- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (442 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (149 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (175 opinii)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (277 opinii)
- 5 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (60 opinii)
- 6 Szybko odzyskali skradzione auto (16 opinii)
Mieszkańcy Oruni dłużej poczekają na tunele pod torami
O około pięć miesięcy opóźnią się prace nad projektem inwestycji, w ramach której powstać mają trzy przejścia dla pieszych i przejazd dla aut przez magistralę kolejową w dzielnicy Orunia-św.Wojciech-Lipce. Oferty, które złożono na wykonanie prac, przekraczały bowiem zaplanowany budżet. Teraz urzędnicy chcą, by projekt powstał do maja 2021 roku - w najbliższych dniach zostanie ogłoszony kolejny przetarg.
- Zamiast nich mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP - mówi Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
- Pierwszy tunel dla pieszych zostanie zbudowany w ciągu ul. Sandomierskiej.
- Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej.
- Z kolei do stacji PKP Gdańsk-Lipce prowadziło będzie podziemne przejście dla pieszych w ciągu ul. Niegowskiej.
- Ponadto opracowanie ma ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ulicami Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie montaż monitoringu i elementów małej architektury - mówi Aneta Niezgoda.
Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r. Oferty złożone w przetargu poznamy pod koniec lipca. W tym miejscu warto przypomnieć, że według pierwotnych planów miejskich urzędników, projekt inwestycji miał powstać do końca 2020 roku. W związku z tym jednak, że w ogłoszonym na początku roku przetargu złożono zbyt wysokie oferty, został on unieważniony.
Jak jeżdżą pociągi w Trójmieście? Rozkłady SKM i PKM
Pieniądze na inwestycję z Unii Europejskiej
Co ważnie, zamówienie może być w przyszłości przewidziane do dofinansowania ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o dofinansowanie tego projektu w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility) "Łącząc Europę".
W Gdyni przetarg na projekt
W Gdyni też pojawi się wygodniejszy przejazd przez tory. Wiadukt w ciągu ul. Puckiej między ul. Hutniczą i Unruga
Tunel na Puckiej coraz bliżej
W planach PKP PLK pojawia się wciąż budowa tunelu pod torami w rejonie ul. Chylońskiej, na linii 202
Według ostatnich informacji kolej miałaby sfinansować budowę tunelu pod torami, a miasto zapłacić za wykonanie do niego dróg dojazdowych. Na razie w tej sprawie toczą się dyskusje. Władze miasta nie ukrywają, że czekają na inicjatywę PKP w tej sprawie.
Opinie (84) 5 zablokowanych
-
2020-06-18 07:01
Ech (8)
To pewnie wyceniał profesjonalista, tak jak inne inwestycje w mieście ;)
- 38 21
-
2020-06-18 07:03
Glos zabral spacjalista w komentowaniu
- 6 5
-
2020-06-18 07:23
I pewnie
znowu budżet przekroczony 2-krotnie :D
Nie wiem, kto im te wyceny robi, że zawsze są niedoszacowane :D- 8 1
-
2020-06-18 07:51
PKP to rząd, a nie miasto (4)
- 0 8
-
2020-06-18 08:08
(3)
Przeczytaj artykuł ze zrozumieniem i wtedy zajmij się komentowaniem.
- 6 0
-
2020-06-18 08:28
a ja czekam az dulkiewicz przestanie byc prezydentka i straci prawo do jakejkolwiek ochrony (2)
- 4 0
-
2020-06-18 10:51
planujesz już zbrodnię?
- 2 0
-
2020-06-18 11:31
Ups, plus pomyłkowy!
- 1 1
-
2020-06-18 15:18
przeciez generalnie chodzi o to ze ten tunel jest "niepotrzebny"
po drugiej stronie torow nie ma zadnych inwestycji deweloperskich ,ani ciekawych terenow inwestycyjnych.
- 4 0
-
2020-06-18 07:03
Po co inwestować w tunele na Oruni (5)
Ja bym zaintwstował w więszką liczne policjantów z twardym argumentem w łapie w tej dzielnicy. Może by sie udało to naprostować.
- 11 52
-
2020-06-18 07:27
Oj, nie wiem... (3)
Może, żeby nie tworzyły sie korki na przejazdach, na których stoi się nawet 20-30 minut? Albo, żeby piesi mogli spokojnie i bezpiecznie przejść, zamiast stać i np. marznąć, moknąć, przegrzewać się? Może dlatego, że małe dzieci trudno dopilnować, czasem się wrywą i trzeba je gonić, żeby pod pociąg nie wpadły?
Mieszkałam przy Gościnnej przez 10 lat i gorąco popieram projekt zrobienia tam przejść podziemnych.- 11 1
-
2020-06-18 08:40
(2)
Kiedyś było małe przejście dla pieszych otwierane częściej komuś przeszkadzało.
Nie taniej zbudować wiatę do oczekiwań?- 1 3
-
2020-06-18 09:07
Tam trzeba by zbudować restaurację do oczekiwań a nie wiatę. (1)
- 7 1
-
2020-06-18 10:50
niedawno robili na ul.puckiej w gdyni - gruntowny remont przjazdu
o jakimś tam tunelu dla pieszych to czemu nikt z PKPistów nie pomyślał?
zapewne głowy zajęte mieli myślami - o tych Nagrodach co im się po prostu należały?- 1 0
-
2020-06-18 16:51
Mózg sobie naprostuj.
- 1 0
-
2020-06-18 07:05
Ciekawe który tunel powstanie jako pierwszy (10)
W Trójmieście od lat oczekiwane są 2 tunele pod torami kolejowymi w Gdańsku Oruni oraz w Gdyni Chyloni. Ciekawe który fizycznie oddany zostanie dla mieszkańców bo etap planowania, konsultowania tych tuneli powinien być już dawno za nami.
- 45 1
-
2020-06-18 07:41
Tunel na Oruni już jest. (1)
Na Oruni 200m od przejazdu jest tunel pod torami. Więc jest szybciej niż na Chyloni.
- 0 8
-
2020-06-18 08:09
Ale to tunel tylko dla pieszych.
- 4 0
-
2020-06-18 08:16
ten tunel w chyloni to nowy temat (5)
zaś od 50lat plany istniały na wiadukt: rondo obwodnica - nad ul.północną - zach pogórze
- 0 1
-
2020-06-18 08:44
plany tunelu w Chylonii istnieją "od zawsze" (2)
ale taka jest determinacja miasta do ich realizacji, że jest jak jest...
- 6 0
-
2020-06-18 10:41
nigdy wcześniej nie istniały żadne plany tunelu w chylonii (1)
bo niby gdzie? - tak de**ilnie jak teraz ul.pucką z wyjazdem na wiecznie zakorkowaną w tym miejscu chylońską?
- 0 1
-
2020-06-18 16:41
300m dalej, na osi Północna-Południowa i przedlużeniu obwodnicy
to też Chylonia... ;) do dzisiaj jest rezerwa terenowa.
Pomysły tej komunikacji wraz z mostem nad kanałem portowym są od przedwojnia, gdy snuto rozważania na temat uczynienia z Oksywia wyspy za pomocą kanału portowego. Ciekawostką jest, że rozważano tam też budowę huty, gdzie miała spotykać sie szwedzka huta z polskim węglem.
A potem wybuchła wojna.
Po wojnie niemrawo problem ożywał w różnych wariantach, tunelu i/lub wiaduktu. Ale zawsze coś ważniejszego było.
"Tunelowanie" Puckiej faktycznie nie jest dobrym pomysłem:
a. nie ma ona skomunikowania z głównymi ciągami komunikacyjnymi
b. zrobienie tego będzie pretekstem do definitywnego zaniechania planów wobec Północnej.
ale jest dobrą praktyką likwidacja takich przejazdów na głównych magistralach kolejowych. Dla miasta a tym bardziej portu, może mieć rolę jedynie pomocniczą.
To nie jest jedyny problem w tej okolicy, bo przejazd kolejowy na Hutniczej czy sam dojazd do portu również wymagają radykalnej modernizacji. Duże nadzieje pokładałem w trwającej modernizacji Gdynia-Port ale raczej nie zapowiada się żadna sensacja w ramach tego przedsięwzięcia.- 2 0
-
2020-06-18 14:54
decyzja w sprawie modernizacji placu dworcowego (1)
była już w 2012 r. - realizacja 2020-2022 bo będzie opóźnienie - to tunel może będzie w 2026
- 3 0
-
2020-06-19 11:23
akurat jak skończą plac dworcowy
to wejdą "na tunel" i rozkopią plac ponownie... ;)
- 0 0
-
2020-06-18 13:32
W tym czasie co Gdynia nie wybudowala na Chyloni w Gdansku powtalo juz wiele wiaduktow i tuneli (1)
- 1 0
-
2020-06-18 22:51
równiez Wejherowo
a ostatnio dołaczyła Rumia!
Tunel na przedlużeniu Gdańskiej (sic!) to będzie coś!- 1 0
-
2020-06-18 07:05
Najlepiej zrobić za pół darmo a później będzie się wszystko sypać
- 15 5
-
2020-06-18 07:06
(7)
A kiedy tunel na Puckiej w Gdyni?Czy kolejne dziesiątki lat bedzie stanie w korku i widzimisię zaspanego dróżnika?)
- 33 4
-
2020-06-18 08:17
Tunel na ul.Puckiej to najglupszy pomysł ever (4)
już teraz w tym miejscu ul.Chylońska jest wiecznie zakorkowana
po oddaniu takiego tunelu - tam będzie tylko gorzej- 3 6
-
2020-06-18 08:42
300m dalej, na osi Północna-Południowa i przedlużeniu obwodnicy (2)
tam powinien powstać tunel/estakada.
Tylko to miejsce zapewnia, że ruch nie utknie w dzielnicowych uliczkach Chylonii.- 4 3
-
2020-06-18 17:41
(1)
Po co tunel w Gdyni? Ja od lat przechodzę jak wracam z roboty przez chaszcze na Leszczynkach i jestem na Hutniczej szybciej niż autobusem.
- 0 0
-
2020-06-19 08:23
kłamiesz
bo od 2lat teren chaszczy zagrodzili 3m płotami PKPiści - więc nie przejdziesz
- 1 0
-
2020-06-19 10:00
Teraz to dzielnica utyka bo samochody stoją aby przejechać prze tory co powoduje zator na całej Chylońskiej....
jak będzie tunel to ruch będzie płynniejszy ...
- 0 1
-
2020-06-18 09:21
Zaspany dròżnik (1)
Na Puckiej jest duże natężenie ruchu pociągòw SKM ,regio, dalekobieżnych i towarowych .Więc to nie od dłużnika zależy
jak często otwiera szlaban ,tylko od przepisòw ile czasu musi być "dziury" między pociągami żeby otworzyć szlaban .- 2 1
-
2020-06-18 10:46
na tej ul.Puckiej - to tylko złośliwość PKPistów.
Regulaminy przewidują, że szlaban musi być opuszczony na czas nie krótszy niż dwie minuty przed przejazdem pociągu.
- 1 0
-
2020-06-18 07:07
Nie spieszą się z tym zbytnio. Czekają na wybory. (1)
Prędzej powstanie tunel albo most z Sobieszewa na Hel dla Wszawy
- 21 5
-
2020-06-18 10:46
PKPiści czekaja na wybory - przePiSowo!
- 0 1
-
2020-06-18 07:09
Najlepiej przesunąć wszystkie inwestycje na okres przedwyborczy w mieście.
Stary myk, działa od lat.
- 34 3
-
2020-06-18 07:57
Słowo klucz ostatnich miesięcy to opóźnienie
moi drodzy I kochani w każdej dziedzinie.
- 20 6
-
2020-06-18 08:07
o jeden tunel za daleko
- 8 4
-
2020-06-18 08:10
To co pożyteczne i potrzebne w Gdańsku zawsze jest opóźnione, zawsze nie ma na to pieniędzy (4)
- 26 8
-
2020-06-18 11:37
tjaaa bo w miastach gdzie rzadzi PiS wszystko jest ukończone przed czasem ??? (2)
LOL ;)))
- 2 3
-
2020-06-18 14:52
pis po jedno zło
tak naprawdę nie ma to żadnego znaczenia - to jest po prostu Polska
- 0 0
-
2020-06-18 16:53
Popatrz na Gdansk Wrocław Warszawę Poznań
Mega włodarze.
- 0 0
-
2020-06-19 08:11
Ale żeby robić kampanię Trzaskowskiemu, to kasa zawsze się znajdzie...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.