni
      2. Wysokie ceny biletów - Skoro dowóz uberem/glovo zaczyna kosztować podobną stawkę co dojazd KM to w naturalny sposób powoduje, że ludzie nie pojadą sobie tramwajem do restauracji tylko zamówią glovo/ Nie każda restauracja korzysta z tego typu rozwiązań i też glovo jak i ubereats często manipulują algorytmem wycinając część restauracji.

      Oba działania są typowo przykładami anty miejskimi.. niszczącymi relację miedzy miastem a mieszkańcami.. a zarazem są one korzystne (SPP) albo obojętne dla turystów..

      • 6 0

  • Likwidacja linii

    Powtórka z rozrywki, przypomina się od razu likwidacja linii 142 z Wrzeszcz PKP do Gdańska Głównego, też tłumaczyli, że po uruchomieniu tramwaju linia nie będzie potrzebna bo tramwaj przejmie pasażerów. Tak samo wydłużyli linię 184 żeby przejąć pasażerów zlikwidowanej 183 i 142 i co? Trzeba się przesiadać albo jechać prawie godzinę bo linia 184 objeżdża pół Moreny :/

    • 37 1

  • Sa autobusy,sa tramwaje,nowe,stare

    Ale jak chce gdzieś dojechac to donikąd bezpośredniego połączenia nie mam
    Wciąż przesiadki
    Uciążliwość okropna
    Rzadko coś punktualnie jedzie i aby zdążyć się przesiąść, nie ma szans. A potem czekaj na kolejny kurs

    • 40 1

  • I znowu głupota zwycięża , bo likwidacja linii 118 to bzdura.

    • 42 3

  • A gdzie obsługa pętli Chełm Więckowskiego?

    • 26 2

  • Petycja (1)

    Czy można podpisać gdzieś jakaś petycje przeciwko likwidacji 118?

    • 43 3

    • zawsze możesz założyć własną tak jak o linie 13

      • 2 0

  • Śmiech na sali...

    Przez ZTM jedynce co to można dostać depresji. Tak źle to chyba nigdy nie było. Nikt tam nie myśli, takie mam wrażenie. Już widzę jak na tych długich światłach na kazdym skrzyżowaniu co 2 min przejdzie tramwaj. No śmiechu warte... Autobus 118 powinien zostać. Dla starszych ludzi, dzieci. Z takim tokiem myślenia to w ogóle zrezygnujmy ze wszystkich autobusów w Gdańsku bo przecież są tramwaje. Co z tego że trzeba iść 1 km pod górę żeby do takiego przystanku dojść. Ale w zamian za to co 2 min będzie jeździł... No błogosławieństwo, nie wiem jak dziękować o dobry zarządzie ZTM.... Miało być tanio szybciej i lepiej. Jest coraz gorzej. Trójmiasto Radomiem Pomorza... przez was jesteśmy pośmiewiskiem całej Polski... Inaczej się tego nie da nazwać...

    • 63 4

  • Zlikwidować 108 (5)

    Proste rozwiązanie: zlikwidować 108 a zostawić 118

    • 39 13

    • (1)

      Na 118 jezdza autobusy przegubowe, a tych brakuje

      • 0 1

      • nie brakuje...dowiedz się

        • 1 0

    • Całkowicie się z tym zgadzam

      To jest o wiele lepsze rozwiązanie - mieszkańcy Biegańskiego czy Chałubińskiego dojdą na przystanek tramwajowy albo na Sikorskiego albo Armii Krajowej. Mogą wracając z Gdańska wysiąść na Wronki.

      Likwidując 118 urzędnicy powodują odcięcie możliwości powrotu autobusem dla mieszkańców końca Worcella, Grabowskiego, Jabłońskiego i Zamiejskiej. Ci mieszkańcy mogą wysiąść przy Wronki i iść nawet i 2km do domu.. z Tramwaju mają podobnie.. i**otyzm! Zwłaszcza, że sporo starszych osób w tych rejonach mieszka.

      • 7 0

    • Nie, nie proste. Do pętli Więckowskiego dojeżdża tylko 108 (1)

      Przy pętli jest wiele bloków a i buduje się kolejne osiedle

      • 0 0

      • Bzdura

        Przez 8 lat mieszkałem na przeciwko pętli Więckowskiego. Pomimo że często korzystałem ze 108 by zjechać na Toruńską lub do Gdańska Głównego to jednak ta linia w obecnej formie nie ma sensu.

        Jeździłem nią, bo autobus był zawsze pusty, mogłem spokojnie zająć miejsce siedzące i zanurzyć się w lekturze.

        Z tej pętli masz 8min piechotą na przystanek Cieszyńskiego (autobusy i tramwaje), więc okoliczne bloki nie będą odcięte od komunikacji.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane