• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Chełmu mniej odczują utratę ważnego połączenia autobusowego

szym
13 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (223)
Linia 118 zostanie zlikwidowana. Częściej będzie można skorzystać z linii 108. Linia 118 zostanie zlikwidowana. Częściej będzie można skorzystać z linii 108.

Likwidacji linii 118 uniknąć się nie da, ale trasa autobusu 108 ma zostać wydłużona aż do pętli Łostowice-ŚwiętokrzyskaMapka. Takie zapewnienie paść miało podczas spotkania przedstawicieli ZTM w Gdańsku z mieszkańcami.



Czy rozwiązanie, o którym mówi radna, poprawi sytuację na Chełmie?

Przypomnijmy: po tym, jak władze Gdańska ogłosiły, że 4 marca nastąpi uruchomienie trasy tramwajowej Nowa Warszawska, która połączy al. HavlaMapkapętlą UjeściskoMapka, zapowiedziano także likwidację linii autobusowej 118.

Każdego dnia korzystają z niej setki osób. Trasa autobusu prowadzi obecnie od pętli Ujeścisko, przez Stary Chełm, bezpośrednio do centrum Gdańska.

Ta zapowiedź wywołała największe emocje i prawdziwą burzę w komentarzach niezadowolonych z tego faktu mieszkańców. Mimo to, najprawdopodobniej likwidacji "118" uniknąć się nie uda. Przedstawiciele ZTM zapowiadali, że część jej pasażerów przejmie "rozbudowana" linia 108.



To dobra wiadomość dla mieszkańców dzielnicy, która wciąż się rozbudowuje, a w ofertach nadal pojawiają się nowe nieruchomości do zakupu:



Mieszkańcy Chełmu zyskają na linii 108



- W związku z licznymi prośbami mieszkańców i Rady Dzielnicy Chełm o zapewnienie dojazdu z rejonów ul. Wilanowskiej do Szkoły Podstawowej nr 47 i z likwidacją linii 118 w tamtym rejonie Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku prawdopodobnie da radę wydłużyć część kursów 108 aż do pętli Łostowice-Świętokrzyska. To dobre wieści dla mieszkańców. Takie padło zapewnienie podczas ostatniego spotkania przedstawicieli ZTM z mieszkańcami na Ujeścisku-Łostowicach - poinformowała radna Gdańska, Kamila Błaszczyk.
Władze ZTM z kolei tłumaczyły wcześniej, że po uruchomieniu nowej trasy tramwajowej "Nowa Warszawska" zadania przewozowe linii 118 przejmą tramwaje. Według wstępnych planów dla pasażerów dojeżdżających z Ujeściska i Lawendowego Wzgórza zostaną uruchomione tramwaje linii 2 w pełnym zakresie oraz w dni powszednie dodatkowo 4 i 11.

Jak kursują autobusy i tramwaje? Rozkłady



Tramwaje zamiast linii 118. Mieszkańcy są "na nie"



Dla tych pasażerów połączenie z Centrum w godzinach szczytu będzie co ok. 5 minut kontra jedynie co 20 minut na dzisiejszej linii 118.

Natomiast podstawową obsługę Zaroślaka i Chełm Witosa (w tym Worcella i Cienistą w obu kierunkach) przejmie linia 108, której rozkład jazdy zostanie wzbogacony o dodatkowe kursy we wszystkie dni tygodnia. Linia 108 będzie także częściej jeździć.

10:52 28 LUTEGO 23

Likwidacja linii 118 (38 opinii)

Likwidacja linii 118 to jest jakas porażka czy nasze władze mają choć odrobinę rozumu ? Jak można pozostawić mieszkańców starego Chełmu i Zaroślaka z jednym autobusem linii 108 kursującego w godzinach szczytu co 40 minut śmiech na sali , i nie biorąc pod uwagę młodzieży i dzieci dojeżdżających do szkół na Chelm tak się właśnie dba w Gdańsku o mieszkańców
Likwidacja linii 118 to jest jakas porażka czy nasze władze mają choć odrobinę rozumu ? Jak można pozostawić mieszkańców starego Chełmu i Zaroślaka z jednym autobusem linii 108 kursującego w godzinach szczytu co 40 minut śmiech na sali , i nie biorąc pod uwagę młodzieży i dzieci dojeżdżających do szkół na Chelm tak się właśnie dba w Gdańsku o mieszkańców Zobacz więcej
szym

Inwestycje

NaSwoim

NaSwoim

Domesta Sp. z o.o.

Gdańsk Chełm, ul. Ptasia Mapa

42.8 do 69.5 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja
Via Flora

Via Flora

Develia S.A.

Gdańsk Chełm, ul. Ptasia Mapa

32 do 96 m2
Powierzchnia
w budowie
Realizacja

Miejsca

Opinie (223) 3 zablokowane

  • 108 jedzie obecnie do Więckowskiego, według mapy po nowemu już nie (3)

    Do wiadomości urzędników, linia 108 jedzie na trasie Więckowskiego - centrum. Obecnie ma jechać Wilanowską do Havla i dalej, nie zachaczając o Więckowskiego. To skandal i wykluczenie dużej dzielnicy Gdańska. Co w zamian?

    • 16 0

    • (1)

      Jest tramwaj

      • 0 5

      • Do którego niektórzy będą mieli ok 1-1.5 km

        • 0 0

    • Mapa pokazuje trasę 118

      • 0 0

  • Renoma miliony zlotych zysków autobusy elektryczne mercedesy zakupione 20 mln drożej (2)

    To jak wy chcecie mieć tanie bilety ? Więcej kursów ? Przecież zkm jest rozkradany na potęge miliony złotych idą do znajomych lisickiego to jak ma wystarczyć na dodatkowe połączenia . Dalej głosujcie na dulkiewicz i marudźcie. Pieniądze idą na spółeczki znajomych liska chytruska od lat

    • 16 1

    • akurat najwiecej kosztowały nas tramwajowe czołgi (1)

      • 2 0

      • No i fala...

        • 0 0

  • Co tam 118 ludzie poradzą sobie - ważne że 6 mln zl poszło lekką reką na eletryczne busy

    Wożące powietrze . Niedługo 30 mln zl renoma zarobi za kontrole biletów jak co roku potem jakiś przetarg z serwisem autobusów na 50 mln zł . A mieszkańcy ? Dowalimy im podwyżkę jak co roku ktoś za to musi zapłacić :)

    • 21 1

  • I w to miejsce powinien sprawnie wkroczyć przedstawiciel konkurencyjnego przewoźnika. (2)

    Taka komunikacyjna "grupa wagnera" wychodzi na linie komunikacyjnego frontu na przeciw potrzebom pasażerów organizując konkurencyjne przejazdy na terenie miasta.
    Powiedzmy taki PKS albo Gryf lub Albatros, dlaczego nie?
    Przecież w świecie biznesu konkurencja jest czymś naturalnym.
    W świecie przewozów autobusowych występują konkurencyjne firmy rywalizujące z powodzeniem z PKS, takie jak np. FlixBus czy Arriva, na kolei jest podobnie, tu również z PKP konkuruje Arriva.
    Wśród operatorów pocztowych gdzie wydawać by się mogło, że Poczta Polska posiada monopol, tu także występuje dużo konkurencyjnych dostawców.
    Dlaczego tego nie wdrożyć w komunikacji miejskiej?
    Przecież budynkami w mieście też nie zarządza wyłącznie miasto, bo są tu wspólnoty zarządzane przez licznych zarządców oraz spółdzielnie mieszkaniowe.
    W przypadku transportu miejskiego nie widzę przeszkód by którykolwiek z prywatnych przewoźników objął przewozy autobusowe w mieście, a może nawet i tramwajowe.
    Gdyby te prywatne funkcjonowały lepiej, to można by zastąpić nimi te miejskie przy okazji utrzeć nosa tym mądralom, którzy okupują stołki i twierdzą że czegoś zrobić się nie da.
    Należy zwrócić uwagę, że w prywatnych firmach nie ma rozbudowanej do granic możliwości liczby stanowisk biurowych które generują nie małe koszty utrzymania przedsiębiorstwa, co przekłada się analogicznie na koszty funkcjonowania komunikacji, jak również ceny biletów.
    Przykładem tego są dane opisane w artykule na trójmiasto.pl dotyczące komunikacji sąsiadującej gminy Pruszcz Gdański, do której obsługi ofertę złożyła prywatna firma Albatros na kwotę 2 000 000 zł rocznie, oraz GAiT na kwotę 4 000 000 zł rocznie. Różnica cen jest oszołamiająca przy tej samej liczbie kursów, tzw. wozokilometrów. Dlatego warto rozważyć dokonanie zmian a przy okazji odrzucić system typu fala, bo to generuje niepotrzebne koszty.

    • 18 0

    • Chocby dlatego (1)

      Ze tory i trakcja sa miasta i tylko dla gaitu i nikt nie pozwoli aby jakas inna firma tramwajowa jezdzila po Gdańsku

      • 1 0

      • Tak jak tory i trakcja PKP a korzystają z nich inni przewoźnicy.

        Wystarczy pomyśleć nad sposobem rozliczania zużytej energii oraz kosztów eksploatacji torowiska.
        W PKP zaczęto montować liczniki poboru energii w lokomotywach.
        Może i w tramwajach czy trolejbusach zastosować to samo rozwiązanie jako analogię.

        • 0 0

  • (1)

    A co z linią 195 dlaczego nie jeździ przez Chełm.przeciez tyle ludzi starszych chodzi na cmentarz lostowicki

    • 17 0

    • 195 jest do likwidacji. Jezdzi pusty

      • 0 0

  • Nowa Warszawska

    Jakoś nie potrafię doszukać się nowego połączenia bezpośredniego z pętli Łostowice-Świetokrzyska na Ujeścisko. Będzie autobus 120 co godzinę i to tylko??? Zostaje własny samochód , jak zwykle.

    • 17 2

  • Czy nadal nie wiadomo nic. Przez 3 lata ztm obiecywał uruchomienie linii 13 i co?

    Od miesiąca wielką inba, a nadal nie potrafią określić o ile częściej będzie jeździć 108, WTF?

    Znając życie z 40 minut zrobią 30 xd Częściej, no będzie

    • 16 0

  • Po co wam autobus? Będzie rzeźba ze śmieci i nowy mural. Nie wystarczy wam? (1)

    Ktoś tu zdaje się zapomniał, że żyje w Wolnym Mieście!

    • 22 3

    • co za komuch się tu odezwał?

      • 0 2

  • Jeleniogórska, łapówki...

    W zamian za to.na Jeleniogórskiej zrobią nową linię pod dewelopera bo mu się mieszkania nie sprzedają... Zrobili testy i autobusy nie mieszczą się na zakrętach w osiedlowych uliczkach ale na siłę próbują tam wstawić linię... W du.. mają zdanie mieszkańców. Żadnych konsultacji a twierdzą że mieszkańcy chcieli.. W zimę tam samochody nie dają rady jeździć a geniusze autobusy tam chcą wstawić. Posmarował ktoś...

    • 21 0

  • Nie często korzystam z ztm, ale myślę że miasto lubi utrudniać życie. (1)

    Po co budować te linie tramawjowe skoro lepiej sprawdzają się autobusy? Nikt nie jest zadowolony z pętli Emaus. Polikwidowano bezpośrednie połączenia, tramwaj się spozni, to bus już odjedzie. Te linie co zostały są wydłużone przez to czas podróży się wydłuża. Nie mówiąc że tramwaje też wloka się niemilosiernie.

    • 17 0

    • Autobus same zalety ,Tramwaj ma same wady i na dodatek kosztuje 10razy wiecej i oto własnie chodzi jak zawsze władzom miasta

      wszystko ma kosztowac 10 razy wiecej i ma byc maksymalnym utrudniemie dla mieszkanców i udaje im sie to idealnie

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane