• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Część mieszkańców Działek Leśnych nie chce płatnego parkowania

rb
1 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
aktualizacja: godz. 15:31 (2 kwietnia 2021)
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska ma być jednokierunkowa i objęta płatnym parkowaniem.
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska
  • Gdynia-Działki Leśne. Ul. Szczecińska

Według planów władz Gdyni płatne parkowanie w drugiej połowie roku ma się pojawić m.in. w przylegającej do centrum dzielnicy Działki Leśne. Mieszkańcy ul. SzczecińskiejMapka protestują i zbierają podpisy przeciwko zmianom. - U nas nie parkuje nikt poza mieszkańcami - mówią. - Decyzję podjęliśmy w oparciu o badania i analizy - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.



Czy płatne parkowanie powinno być wprowadzane w kolejnych dzielnicach Gdyni?

Aktualizacja, 2 kwietnia: Dzień po publikacji artykułu otrzymaliśmy od grupy mieszkańców Działek Leśnych kolejny wniosek o nie wprowadzanie strefy Płatnego Parkowania w całej dzielnicy.

Treść protestu mieszkańców Działek Leśnych (plik PDF)

Dodajmy jednak, że jeszcze 1 kwietnia z redakcją skontaktowali się przedstawiciele rady dzielnicy Działki Leśne, którzy stwierdzili, że grono mieszkańców oczekujących wprowadzenia SPP jest znacznie większe niż tych, którzy takiej strefie są przeciwni.



Przypomnijmy, że w połowie maja ubiegłego roku radni uchwalili nowe Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni. Od lipca trzeba już wpisywać podczas parkowania numer rejestracyjny, są wyższe mandaty za brak opłat, a abonament mieszkańca otrzymują tylko zameldowani lub płacący podatki w Gdyni.

Radni zgodzili się też, by za parkowanie kierowcy płacili na Działkach Leśnych, Wzgórzu św. Maksymiliana i w Orłowie. Miała też powstać Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania z wyższymi stawkami. Za trzy godziny postoju kierowcy mieli zapłacić ok. 20 zł. Zmiany miały wejść w życie w nowym roku (w Orłowie przed wakacjami). Prezydent Wojciech Szczurek zdecydował jednak, by wstrzymać zmiany.

- Znaczący wzrost zachorowań powodujący wprowadzanie nowych obostrzeń, który może mieć bardzo poważne skutki ekonomiczne, sprawił, że prezydent uznał, iż obciążanie mieszkańców rosnącymi opłatami za usługi świadczone przez miasto byłoby niewskazane - argumentują urzędnicy referatu relacji z mediami UM w Gdyni.

Gdynia odracza rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania



Nie oznacza to jednak, że prace nad wprowadzeniem stref w kolejnych dzielnicach nie trwają. Jest tak m.in. na Działkach Leśnych, ale ich mieszkańcy protestują przeciwko pomysłom władz Gdyni.

Mieszkańcy: tu nie ma biurowców



Ten obszar Działek Leśnych (na niebiesko) będzie objęty Strefą Płatnego Parkowania. Ten obszar Działek Leśnych (na niebiesko) będzie objęty Strefą Płatnego Parkowania.
Przeciwko zmianom protestują mieszkańcy Działek Leśnych. To dzielnica wprawdzie przylegająca do centrum, ale oddzielona od niego torami i ul. Morską. Kłopoty z parkowaniem są tam właściwie tylko przy ul. ŚląskiejMapka, WarszawskiejMapka i okolicach. Płatnym parkowaniem objęta zostanie natomiast cała dzielnica.

- Nawet nasz blok, stojący pod lasem, wokół którego nie ma żadnych biurowców, a do dworca jest 15 minut spaceru, więc nie parkuje pod nim nikt oprócz mieszkańców. Trudno oprzeć się wrażeniu, że wprowadzanie tu strefy płatnego parkowania ma inny cel, niż fiskalny - mówi pan Maciej, mieszkaniec dzielnicy.
Inni mieszkańcy wskazują, że ustanowienie ul. Szczecińskiej jako jednokierunkowej (od strony lasu do ul. Tatrzańskiej) znacznie utrudni dojazd do bloku nr 11Mapka. Kierowcy będą zmuszeni do bardzo ostrego zakrętuMapka, a także jazdy pod stromą górę, zimą nieodśnieżaną w pierwszej kolejności. Poza tym to północny stok, otoczony wysokimi drzewami, więc śnieg i lód utrzymuje się tam nawet wtedy, gdy w większej części miasta są już dawno roztopy.

Władze miasta: parkowanie się "rozlewa", dla mieszkańców zniżki



Po co więc zmiany w kierunku ruchu a także strefa płatnego parkowania w miejscu, gdzie parkują tylko mieszkańcy?

- Decyzja o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na ul. Szczecińskiej została podjęta w oparciu o szczegółowe badania i analizy parkowania oraz warunki ruchu pojazdów. Podczas projektowania organizacji ruchu na tym obszarze ustalono, że wskazane rozwiązanie pozwoli na wyznaczenie większej ilości miejsc postojowych. W celu zbadania możliwości zjazdu prowadzącego do budynku nr 11 przeprowadzono analizę, która wykazała, iż warunek minimalnego promienia dla zjazdu indywidualnego o wielkości 3,0 metra został spełniony. Ponadto jeśli zarządca nieruchomości odpowiednio przygotuje teren wokół dojazdu, to nawet w trudnych warunkach zimowych wjazd będzie możliwy - podkreśla wiceprezydent Gdyni, Marek Łucyk.
Skąd jednak pomysł na to, by strefa płatnego parkowania objęła całą dzielnicę?

- W drugiej połowie 2021 r. planowane jest wprowadzenie m.in. Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania, które będzie się wiązało z wyższymi opłatami za postój. Spodziewamy się, że w tej sytuacji część kierowców, chcących zaparkować w centrum, zacznie poszukiwać bezpłatnych miejsc parkingowych wokół strefy, czyli m.in. na Działkach Leśnych. Już teraz obserwujemy, że sporo kierowców wykorzystuje miejsca postojowe w okolicach ulic: Śląskiej, Warszawskiej, Podolskiej, Wolności czy Pomorskiej. Chcemy zatem uregulować kwestie opłat parkingowych również dzielnic bezpośrednio przylegających do Śródmieścia - tłumaczy wiceprezydent Marek Łucyk.
Dodaje także, że mieszkańcy Działek Leśnych będą mogli liczyć na preferencyjny abonament mieszkańca "M". Abonament na okres od 1 do 5 miesięcy albo na okres 30 dni lub jego wielokrotność do 150 dni wyniesie 20 zł na miesiąc. Z kolei przy zakupie na okres od 6 do 12 miesięcy albo na okres 180, 210, 240, 270, 300, 330 lub 360 dni - koszt miesięczny abonamentu wyniesie 15 złotych.
rb

Miejsca

Opinie (456) ponad 20 zablokowanych

  • PATO Zarządcy i PATO Deweloperka !!!

    • 7 2

  • Glosuje na opcje która zniesie spp. (2)

    Pandemia, komunikacja niewydolna i przepełniona. Samochód to najbezpieczniejszy środek transportu, a oni tylko patrzą jak zarobić. Skandal.

    • 19 4

    • Jak pokazały ostatnie wybory (1)

      Jesteś jednym z 3% społeczeństwa. To znaczy 3% - tyle wynosi poparcie dla samochodocentryzmu.

      • 2 7

      • A te badania i wybory to przeprowadzał

        Instytut Danych z D.py?

        • 4 1

  • Drożej niż w Gdańsku :) w Gdańsku w centrum mam abonament 10 zł za miesiąc a tam na tej wsi Was kroją 2x tyle :) widzę, że lepszego gospodarza macie :)

    • 6 1

  • Mieszkańcy chcieli bo za dużo jest tam aut (3)

    i trzeba wymusić rotacje

    • 5 4

    • mieszkańcy powinni parkować na posesjach a jak chcą na ulicy powinni płacić jak przyjezdni ...

      wtedy by była rotacja...

      • 4 1

    • Jogibabu

      rotację mieszkańców - nie rozumiem, wprowadzamy i wyprowadzamy?

      • 1 1

    • O jakiej rotacji ty bredzisz w przypadku mieszkańców?

      Mają się co 2h przestawiać, bo jakiemuś matołowi w urzędzie tak się uwidziało?

      • 0 0

  • Teraz trzeba bedzie parkowac na Grabowku

    • 3 2

  • (1)

    Z przykrością obserwuje zmiany zachodzące w Gdyni. Miasto pozwala zabudowywać place i skwery w centrum, ogranicza ilość miejsc parkowania, nie buduje dużych parkingów wielopoziomowych w zamian karząc mieszkańców za posiadanie samochodów coraz większymi opłatami.

    • 165 12

    • Tych "placów i skwerów w centrum" to szkoda pewnie dlatego, że nie można się tam furą postawić, nie?

      • 1 8

  • Przyjezdni mieszkańcy Gdyni powinni płacić taką samą stawkę jak mieszkańcy ulicy !!

    Przestrzeń miejska jest wspólna dla wszystkich mieszkańców Gdyni. Jedynie przyjezdni z poza Gdyni powinni płacić więcej.

    • 4 4

  • Alternatywą dla SPP nie jest darmowe parkowanie a brak możliwości parkowania (5)

    Z czasem to do ludzi dotrze

    • 7 5

    • Może z czasem też do ludzi dotrze, (3)

      że jak już wprowadzą wszędzie płatne parkowanie (bo do tego po kawałeczku się dąży), to kompletnie nic się nie zmieni w porównaniu do parkowania bezpłatnego. Tylko mieszkańcy będą biedniejsi o koszty parkowania.

      • 3 1

      • Bzdura (2)

        SPP dużo zmienia. Pod domem ma 15 zł, ale już pod pracą 500 zł na miesiąc i zamiast samochodu wybierasz inne środki transportu

        • 1 2

        • tak tak, oczywiście. (1)

          I samochody zamiast jeździć będą stały na swoich 15-sto złotowych miejscach, zajmując miejsce tym, którzy akurat do danej dzielnicy potrzebują dojechać samochodem i nawet by zapłacili za postój. To gdzie jest ta mityczna rotacja?

          Czyli płacisz rocznie 180zł za to, żeby potrzymać sobie samochód pod domem + jakieś 1200-1500 za bilety miesięczne, jeśli pracujesz gdzieś dalej. Super układ!

          • 0 0

          • *rocznie a nie miesięcznie

            • 0 0

    • Kucyk likwiduje w centrum miejsca parkingowe

      To w ogóle musialo byc poparte analizami

      • 2 0

  • Dokładnie (1)

    Stawiać parkometry. Stare gruchoty rzygają olejem na chodniki. Syf straszny. Krawężniki, zieleń rozjechana. Masz auto , płać i przestań płakać.

    • 4 9

    • Rzyganie olejem na chodniki i rozjeżdżanie zieleni to jest wolność! A na serio to abonament w preferencyjnej cenie powinien być tylko na pierwszy samochód na lokal mieszkalny i żadnych zniżek dla firm i osób prawnych. Nie odrazu ale w ciągu kilku lat żeby był czas na dostosowanie się.

      • 1 2

  • (1)

    Nie kumam przecież ci z domków mogą wjechać na własną posesję a spółdzielni to nie dotyczy.

    • 6 1

    • Moga wjechac jak maja jeden samochod.

      A niektorzy maja po cztery, piec.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane