• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Część mieszkańców Działek Leśnych nie chce płatnego parkowania

rb
1 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:31 (2 kwietnia 2021)
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska ma być jednokierunkowa i objęta płatnym parkowaniem.
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska

Według planów władz Gdyni płatne parkowanie w drugiej połowie roku ma się pojawić m.in. w przylegającej do centrum dzielnicy Działki Leśne. Mieszkańcy ul. SzczecińskiejMapka protestują i zbierają podpisy przeciwko zmianom. - U nas nie parkuje nikt poza mieszkańcami - mówią. - Decyzję podjęliśmy w oparciu o badania i analizy - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Czy płatne parkowanie powinno być wprowadzane w kolejnych dzielnicach Gdyni?

Aktualizacja, 2 kwietnia: Dzień po publikacji artykułu otrzymaliśmy od grupy mieszkańców Działek Leśnych kolejny wniosek o nie wprowadzanie strefy Płatnego Parkowania w całej dzielnicy.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Dodajmy jednak, że jeszcze 1 kwietnia z redakcją skontaktowali się przedstawiciele rady dzielnicy Działki Leśne, którzy stwierdzili, że grono mieszkańców oczekujących wprowadzenia SPP jest znacznie większe niż tych, którzy takiej strefie są przeciwni.



Przypomnijmy, że w połowie maja ubiegłego roku radni uchwalili nowe Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Od lipca trzeba już wpisywać podczas parkowania numer rejestracyjny, są wyższe mandaty za brak opłat, a abonament mieszkańca otrzymują tylko zameldowani lub płacący podatki w Gdyni.

Radni zgodzili się też, by za parkowanie kierowcy płacili na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana i w Orłowie. Miała też powstać Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania z wyższymi stawkami. Za trzy godziny postoju kierowcy mieli zapłacić ok. 20 zł. Zmiany miały wejść w życie w nowym roku (w Orłowie przed wakacjami). Prezydent Wojciech Szczurek zdecydował jednak, by wstrzymać zmiany.

- Znaczący wzrost zachorowań powodujący wprowadzanie nowych obostrzeń, który może mieć bardzo poważne skutki ekonomiczne, sprawił, że prezydent uznał, iż obciążanie mieszkańców rosnącymi opłatami za usługi świadczone przez miasto byłoby niewskazane - argumentują urzędnicy referatu relacji z mediami UM w Gdyni.

Gdynia odracza rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania



Nie oznacza to jednak, że prace nad wprowadzeniem stref w kolejnych dzielnicach nie trwają. Jest tak m.in. na Działkach Leśnych, ale ich mieszkańcy protestują przeciwko pomysłom władz Gdyni.

Mieszkańcy: tu nie ma biurowców



Ten obszar Działek Leśnych (na niebiesko) będzie objęty Strefą Płatnego Parkowania. Ten obszar Działek Leśnych (na niebiesko) będzie objęty Strefą Płatnego Parkowania.
Przeciwko zmianom protestują mieszkańcy Działek Leśnych. To dzielnica wprawdzie przylegająca do centrum, ale oddzielona od niego torami i ul. Morską. Kłopoty z parkowaniem są tam właściwie tylko przy ul. ŚląskiejMapka, WarszawskiejMapka i okolicach. Płatnym parkowaniem objęta zostanie natomiast cała dzielnica.

- Nawet nasz blok, stojący pod lasem, wokół którego nie ma żadnych biurowców, a do dworca jest 15 minut spaceru, więc nie parkuje pod nim nikt oprócz mieszkańców. Trudno oprzeć się wrażeniu, że wprowadzanie tu strefy płatnego parkowania ma inny cel, niż fiskalny - mówi pan Maciej, mieszkaniec dzielnicy.
Inni mieszkańcy wskazują, że ustanowienie ul. Szczecińskiej jako jednokierunkowej (od strony lasu do ul. Tatrzańskiej) znacznie utrudni dojazd do bloku nr 11Mapka. Kierowcy będą zmuszeni do bardzo ostrego zakrętuMapka, a także jazdy pod stromą górę, zimą nieodśnieżaną w pierwszej kolejności. Poza tym to północny stok, otoczony wysokimi drzewami, więc śnieg i lód utrzymuje się tam nawet wtedy, gdy w większej części miasta są już dawno roztopy.

Władze miasta: parkowanie się "rozlewa", dla mieszkańców zniżki



Po co więc zmiany w kierunku ruchu a także strefa płatnego parkowania w miejscu, gdzie parkują tylko mieszkańcy?

- Decyzja o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. Szczecińskiej została podjęta w oparciu o szczegółowe badania i analizy parkowania oraz warunki ruchu pojazdów. Podczas projektowania organizacji ruchu na tym obszarze ustalono, że wskazane rozwiązanie pozwoli na wyznaczenie większej ilości miejsc postojowych. W celu zbadania możliwości zjazdu prowadzącego do budynku nr 11 przeprowadzono analizę, która wykazała, iż warunek minimalnego promienia dla zjazdu indywidualnego o wielkości 3,0 metra został spełniony. Ponadto jeśli zarządca nieruchomości odpowiednio przygotuje teren wokół dojazdu, to nawet w trudnych warunkach zimowych wjazd będzie możliwy - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Łucyk.
Skąd jednak pomysł na to, by strefa płatnego parkowania objęła całą dzielnicę?

- W drugiej połowie 2021 r. planowane jest wprowadzenie m.in. Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, które będzie się wiązało z wyższymi opłatami za postój. Spodziewamy się, że w tej sytuacji część kierowców, chcących zaparkować w centrum, zacznie poszukiwać bezpłatnych miejsc parkingowych wokół strefy, czyli m.in. na Działkach Leśnych. Już teraz obserwujemy, że sporo kierowców wykorzystuje miejsca postojowe w okolicach ulic: Śląskiej, Warszawskiej, Podolskiej, Wolności czy Pomorskiej. Chcemy zatem uregulować kwestie opłat parkingowych również dzielnic bezpośrednio przylegających do Śródmieścia - tłumaczy wiceprezydent Marek Łucyk.
Dodaje także, że mieszkańcy Działek Leśnych będą mogli liczyć na preferencyjny abonament mieszkańca "M". Abonament na okres od 1 do 5 miesięcy albo na okres 30 dni lub jego wielokrotność do 150 dni wyniesie 20 zł na miesiąc. Z kolei przy zakupie na okres od 6 do 12 miesięcy albo na okres 180, 210, 240, 270, 300, 330 lub 360 dni - koszt miesięczny abonamentu wyniesie 15 złotych.
rb

Miejsca

Opinie (456) ponad 20 zablokowanych

  • "Badania i analizy" Łuczyka

    He he he

    • 16 0

  • Deweloper powinien wyciąć kawałek lasu i postawić osiedle. Nowa droga dojazdowa, parking i miejsce na samochód na pewno się znajdzie.

    • 6 1

  • Tytuł artykułu nie do końca prawdziwy

    Na Pomorskiej bez SPP za chwilę znowu nawet mieszkańcy nie będą gdzie mieli parkować. Wystarczy, że wrócą pracownicy do biurowców na Śląskiej

    • 5 2

  • Nie da się zmienić władzy w Gdyni, ale można płacić PIT w innej gminie (1)

    polecam taką metodę walki z dyktaturą Szczurka

    • 15 2

    • Od kiedy ściągneli kuca co bawił sie juz w fundacje..

      Nie place im ani grosza

      • 2 0

  • Jak Lucyk zostanie prezydentem wyprowadzam sie z Gdyni

    To koleś kolesi od kolesi tzn cwaniak nad cwaniakmi, jak to się mówi Pan prezydent pełna gębą, czekam ,aż wypali w końcu jakiś jego wałek i się go pozbędą, bo inaczej za oddychanie każe płacić , czas na zmiany w tej gminie, bo nas obciążają a swój elektorat powiększają, cały czas coraz więcej etatów w gminie, zdalna praca w większości z nich wygląda tak spanie do 10, kosmetyczka itp więc mamy odpowiedz dlaczego urzędników tak dużo i się dotrudnia, oni ich rodziny to spora ilość osób i spots ilość głosów

    • 17 1

  • Łucyk dobrze wiesz, że problem z parkowaniem wiąże sie tylko i wyłącznie z wybudowanymi biurowcami. (3)

    Tam gdzie powstają biurowce tam zaczynają się problemy z miejscami parkingowymi. Z biegiem czasu pracownicy biurowców zaczynają parkować na przyległych ulicach. Tak jest w Gdyni i w Gdańsku. Tak jakby biurowców nie można było budować w dzielnicach zewnętrznych, np. Wiczlino., Nawet łatwiej tam dojechać. Ale to już inna historia. Także problem generuje miasto zgadzając się na wciskanie w centrum biurowców.

    • 18 4

    • A jakby postawić biurowce 100km za miastem to każda ilość samochodów by się tam zmieściła.

      • 1 1

    • Miejsce na biurowce jest w Bydgoszczy

      Gdynia to miasto z morza i ogródków (czytaj gorzej niż wieś).

      • 1 3

    • Więc może przeprowadz sie na Wiczlino a zobaczysz jak fajnie się tu mieszka co wcale nie oznacza że dojechać tu łatwo w godzinach tzw szczytu

      • 0 0

  • Przeciw (13)

    Szanowi Państwo.
    Jestem mieszkańcem dzielnicy i widzę jakie są problemy z parkowaniem w dzielnicy. Niestety samochodów przybywa miejsc ubywa. Czy nie zauważyliście, że UM ogranicza ilość miejsc parkingowych zamiast powiększyć ? Np. ul. Szczecińska ma skarpę, którą częściowo można się "wkopać" tym samym samochody parkować będą pod kątem a nie wzdłuż.
    Widzę uzasadnienie wprowadzenia SPP w dolnym tarasie ale nie widzę tego w górnym.
    Nie widzę sensu wprowadzania jednego kierunku na Szczecińskiej (zapraszam na wjazd na posesję 11).
    I tu nie chodzi o te 15 czy 20 zł, tu chodzi o pewne zasady i wprowadzania pewnych rozwiązań kóre nie mają sensu. Oraz o sposób w jaki są wprowadzane.
    Zapraszam do merytorycznej rozmowy bez emocji.

    • 28 5

    • zimą nie da się wjechać do Szczecińska 11 jak będzie jeden kierunek

      • 1 0

    • Celna uwaga, którą włodarze mają niestety za nic, bo oczywiście wiedzą lepiej...

      Na ul. Necla (Kamienna Góra) robi się właśnie cudownie wyremontowana ulica, tylko, że niestety kosztem likwidacji ~20% miejsc parkingowych. Nad morzem to aż przykro patrzeć - zlikwidowany parking pod akwarium, drugi zaraz obok przy plaży. Na Skwerze tylko z jednej strony można parkować (na środku już od kilku lat nie). To są wszystko działania zmierzające do ograniczenia miejsc parkingowych w mieście. Niby ma to zachęcić do komunikacji miejskiej, ale przy lodowisku przy urzędzie, parking tylko dla urzędników! To oczywiście podwójne standardy - "wy ludeczkowie ZKMem, a my mamy swój parking".

      • 8 1

    • Moglbys podac przykladowa waartosc ilosci miejsc parkingowych? (6)

      • 0 0

      • (5)

        Na pytanie zadanie do P. Andrzeja Ryńskiego dyr. ZDiZ przez mieszkańca dzielnicy "ile miejsc parkingowych przybędzie po wprowadzeniu SPP oraz ile obecnie jest miejsc parkingowych" Pan Ryński nie był w stanie odpowiedzieć.
        Co do "wkopania się w skarpę" i ustawiania samochodów pod kątem zamiast wzdłuż ulicy uważam, że przybędzie ok. 1/3 miejsc więcej a to na naszej ulicy ma znaczenie.
        Podkreślam tu parkują wyłącznie mieszkańcy a rotacja w czasie dnia jest dobra.
        Problem występuje jedynie po 18-tej kiedy mieszkańcy wracają do domów.

        • 3 1

        • (4)

          Nie ma odpowiedzi na pytanie "ile obecnie jest miejsc parkingowych" ponieważ nie są one wyznaczone. Można spróbować odpowiedzieć na pytanie ile samochodów można zaparkować przepisowo w danym miejscu ale i to zależy od (na przykład) długości tychże samochodów oraz od kierowców. Tym samym pytanie "ile miesc przybędzie" również nie ma odpowiedzi, chyba że powiemy, że X ponieważ do tej pory było wyznaczone zero a będzie X. Przy czym X może wynosić 5 na całą dzielnicę i również będzie to poprawna odpowiedź. Problem jest nie urzędnik, który nie odpowiada na takie pytanie ale poziom pytań. Czy (poziom pytań) wynika to z niewiedzy czy ze złośliwości - nie podejmuję się określić.

          • 0 3

          • (2)

            Ale to akurat jest bardzo dobre pytanie. Załóżmy ilość samochodów parkujących na 20. Jeśli nawet pomylisz się w obliczeniach o powiedzmy 3, ze względu na długości, słabe parkowanie innego itd, to nadal zostaje 17 miejsc. Natomiast, jeśli miasto zaproponuje zrobienie 10-12 miejsc parkingowych płatnych zamiast tych 17, to jest już bardzo duża różnica i jak najbardziej policzalna na etapie planowania i projektu.

            Wynika z tego, że nikt z miejskich projektantów nawet na tej dzielnicy nie był i nie próbował dojść do faktów. Chcą wprowadzić to na przysłowiową "pałę", żeby tylko wyciągnąć $ z kieszeni mieszkańców.

            • 6 0

            • (1)

              A te 17 parkuje przepisowo? Prawdę mówiąc nie ma powodu żeby robić miejsca parkingowe wszędzie tam gdzie to bezpiecznie a tam gdzie to niebezpiecznie i tak nie można parkować. Podejrzewam że chodzi o lament bo miejsca w SPP nie będą mogły być wyznaczone np zaraz przy przejściu dla pieszych. Tyle że już dzisiaj nie są to legalne miejsca parkingowe.

              • 1 0

              • a gdzie ty masz tam przejścia dla pieszych wyznaczone?Na szczecińskiej jest tylko jedno takie na jej końcu gdzie i tak nigdy nawet wieczorem nikt nie parkuje

                • 1 1

          • ilość vs powierzchnia

            Faktycznie może trudno określić precyzyjną wartość X ilości miejsc (każde auto ma inną długość), jednakże przepisy zapewne regulują przybliżoną wartość powierzchni parkowania dla auta.
            Np. niech to będzie wartość 5m2, na auto. Np. na długości (wzdłuż skarpy) jest 80m2 pow. parkowania. Daje to już jakąś wartość X samochodów.
            Przy wkopaniu się w skarpę może wzrosnąć pow do. 150 m2 i mamy już wartość przybliżoną na ilości miejsc.
            To są oczywiście przykładowe wartości ale zamysłem jest to, że realnie zwiększy się pow. parkowania. Bądźmy dla siebie empatyczni i próbujmy sobie pomóc. To nie jest dla jednostki ale dla dobra ogółu mieszkańców i poprawy ich jakości życia w dzielnicy.

            • 4 0

    • Bierz łopatę i kop skarpę (1)

      Będą bezpłatne miejsca parkingowe

      • 0 5

      • Nie będzie, bo zaraz osłupkują.

        • 2 0

    • (1)

      Teren o którym mowa nie jest własnością miasta, tylko spółdzielni. Była o tym mowa podczas propozycji ustawienia wiaty na przystanku Działki Leśne - Sztumska.

      • 3 0

      • teren o którym mowa jest mieszkańców

        i sprawę zgody przeznaczenia skarpy na parking można załatwić.
        Miasto zaś nie wyraziło zgody na postawienie wiaty - na terenie mieszkańców - uzasadniając to inwestycjami pod zabudowę. W tym miejscu gdzie miałaby powstać wiata, nie da się zabudować, bo miejsce na to nie pozwoli. Wiata zaś miała być nieznacznie "wkopana" nieco w skarpę ok. 2 x 4 m.

        • 3 0

  • Nikt nie parkuje poza mieszkańcami (6)

    To znaczy że mieszkańcy mają parking dla swoich samochodów za darmo. W Japoni jak nie masz gdzie trzymać samochodu to go nie kupisz a u nas każdy najlepiej trzymałby na ulicy lub chodniku pod oknem.

    • 17 21

    • Gdynia to nie Japonia, a ty nie mówisz o całej Japonii, tylko o samym Tokio. (1)

      • 6 0

      • I nie "nie kupisz" tylko "nie zarejestrujesz."

        Poza tymi kilkoma różnicami wszystko się zgadza.
        Kolega "Oko" błysnął znajomością wielkiego świata.

        • 2 0

    • W japonii bla bla

      Co za spol

      • 4 0

    • (1)

      zapomniałeś wspomnieć o Berlinie i Amsterdamie, taka narracja jest teraz w modzie.

      • 6 1

      • Jeszcze Kopenhaga! Nie zapominajmy o Kopenhadze!

        • 4 0

    • Jogibabu

      Działki Leśne - Japonia - dobre.

      • 3 0

  • niedługo od tabliczek Gdynia wita, do Gdynia żegna, będzie strefa płatnego parkowania i nie byłoby

    nic złego gdyby kasa z parkometrów szła na remonty ulic, chodników, logiczne ścieżki orwerowe ale ona znika w gardłach urzędniczej stonki..

    • 15 0

  • władze miasta sięgnęły dna....

    ale cóż, jak masz do wyboru ospę czy dżumę to co wybierzesz? Dżumę czyli Szczurka i Łucyka, bo przynajmniej nie ma bąbli jak przy ospie....i tak to wygląda, wszystko dla mieszkańców....

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane