• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy Nowego Świata chcą lepszego przejazdu przez tory

Maciej Naskręt
8 marca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Mieszkańcy miejscowości Nowy Świat obawiają się, że duża liczba pociągów Kolei Metropolitalnej sprawi, że będą tkwili w korkach. Mieszkańcy miejscowości Nowy Świat obawiają się, że duża liczba pociągów Kolei Metropolitalnej sprawi, że będą tkwili w korkach.

Mieszkańcy miejscowości Nowy Świat obawiają się, że Kolej Metropolitalna ograniczy ich dostęp Gdańska. Oczekują przebudowy przejazdu kolejowego tuż przy dworcu Gdańsk-Osowa. Odmawiają jednak spółki PKP PLK i PKM.



Która spółka powinna przebudować przejazd kolejowy?

Nowy Świat to niewielka miejscowość położona na zachód od dzielnicy Osowa. Mieszka tam ok. 500 osób. Budowa Kolei Metropolitalnej i uruchomienie na niej ruchu ograniczy dostęp mieszkańcom miejscowości do Gdańska. Ma się do tego przyczynić przede wszystkim duże natężenie ruchu pociągów (co ok. 30 minut) przemierzających przejazd kolejowy w pobliżu skrzyżowania ulic: Barniewicka i Nowy Świat. zobacz na mapie Gdańska

- Przejazd przy przyszłym natężeniu musiałby być zamykany co ok. 15 minut. Gdy teraz przejeżdża pociąg, szlabany opuszczane są na ok. 7-10 minut. Na przejazd samochodem pozostanie nam kilka minut, więc utkniemy tu w korkach. Grozi nam paraliż - mówi sołtys miejscowości Nowy Świat Piotr Kurzyński.

Na jakie zatem rozwiązanie liczą mieszkańcy miejscowości Nowy Świat? - Na pewno nie na tunel lub wiadukt. Nikt przecież nie podejmie się tu takiej inwestycji. Liczymy przynajmniej na wprowadzenie zautomatyzowanej infrastruktury - mówi sołtys.

Co o oczekiwaniach mieszkańców myślą władze spółki PKM, które są inwestorem Kolei Metropolitalnej?

- Niestety obszar naszej inwestycji nie sięga miejscowości Nowy Świat. Nie możemy więc modernizować przejazdu kolejowego. Jest on położy kilkaset metrów dalej niż miejsce wpięcia Kolei Metropolitalnej w linię kolejową relacji Gdynia - Kościerzyna - mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki Pomorska Kolei Metropolitalna.

Przebieg Kolei Metropolitalnej pomiędzy Wrzeszczem, a Osową. Przebieg Kolei Metropolitalnej pomiędzy Wrzeszczem, a Osową.
Przejazdem kolejowym zarządza państwowa spółka Polskie Linie Kolejowe. Sprawdziliśmy, czy ma zamiar usprawnić działanie przejazdu kolejowego po uruchomieniu Kolei Metropolitalnej.

- Nie będą prowadzone tam żadne prace. Już teraz mogę powiedzieć, ze auomatyczny system nie jest tani, bo kosztuje ok. 1 mln zł, a na to nie ma środków - wyjaśnia Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni.

Mieszkańcy Nowego Świata, wg kolejarzy ze spółki PKP PLK, nieco demonizują problem. - Dla przykładu całe Wejherowo ma wykonane przejazdy kolejowe w poziomie szyn. Miasto, liczące 60 tys. mieszkańców nie jest zakorkowane, nikt nie uskarża się na takie rozwiązanie. Nie powinno więc być utrudnień w ruchu pojazdów - dodaje Lewiński.

Opinie (206) 6 zablokowanych

  • (15)

    no bez jaj, w pięć minut spokojnie przejedzie 50 samochodów.

    Ale tak swoją drogą - co znaczy system automatyczny? W tej chwili siedzi dróżnik? Nie wiem ile zarabia dróżnik, ale jeśli 2 brutto, to po 10 latach wychodzi 0.25 miliona złotych.

    I milion złotych? To co jest w tym systemie więcej niż kilka czujników, trochę kabla i cztery szlabany?

    • 12 0

    • siedzi sobie na dworcu i nie widzi całego przejazdu (10)

      nie ma prawie dnia żeby kogoś nie zamknął pomiędzy szlabanami (zamykają się z prędkością światła), nie było tragedii tylko dlatego bo drugi tor jest prawie nieużywany, ale jak będzie to szybka masakra gwarantowana

      • 1 1

      • Hłe, hłe (9)

        Chyba mówisz o innym przejeździe. Otóż cały przejazd spod dworca (czyli tam gdzie jest skrzynka od szlabanów) jest doskonale widoczny. Od 2 lat codziennie tam wsiadam w pociąg i jakoś nie widziałem, żeby ktoś utknął między szlabanami.
        Za to wielokrotnie widziałem kierowców którzy pchali się pod już zamykający się szlaban, a przecież kilkanaście sekund wcześniej już dzwoni sygnał który doskonale słychać 100 metrów dalej na peronie i migają lampki na szlabanie, no ale kierowca z bombowca musi przecież zdążyć.... więc te Twoje zamykanie z prędkością światła to jakaś lipa, dużo wcześniej wiadomo, że będą się zamykać.

        • 9 0

        • to dlaczego kolejarz nie puszcza zakleszczonych osób między szlabanami? (8)

          • 0 0

          • (7)

            Czy możesz wytłumaczyć o co Ci biega??? jakie zakleszczone osoby???

            • 0 0

            • stoi sobie samochód pomiędzy szlabanami i nie może opuścić przejazdu bo szlabany zagradzją mu drogę (6)

              juz czujesz serce...

              • 0 0

              • (5)

                Nooo. Interesujące, jak przeczytasz mój wcześniejszy post ze zrozumieniem to doczytasz, że ja przez dwa lata jeźdząc codziennie nie widziałem takiej sytuacji. Nie twierdzę też, że nie mogła się zdarzyć, ale raczej dyżurny ruchu zauważy takie coś, bo wyimaginuj sobie, że on od skrzynki sterującej odchodzi dopiero wtedy kiedy szlabany są całkowicie opuszczone, wiec auto na przejeździe by zobaczył. Jeden odosobniony przypadek, nawet jak się zdarzył, to nie: "nie ma prawie dnia żeby kogoś nie zamknął pomiędzy szlabanami" jak piszesz. Prędzej przypuszczam, że jakiś debil próbował ominąć szlabany i utknął, a faktycznie dyżurny nie stoi tam cały czas, bo opuszczeniu szlabanów idzie przestawić zwrotnice, semafor czy coś tam innego i znika w budynku.

                • 4 1

              • ominąć szlabany, idź dziecko z tego peronu i zobacz przejazd, potem pogadamy, a sam byłem dwa razy świadkiem jak samochód (4)

                musiał wycofać się na drugi tor , że by ustąpić drogi kolejce, i tak na marginesie, jak masz włączone radio to nie słychać tego pukania w dzwonek, a brak jest instalacji świetlnej

                • 0 3

              • (3)

                Sam chyba jesteś dziecko. radio można ściszyć lub wyłączyc jak zbliżasz się do przejazdu (to Twoje bezpieczeństwo i sam musisz o nie zadbać), a migające światła są, na szlabanie i zaczynają migać razem z dzwonkiem zanim zapory zaczną się zamykać. Moim zdaniem sygnalizacja jest wystarczająca i szukasz dziury w całym. Poza tym już nie prawie codziennie a dwa razy... szkoda robić flejma. Nie podoba Ci się, ze będzie się częściej zamykać to się przeprowadź

                • 5 0

              • czytaj ze zrozumieniem bycie śwaidkem a zasłyszenie o innych przpadkach to co innego (2)

                ale pewnie będziesz to miał w następnym semestrze, i nie rób "flejma" na tym przejeździe bo powiem twojej wychowawczyni

                • 0 0

              • (1)

                toś się teraz odniósł merytorycznie...

                • 0 0

              • dosyć merytoryki bo jutro ma klasówkę

                • 0 0

    • W tym systemie jest...

      ...możliwie jak największa niezawodność i odporność na warunki pracy, a to wszystko po to żeby nikt nie zginął. Elektronika, automatyka od której zależy czyjeś bezpieczeństwo niestety kosztuje cholernie dużo.

      • 1 1

    • ale żyby był dróznik przez 24 h musi być 4 zatrudnionych albo 5 (jeden non stop na choroboywm) (2)

      • 0 0

      • Tam nie ma dróżnika (1)

        Szlabanami na przejeżdzie steruje dyżurny ruchu, który i tak tam musi siedzieć, bo jest to jakiś węzeł kolejowy i stamtąd w kierunku kaszub zaczyna się linia jednotorowa
        narzekacie dla samego narzekania, a sołtys pewnie będzie kandydował na jesieni i teraz pokazuje jak to on dba o mieszkańców, żeby na niego głosowali....

        • 1 0

        • sołtys został już wybrany 28 lutego

          • 0 0

  • 500 mieszkańców - ta, korki będą straszne (3)

    • 12 3

    • jest dla ciebie jakaś różnica czy stoisz w miejscu pół godziny koło 2 aut czy koło 1000 (2)

      będę się za ciebie modlił

      • 1 0

      • (1)

        Tak, nagle 500 mieszkańców ruszy swoimi autami w świat. Wszyscy dokładnie o 7:42 będą stać przy tym przejeździe. I potem będą tam wracać regularnie co 15 minut, tak by sobie postać razem.

        • 4 1

        • no to możliwe, większośc ludzisk jedzie na 8 do pracy,

          • 1 1

  • wielkie halo i sr#nie żarem... (1)

    ...na Sandomierskiej pociąg przejeżdża średnio co 5 minut, w okolicy mieszka znacznie więcej osób i jakoś dają radę...

    • 12 2

    • radzą radzą, sidzą w domach o oglądają klan

      • 1 2

  • Orunia (3)

    Mieszkańców Nowego Świata zapraszam na Orunię - przez przejazdy na Sandomierskiej i Gościnnej przejeżdża znacznie więcej samochodów, ruch jest intensywny, również towarowy, i co? I nic, radzimy sobie od kilkudziesięciu lat. Nawet obecne plany przebudowy tych przejazdów nie przewidują tunelu ani wiaduktu, a jest to część prestiżowej i strategicznej dla PLK modernizacji linii Gdynia-Nasielsk do Warszawy.

    • 14 3

    • a też jest tak że facet w budce zamyka przejazd na 10 minut przed pociągiem i idzie na faję? (2)

      • 0 0

      • nie...jest tak że facet zamyka budkę na 15 minut i idzie na piwo (1)

        i co - łyso ci ??

        • 0 0

        • a radzicie sobie w ten spsób że idziecie z nim na piwo

          no to przepraszam nie ma rozmowy bo nie jesteśmy żurami

          • 0 0

  • kazdy chce cos dla siebie ugrac (3)

    a wiela pojazdow jest w tej kaszubskiej wsi zwanej Nowym Swiatem

    • 5 2

    • dwa traktory, jeden kombajn do ziemniaków, 4 rowery marki 'ukraina' ... (2)

      ... i 2 taczki (w tym jedna bez koła)

      • 3 1

      • wiela wiela (1)

        każdy ma 1 do kościoła, 1 do wożenia machorki, 1 na pole, 1 do gminy, 1 do remizy, 3 traktory w tym jeden na wynajem gdy osowa blokuje jakąś budowę lub lobbuje jakiej budowie,,,, a teraz zaspiwom KASZEBSZCI JEZORA KSZABSZCI LAS........

        • 3 1

        • Gdańsk- Osowa ul. Nowy Świat

          teraz mieszkają tutaj mieszkańcy z Gdańska i Gdyni lubiący przyrodę i spokój ...

          • 1 0

  • gorzej jak na srodku przejazdu zasnie stara kobyła z furmanka:)) to zatar kolejowy murowany :))

    • 3 0

  • A za ile lat będą likwidować kolej metropolitalną ?

    Stwierdzą że jest mało lub wcale nieopłacalnym tworem ???? W PL jes to możliwe nawet po roku używalności .

    • 1 1

  • 1 milion za szlabany automatyczne ?? (1)

    gdzie można dostać kontrakt na budowę tego? w 200 tyś się zamknę z otworzeniem całej działalności od zera
    no chyba że 2 opadające deski odgradzające tory to jest patent i wynalazcy się należy 800 tyś bo wynalazł

    • 6 0

    • Te 800 tysi to certyfikaty zgodności z jakimiś normami unijnymi pewnie, które kosztują odpowiednio...

      • 0 0

  • No dobrze ,ale kogo to zadupie obchodzi!!!! (3)

    • 9 5

    • To nie jest już zadupie młody człowieku .... (2)

      • 2 3

      • no racja (1)

        to juz wypizgowo jest

        • 3 2

        • To jest centrum centrowe trójmiasta ....

          a wozu drabiniastego tu nie uświadczysz ....

          • 0 0

  • optymistyczne rozwiązanie

    Kolej Metropolitalna na pewno nie spowoduje korków, ponieważ coś co nie istnieje nie może ich powodować!!! Na pewno korków nie spowodują medialne wizualizacje kolesiów Budynia, zatem mieszkańcy, najbliższe 60 lat śpijcie spokojnie!

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane